Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:33

Ik vind het apart dat isavschk denkt dat 'elk paard wordt anders getraind' gelijk staat aan elk paard wordt met de rollkur getraind :D

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:36

isavschk schreef:
Citaat:
Hij deed er niet geheimzinnig over. "Wij passen ons aan bij het paard. De rest doet dat niet. Zo houdt je hem te vriend en wil hij voor jou presteren. Het is zo simpel als wat. Elk paard wordt anders getraind, want elk paard is verschillend.''


gek toch dat er zoveel paarden verpest zijn door trainen met de 'rollkur' die daar absoluut niet geschikt voor waren, en dat allemaal onder een zeker duo....

kijk ik ben altijd blij als er mensen posten in dit topic die echt weten hoe de vork in de steel zit :')

dunemole
Berichten: 149
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:38

Nee hoor,dat wil ik helemaal niet zeggen!!jij trekt alles uit zijn verband,voor de duidelijkheid:ik vind dat Salinero minder is dan hij is geweest,hij heeft mij tot tranen geroerd in Athene,dat gevoel van toen is er niet meer,en ik denk ,mijn mening dat hij wat moeite heeft met het werk,leeftijd of rustpauze,mij om het even,vind het nog altijd een super paard en Anky een super amazone,met alle respect,als nu Parcival of Totilas er niet waren geweest,was er nooit sprake geweest van deze discussie

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:41

Het kan wel zijn dat hij wat minder is omdat er wat veranderingen aan de gang zijn. OS, die rustpauze... Paarden kunnen veranderen door rustpauzes. Ik weet dat mijn merrie na bijna twee maanden rust echt heel anders eruit kwam dan hoe ze er in gegaan was... En dat was voor mij al aanpassen, kan je je voorstellen hoe dat is metr een GP paard van Salinero zijn formaat... Elk "foutje" in samenspel word 20x uitvergroot... En dat kan even duren voor ze het helemaal terug "vast" hebben. Laten we hopen voor Anky dat ze nog fijne, succesvolle jaren mag hebben met Sali :j

dunemole
Berichten: 149
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: burgum

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:58

sluit ik helemaal mee aan!

isavschk

Berichten: 9
Geregistreerd: 26-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:02

pharagirlke schreef:
En daar heb jij bewijzen van of?


bewijzen, tja, zwart op wit, nee
maar ik ken wel een voormalig toppaard van anky dat elke maand door een dierenarts behandeld moet worden om dat zn rug helemaal versleten is...
(en dat is toevallig dezelfde dierenarts als die bij mij komt, dus dan hoor nog al eens wat)

Sammie schreef:
Ik vind het apart dat isavschk denkt dat 'elk paard wordt anders getraind' gelijk staat aan elk paard wordt met de rollkur getraind :D

wat ik dus bedoelde sammie is dat sjefke zegt dat elk paard getrained word op een manier die bij het paard past maar dat in de praktijk dus nogal een beetje anders is.. waarbij ik dan weer niet gezegd heb dat het voor sommige paarden niet werkt.
but hey, who am I B-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 22:03

isavschk schreef:
but hey, who am I B-)


Daar zijn wij nou uiterst benieuwd naar :D

Ik neem trouwens aan dat je het over Bonfire hebt?

isavschk

Berichten: 9
Geregistreerd: 26-07-08

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:06

nee niet bonfire, krack c

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:12

Kom eerst maar eens met zwart op wit bewijzen. Voorlopig valt dit nog steeds onder "roddel en laster" voor mij ;) Elk paard kan een slechte rug krijgen en behandeld worden. Hij kan even goed gevallen zijn, sowieso al niet zo'n super rug gehad hebben of een foute beweging gemaakt hebben. Het dier heeft zwaar gewerkt, tuurlijk zal er wel slijt zijn.

Jouw DA doet dus kennelijk niet aan beroepsgeheim enzo? :D

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:19

En kan jouw dierenarts ook met dieren praten zodat Krack kon uitleggen dat zijn rugpijn daadwerkelijk van het rijden kwam en niet van het dekken?
Want iedereen met een beetje verstand van dekhengsten weet dat dekken het zwaarste is en de meeste slijtage veroorzaakt.
Maar dat roddelt een stuk minder gezellig zeker?

