Edward Gal heeft absoluut geen last van homofobie

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:32

HannahFrouk schreef:
Ik vind het een beetje raar dat je speciaal een boek zou schrijven over homosporters.
Je wilt toch juist NIET op die manier aandacht vestigen op een bepaalde groep?


Hoezo niet? Ik heb het boek nog niet gelezen, maar ik geloof dat het onder meer als doel heeft het taboe dat op homoseksualiteit binnen de (top)sportwereld heerst te doorbreken. In de dressuurwereld is het misschien geaccepteerd, bij andere sporten is dat veel minder of niet. Ik vind het wel een mooi initiatief.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:36

Berdien schreef:
Citaat:
Ik dacht dat de titel ging over dat Edward zelf niet homofoob was


Zo begreep ik het dus ook en toen dacht ik al, 'ja, duuuh'. :D ;) :+

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re: Edward Gal heeft absoluut geen last van homofobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:19

Echt een vreemd idee dat Totilas op zijn zesde nog niet zo 'ontdekt' was.
Wij kennen hem alleen maar zoals hij nu is, ik probeer me nu voor te stellen dat hij toen minder spetterde, maar dat lukt niet. Ik kan me alleen een mega-imponerende Totilas voorstellen. :')

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Edward Gal heeft absoluut geen last van homofobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:24

Ik vond de titel ook wel apart, ik dacht ook: tuurlijk is ie niet homofoob, hij is zelf gay :=

Maar een leuk interview om te lezen, ik zou graag nog eens meer lezen over de eerste ontmoetingen met Totilas :)

Woest

Berichten: 4453
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: BELGIE!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:27

* raapt zich op van de grond*

sla me nou! ik wist niet eens dat Edwart homo was! En daarbij ook hans-peter minderhout!

Jeetje, ben ik laat of wat ;)

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:43

Woest schreef:
Jeetje, ben ik laat of wat ;)


Dan kom je idd ergens vanonder een steen :)) :P

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:45

Mooi stuk +:)+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:45

Woest schreef:
sla me nou! ik wist niet eens dat Edwart homo was! En daarbij ook hans-peter minderhout!

Jeetje, ben ik laat of wat ;)


voel je maar niet slecht hoor ;)
ik kwam er ook van de week achter :=

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:36

het is meer iets nederlands, dat dressuur ruiters homo zijn hoor... maar daar gaat het hier niet om.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Edward Gal heeft absoluut geen last van homofobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:02

Echt, ik vind het totaal niet interessant of iemand homo is of niet. Of het nou een loodgieter is of een top-dressuurruiter ;)

Maar het is altijd leuk om te lezen hoe gelukkig Edward is met Totilas. En hoe gelukkig wij zijn met deze combinatie.
En het zou inderdaad niet best zijn als hij constant in tranen was tijdens het rijden, haha.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:16

Nou ja... het maakt toch verder ook niet uit wat voor voorkeur Edward heeft?

Ik bedoel maar... EERST dacht ik (Toen hij net bekend werd) "Oh. Die zal wel gay zijn... want man+dressuur=gay" Bleek hij nog met Nicole Werner te zijn. Eerst daaraan gewend...... *tjonge, leuke vent+dressuur=ook nog straight=wow*

DAARNA: Edward+Hans-Peter=setje=bummer voor mijn heimelijke fantasietjes :D

Hoe dan ook, blijf gewoon helemaal flieft op Edward :D Kan niemand wat aan doen :n Hetero, Homo, whatever! Hij is en blijft gewoon een geweldige sportman die super kan rondsturen!

En nu met Totilas..... Dit is gewoon never-ending looooooooveeeee!

*voelt zich bakvis* _O-

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Edward Gal heeft absoluut geen last van homofobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 07:28

Idd een beetje vreemde titel. Edward Gal is homo, dus zou wel heel bizar zijn als hij dan homofoob was e :-)

Verder gaat het ook maar 1 alinea over dit topic, want dat vergaat het naar een hommage over Totilas.

