Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:56

Het KWPN doet het fantastisch (alleen jammer dat ze Totilas op de hengstenkeuring de deur gewezen hebben haha; wat zullen ze zich voor de kop slaan! :D :D)

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:59

bigone schreef:
Totilas mag dan spectaculair zijn, als je objectief naar beide proeven kijkt en je niet laat betoveren door totilas zijn bewegingen en uiterlijk maar puur naar de onderdelen dan was Adelinde ook inderdaad beter. Maar ze hebben allebei GOUD.


Hoe kan je nou de bewegingen tijdens een dressuurproef wegdenken?? Da's toch een zeer belangrijk component bij het jureren. Als Adelinde beter was geweest had ze wel meer punten gehad.

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, Totilas laat je verstelt staan, met je mond open kijken naar een proef, en Parzival is gewoon wat minder spannend, allemaal heel correct, maar weinig oohs en aahs.

Hermelientje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:02

Geweldig gedaan door het Nederlandse team, wat werd er goed gereden.

Maar we moeten toch een heel klein beetje gaan oppassen voor de toekomst want in de individuele tussenstand zijn de nummers 3, 4 en 5 allemaal heel erg jong (25 of nog jonger) en die komen alle drie niet uit Nederland, dus de concurrentie zit niet stil en niet alle goede Duitse trainers zijn al dood (ze zijn soms gewoon op reis en trainen Britten of Amerikanen ;) ). Volgens mij is het alleen maar een heel goede ontwikkeling voor de sport dat het niet alleen meer Duitsers of Nederlanders zijn die meedoen in de top, dat maakt het spannender en met de Britten goed in vorm en de olympische spelen in Londen zal het betekenen dat de sport veel aandacht gaat krijgen.

Kunnen we misschien in 2012 Totilas live zien winnen op de BBC als de NOS weer liever wielrennen of voetbal laat zien. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58028
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:04

Anoeska: maar controle en correctheid is ook een deel en IMO mist Totilas daar nog een hoop.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:06

Eens! Ik denk dat ik niet objectief iets kan zeggen. Ik vind parzival gewoon een saaie vos en totital een leuke blije jonge hengst die nog veel moet leren en groeien. Dus eigenlijk heb je niets aan mij, want het is maar een mening ;)

nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:10

pharagirlke schreef:
Anoeska: maar controle en correctheid is ook een deel en IMO mist Totilas daar nog een hoop.



:+ Dat kan alleen nog beter worden. Die gaat de 90% halen := ;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58028
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:16

nobility: dat kan nog beter worden, maar dat is nog niet beter, dus in mijn mening was Parzival vandaag gewoon beter objectief gezien. Ook al had Totilas meer show. Helaas vind ik nog steeds dat hij buiten zijn spectaculaire gangen weinig heeft, hij straalt geen rust uit, geen controle en ik mis ook de harmonie die Parzival en Adelinde wel hebben. Het mag dan wel een saaie vos zijn, maar hun proeven zijn in mijn mening dressuur... Correct, vriendelijk, mooie houding, straalt rust en ontspanning uit en niet onbelangrijk: eenvoud en een constante aanleuning.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:20

Pharagirlke; hier is eigenlijk bijna geen discussie over mogelijk, het is als twisten wat mooier is rood of blauw. Maar net wat je voorkeur heeft. Vandaag vond de jury Totilas een paar procent beter, en wat de toekomst brengt zullen we wel zien.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58028
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:24

Over de rust valt inderdaad te twisten, maar over de rust in de aanleuning en het gebrek aan controle valt niet te twisten, iedereen ziet dat Toti nog jong is en fris in het hoofd. Hij mist gewoon ervaring, en dat komt, en dan zal het ook echt een levende legende worden... Maar op dit moment vind ik dat men hem overschat. Komt nog, ik wacht wel... Maar ik probeer dan wel eerlijk te blijven.... Als ik zie hoe Anky de grond in geboord word met Salinero... Edward en Totilas hebben nog een lange weg te gaan om hen in te halen. Dat vind ik niet netjes, weinig bokkers kunnen nog realistisch kijken naar de fouten die hij maakt, terwijl dat gewoon normaal is voor een 9 jarige op dit niveau. En ja, ik vind die score dan veel te hoog... maar goed, ook de jury is menselijk. Als zo'n dier binnen komt kan ik me voorstellen dat je zo iets hebt van "woh...."

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:24

Lante schreef:
Het KWPN doet het fantastisch (alleen jammer dat ze Totilas op de hengstenkeuring de deur gewezen hebben haha; wat zullen ze zich voor de kop slaan! :D :D)

Een goed paard is nog geen goed vaderpaard....moet er ook niet aan denken dat hij nu zou worden goedgekeurd, ik vrees dat iedere penny met wat voor merrie dan ook die zou laten dekken door Totilas :z :z

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:41

pharagirlke schreef:
Over de rust valt inderdaad te twisten, maar over de rust in de aanleuning en het gebrek aan controle valt niet te twisten, iedereen ziet dat Toti nog jong is en fris in het hoofd. Hij mist gewoon ervaring, en dat komt, en dan zal het ook echt een levende legende worden... Maar op dit moment vind ik dat men hem overschat. Komt nog, ik wacht wel... Maar ik probeer dan wel eerlijk te blijven.... Als ik zie hoe Anky de grond in geboord word met Salinero... Edward en Totilas hebben nog een lange weg te gaan om hen in te halen. Dat vind ik niet netjes, weinig bokkers kunnen nog realistisch kijken naar de fouten die hij maakt, terwijl dat gewoon normaal is voor een 9 jarige op dit niveau. En ja, ik vind die score dan veel te hoog... maar goed, ook de jury is menselijk. Als zo'n dier binnen komt kan ik me voorstellen dat je zo iets hebt van "woh...."