Hermelientje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:40

dunemole schreef:
Nee hoor,dat wil ik helemaal niet zeggen!!jij trekt alles uit zijn verband,voor de duidelijkheid:ik vind dat Salinero minder is dan hij is geweest,hij heeft mij tot tranen geroerd in Athene,dat gevoel van toen is er niet meer,en ik denk ,mijn mening dat hij wat moeite heeft met het werk,leeftijd of rustpauze,mij om het even,vind het nog altijd een super paard en Anky een super amazone,met alle respect,als nu Parcival of Totilas er niet waren geweest,was er nooit sprake geweest van deze discussie


In Athene kreeg Salinero van de jury 77,80% in de GP Special. Vandaag kreeg hij 77,917%.
Anky reed vandaag zoals ze in het verleden ook reed, alleen was het toen genoeg om bovenaan te eindigen. Anky moet nu niet gewoon goed maar op haar allerbest rijden om mee te doen om de prijzen. Vroeger was gewoon goed al goed genoeg. Er zijn nu wat jonge talenten bij (zowel ruiter als paard). Ik vond dat de beste drie vandaag allemaal veel beter reden dan wat we van de nummers 1, 2 en 3 op de Olympische spelen van Beijing te zien kregen. Dit was het commentaar van Stephen Clarke, voorzitter van de jury, hij zei het simpel: "Wat we vandaag hebben gezien hebben we nog nooit gezien. Twee ritten van buitengewoon hoog niveau en daarnaast nog een aantal ritten op een zeer hoog niveau".
En of het nou te danken is aan de Hollandse, Duitse, Britse, Oostenrijkse, Amerikaanse of Zweedse school een bredere top is goed voor de sport, dat maakt het spannender.

@isavschk
Ik ken paarden met totaal versleten ruggen waarmee nog nooit LDR gereden is. Ik ken zelfs een paard met slijtage dat helemaal nog nooit bereden is. Je moet een beetje voorzichtig zijn met het leggen van dergelijke verbanden. Als ik een dierenarts had die met zo'n verhaal kwam dan zou ik een ander zoeken. Wie weet wat hij straks weer over mij zegt tegen Anky. ;)

Sjef zegt dit over de Hollandse school:
Citaat:
Het is zo simpel als wat. Elk paard wordt anders getraind, want elk paard is verschillend.

en dit over de Duitse:
Citaat:
Nu doet iedereen daar wat anders. Dat lijkt me niet goed.

Kortom Nederlands anders is goed en Duits anders is fout. :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:02

ik denk dat hij meer bedoelt dat nederlanders durven discussiëren over hun methodes en dat er meer gepraat word alsin; "welk type paard hebben we hier, waar reageert ie het best op" en dat het in Duitsland meer zo is van "Dit is de manier" maar elk een andere "de manier" waar niet over gepraat word.. Twee trainers, twee manieren en geen trainer die van zijn standpunt wijkt en in Nederland twee trainers die samen durven gaan zitten. Of interpreteer ik dat fout?

Hermelientje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:28

pharagirlke schreef:
ik denk dat hij meer bedoelt dat nederlanders durven discussiëren over hun methodes en dat er meer gepraat word alsin; "welk type paard hebben we hier, waar reageert ie het best op" en dat het in Duitsland meer zo is van "Dit is de manier" maar elk een andere "de manier" waar niet over gepraat word.. Twee trainers, twee manieren en geen trainer die van zijn standpunt wijkt en in Nederland twee trainers die samen durven gaan zitten. Of interpreteer ik dat fout?


Ik weet niet precies wat hij bedoelt, iedere ervaren trainer/ruiter kijkt toch wat voor type paard het is, dat is al eeuwenlang het geval, dat hebben wij toch niet uitgevonden in Nederland. Heb jij ooit iemand met veel ervaring horen beweren dat alle paarden hetzelfde zijn, ik nog nooit hoor.
Twee trainers samen gezellig overleggen dat weet ik niet of dat veel voorkomt, maar het is wel een goed idee. In de praktijk is de "instructeurswedstrijd" minstens zo heftig als de strijd in de dressuurring volgens mij. En ik weet ook niet zo goed wat dan "de manier" in Duitsland is. Volgen bijvoorbeeld Hinnemann en Balkenhol allebei diezelfde standaard Duitse manier of tellen die niet mee omdat ze nog niet dood zijn en meestal in het buitenland vertoeven. ;)

Volgens mij zit Sjef Janssen even in een overwinningsroes, want hij heeft zelfs nog niet gezeurd over de jurering van de landenproef.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:30

*proest*
Dat laatste op zich is inderdaad al genoeg reden om te denken dat hij in een soort roes zit. :')

Ik heb toch regelmatig gezellig staan leren bij twee trainers, welliswaar geen trainers op topniveau (was het maar :D) die samen dingen bespraken en me dingen uitlegde als ik wat vroeg... Niets beter dan twee trainers die durven combineren en toegeven!