Tja totilas is laat ontdekt, misschien maar goed ook, anders had hij misschien nooit gestaan waar die nu is.
Verder zie je veel hoe hij gegroeid is hoor, zo heb je op you tube filmpjes van bijna twee jaar geleden tijdens een clinic. Toen was het ook al een chique, maar als je dan vergelijkt met nu is hij nog gigantisch gegroeid in zijn werk.

Hoop dat ze samen nog een mooie toekomst tegemoet gaan en bespaard blijven van blessures.
Jullie hebben toch zoveel goede paarden e!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:39

Blijf zo doorgaan Edward!! +:)+ Jullie kunnen het !! Mooie woorden in het stuk trouwens :j
Op naar de olympische spelen !! _/-\o_ *\o/*

BarryFG

Berichten: 237
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:59

Leuk stuk om te lezen!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:52

bulck schreef:
Hoop dat ze samen nog een mooie toekomst tegemoet gaan en bespaard blijven van blessures.


Dat hoop ik ook! Vind het zo eng als men al hoopt op de OS. Er kan nog vanalles gebeuren..

MilleniumK

Berichten: 3026
Geregistreerd: 10-05-07
Woonplaats: Groningen

Re: Edward Gal heeft absoluut geen last van homofobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:27

Leuk stuk om te lezen! =D
Totilas en Edward zijn gewoon toppers :):)

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:30

axeltje schreef:
Dat hoop ik ook! Vind het zo eng als men al hoopt op de OS. Er kan nog vanalles gebeuren..


Met een paard met zulke kwaliteiten en zo'n goede ruiter is het geen kwestie meer van hopen op de OS.... Dan worden de OS gewoon realiteit mits het paard gezond blijft. En ik geloof echt wel dat ze met zijn gezondheid heel secuur omspringen.

Ik vind totilas echt het paard van de eeuw. Wat een topknol! Als je die ziet raak je bijna ontmoedigd als je daarna naar je eigen paard(en) kijkt. Die steken bij zo'n paard toch maar heel gewoontjes af :(:)

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:53

jasmijn78 schreef:
axeltje schreef:
Dat hoop ik ook! Vind het zo eng als men al hoopt op de OS. Er kan nog vanalles gebeuren..


Met een paard met zulke kwaliteiten en zo'n goede ruiter is het geen kwestie meer van hopen op de OS.... Dan worden de OS gewoon realiteit mits het paard gezond blijft. En ik geloof echt wel dat ze met zijn gezondheid heel secuur omspringen.

Ik vind totilas echt het paard van de eeuw. Wat een topknol! Als je die ziet raak je bijna ontmoedigd als je daarna naar je eigen paard(en) kijkt. Die steken bij zo'n paard toch maar heel gewoontjes af :(:)[/quote]

Hier verdien je wel een schop onder je kont voor hoor :o :D
Wie het kleine niet begeerd is het grote niet waard.
Elk dier heeft zijn goede eigenschappen en Totilas is goed onder Edward Gal. Maar bij menig ander ruiter had dit dier mss gewoon subtop gereden. Want alles hangt ook wat vast aan bekendheid en daarbijhorende kansen e.
Het is de combinatie die moet matchen en ja hier spreken we dan nog eens over topsport. Dus moet je buiten, de match en natuurlijk talent van beide ook nog eens het wow en spectaculaire erbij krijgen en alsof dat niet genoeg is ook nog zorgen dat alles gezond blijft.

Dus ja stiekem kijk ik ook op naar Totilas, maar als ruiter is dat nog verre weg van mijn kunnen, dus ben ik blij met mijn paarden die passen bij mijn ervaring die ik nu heb.
En zo denk ik dat menig sportruiter wil evolueren en hopen om ooit op het hoogste niveau te staan en dan nog eens het geluk te hebben van een echt talent onder je kont te krijgen.

