WK voor tweespannen in Kecskemét: Wat gebeurde er met..

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110831
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

WK voor tweespannen in Kecskemét: Wat gebeurde er met..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 07:58

http://www.hoefnet.nl


Afbeelding
Titelverdediger Vilmos Lazar in de waterbak.
foto: http://www.hippoevent.at

Tijdens het WK tweespannen is er het nodige gebeurd. We maakte heel veel mooie momenten mee, maar voor een aantal deelnemers was het een WK om van te balen. We hebben een aantal gebeurtenissen nog even op een rijtje gezet:

De Ier Edwin Bryson was slechts met twee paarden naar het WK gereisd. Tijdens de veterinaire keuring werd er een afgekeurd, waardoor het WK voor hem al eindigde op woensdag.
De acht niet lange, elkaar snel opvolgende hindernissen vroegen het nodige van de deelnemers en hun paarden.

Titelverdediger Vilmos Lázár stond na de dressuur op de vierde plaats maar viel bij het uitrijden van de tweede hindernis van zijn koets en maakte daardoor een enorme duikeling in het klassement. Gelukkig reageerde zijn groom adequaat door op de bok te klimmen en de leidsels te grijpen. Zowel Lázár als zijn groom kwamen er met slechts lichte verwondingen vanaf.

Wereldkampioen van 2005 Rainer Pointl nam een verkeerde poort in de zevende hindernis en werd geëlimineerd.

Laszlo Juhasz jr., zoon van de Wereldkampioen vierspannen in 1984 Laszlo Juhasz, trok zich terug uit de wedstrijd nadat een van zijn paarden in hindernis vier plots kreupel werd.

De groom van de Zwitser Daniel Wütrich raakte gewond toen hij bij het uitrijden van hindernis zes van het rijtuig viel. Nadat hij in het ziekenhuis werd onderzocht kon hij ’s middags weer terugkeren naar het wedstrijdterrein.

De Tsjech Alexander Soukup vergat een poort in de eerste hindernis en besloot zich uit de wedstrijd terug te trekken.

De best geplaatste Amerikaan Larry Poulin vergat poortje 13 in de vaardigheid en werd geëlimineerd. Hiermee eindigde zijn laatste WK-deelname in een catastrofe. Poulin stond individueel op een prachtige 10de plaats na de dressuur en de marathon. Zij resultaten telden steeds mee voor het landenklassement, door zijn eliminatie zakte team USA van de vijfde naar de twaalfde plaats.

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: WK voor tweespannen in Kecskemét: Wat gebeurde er met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:25

Nou, die foto is op zijn minst uhm.... enigzins onprettig.

Mija
Berichten: 335
Geregistreerd: 20-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:02

Heb gezien dat Vilmos Lazar een enorme smak/duikeling maakte,en gelukkig pakte de groom de leidsels meteen in snel tempo vast,en liepen er meteen mensen heen om te paarden tot stilstand te brengen,wat allemaal heel vlug gebeurde gelukkig maar.Het is allemaal goed uitgevallen ,alleen niet voor Vilmos Lazarzijn eind-uitslag!

silfie35

Berichten: 2025
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Lunteren

Re: WK voor tweespannen in Kecskemét: Wat gebeurde er met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:08

Ziet er inderdaad niet erg prettig uit die foto! Op het wk vierspannen reed er ook een waarbij het paard gewoon het bloed op zijn mond had staan!

Elisa2

Berichten: 37642
Geregistreerd: 31-08-04

Re: WK voor tweespannen in Kecskemét: Wat gebeurde er met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:55

Ach jeetje,als het zo moet is het toch niet leuk meer? Tenminste als het van de stang kwam.

Nordan

Berichten: 210
Geregistreerd: 26-04-07
Woonplaats: Brabant

Re: WK voor tweespannen in Kecskemét: Wat gebeurde er met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:03

lompe sport, als je soms ziet hoe ze aan die teugels trakken en rukken..

sammie18
Berichten: 1345
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:15

Het is wel echt weer een hongaar, mijn moeder heeft in hongarije gewoont en daar ook bij de club gement. Daar denken ze echt dat wie het hardst schreeuwt en trekt wint. Dat is echt zo, dat is typisch Hongaars.
Er zijn ook Hongaren die netjes mennen, maar er zijn er weinig. Ik ben er met één meegeweest toen ik op vakantie bij mijn moeder was en die reed echt heel netjes en die heeft vroeger ook internationaal gereden en was nu bij het WK jurylid, bij volgens mij het dressuur. En daar heb ik paarden voor gereden :D .

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:43

Citaat:
lompe sport, als je soms ziet hoe ze aan die teugels trakken en rukken..


Owja, en dressuur is natuurlijk ook een stomme sport, want als je ziet hoe sommige paarden daar soms laag en diep getraind worden :wave:

Hoezo we scheren alle menners over 1 kam. Ik men zelf ook fanatiek en dit foto's zul je bij mij niet zien verschijnen hoor :n

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:59

Nordan schreef:
lompe sport, als je soms ziet hoe ze aan die teugels trakken en rukken..

Kijk eerst eens verder dan je neus lang is, voordat je mensen beledigd.

En vergeet de filmpjes van Arabesk ook niet.

patrick76
Berichten: 1366
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:36

Deze menner had dus beter zijn paarden tegen de groene betonnen paal kunnen laten lopen? Zeker wel diervriendelijk

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: WK voor tweespannen in Kecskemét: Wat gebeurde er met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:17

Als deze foto een goede reden heeft, dan hoort die er eigenlijk bij vermeld te worden.

Ik, als men-nitwit denk anders dat dit een normaal beeld is.

Of er had een andere foto bij het artikel gezet moeten worden om dit soort misverstanden te voorkomen.

IloveAlfriee
Berichten: 282
Geregistreerd: 30-06-09
Woonplaats: Somewhere (=

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:49

ik neem aan dat ze niet altijd zo aan de teugels trekken, moest je kijken hoe dicht ze langs die paal gaan!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: WK voor tweespannen in Kecskemét: Wat gebeurde er met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:58

tja soms moet er flink bijgestuurd worden....natuurlijk zitten er ook wel minder zachthandige tussen.
Maar dat is in elke tak van paardensport wel het geval!