Zoran Lobell wint draversderby op Duindigt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:46

natural_ schreef:
Zeer zeker wel, ik weet niet wat jij vaak noemt? Vanaf dat hij aan kop loopt is hij hem aan het aansporen met het zweepje in zijn linkerhand, op de kont van zijn paard

Even beter kijken...nummer 2 heeft tot op het laatste moment de zweep over zijn schouder liggen,alleen op het laatste moment spoort hij aan en dan nog voornamelijk met de leidsels.Voor de finish is de zweep alweer opgeborgen .
Extreem zweepgebruik zeker bij dit paard niet gezien,hier zijn ook strenge regels voor...je kunt je 1e plaats kwijtraken.
Dat lijkt mild totdat je weet wat de winnaar heeft verdiend ;)

Mooie race :j en de felicitatie is erg sportief....eindelijk eens iemand anders op kop :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:50

Inderdaad, die zweep is op 't laatste stuk nauwelijks gebruikt...
Ik stond er met m'n telelens bovenop gezoomed de hele tijd, dus ik heb het van héél dichtbij kunnen blijven volgen. :)

Uit de laatste bocht is de zweep een keer gebruikt en toen hij nét de koppositie wist te veroveren. De rest van de race heeft de pikeur z'n zweep continu zelfs helemaal naar achteren gehouden.

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:57

Jup eerst over de schouder,toen onder de arm :j je kunt het goed zien op het filmpje.

Machtig om op dit soort evenementen met een telelens rond te lopen Hypofocus :D

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zoran Lobell wint draversderby op Duindigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:17

Ha Duindigt, daar was ik geloof ik een week of twee geleden nog vlak naast op de camping, omdat mijn jarige nichtje daar zat. Wel wat races gezien vanaf de camping zelf maar deze niet natuurlijk.

Lijkt me vrij zwaar in de hitte.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: Zoran Lobell wint draversderby op Duindigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 07:44

en toch kreeg Jeroen een fikse boete voor overmatig zweepgebruik. Vind ik niet terecht, maar goed, ik jureer niet.

Ik vond het een prachtige keors en een welverdiende winnaar

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Re: Zoran Lobell wint draversderby op Duindigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:32

Ja hij kreeg een boete zeer onterecht! Maar hij heeft el de derby gewonnen met zoran :) !!!!! Vind het alleen jammer dat er niet even 2 regels over lissette de munnik staat met zytana promise:( die deed het ook maar even. Zoran was de dag erna nog wel fris op de wei :o

natural_

Berichten: 1251
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:24

Mackie schreef:
en toch kreeg Jeroen een fikse boete voor overmatig zweepgebruik. Vind ik niet terecht, maar goed, ik jureer niet.

Ik vond het een prachtige keors en een welverdiende winnaar


Zo scheel keek ik dus toch niet :)

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:52

natural_ schreef:
Mackie schreef:
en toch kreeg Jeroen een fikse boete voor overmatig zweepgebruik. Vind ik niet terecht, maar goed, ik jureer niet.

Ik vond het een prachtige keors en een welverdiende winnaar


Zo scheel keek ik dus toch niet :)

keek je wel want het was geheel onterecht. Hij was er zelf verbaast over dat die hem kreeg.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:57

Susyb schreef:
keek je wel want het was geheel onterecht. Hij was er zelf verbaast over dat die hem kreeg.

Er was nog iemand (ga zijn naam net hier neerzetten) die te horen kreeg dat hij veel sloeg, tewijl dat echt niet zo was. Hij moest zelfs bij het comite komen. Vele waren het daar echt niet mee eens. Ook onterechte boete.

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 07:54

Op dagen met veel nieuw publiek zijn ze ook vaak wat strenger he.