johanus
Berichten: 49
Geregistreerd: 05-02-09

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:07

is krack voorheen niet gereden door edward, stoelzit, shows met voorbeen langs zijn oren, rug eruit, achterbeen weg.begin van het eind.

johanus
Berichten: 49
Geregistreerd: 05-02-09

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:13

wat betreft rolkuur ga eens voor de lol kijken bij de springruiters hoe die lekker over de rug trainen daar hoor je deze discussie miet die zijn hun paarden aan het gymnastieseren zouden velen dressuur ruiters ook eens moeten doen is wel zo lekker voor het paard als hij lekker los gemaakt word in de spieren, komt ten allle tijden ten goede aan hun prestatie's zo maken atleten de spieren ook los noemt men warming up stretsen maar ruiter dient het te kunnen en dat kost een paar jaartjes leren paardrijden

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:12

johanus schreef:
is krack voorheen niet gereden door edward, stoelzit, shows met voorbeen langs zijn oren, rug eruit, achterbeen weg.begin van het eind.

Nu moet je niet raar gaan praten als je niks zeker weet Krack is na Nick Wagman naar Anky toegegaan.

Ook zijn de springruiters niet heilig daar zie ik ook wel eens combinatie's met bitten in waar de honden geen brood van lusten en paarden met weggedrukte ruggen dus niet iets heilig maken wat gewoon onzin is.

Misschien wordt het eens tijd dat we gewoon trots op onze ruiters met hun geweldige paarden die zo goed presteren en als er echt zoveel mis zou zijn dan hadden de paarden het wel af laten weten.

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:15

johanus schreef:
wat betreft rolkuur ga eens voor de lol kijken bij de springruiters hoe die lekker over de rug trainen daar hoor je deze discussie miet die zijn hun paarden aan het gymnastieseren zouden velen dressuur ruiters ook eens moeten doen is wel zo lekker voor het paard als hij lekker los gemaakt word in de spieren, komt ten allle tijden ten goede aan hun prestatie's zo maken atleten de spieren ook los noemt men warming up stretsen maar ruiter dient het te kunnen en dat kost een paar jaartjes leren paardrijden


wellicht werk het voor verscheidene disciplines anders? Ik zou niet kunnen aannemen dat de manier van trainen van een a kader springruiter beter is dan die van een Akader dressuurruiter. Jij wel dan? :? Imo valt het 'bewijsmateriaal' niet te vergelijken om dat de meeste paarden niet ingezet kunnen worden op beide disciplines.
Als de paarden tegenwoordig zo verkeerd getraind worden, hoe kan het dan dat de prestaties blijven verbeteren?

isavschk schreef:
pharagirlke schreef:
En daar heb jij bewijzen van of?


bewijzen, tja, zwart op wit, nee
maar ik ken wel een voormalig toppaard van anky dat elke maand door een dierenarts behandeld moet worden om dat zn rug helemaal versleten is...
(en dat is toevallig dezelfde dierenarts als die bij mij komt, dus dan hoor nog al eens wat)

lekkere dierenarts... waar is het beroepsgeheim gebleven? :+
En idd wat pg al opperde, wat denk je dat dekdienst doet bij een lichaam? Waarom denk je dat de meeste pas gaan dekken als de prestaties veilig gesteld zijn ;)

johanus
Berichten: 49
Geregistreerd: 05-02-09

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:53

komt omdat de paarden tegenwoordig ook in dressur over de rug getraint worden zgn rolkeur maar is al bij de springsport al jaren van toepassing .

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:01

ok, nu begrijp ik je post ook wat beter... dacht eerder dat jij een verschil in training wilde aantonen tegenwoordig ipv de overeenkomst ;)

nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 23:30

:+ Dat kan alleen nog beter worden. Die gaat de 90% halen := ;)[/quote]

:P Goeie voorspelling

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 00:40

ruim 90% wel te verstaan :D

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:14

En dan nog een fout in de eners! Het kan HOOOOOOGERRRRR ;)

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:16

*\o/* met smart wachten we op londen 2012 :D

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:23

horseyfries schreef:
En kan jouw dierenarts ook met dieren praten zodat Krack kon uitleggen dat zijn rugpijn daadwerkelijk van het rijden kwam en niet van het dekken?
Want iedereen met een beetje verstand van dekhengsten weet dat dekken het zwaarste is en de meeste slijtage veroorzaakt.
Maar dat roddelt een stuk minder gezellig zeker?

Precies. En buiten dat - fraaie dierenarts heb je als hij andermans paard zo met jou bespreekt.