Pony verdronken na val met rijtuig in kanaal

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:58

marieminime schreef:
ik weet niet hoe ik zou hanndellen,denk dat je dat pas beslist in zo een situatie,, maar denk toch echt direct het paard bevrijden, meisje kan zwemmen lijkt mij, al weten we de leeftijd niet


meisje was 9 en zat vast onder de kar

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Re: Pony verdronken na val met rijtuig in kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:01

oh daar heb ik overheen gelezen, tsja dan ga je denk ik toch voor dat meisje

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Pony verdronken na val met rijtuig in kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:55

Van dat wagentje wordt ik al niet happy. En daarom ga ik alleen de weg op met een geremde wagen....

Zoolgangster

Berichten: 9734
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Pony verdronken na val met rijtuig in kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:43

Dat wagentje is zo licht, dat remmen weinig uitmaakt, een pony sleurt zó de hele kar mee, met of zonder rem. Bij een zware kar hadden remmen misschien wel uitgemaakt.

Maar als die zwaardere kar toch in het water terecht was gekomen, en er kwam dán iemand onder terecht, dan kon het weleens niet bij alleen een dode pony zijn gebleven...

Stoof

Berichten: 1308
Geregistreerd: 17-05-09
Woonplaats: Tessenderlo, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:19

Heel erg wat er gebeurt is, arme pony!
Maar kunnen ze niet gewoon hekken om dat kanaal zetten? dan kunnen ze er in de eerste plaats al niet invallen

veel sterkte aan de eigenaar!!

Echwel

Berichten: 12506
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:19

Ik moet er niet aan denken dat het tuig losgaat zodra het water voelt, dan kun je geen waterbak meer rijden zonder los tuig..
Alles wat je verzint zijn lapmiddelen het begint bij een veilige goede wagen, goed tuig en een gehoorzame pony..ook een 9jarige als groom is niet echt verstandig

millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:30

marieminime schreef:
oh daar heb ik overheen gelezen, tsja dan ga je denk ik toch voor dat meisje


Mijn god, natuurlijk kies je in zulke situaties voor mensenlevens.

Ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar naar mijn mening zitten er reacties tussen waarin men klaarblijkelijk vind dat ook de pony door de jongen gered had moeten worden, of welke vinden dat wanneer er logisch was nagedacht dit ongeluk niet was gebeurt.

Het gaat hier om kinderen, welke absoluut EN niet de kracht EN niet het denkvermogen hebben van volwassenen. Daarnaast zal een pony welke op hol slaat echt niet meer te houden zijn, dus ook daaraan valt niks op te lossen.

janouk
Blogger

Berichten: 17920
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:35

Wat een nachtmerrie om mee te maken.

Gelukkig hebben koetsier en groom het overleeft. :(:)

Voor de mensen die denken dat je een paard in paniek gemakkelijk lossnijdt van de koets: dus niet: de dikke leren riemen laten zich niet zo gemakkelijk doorsnijden boven water, laat staan in het water.
Verder weegt een gemiddelde koets rond de 250 kg en trekt de koets het paard snel onder water.
Daar is in diep water over het algemeen geen redden aan. Helaas.

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:43

millennium schreef:
marieminime schreef:
oh daar heb ik overheen gelezen, tsja dan ga je denk ik toch voor dat meisje


Mijn god, natuurlijk kies je in zulke situaties voor mensenlevens.


dat zeg ik toch

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: Pony verdronken na val met rijtuig in kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:24

Wat sneu dat de pony het niet overleefd heeft maar wat heeft die jongen goed gehandeld om het meisje te redden.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:48

Tosca2 schreef:
Heel erg wat er gebeurt is, arme pony!
Maar kunnen ze niet gewoon hekken om dat kanaal zetten? dan kunnen ze er in de eerste plaats al niet invallen

veel sterkte aan de eigenaar!!


Ja da's lekker, overal om elk mooi watertje levensgrote hekken zetten...

ARhythmical
Berichten: 482
Geregistreerd: 08-04-08
Woonplaats: Dalfsen

Re: Pony verdronken na val met rijtuig in kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:34

Die jongen ( de Koetsier) verdient een lintje!
Hoeveel mensen handelen er ECHT in zo'n paniek situatie?
In dit topic heeft iedereen het er over hoe zij het zouden doen, die pony redden...deze jongen van 16 heeft werkelijk super gehandeld door het meisje uit het donkere water te halen, met gevaar voor eigen leven! Bij de meeste ongelukken met water staan de mensen aan de kant te KIJKEN... en deze mensen hebben na afloop nog commentaar ook.
Bokkers...hadden jullie zelf wel gehandeld???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:38

ARhythmical schreef:
Die jongen ( de Koetsier) verdient een lintje!
Hoeveel mensen handelen er ECHT in zo'n paniek situatie?
In dit topic heeft iedereen het er over hoe zij het zouden doen, die pony redden...deze jongen van 16 heeft werkelijk super gehandeld door het meisje uit het donkere water te halen, met gevaar voor eigen leven! Bij de meeste ongelukken met water staan de mensen aan de kant te KIJKEN... en deze mensen hebben na afloop nog commentaar ook.
Bokkers...hadden jullie zelf wel gehandeld???



