Tukse paardenzaak sleept zich al ruim tweeenhalf jaar voort

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Tukse paardenzaak sleept zich al ruim tweeenhalf jaar voort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 17:07

http://www.destentor.nl


Ruim 2,5 jaar na de eerste rechtszitting is de kwestie omtrent een vermeend verwaarloosd paard in Tuk nog steeds niet afgerond. Door een hernia kon een dierenarts niet als getuige verschijnen in de strafzaak tegen I.M. (51) uit Tuk.

Volgens de openbaar aanklager heeft de vrouw uit Tuk het paard niet goed verzorgd, in augustus 2006. Justitie is van mening dat M. het dier naar de dierenarts had moeten brengen, omdat het zwaar vermagerd zou zijn en lange hoeven en schurft zou hebben. De Tukse ontkende dat op een eerdere zitting in alle toonaarden.

De strafzaak tegen de paardeneigenaresse is inmiddels zo'n zes keer verdaagd, om uiteenlopende redenen. Vrijdag kon de zitting niet doorgaan omdat een belangrijke getuige - een dierenarts - niet kon komen vanwege een hernia. Het is al de tweede keer dat de rechter moest wachten op de dierenarts.

,,Hij is juist extreem goed verzorgd.'' De viervoeter, inmiddels overleden op dertigjarige leeftijd, was ooit een vermaard springpaard. M. en haar kennissen bleven volhouden dat het dier goed was verzorgd. ,,Hij bleef vrolijk en tevreden'', zei een vriendin van M. als getuige in oktober 2007.

Verwant artikel:

[VN] Rechtszaak verwaarloosd paard uit Tuk uitgesteld

Rixt_HVJ
Berichten: 104
Geregistreerd: 17-01-09
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:39

sje***s!!! ik snap niet dat iemand een paard zo kan verwaarlozen!!! en dan ook nog zo dichtbij! zo iemand moeten ze gewoone levenslang opsluiten dit kan echt niet!! en dan duurt het ook nog zo lang!!! Justitie ik vat die mensen niet. :(

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Re: Tukse paardenzaak sleept zich al ruim tweeenhalf jaar voort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:35

IK snap dit niet is het nou zo moeilijk een zaak te beordelen?