Anky laat haar paarden vaccineren tegen West-Nijlvirus

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Anky laat haar paarden vaccineren tegen West-Nijlvirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:23

klopt, als het hier is ben je al te laat met enten ;)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:23

Als het in de buurt van België of Duitsland is.
Zoals ik zei, een enting is ook niet zonder risico's (kleine kans, maar het is er wel).

Voor hetzelfde geldt duurt het nog jaren voor het hier is en dan heb je wel constant die enting.

Plus, wat er nog bij komt. Nu gaan we weer richting de winter (de kans is miniem dat er nu nog WNV komt in NL) dus zijn de knutten er sowieso niet meer. Volgend jaar maart/april nog maar eens kijken hoe het ervoor staat :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-07-09 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Anky laat haar paarden vaccineren tegen West-Nijlvirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:25

Ik vraag me af of je die eerste twee zou kunnen laten doen, en dan als het nog niet hier is een paar jaar wachten en als het dan hier is dat één injectie dan alsnog volstaat...

Maar ik weet niet of het nog zo werkt als er een paar jaar van niet inenten tussen zit. Zoals ik zei, ik ben op het moment nog maar een leekje. ;)

Anoniem

Re: Anky laat haar paarden vaccineren tegen West-Nijlvirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:26

Ik ben ook een leek. Maar ik heb al het vertrouwen in de DA van ons. En als zelfs zij haar paarden nog niet ent, zie ik geen reden om het wel te doen :)

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:28

Nou ja ik denk dat het per DA verschilt. Die van jou doet het in ieder geval niet voor haar portemonnee. Zij weet natuurlijk wel meer van de risico's dan jij, dat klopt, en als je haar vertrouwt maakt het niet uit natuurlijk.

Hoe heet jouw DA, want volgens mij ken/kende ik een familie daar die dierenartsen waren in de buurt van Lemelerveld.

Edit: Zit ik toch weer uitgebreid mijn mening over vaccinatie te geven in dit topic hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:31

Ik weet alleen haar voornaam haha, ze werkt bij de kliniek in Balkbrug.

Maar wij hebben wel de garantie dat er vaccins klaarliggen voor ons als het dichterbij komt, dus we wachten het af :) Iig erg positief dat er nu eindelijk tegen WNV geent mag worden. Het zal vast wel in NL komen, maar het zal nog wel even duren....

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Anky laat haar paarden vaccineren tegen West-Nijlvirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:34

Oh dan ken ik haar vast niet. Ik heb ook een nogal verdraaid idee van die regio rond Lemelerveld hoor... Omdat het iets is van toen ik jong was.

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:35

wat ik niet snap is dat het bij de ene dierenarts wel te verkrijgen is, en bij de ander zoals die van mij nog niet.

de dierenartsassistente heeft het in wageningen nagebeld,daar wisten ze te melden dat dit vaccin er nog niet is

wat zijn de kosten van de entingen eigenlijk? ik wil ook vast laten enten,idd met oog op toch zeker wel zes weken tijd voor het werkt,maar moet eerst een d.a vinden met dat spul.

vaag dat de een er wel aan kan komen en de andere niet

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Anky laat haar paarden vaccineren tegen West-Nijlvirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:47

die entingen zijn niet goedkoop..exacte kosten wist de DA nog niet, rekening krijgen we thuis.

Nunspeet heeft het sowieso ;)!

Knavia
Berichten: 1338
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Anky laat haar paarden vaccineren tegen West-Nijlvirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:28

Met blauwtong was ook de gedachte om rustig af te wachten totdat in de buurlanden toesloeg. Dat werkte dus niet zo goed. Knutten blijven overigens aktief tot begin oktober, kijk maar naar de zomereczeem paarden.

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Anky laat haar paarden vaccineren tegen West-Nijlvirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:28

Helaas is al dat inenten inderdaad stervensduur.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:19

Kaja schreef:
( Vraag me wel af, aan diegene die tegen vaccineren zijn, of zij zichzelf ook niet laten enten als zij naar het buitenland gaan?
Malaria, hepatitis, tyfus... whatever... vaccineren is not done :D ) (sorry :o i just couldn't help myself)


Ik ben niet tegen vaccineren ;) Ben helemaal voor een basisinenting bij paarden/honden/katten maar dan is het voor mij over. Ik heb er nu al zo veel over gelezen dat ik ben overtuigd dat een dier met de basisinenting voldoende afweer opbouwd.
Tetanus bij paarden is een heel ander verhaal maar om hier 1x per jaar tegen te enten vind ik onzinnig. Er zijn zelfs studies die aantonen dat paarden nadat ze de eerste tetanusinenting te hebben gehad na 15 jr. nog afweerstoffen hier tegen hebben.