En zo is het. _/-\o_

Lillian__

Berichten: 3280
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:46

beantsje schreef:
Tosca2 schreef:
Heel erg wat er gebeurt is, arme pony!
Maar kunnen ze niet gewoon hekken om dat kanaal zetten? dan kunnen ze er in de eerste plaats al niet invallen

veel sterkte aan de eigenaar!!


Ja da's lekker, overal om elk mooi watertje levensgrote hekken zetten...


nou ja het ligt eraan WAAR je die hekken neer zet
als het nou bij een stuk is waar het water en land 10 meter verschil in zit zou ik nog ja tegen zeggen
maar als het nou bij een strandje is waar het na 10 meter nog niet tot je middel is
dan is het inderdaad niet nodig.
ik woon bij de Lek in wijk bij duurstede en er zijn stukken waar je inderdaad niet met je paard
in wilt komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:52

Olster4ever schreef:
ik woon bij de Lek in wijk bij duurstede en er zijn stukken waar je inderdaad niet met je paard
in wilt komen!


Dan is het aan jou, en je gezonde verstand om al dan niet de beslissing te nemen van, dit doe ik niet, dit is niet verantwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:54

Marijuhhhhh schreef:
Heb laatst met mijn vriendin ook zoiets mee gemaakt. Kwamen steentjes in de spatborden van het karretje. Pony schrok zich dood en het hielt niet op, omdat de kar er natuurlijk gewoon achter bleef zitten. De pony eindigde vast in de heg van de buurman, verder niks aan overgehouden. Ze kunnen er alleen niks meer mee.

Als een paard al schrikt van steentjes tegen de spatborden, dan zou ik er niet eens de weg mee op gaan. :n

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Re: Pony verdronken na val met rijtuig in kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:48

ik vind het erg jonge kinderen om alleen met paard en wagen de weg op te gaan, zeker een weg met water erlangs.

wel zeker respect voor de jongen die het meisje redde, je wilt natuurlijk beide redden maar dat gaat niet altijd.

als omstander zal ik zeker reageren, je blijft toch niet in zo een situatie aan de kant staan kijken hoe ze het zelf oplossen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:51

marieminime schreef:
Als omstander zal ik zeker reageren, je blijft toch niet in zo een situatie aan de kant staan kijken hoe ze het zelf oplossen


Wij niet, maar menig nederlander wel...

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:05

Olster4ever schreef:
nou ja het ligt eraan WAAR je die hekken neer zet
als het nou bij een stuk is waar het water en land 10 meter verschil in zit zou ik nog ja tegen zeggen
maar als het nou bij een strandje is waar het na 10 meter nog niet tot je middel is
dan is het inderdaad niet nodig.
ik woon bij de Lek in wijk bij duurstede en er zijn stukken waar je inderdaad niet met je paard
in wilt komen!


Alsjeblieft zeg, ik wil niet in een land met allemaal hekken wonen...
trouwens een op hol geslagen paard laat zich echt niet door een hekje tegenhouden.

als je twijfelt over de betrouwbaarheid van je paard enz. moet je er gewoon niet langs gaan.
Ik weet natuurlijk niets van de oorzaken van dit ongeluk; hoewel ik van mening ben dat het leeuwedeel van de paardenongelukken voorkomen kan worden door voorzichtigheid, oplettendheid, consequent zijn en gezond verstand, kan je ook gewoon een keer stomme pech hebben.

Echwel

Berichten: 12506
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:09

Voeg daar voor mennen nog even aan toe, degelijk en veilig materiaal en inzicht..

DaphneHeros
Berichten: 67
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Pony verdronken na val met rijtuig in kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:27

Wat een vreselijk bericht, arme pony en ook arme kinderen dat ze dit hebben meegemaakt!! Heel veel sterkte

millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:03

ARhythmical schreef:
Die jongen ( de Koetsier) verdient een lintje!
Hoeveel mensen handelen er ECHT in zo'n paniek situatie?
In dit topic heeft iedereen het er over hoe zij het zouden doen, die pony redden...deze jongen van 16 heeft werkelijk super gehandeld door het meisje uit het donkere water te halen, met gevaar voor eigen leven! Bij de meeste ongelukken met water staan de mensen aan de kant te KIJKEN... en deze mensen hebben na afloop nog commentaar ook.
Bokkers...hadden jullie zelf wel gehandeld???


