Knutten weren ook nodig ter preventie Afrikaanse Paardenpest

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:50

Jannepauli schreef:
Het is niet ondenkbaar dat met de huidige klimaatveranderingen de vectors zich meer en meer in de koudere gebieden gaan verspreiden


De ´klimaatverandering´ is ook een hoogst omstreden punt wat graag gebruikt wordt wanneer het uitkomt.
In dit geval wordt het wel gebruikt als argument om te enten, maar waarom niet als argument om paarden niet in NL te houden?
Warmer en vochtiger = nóg minder geschikt.
Meer knutten is slechts één aspect en een zuidelijke ziekte verspreid door knutten een tweede.

Waarom dus dat subjectieve schermen met klimaatverandering? Omdat het enten wel uitkomt binnen het voelgoed van ´alles voor mijn paard´ en het accepteren van het ongeschiktere klimaat in strijd is met dat voelgoed.
Exact ook waarom de ruiter in het algemeen eerder niet dan wel kritisch is tegenover de pharmaceutische industrie. ´Kijk mij eens goed zijn want ik ent.´
Zie de promotie door/via Anky :)*

Nogmaals, organiseren ´jullie´ daar eerst de paardhouderij maar eens opdat een onverhoopt voorkomen van een echt vervelende ziekte beheerst kan worden en niet tot een uitbraak leidt.

hc

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:26

Citaat:
De ´klimaatverandering´ is ook een hoogst omstreden punt wat graag gebruikt wordt wanneer het uitkomt


Onder welke steen leef jij?

Weet je wat HC - voor mij begin je langzamerhand wat te lijken op de Nederlandse Geert Wilders - teksten uit z'n verband, drogredenen, rigide uitspraken.. ga jij nou maar gewoon rustig in een hoekje zitten wijzen naar ons, ik vind het wel best zo. Ik discussieer graag met mensen op een intelligent niveau - kapotte grammofoonplaten horen daar wat mij betreft niet bij.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:51

Jannepauli schreef:
Ik discussieer graag met mensen op een intelligent niveau - kapotte grammofoonplaten horen daar wat mij betreft niet bij.



Als jij iets niet begrijpt kan dat heel goed komen omdat jíj het niet begrijpt :)*

Persoonlijk gerichte reacties duiden niet op ratio, wel op emotie.

Er is altijd meer Jannepauli.

hc