Het griepvirus veranderd ieder jaar en 'wij' enten dus altijd achter het griepvirus aan. Ook bij mensen. Niet echt handig lijkt me.
Het griepvirus is idd heel goed te behandelen MITS je er op tijd bij bent. Je paard (en mens) dus niet weken met symptomen laten lopen want dan gaat het verkeerd.

En voor al die paarden die tot de risicogroep behoren (heb er zelf ook één), mss behoren ze wel tot de risicogroep omdat ze ieder jaar, jaren lang, volgepompt worden met inentingen.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:27

CharleyT schreef:
Of je hoeft niet meer te enten . Hoe kortzichtig, zal je moeder wezen, en jij polio krijgen omdat je niet gevaccineerd bent.


Over 'kortzichtigheid' gesproken :+ ik heb nergens neer gezet dat je je kind niet moet inenten!

Als kinderen wat later ingeënt zouden worden dan waren er nu wss minder kinderen met allergieën, astmatisch aandoeningen e.d.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:31

Niels schreef:
Nu gaan we weer richting de winter (de kans is miniem dat er nu nog WNV komt in NL) dus zijn de knutten er sowieso niet meer. Volgend jaar maart/april nog maar eens kijken hoe het ervoor staat :)


Is het eigenlijk bekend welke mug het WNV overbrengt?

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Re: Anky laat haar paarden vaccineren tegen West-Nijlvirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:38

waarom begint iedereen toch steeds weer over de griepvirus, zover ik begrijp is dit geen griepvirus....

ik zal eens andere dierenartsen in de buurt bellen betreft de entingen, balen dat ze duur zijn, maar mn shet is mn alles, duur of niet die entingen krijgt ie voor het uitbreekt

sammy jo
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:52

k vind het goed van anky dat ze haar paarden laat vaccineren ! en zodra het virus in nederland is laat ik mijn paard ook vaccineren ongeacht de kosten

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:42

Zo veilig en nuttig is vaccineren
http://www.ditkannietwaarzijn.info/2009 ... more-14770

Citaat:
- In 1871 en 1872 werd 98% van de Engelse bevolking tussen de 2 en 50 jaar ingeënt tegen de pokken. Resultaat: één van de grootste pokkenepidemiën ooit, met 45.000 doden. In dezelfde periode werd 96% van de Duitse bevolking ingeënt, met 125.000 doden als gevolg.

- In 1940 werden alle Duitsers verplicht ingeënt tegen difterie. Tussen 1940 en 1945 steeg het aantal difteriepatiënten van 40.000 naar 250.000.

- In 1960 ontdekten twee virologen in de VS dat beide poliovaccins waren besmet met het SV-40 virus, dat kanker veroorzaakt bij dieren en de celstructuur van mensen verandert. Miljoenen kinderen werden ingeënt met deze vaccins.

- In 1967 verklaarde de WHO (Wereld Gezondheids Organisatie) Ghana mazelenvrij, nadat 96% van de bevolking was gevaccineerd. In 1972 kreeg het Afrikaanse land te maken met één van de grootste mazelenuitbraken ooit, wat het grootste aantal slachtoffers uit de geschiedenis tot gevolg had.

- Tussen 1970 en 1990 kreeg meer dan 200.000 volledig gevaccineerde kinderen in Groot Brittannië kinkhoest.

- In de jaren '70 bleek na een test onder 260.000 mensen in India dat degenen die waren gevaccineerd tegen TBC, váker de ziekte kregen dan mensen die geen vaccin hadden ontvangen.

- In 1977 verklaarde Dr. Jonas Stalk, de uitvinder van het poliovaccin, samen met andere wetenschappers dat de massale vaccinaties tegen polio de belangrijkste oorzaak waren van de meeste poliogevallen in Amerika sinds 1961.

- In 1978 bleek uit een onderzoek in meer dan 30 Amerikaanse staten dat meer dan de helft van de kinderen met mazelen hier adequate vaccinaties voor had ontvangen.

- In 1979 deed Zweden het kinkhoestvaccin in de ban, omdat de ineffectiviteit ervan bewezen was. Van de 5140 kinkhoestpatiënten in 1978 was namelijk 84% maar liefst drie keer gevaccineerd tegen kinkhoest.

