Negenjarig meisje overleden na te zijn meegesleept door ezel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Negenjarig meisje overleden na te zijn meegesleept door ezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 08:44

www.horseandhound.co.uk


Een negenjarig meisje uit Swaziland is afgelopen week om het leven gekomen nadat zij door een ezel werd meegesleept.

Nothlando Dlamini was met haar zus water halen bij een nabij gelegen rivier. Het tweetal nam vaak de ezel van hun grootvader mee om de waterflessen te dragen.

Volgens de locale pers had het meisje het halstertouw van de ezel om haar eigen nek gebonden terwijl ze op weg waren naar de rivier.
De ezel schrok opeens en sleepte het meisje voor meer dan een kilometer lang achter zich aan over de rotsachtige bodem en door dichte bosjes, waardoor het meisje geen schijn van kans had.

Haar zus en verschillende voorbijgangers probeerden de ezel te stoppen, maar dit bleek helaas onmogelijk.
Na een behoorlijke afstand te hebben afgelegd, lukte het uiteindelijk om het dier te stoppen. Het meisje was op dat moment al overleden door verschillende zichtbare verwondingen en gebroken botten.

Whinnylando

Berichten: 993
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:49

En wat hebben we hier van geleerd?
Knoop nooit een halstertouw om je nek...

Nee zonder gekheid, het is wel heel erg, weer een kinderleven minder en het had niet gehoeven. Lijkt me traumatisch om zoiets mee te maken.

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: Negenjarig meisje overleden na te zijn meegesleept door ezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:58

Ik snap ook eigenlijk niet waarom het meisje het halstertouw om haar nek heeft geknoopt? Dan bind je die ezel toch ergens anders aan vast? Het blijven vluchtdieren... ik vind dit echt een raar verhaal.

nolanlover
Berichten: 812
Geregistreerd: 26-11-08

Re: Negenjarig meisje overleden na te zijn meegesleept door ezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:01

Eigenlijk is het gewoon: eigen schuld dikke bult.
Maar voor de familie is het natuurlijk heel erg om zo een kind te verliezen

Evanescence8
Berichten: 556
Geregistreerd: 17-08-08
Woonplaats: Verwegistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:03

Zielig voor het meisje en de familie :(:) , maar wie knoopt er nou een halstertouw om zijn nek? :+

laaaura
Berichten: 191
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:05

Halstertouw aan je nek vast binden?
Hoe kom je daarop joh..
Eigen schuld dikke bult inderdaad, maar wel heel erg dat 't gebeurt is..

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:05

Waarschijnlijk wist dat meisje niet beter?
Wat een traumatische ervaring voor haar zus ook.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:05

verschrikkelijk! Wat betreft touw om haar nek, het kind is negen, wat denk je van onwetendheid? Als haar niet geleerd wordt dat dat gevaarlijk is weet ze het ook niet. Ik heb laatst mijn verzorgster er nog op gewezen dat touw om je hand wikkelen levensgevaarlijk is en die is 13

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:06

Wat erg! Meisje heeft er vast vreselijk uitgezien nadat de ezel stopte :7 Erg dat het door zo'n 'domme fout' moest gebeuren.

LadyLynn
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Negenjarig meisje overleden na te zijn meegesleept door ezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:13

meisje is 9 jaar oud... die ziet heus geen gevolgen als ze een touw om haar nek doet..

Ik deed vroeger ook vaak de teugels om mijn nek als ik erop zat.. Pas toen mijn ouders mij er een keer of 4 hardhandig afgesleurd hadden dacht ik , miss moet ik het maar niet meer doen...

Onwijs sneu voor die zus dat ze dat heeft mee moeten maken.

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: Negenjarig meisje overleden na te zijn meegesleept door ezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:17

ja heel erg sneu, maar dat die ouders er niks van gezegd hebben vind ik raar. Wel heel zielig voor het meisje en voor die zus. Die zal zich wel heel erg schuldig voelen nu.

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:24

/edit foutje
Ik had staan wat Maikeltje hieronder al zegt. Je kunt de omstandigheden in Swaziland niet vergelijken met Nederland, daar zijn ouder druk bezig om voor dagelijks eten te zorgen en die hebben echt geen gelegenheid om constant hun dochter in de gaten te houden. Ik heb zelf in een ander Afrikaans land gewoond en ik weet wel een beetje hoe het eraan toe gaat op het platteland.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:29

Die kinderen leven daar toch onder heel andere omstandigheden...denk je dat die meisjes of de ouders enige kennis hebben van een vluchtdier? Tuurlijk niet. Die ezel is gewoon een lastdier en moet meehelpen. Meisje heeft waarschijnlijk haar handen vol gehad en moest die ezel ergens kwijt en heeft het touw om haar nek gedaan. Zoiets zal het geweest zijn.
Triest hoor.....

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:31

Jeetje... natuurlijk ook absoluut niet handig om een halstertouw om je nek te knopen, de kans dat het dier schrikt en het op een lopen zet is er altijd, wel heel erg dat het zo heeft moeten aflopen. Vind het wel raar dat er niet een van de ouders of iemand anders er iets van heeft gezegt. Het meisje is negen, ik zou daar als ouder wel heel allert op zijn als zo'n jong kind met een dier loopt.

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Negenjarig meisje overleden na te zijn meegesleept door ezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:35

Marloes, heb je ook gezien in welk land het was?

Gekkeellen

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-04-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:47

Jeetje wat een botte reacties hier...het is nog maar een kind!
Iedereen die hier gaat lopen roepen eigen schuld dikke bult is waarschijnlijk zelf geen kind geweest...heeft zelf geen domme dingen gedaan waarvan achteraf maar is gebleken dat het Gelukkig goed is afgelopen.

Kinderen van 9 jaar hebben echt geen besef van de gevolgen van bepaalde acties die ze doen...die worden daar heel anders opgevoed. En ook al hebben je ouders gezegd dat het niet mag of gevaarlijk is...des te leuker is het om het toch te doen!

Sterkte voor de nabestaande en zeker haar zus die dit van dichtbij heeft moeten meemaken!

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:20

Een ezel is geen vluchtdier maar een aanvalsdier. Dat is één van de vele verschillen tussen een ezel een paard. Een ezel kan wel vluchten net zoals een paard ook in staat is om aan te vallen. Dat dit ezeltje zolang bleef rennen is bijzonder, de meesten zijn na drie galopsprongen wel weer bedaard.
Arm kind, wat een vreselijk einde en arm zusje om het allemaal te moeten zien en horen :(:)