Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_channel_x
Berichten: 94
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:29

Bij enkele filmpjes waar de 'ruiters' de kalfjes 'vangen' nemen ze toch hun eigen paarden aangezien ze zelf aankomen met die trailer.
En sorry deze on ik echt niet achterwegen laten
http://www.youtube.com/watch?v=lLeZXnP- ... re=channel
paardje is precies wel heel slecht gefokt he, de mensen daar in tegen zijn zeer vriendelijk met het paard.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:29

Needje schreef:
Channel, de paarden worden niet geleverd door de ruiters. ;)

Geerke, dat is een onderdeel van het werk dat deze dieren doen.
Net als dat mijn paard een bit in heeft en een zadel op z'n rug met een singel onder z'n dikke pens door.





Vergeet niet dat de ruiters veel grotere kans hebben op verwondingen als de paarden. Elke rodeo zijn er meerdere mannen die gewond raken. Dat kan je van de paarden dus niet zeggen.( Op basis van onderzoeken. En de achtertuin rodeo's buiten beschouwing gelaten)




wat die ruiters betreft....eigen keus zou ik zeggen....ze kunnen ook een kantoorbaan nemen,dan loop je minder risico...

wat de singel betreft....ik vind de plek waar de 'gewone' singel loopt iets anders dan een riem die de liezen insnoert....

x_channel_x
Berichten: 94
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:30

Ben ik het volledig mee eens ze kiezen er zelf voor de paarden niet he.

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:31

Needje schreef:
I love Coca Cola!
Andere cola is vies.


Ja ik ook, er gaan er hier 10-12 flessen p/wk doorheen. Lust zelf ook geen andere cola.
Maar ik schrik er wel van dat dit concern schijnbaar sponsort aan dit soort activiteiten :( ..............
En als je dan leest hoe ze zelf hun visie en waarden in hun sponsorbeleid :list: omschrijven zakt je broek echt af hoor! :? :?

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:32

Channel, dat zijn working cowhorses. Die zijn van de ruiters zelf. Die moeten ook enorm op elkaar ingespeeld zijn. Maar de bucking horses niet. Deze en de kalveren worden aangeleverd.

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:40

Hoera het is weer opgelaaid :+

Needje ik vind dat je het goed verwoordt hebt, en volgens mij is de rest van de posters het hier wel mee eens!
Al wil ik wel toevoegen dat ik niet alleen dieren pijnigen voor de lol zwaar afkeur, maar ook dus opzettelijk pijn in de sport!

Wat goed zijn voor dieren betreft, als ik het op mezelf betrek, op de manege waar ik rij, behandel ik de paarden zeker anders als mijn paard wat ik sinds kort bij rijd.
De paarden op de manege behandel ik meer als een "apparaat" dan als dier, niet dat ik ze onnodig sla, of onvriendelijk ben hoor, integendeel, ik borstel ze, ze krijgen een appel, snoepje of wortel van me, en ik rij ze zo correct als binnen mijn vermogen ligt. ze komen echt niets te kort.
Maar ik behandel ze zo, puur en alleen omdat ik er geen band mee heb.

Omdat ik zelf niet wens om zo met dieren om te gaan, heb ik ervoor gekozen om een paard bij te gaan rijden, juíst om een band met een dier op te bouwen en samen lol te hebben! Recreatief, maar misschien ook nog wel ooit op wedstrijd, wie zal het zeggen.

Ik denk dat je deze vergelijking ook wel kan toepassen op slachtveehouders en hobbyveehouders, en andere amateur vs. sporters.

Oh ja, en ik drink ook soms Coca Cola, want ik ben niet totáál tegen de afschaffing van rodeo.
Laatst bijgewerkt door Yeyo op 31-07-09 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

x_channel_x
Berichten: 94
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:41

Ja dat wist ik wel maar mijn punt was als ze het dan niet zo breed hebben hoe kan hij er dan 5 paarden houden in topconditie?
Er zuulen er zijn die er mss maar 1 of geen hebben maar ik denk dat dat er nog weinig zijn in deze tijd, niet.