+:)+ Zo is het maar net!
Mogen blij zijn dat de kinders het al overleefd hebben.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:05

millennium schreef:
Ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar naar mijn mening zitten er reacties tussen waarin men klaarblijkelijk vind dat ook de pony door de jongen gered had moeten worden, of welke vinden dat wanneer er logisch was nagedacht dit ongeluk niet was gebeurt.

Het gaat hier om kinderen, welke absoluut EN niet de kracht EN niet het denkvermogen hebben van volwassenen. Daarnaast zal een pony welke op hol slaat echt niet meer te houden zijn, dus ook daaraan valt niks op te lossen.

Pony was simpelweg niet meer te redden. Mensenleven is in zo een geval veel belangrijk dan het leven van een dier. Gelukkig was de jongen zo verstandig om hier ook voor te kiezen, goed van hem!
Ik ben het ook helemaal met je eens dat kk niet de kracht en het denkvermogen van een volwassene hebben. Daarom is het ook verschrikkelijk onverstandig om een stel kinderen met een pony de weg op te laten gaan. Helaas zijn er nog maar weinig mensen overtuigd van het gevaar dat schuilt in een lieve, schattige, mooie, langharige pony. Dit soort ongelukken zijn daar maar weer het bewijs van. En het is verschrikkelijk dat wij steeds weer deze verhalen lezen en dat er nog steeds niemand ook maar iets van leert. De dag erna rijdt de buurjongen gewoon weer weg met zijn onwijs lieve, mooie, eigenwijze, schattige shetlander, met een wagentje van 100 euro (want het mag niet teveel kosten) en een tuig met de kwaliteit van een doos karton......

Ja, het is inderdaad praten achteraf. Maar blijkbaar werkt praten vooraf niet.

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pony verdronken na val met rijtuig in kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:11

Zo fijn om te zien dat er ook nog mensen met verstand bestaan! Goeie posts, die laatste paar. :)

En ik zou ook niet in een land vol hekken willen leven.

Guest002
Berichten: 133
Geregistreerd: 14-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:18

Sjonniej schreef:
millennium schreef:
Ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar naar mijn mening zitten er reacties tussen waarin men klaarblijkelijk vind dat ook de pony door de jongen gered had moeten worden, of welke vinden dat wanneer er logisch was nagedacht dit ongeluk niet was gebeurt.

Het gaat hier om kinderen, welke absoluut EN niet de kracht EN niet het denkvermogen hebben van volwassenen. Daarnaast zal een pony welke op hol slaat echt niet meer te houden zijn, dus ook daaraan valt niks op te lossen.

Pony was simpelweg niet meer te redden. Mensenleven is in zo een geval veel belangrijk dan het leven van een dier. Gelukkig was de jongen zo verstandig om hier ook voor te kiezen, goed van hem!
Ik ben het ook helemaal met je eens dat kk niet de kracht en het denkvermogen van een volwassene hebben. Daarom is het ook verschrikkelijk onverstandig om een stel kinderen met een pony de weg op te laten gaan. Helaas zijn er nog maar weinig mensen overtuigd van het gevaar dat schuilt in een lieve, schattige, mooie, langharige pony. Dit soort ongelukken zijn daar maar weer het bewijs van. En het is verschrikkelijk dat wij steeds weer deze verhalen lezen en dat er nog steeds niemand ook maar iets van leert. De dag erna rijdt de buurjongen gewoon weer weg met zijn onwijs lieve, mooie, eigenwijze, schattige shetlander, met een wagentje van 100 euro (want het mag niet teveel kosten) en een tuig met de kwaliteit van een doos karton......

Ja, het is inderdaad praten achteraf. Maar blijkbaar werkt praten vooraf niet.


Ik ken deze jongen, en hij ment echt al heel lang met zijn eigen pony. Hij mende hier de pony van het meisje van 9; en hij kende deze pony dus niet zo goed als zijn eigen. Verder heeft hij echt wel de nodige ervaring met mennen hoor. De pony is op hol geslagen; deze was niet meer te stoppen. Daar kon hij ook niets meer aan doen.

En inderdaad; de pony was echt niet meer te redden. In ieder geval harstikke knap dat hij het meisje heeft gered !