Je hebt ook wel een punt hoor. Het is maar net waar je van houdt, zeker als je het alleen thuis voor de tv kan bekijken.

Maar vooralsnog heeft Totilas een NK en een recordscore op een EK in the pocket, en Parzival was een goeie tweede. Ik denk dat we in onze handjes mogen knijpen als NL, met 2 zulke toppers in het team.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:44

Het team heeft 5 toppers.. Vergeet salinero en sunrise niet. Daar is ook niks mis mee :) En vergeet Nadine niet. :) Ook een topmerrie.

Alleen die doet nu niet mee..

Ayasha
Blogger

Berichten: 58028
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:50

Ja, ook de drie genoemde zijn zeker topdieren... Persoonlijk gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar Salinero.. In principe is het helemaal geen mooi dier maar ik ben gewoon gek van zijn uitstraling en zijn manier van bewegen... :o De kracht en controle die dat paard heeft.... En toch heerlijk elegant...

Totilas is een erg aangenaam dier, wat speels en dansender dan de andere 4. (hoewel Sunrise dat speelse ook wel wat heeft) maar ben nou eenmaal niet zo'n fan van Edward. Kan er niet aan doen :D Maar goed, da's smaak, en daarover valt weinig te zeggen... :) Iemand anders zal Anky of Imke of Adelinde niet graag zien rijden.

Ik denk dat de Nederlanders hele goede paarden hebben :j Ik hoop dat Belgie ooit ook zo mag gaan... :) We hebben een hoop in te halen hier.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:51

Sammie schreef:
Het team heeft 5 toppers.. Vergeet salinero en sunrise niet. Daar is ook niks mis mee :) En vergeet Nadine niet. :) Ook een topmerrie.

Alleen die doet nu niet mee..


Helemaal waar! En dat bewijst maar weer dat ik er de ballen verstand van heb. Want een maand geleden had ik nog liefst Parzival thuisgelaten en Nadine meegenomen. :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110825
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 06:33

pharagirlke schreef:
Over de rust valt inderdaad te twisten, maar over de rust in de aanleuning en het gebrek aan controle valt niet te twisten, iedereen ziet dat Toti nog jong is en fris in het hoofd. Hij mist gewoon ervaring, en dat komt, en dan zal het ook echt een levende legende worden... Maar op dit moment vind ik dat men hem overschat. Komt nog, ik wacht wel... Maar ik probeer dan wel eerlijk te blijven.... Als ik zie hoe Anky de grond in geboord word met Salinero... Edward en Totilas hebben nog een lange weg te gaan om hen in te halen. Dat vind ik niet netjes, weinig bokkers kunnen nog realistisch kijken naar de fouten die hij maakt, terwijl dat gewoon normaal is voor een 9 jarige op dit niveau. En ja, ik vind die score dan veel te hoog... maar goed, ook de jury is menselijk. Als zo'n dier binnen komt kan ik me voorstellen dat je zo iets hebt van "woh...."


Joh, Totilas is net 9. Die rust en controle komt vanzelf wel.
Het dier liep gister net z'n zevende Grand Prix (en allen gewonnen trouwens.)

crabbybitch

Berichten: 1071
Geregistreerd: 18-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:46

Citaat:
Persoonlijk gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar Salinero.. In principe is het helemaal geen mooi dier maar ik ben gewoon gek van zijn uitstraling en zijn manier van bewegen... De kracht en controle die dat paard heeft....

Controle???
Sorry hoor maar hij kan niet eens halthouden...Waar zie jij dan de controle?

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:50

Hij kan het wel crabbybitch, het halthouden voor het achterwaarts gaan was uit het boekje. ;) Maar het is wel jammer dat hij niet stil kan staan met groeten. Verder vind ik het er altijd errug goed uitzien.

@ Kendra: Wat is een vaderdier..? Dat weet je niet eerder dan de afstammelingen keuring. Hij heeft in ieder geval de gangen en de instelling en exterieurmatig vind ik het ook een erg aansprekend paard. Ik denk dat hij te duur wordt voor de gemiddelde penny om er mee te dekken hoor, àls hij zou gaan dekken (denk het voorlopig niet). :P

gummie
Berichten: 2980
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:03

pharagirlke schreef:
nobility: dat kan nog beter worden, maar dat is nog niet beter, dus in mijn mening was Parzival vandaag gewoon beter objectief gezien. Ook al had Totilas meer show. Helaas vind ik nog steeds dat hij buiten zijn spectaculaire gangen weinig heeft, hij straalt geen rust uit, geen controle en ik mis ook de harmonie die Parzival en Adelinde wel hebben. Het mag dan wel een saaie vos zijn, maar hun proeven zijn in mijn mening dressuur... Correct, vriendelijk, mooie houding, straalt rust en ontspanning uit en niet onbelangrijk: eenvoud en een constante aanleuning.