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:43

De paarden worden aangeleverd!

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:44

Over het algemeen zullen die gereden worden voor eigenaren denk ik channel.
Niet alle paarden die Anky rijdt zijn haar eigendom.

touchofpink

Berichten: 529
Geregistreerd: 27-08-08
Woonplaats: In het mooie Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:44

Even over Coca Cola........

Ik heb eens een lijst gezien op internet met bekende merken/fabrikanten die evenementen of dingen sponsoren die niet door de beugel kunnen. Kan m alleen niet meer vinden. Heeft iemand zo'n lijst? Denk dat je ervan schrikt als je die leest.

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:47

Totilas is toch ook niet van Edward Gal!
Je moet toch een aardige duit op zak hebben wil je een stal paarden kunnen kopen van dat kaliber....des te vreemder dat die dieren af en toe als stront behandeld worden.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:15

Al is het je eigen paard, of niet: dieren horen niet zo behandeld te worden, ook niet als iemand centjes nodig heeft....

Maar er is overigens nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag van de vorige pagina door de voorstanders:
Rinske schreef:
Inderdaad, RadPassion, dierenkwellerij om geld te verdienen, dat is absoluut geen excuus.

Kunnen de voorstanders van de rodeo dan ook even verklaren waarom deze impotente mannetjes van die rare streken uithalen in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=N36fezTOsCA . Op bijvoorbeeld 2:12 zie ik een paard dat zó angstig is dat ze niet meer kan en de hekken inspringt. Is dit vermaak?

Kunnen jullie me dan vertellen wat het oh zo leuke aspect is van deze dagen, dat de koeien 360 graden (vanaf 2:45) in het rond worden geslingerd ter volksvermaak??

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:22

Rinske, daar vind je hier geen voorstanders van, het gaat specifiek om de bucking horses (weet ff niet hoe het onderdeel specifiek heet.)

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:29

Kon zowaar dit filmpje bekijken op m'n werk Rinske.
Zeker geen fijn filmpje :n
IMO gaat dit ook echt te ver. :j

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:57

Ik bekijk even de film... durf al niet :(

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:00

Echt bende rotte kl**tzakken!
Heb je die koeien zien vliegen????????

Kots kots kots!!
Arme koeien, die nek breekt zo onmiddelijk! :( :( :( :(

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:01

Yeyo schreef:
Rinske, daar vind je hier geen voorstanders van, het gaat specifiek om de bucking horses (weet ff niet hoe het onderdeel specifiek heet.)

Het heet Saddle Bronc Riding.

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:03

hij is niet mega shocking, maar leuk is anders.

overigens stelt SHARK ook zelf dat het calf roping al op heel veel rodeo's verboden is, omdat het een van de dodelijkste onderdelen van rodeo is.
nu de "wild" horse race nog, want je krijg het er bij mij niet in dat die paarden van de steppe geplukt zijn, trailer in zijn getrapt om vervolgens te racen in de bagger.
dit zijn imo gewoon onbeleerde paarden die in een paar races compleet aan stront getrokken/gereden worden.

needje wat heb jij toch rare werktijden :+

edit: Thnx Lindy! Rij jij ook Western toevallig bij jou in de buurt???

Anoniem

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:06

Gelukkig ik drink pepsi, misschien dat ik coca cola eens een mailtje stuur, de mac sponsort het toch ook?

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:08

We wisselen elkaar leuk af zo Mindim :+

MacTrek sponsort ook ja, Dodge, Budweiser heb ik gezien, in dat filmpje noemen ze volgens mij een aantal sponsors.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:09

Zat ik ook net te denken :D

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:14

Klopt, ik heb geen standaard werktijden. :D

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:22

Wel een supermooi paard zie ik net, gaaf dier joh!

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:25

Moderatoropmerking:
Er zijn nu twee moderatoropmerkingen geweest. Ondertussen gaat het hier met regelmaat onnodig offtopic en is het meeste wel gezegd en tig keer herhaald. Daarom hier een slotje.