- Uit een publikatie van de American Medical Association in februari 1981 bleek dat 90% van de verloskundigen en 66% van de kinderartsen weigerden het rubella vaccin te ontvangen (rubella = een kinderziekte).

- In de VS stegen de kosten van één enkele DKT (Difterie, Kinkhoest, Tetanus) vaccin van 11 cent in 1982 tot $ 11,40 in 1987. De fabrikanten van de vaccins moesten namelijk voor ieder vaccin $ 8 dollar reserveren voor gerechtelijke kosten, die ontstonden omdat ze schadevergoedingen moesten uitbetalen aan ouders wier kinderen een hersenbeschadiging hadden opgelopen of zelfs stierven na deze vaccinatie.

- In 1988 en 1989 kreeg de Arabische oliestaat Oman te maken met een polio uitbraak onder volledig gevaccineerde kinderen. De regio met het hoogste vaccinatiepercentage kende het hoogste aantal slachtoffers. De regio met het laagste vaccinatiepercentage kende het laagste aantal slachtoffers.

- In 1990 bleek na een onderzoek onder 598 Britse artsen dat meer dan 50% van hen weigerde het Hepatitis B vaccin te ontvangen, ondanks het feit dat zij tot de hoogste risicogroep behoorden.

- De al eerder genoemde American Medical Association publiceerde in 1990 een artikel waarin stond te lezen: 'Alhoewel meer dan 95% van de schoolgaande kinderen in de VS gevaccineerd is tegen mazelen, vinden er nog steeds grote mazelenuitbraken plaats op de scholen. In de meeste gevallen zijn eerder gevaccineerde kinderen het slachtoffer.'

- Tussen juli 1990 en november 1993 constateerde het Amerikaanse Voedsel- en Medicijn Bestuur (FDA) 54.072 tegenreacties na vaccinaties. De FDA erkende dat dit aantal slechts 10% van het werkelijke aantal bedroeg, omdat de meeste artsen weigeren om vaccinatie'gewonden' te rapporteren. Met andere woorden, het werkelijke aantallen mensen dat ziek werd na vaccinatie bedroeg in die periode meer dan een half miljoen.

- In 1994 berichtte het New England Journal of Medicine dat meer dan 80% van de kinderen onder de 5 die kinkhoest hadden gekregen, volledig gevaccineerd waren.

- Op 2 november 2000 namen de leden van de Association of American Physicians and Surgeons (AAPS, de Vereniging van Amerikaanse artsen en chirurgen) unaniem een resolutie aan, waarin werd opgeroepen om het verplicht vaccineren van kinderen stop te zetten.

Daarnaast komt er steeds meer bewijs boven tafel dat de beruchte Spaanse grieppandemie uit 1918, waarbij wereldwijd 20 miljoen mensen om het leven kwamen, eveneens veroorzaakt werd door vaccinaties.


Wordt toch eindelijk eens wakker mensen.

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Anky laat haar paarden vaccineren tegen West-Nijlvirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:49

Ranna: je kent de achterliggende gegevens voor dat leuke feitenlijstje niet, en de hygiënische omstandigheden in ieder geval niet, en de tijd van inenting niet, en je maakt nu alleen maar een lijst met gevallen waar het fout ging in plaats van te vergelijken in hoeveel gevallen het goed ging. Dat is pure propaganda.

Bovendien is dit weer iets wat mensen betreft en is dit geen mensen topic voor zover ik doorheb, ik waarschuw maar even want anders wordt je bericht waarschijnlijk verwijderd.

Kaja

Berichten: 3884
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:19

Precies Nemurin!

Ranna, je komt met een "mooi" lijstje, welke je van internet geplukt hebt, maar ik mis zoveel informatie dat ik hier zo weinig mee kan.
Daarentegen maak je mensen wel bang en huiverig!

Waarom?

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Anky laat haar paarden vaccineren tegen West-Nijlvirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:54

Omdat iedereen altijd dezelfde mening moet hebben, omdat iedereen denkt dat daar discussies voor zijn. ;)

Laat iedereen lekker zelf beslissen of ie zn paard inent en niet met propaganda mensen bangmaken alsjeblieft, want dat gaat levens kosten.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:23

Nemurin schreef:
Omdat iedereen altijd dezelfde mening moet hebben, omdat iedereen denkt dat daar discussies voor zijn. ;)

Laat iedereen lekker zelf beslissen of ie zn paard inent en niet met propaganda mensen bangmaken alsjeblieft, want dat gaat levens kosten.


