Nederland heeft ook wereldrecord voor hoogste teamscore ooit

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:39

Heel goed, Totilas is echt een super paard, heel goed gedaan.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 26-08-09 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:39

Wat mooi dat stukje over Nelson Pessoa!

Suzanne F.

Berichten: 49424
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:39


zipje71
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nederland heeft ook wereldrecord voor hoogste teamscore ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:42

heb op studio sport kunnen genieten. Wat Pessoa betreft, denk dat alle paardenmensen Totilas kunnen waarderen.

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:47

hmmm, zal het nog worden herhaald? ik heb het helaas moeten missen :\

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:01

Er staan al een aantal erg mooie foto's van vandaag op de website van Arnd Bronkhorst .

xXIris

Berichten: 1210
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: Emmen//Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:04

Echt geweldig!
Het is ook zo mooi paard :D

liiisette
Berichten: 2885
Geregistreerd: 22-10-08

Re: Nederland heeft ook wereldrecord voor hoogste teamscore ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:17

Wow wat een prestatie echt top!!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:37

Suzanne F. schreef:
Filmpje:

Noisy schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=ee9ZXvXRN9A

snel voordat ie verwijderd wordt...

Goed gedaan Noisy! Heb hem dankzij jou kunnen zien. Allejezus wat loopt dat paard lekker zeg! Echt adembenemend!
Edward valt hem ook heel blij om zijn nek en slaat Totilas met twee handen op zijn hals, los teugeltje weg, je ziet de band die die twee hebben, machtig prachtig!

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:49

Mooie en terechte woorden van Pessoa.
Ik heb het vanmiddag op tv gezien, maar wat een gaaf paard! Had gewoon kippenvel toen ik zat te kijken.

Larachel

Berichten: 332
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:01

Echt een top prestatie!!
Het is echt een geweldig paard :)

TolineS
Berichten: 1430
Geregistreerd: 26-04-09
Woonplaats: Enschede

Re: Nederland heeft ook wereldrecord voor hoogste teamscore ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:06

wauuwwwwww zeg wat een geweldig filmpje!! HEb bijna niet geademd van verbazing , wat loopt dat paard geweldig!!!

Ja dat moet absoluut de vader worden van het veulen van mijn merrie!!!!

Suzanne F.

Berichten: 49424
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:18

TolineS schreef:
wauuwwwwww zeg wat een geweldig filmpje!! HEb bijna niet geademd van verbazing , wat loopt dat paard geweldig!!!

Ja dat moet absoluut de vader worden van het veulen van mijn merrie!!!!


Dat is dan pech hebben.... :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110825
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nederland heeft ook wereldrecord voor hoogste teamscore ooit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 21:19

..of je merrie moet over een jaar of 10 nog vruchtbaar zijn :D

Suzanne F.

Berichten: 49424
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:25

Cayenne schreef:
..of je merrie moet over een jaar of 10 nog vruchtbaar zijn :D


Ja wie weet.... je weet nooit wat de toekomst brengt. Wie weet leeft hij dan wel niet meer... of de merrie... weet jij veel.
Voorlopig hoef je er zeker nog minimaal 5 jaar geen rekening mee houden.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:49

Ik heb zojuist die link van Noisy even bekeken. Ik wacht nog op een betere kwaliteit video met goed geluid (zoals die van Adelinde en Parzival).
Totilas blijft imponeren, hoe vaak je hem ook ziet! Ik vind het super knap wat Edward met hem presteert en daarbij lijkt het alsof het voor hen allemaal heel gemakkelijk is!
Om nog even op de beginpost terug te komen: Edward heeft natuurlijk helemaal gelijk dat vooral met zo'n jong dier ook wel eens iets wat minder mag gaan; dat laat alleen maar ruimte voor verbetering over, toch? En als de jury hem nu zo al kan waarderen, dan kan je nagaan hoe hij kan scoren als echt alles perfect gaat!