Daar ben ik het niet mee eens! Ik vind dat Totilas naast zijn spectaculaire gangen wel degelijk heel veel anders heeft wat voor hem spreekt. Ik vind dat hij door Edward geweldig wordt gereden en dat de combinatie wel degelijk rust uitstraalt en dat er harmonie is.... Eenvoud en constante aanleuning spreken inderdaad voor Parzival en Adelinde, maar dat dat bijEdward en Totilas zou ontbreken vind ik echt onzin. Bovendien krijg ik spontaan kippenvel en tranen in mijn ogen als ik naar de laatste combinatie kijk en dat blijft achterwege in geval van Adelinde en haar vos. Dat wil óók wat zeggen volgens mij....

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:13

Ik kreeg juist kippenvel van de proef van Adelinde... zo mooi, en dan die prachtige ontspanning in de stap. Klasse gewoon.

Jammer van de spanning bij Anky trouwens, en Totilas is geweldig maar ik krijg gewoon weleens de indruk dat Edward een pavo cup op Grand Prix niveau aan het rijden is en mis daar dus idd nog wat controle en harmonie. :+

Edit: en dit is dus ook maar een mening van een toeschouwer. ;)

johanus
Berichten: 49
Geregistreerd: 05-02-09

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:02

dat komt door zijn stoelzit wat nodig is voor shows (pavo cup) dit zal (wil totilas in de toekomst goed willen blijven )toch moeten veranderen anders gaat hij straks uitbreken tijdens piaff en passage

EllyC

Berichten: 8146
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:05

johanus schreef:
dat komt door zijn stoelzit wat nodig is voor shows (pavo cup) dit zal (wil totilas in de toekomst goed willen blijven )toch moeten veranderen anders gaat hij straks uitbreken tijdens piaff en passage

Dit roept heel veel vraagtekens bij mij op?????????
Stoelzit?
Straks?
Uitbreken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110825
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 10:07

johanus schreef:
dat komt door zijn stoelzit wat nodig is voor shows (pavo cup) dit zal (wil totilas in de toekomst goed willen blijven )toch moeten veranderen anders gaat hij straks uitbreken tijdens piaff en passage


Die stoelzit valt ontzettend mee sinds hij een ander zadel heeft.
en voor de rest kan ik het ook helemaal niet met je eens zijn helaas.
Waar baseer jij op dat hij straks gaat uitbreken en dat hij straks iets krijgt dankzij de 'stoelzit' van Edward?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:20

Kul in het begin had hij dat met Totilas ook, vooral de draf was toen nog echt zon saluutdraf a la Lingh.
Dat heeft hij allemaal mooi hesteld, het ziet er nu veel fijner en natuurlijker uit.

Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:24

pharagirlke schreef:
Over de rust valt inderdaad te twisten, maar over de rust in de aanleuning en het gebrek aan controle valt niet te twisten, iedereen ziet dat Toti nog jong is en fris in het hoofd. Hij mist gewoon ervaring, en dat komt, en dan zal het ook echt een levende legende worden... Maar op dit moment vind ik dat men hem overschat. Komt nog, ik wacht wel... Maar ik probeer dan wel eerlijk te blijven.... Als ik zie hoe Anky de grond in geboord word met Salinero... Edward en Totilas hebben nog een lange weg te gaan om hen in te halen. Dat vind ik niet netjes, weinig bokkers kunnen nog realistisch kijken naar de fouten die hij maakt, terwijl dat gewoon normaal is voor een 9 jarige op dit niveau. En ja, ik vind die score dan veel te hoog... maar goed, ook de jury is menselijk. Als zo'n dier binnen komt kan ik me voorstellen dat je zo iets hebt van "woh...."



AMEN :+

Super verwoord!
Dat is ook mijn gedachte, ik vind het ontzettend "hypocriet" van mensen om Anky af te schrijven, Anky kennende slaat ze keihard terug!
Net alsf Anky niet een keer een mindere proef mag wegzetten, mijn gevoel zegt toch dat ze er met de kür toch met de 1e plaats vandoor gaat :D

Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:26

Cayenne schreef:
johanus schreef:
dat komt door zijn stoelzit wat nodig is voor shows (pavo cup) dit zal (wil totilas in de toekomst goed willen blijven )toch moeten veranderen anders gaat hij straks uitbreken tijdens piaff en passage


Die stoelzit valt ontzettend mee sinds hij een ander zadel heeft.
en voor de rest kan ik het ook helemaal niet met je eens zijn helaas.
Waar baseer jij op dat hij straks gaat uitbreken en dat hij straks iets krijgt dankzij de 'stoelzit' van Edward?


ik wilde net zeggen ... die stoelzit is ver te zoeken imo ...
Edward is zowieso ontzettend gegroeid als ruiter *D