Maar ik wens hun in ieder geval veel succes toe.
Laatst bijgewerkt door bulck op 29-07-09 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Berichten: 25658
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Edward Gal heeft absoluut geen last van homofobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:57

vind het een leuk stukje en wens ze nog veel suc6 toe :)

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:08

bulck schreef:
Hier verdien je wel een schop onder je kont voor hoor

:o :D

bulck schreef:
Wie het kleine niet begeerd is het grote niet waard.

Maar ik ben ook heel blij met mijn eigen paarden hoor ;)

bulck schreef:
Elk dier heeft zijn goede eigenschappen en Totilas is goed onder Edward Gal. Maar bij menig ander ruiter had dit dier mss gewoon subtop gereden. Want alles hangt ook wat vast aan bekendheid en daarbijhorende kansen e.

Hoe dan ook; als je naar een combi kijkt van zo'n paard en zo'n ruiter dat krab ik mijzelf wel eens achter de oren... Dan denk ik: oei ik heb echt nog een heule lange weg te gaan :D

bulck schreef:
En zo denk ik dat menig sportruiter wil evolueren en hopen om ooit op het hoogste niveau te staan en dan nog eens het geluk te hebben van een echt talent onder je kont te krijgen.

Zo is dat! En weer back to reality. Gewoon weer focussen op je eigen training, en tevreden zijn met de kleine stapjes vooruitgang die je maakt, haalbare doelen stellen... Heel veel kleine stapjes kunnen uiteindelijk ook heel wat meters voorsprong worden ;)

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:10

jasmijn78 schreef:
bulck schreef:
Hier verdien je wel een schop onder je kont voor hoor

:o :D

bulck schreef:
Wie het kleine niet begeerd is het grote niet waard.

Maar ik ben ook heel blij met mijn eigen paarden hoor ;)

bulck schreef:
Elk dier heeft zijn goede eigenschappen en Totilas is goed onder Edward Gal. Maar bij menig ander ruiter had dit dier mss gewoon subtop gereden. Want alles hangt ook wat vast aan bekendheid en daarbijhorende kansen e.

Hoe dan ook; als je naar een combi kijkt van zo'n paard en zo'n ruiter dat krab ik mijzelf wel eens achter de oren... Dan denk ik: oei ik heb echt nog een heule lange weg te gaan :D

bulck schreef:
En zo denk ik dat menig sportruiter wil evolueren en hopen om ooit op het hoogste niveau te staan en dan nog eens het geluk te hebben van een echt talent onder je kont te krijgen.

Zo is dat! En weer back to reality. Gewoon weer focussen op je eigen training, en tevreden zijn met de kleine stapjes vooruitgang die je maakt, haalbare doelen stellen... Heel veel kleine stapjes kunnen uiteindelijk ook heel wat meters voorsprong worden ;)



Als je dat maar weet :-) ;-)

Billie1

Berichten: 412
Geregistreerd: 05-08-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:55

Het is ook niet te omschrijven zo'n paard als Totilas!
Maar vind Edward ook een topruiter en leuk persoon, lekker positief!
Gewoon een combinatie made in heaven ;-)

Yessy

Berichten: 23040
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:22

Berdien schreef:
Ik dacht dat de titel ging over dat Edward zelf niet homofoob was :+
Wist ik veel :')

Haha ik ook, en toen las ik het, dacht ik huh? Logisch toch dat iemand die zelf homo is niet homofoob is, maargoed dat werd dus niet bedoeld :D

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:15

Cayenne schreef:
We zijn in overleg over de titel dus graag ontopic verder gaan :)


Wanneer wordt de titel aangepast?
Gezien de plaatsingsdatum en dat er hiervoor al suggesties zijn ingediend.

Ontopic:
Edward en Totilas zijn kanjers!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Edward Gal heeft absoluut geen last van homofobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:18

hihihi, ik moet wel lachen om het stukje :) :)

Totilas schijnt bizar stout te zijn geweest............ :)