De proef van Adelinde en Parzival heb ik trouwens ook even bekeken en die vond ik minstens even goed: volgens mij kan deze "nieuwe generatie" dressuurruiters en -amazones zich prima meten met reeds gevestigde namen!
Ik ben zeer benieuwd naar de individuele resultaten bij de dressuur!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Nederland heeft ook wereldrecord voor hoogste teamscore ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:35

Adembenemend goed, ongelooflijk; wàt een paard. Wat moeten we ons in onze handjes knijpen met zulke paarden in de top! :)
Adelinde was ook echt geweldig gister en natuurlijk Imke met Sunrise en Anky met Salinero, hoewel ik van de laatste meer had verwacht, natuurlijk errug goeie resultaten. :)

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Nederland heeft ook wereldrecord voor hoogste teamscore ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:33


roos22
Berichten: 33
Geregistreerd: 22-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:40


Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Nederland heeft ook wereldrecord voor hoogste teamscore ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:10

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic reacties gesplit. :)

Huertecilla

Berichten: 26875
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:00

MLoeser schreef:
Ik heb een goed kwaliteitsfilmpje van de NOS gevonden, de proef van Van Grunsven eerst, Gal erna, kijk en geniet.


Als je meent er trots op te kunnen zijn, bedenk dan even waarop. Op het winnen of op de manier van omgang met het paard?

Nee, het spijt me. Ik vind het een triest record waarmee NL de Hollandse School in de geschiedenis onderscheidt.

hc

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:47

Ja, en overdrijven is ook een kunst. :roll: Als ik vind dat Gal een mooie proef heeft neergezet, ondanks dat zijn manier van doen niet aansluit bij mijn ideaal, vind ik dat ik nog best mag vinden dat Totilas heel mooi loopt (en ik geloof ook niet dat ik de enige ben, en ook niet de enige die zelf liever bitloos en ijzerloos rijd binnen die groep....). Ik vind het nogal lomp om mij meteen persoonlijk een te vallen op een "stelling" waar je verder niet genoeg van weet. Als jij graag topics vergalt en mensen aanvalt, doe dat dan lekker op de NA en NH fora, dan weet ik je te vermijden. Zo krijg ik het idee dat je het er gewoon om doet om mensen af te kraken.

Ik vraag me ook af, waarom je specifiek dit topic en dit citaat eruit pakt...? Sorry hoor maar ik verlies op deze manier wel in rap tempo het kleine beetje respect wat ik nog voor je op kon brengen.

Heb jij de proeven (incl de kur) gezien? Er is namelijk te zien dat er zoveel sprake is van dwang, een paard dat heel sterk in de mond is en constant met zijn staart zwiept. Daarom heeft hij ook zo'n belachelijk hoge score behaald... (en niet om te ontkennen dat dit voorkomt, en ene Salinero die niet stil wil staan van de spanning is een andere discussie, maar ik heb niet het idee dat jij weet waar je over spreekt)

Huertecilla

Berichten: 26875
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:24

Degenen die op Bokt telkenmale persoonlijk worden zijn de liefhebbers.

Ja, ik heb de beelden bekeken en wat ík zie is een perfect geconditioneerd paard ten koste van diens individualiteit.
Ik zie 19de eeuwse dressuur. Ik vínd de ´mooie´ momenten niet prettig om te zien. Dat recht heb ik en ook het recht dat te uiten.

Reflecteer eens even bij jouw eigen reactie en die van medestanders hier op Bokt.
Er mogen geen slechte momentopnames getoond worden en je mag er niet anders over denken. Je mag alleen mooie momenten met hosanna overladen.
Dat heet censuur :)*

hc

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:38

Huertecilla schreef:
Er mogen geen slechte momentopnames getoond worden en je mag er niet anders over denken. Je mag alleen mooie momenten met hosanna overladen.
Dat heet censuur :)*

hc


hahahahaha, meen je dat serieus? Volgens mij heb je echt geen idee... Je hebt geen idee van mijn standpunten, dus dat maakt het vrij lastig om me erop aan te vallen he? Sorry hoor, maar dit vind ik gewoon behoorlijk.... Onintelligent.

Jij meent aan "kijk en geniet" meteen al mijn stellingen over een kam te kunnen schuiven... Je trekt er foutieve conclusies uit, en valt me er vervolgens op aan, zonder dat je mijn daadwerkelijke stelling kent... :z