Maar daarom is er niets mis mee om mensen ook eens te wijzen op wat er mis kan gaan met vaccineren! Heeft niets met een mening opdringen te maken maar eerder iemand ergens op wijzen waar hij mss nog nooit van heeft gehoord!

Kaja

Berichten: 3884
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:40

singasong schreef:
Nemurin schreef:
Omdat iedereen altijd dezelfde mening moet hebben, omdat iedereen denkt dat daar discussies voor zijn. ;)

Laat iedereen lekker zelf beslissen of ie zn paard inent en niet met propaganda mensen bangmaken alsjeblieft, want dat gaat levens kosten.


Maar daarom is er niets mis mee om mensen ook eens te wijzen op wat er mis kan gaan met vaccineren! Heeft niets met een mening opdringen te maken maar eerder iemand ergens op wijzen waar hij mss nog nooit van heeft gehoord!

Ik vind van wel...

Natuurlijk kun je er vanuit gaan dat ons land, met een goede gezondheidszorg, er niet op uit is om mensen geld uit hun zak te kloppen voor iets waar we onze eigen bevolking mee kapot zullen maken, maar dat heeft meer met achterdocht te maken!
Neemt niet weg dat je zelf een onderzoeksplicht hebt en dan vaccineren van onszelf niet verplicht is!
Voor paarden een ander verhaal, daar is het, wil je ergens komen wel verplicht en waarom?
Omdat onderzoek wijst op positieve resulaten en negatieve resultaten weergeeft wanneer we niet enten.

Je zou bijna gaan denken dat geld een rol speelt in deze kwestie... Vaccinaties volgens RVP krijgen we vergoed, maar vaccinaties voor dieren niet, dat moet uit eigen zak komen...

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Anky laat haar paarden vaccineren tegen West-Nijlvirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:20

@singasong, das psies wat ik doe :j

De gevaren van vaccineren worden zwaar onderbelicht. Of het nou over mens of dier gaat.
Vind het vreemd en teleurstellend dat mensen zelf niet op onderzoek uit gaan maar als een kip zonder kop achter Big Pharma aankeutelen.
Zelfs het bekijken van een hele goede docu waarvan de link voor hun neus staat is teveel :n

Kijk, als iemand wil vaccineren moet hij zelf weten. Maar nu is het slechts propaganda van Big Pharma die er klauwen met geld aan kan verdienen. Over de gevaren houden ze zich wijselijk stil dus iemand moet medemensen daar op wijzen.

Dit is geen angstzaaierij, is niet nodig ook, daar zijn overheid en pharmaceuten veel beter in. Dit is voorlichting.
Geloof niet alles wat je verteld wordt, ga op onderzoek uit!!!

Kaja

Berichten: 3884
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:09

Ranna, tijdens mijn studie zijn deze onderwerpen ook aan bod gekomen.
Ik heb ook onderzoeken bestudeerd, documentaires bekeken, voor- én tegenstanders gesproken, artsen gesproken, GGD, RIVM, fabrikanten etc. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er niet heel diep in ben gedoken, maar alles is aan bod gekomen.
Ook al wil je mensen ergens op wijzen, het is angstzaaierij, want welk alternatief kun je dan aanbieden?
De feiten spreken voor zich en dat het een grote trukendoos van de overheid is en een doofpot voor de fabrikanten vind ik té ver gaan! Je kunt niet alles over één kam scheren en er gaat wel eens wat fout, al dan niet te danken aan de vaccinatie, maar vertel me... WAT is het alternatief, je kunt namelijk niet om de welvaart heen en om de positieve resultaten van vaccinatie.
Ik krijg er gewoon een soort "sekte" en heksenjacht idee bij...

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:22

Ik vind er niets mis mee om mensen te waarschuwen voor risico's, dat zal ik altijd zelf blijven doen wanneer ik dierenarts ben, maar je kunt ook overdrijven.

Als je iemand waarschuwt voor een risico moet je dat risico niet presenteren als een zekerheid. Dat is nodeloze angstzaaierij die gezonde paarden bv. het leven zou kunnen kosten omdat ze niet ingeënt zijn, en ik ben het geheel met Kaja eens wat betreft het heksenjacht idee. Feiten verdraaien of weglaten en presenteren op propagandistische wijze is gewoon niet meer waarschuwen, dan kun je me alle uitroeptekens naar mijn hoofd smijten die je wilt, maar zo is het gewoon.