Paard gaat op voet van man staan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110801
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Paard gaat op voet van man staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 18:49

http://www.midlandfm.nl


Zaterdagavond is een ambulance uitgerukt naar de Postweg in Lunteren. Daar was een paard dat ingespannen stond voor een klein rijtuig op de voet van de berijder gaan staan. Hierdoor was de man achterover gevallen. Het slachtoffer is door de hulpverleners van de ambulance onderzocht en vervoerd naar de spoedeisende hulp van ziekenhuis “Gelderse Vallei” in Ede.

De man maakte zich, volgens omstanders, in eerste instantie meer zorgen over de toestand van zijn paard dan om zichzelf. Het ongeval gebeurde voor de woning van het slachtoffer.

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: Paard gaat op voet van man staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:50

oeh wat een nieuws... die van mij is zo lomp dat als je niet uitkijkt ze 3 keer per dag op je voet staat ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110801
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 18:51

en moet jij dan ook drie keer per dag met de ambulance naar het ziekenhuis? :+
Lijkt me nou net het verschil :)

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Paard gaat op voet van man staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:23

Hij moest naar het ziekenhuis omdat hij gevallen was? Of omdat zijn voet zeer deed?

In het laatste geval had hij toch ook met de auto gekunt?

Dus zal het zijn val wel zijn geweest....

Dus ik ben het met Zij eens.....
Pijnlijk, beterschap gewenst maar niveau plaatselijk suffertje....

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:24

zij schreef:
oeh wat een nieuws... die van mij is zo lomp dat als je niet uitkijkt ze 3 keer per dag op je voet staat ;)

Hier ook :')

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Paard gaat op voet van man staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:58

Ik ken iemand die is ook achterover gevallen toen er een persoon op zijn voet stond... die had ook zijn voet in het verband. Je enkel maakt dan immer een onmogelijke hoek ;)
Had denk ik niet veel te maken met het gegeven "paard"maar meer "op zijn voet terwijl hij achterover viel" ;)

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:01

auw dat lijkt me pijnlijk. De meeste ongelukken gebeuren ook thuis (of voor de deur :+ )

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:02

zij schreef:
oeh wat een nieuws... die van mij is zo lomp dat als je niet uitkijkt ze 3 keer per dag op je voet staat ;)


Is nie lomp hoor; paarden weten heeel goed waar ze hun voeten neerzetten! }>

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:11

yildiz De meeste paarden weten heel goed waar ze hun tere voetjes doen neerstampen. Maar er zijn uitzondelijke lomperikken. :+ En bij sommige reflexbewegingen hebben ze het ook niet in de hand. Zo heb ik eens zo'n poezelig hoefje op mijn voetje mogen ontvangen, omdat hij een vlieg of wesp wegstampte.

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:15

Gezien de opstelling van het bericht is mijn eerste vraag, had daar een ambulance heen gemoeten?
Zeker omdat hij ook in staat was zich gewoon zorgen te maken om zijn paard.
En waarom zorgen om zijn paard, wat had die dan opgelopen?

Raar bericht dus. :)

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:17

Tja, wie is er dan een lomperik? Nog meer }> :D ;)

Veel mensen vinden hun paard zo lomp omdat ze hun voeten ff op je voet neerzetten, maar 9 van de 10 keer is dat gewoon een dominantie issue (even laten zien wie er de baas is). Zet maar eens heel zachtjes je voet op een kroonrand en kijk dan maar es wat er gebeurt. Wat ik zo raar vind is dat veel mensen die met paarden werken/hobbien, etc dat niet weten. Vandaar mijn opmerking. En inderdaad, er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen! ;)

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:37

uitgaande van een normaal paard dat je ook niet omver loopt en waar de verhoudingen goed geregeld is horen ze echt niet op je voeten te staan. Maar er is een bepaald ras die toch wel heel veel lomperikken heeft voortgebracht }>

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34750
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:25

Mmm, ik ken wel een paardeneigenaar aan de Postweg in Lunteren, ben benieuwd of hij het is...

Ik kan wel meeleven met hem, heb momenteel al weken een blauwe nagel door zo'n zelfde geintje. Gelukkig kon ik mijn grote vriend nog van me wegduwen/slaan en mijn voet meteen koelen dus de schade bleef beperkt. Ik wist trouwens niet dat dit een dominantie issue was? Kunnen paarden zo goed mikken dan?

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:58

Erg vervelend een paard wat op je voet gaat staan.

Hier ook een ervaringsdeskundige, geen ambulance wel op eigen houtje naar het ziekenhuis gegaan.

Eindconclusie: 5 operaties waaronder 4 amputaties en voor de rest van mijn leven in een bepaalde mate rugpatient!

Marigold

Berichten: 12598
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 00:02

oei, dat doet flink auw!
mijn pony heeft het nog nooit gedaan, maar mijn vorige pony, een fjord met wie ik absoluut een dominantie probleem had (zij was de baas :o -ben niet zo'n fjorden mens bleek-) had er dermate een handje van lomp op mijn voet te gaan staan dat ik uiteindelijk altijd houten klompen droeg bij haar in de buurt :P

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 00:03

oh zeer zeker. MIjn paardjes lopen thuis met de konijnen tussen hun benen. En er is nog een konijnenpootje gebroken.;-) Paarden weten heel goed waar ze hun poezelige pootjes neerstampen. Alleen enkele uitzonderingen die niet weten dat ze vier benen hebben. Je gaat toch ook niet aan de kant wanneer je paard iets te dicht bij je komt omdat je bang bent voor je voeten.

Deejaylove

Berichten: 42
Geregistreerd: 31-07-09
Woonplaats: Zeerijp

Re: Paard gaat op voet van man staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:07

kan behoorlijk pijn doen als een paard op je voet staat