Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110831
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:34

http://www.knhs.nl


Afbeelding
Adelinde Cornelissen met haar gouden medaille van vanmiddag.
foto: Kit Houghton / FEI

Dressuuramazone Adelinde Cornelissen gaf ruim een jaar geleden haar baan als lerares Engels op om topsporter te worden. Ze durfde haar droom te volgen. Dat werd donderdag op de Europese titelstrijd in Windsor in één klap uitbetaald. De Drentse won goud in de Grand Prix Special. Met Parzival reed ze een wereldrecord, 84,042 procent.

Op de vraag of ze het al geloofde, kon ze snel een antwoord geven: ,,Nee''. De weg die Cornelissen volgde is onnavolgbaar geweest. Ze begon met Parzival op een moment dat de eigenaar het dier aan de straatstenen niet kwijt kon. In de ring ging het paard bij wijze van spreken meer achter- dan vooruit.

Cornelissen (30) echter wist dat er toekomst was. ,,Na mijn tweede rondje op dit paard dacht ik: Wauw! Dit is het. Maar dat gevoel duurde drie stappen. Dan hield het op. Maar ik dacht: Als het straks eens drie minuten duurt. En dan vijf. Dan kan ik best ver komen.''

Zo werd Cornelissen op de Europese kampioenschap officieus de beste van de wereld. Met de equipe had ze er al goud gewonnen in de landenwedstrijd. Ze werd de tweede Nederlandse, na Anky van Grunsven, die op een EK een individuele titel won. Ze versloeg op het landgoed van Windsor Castle de onaantastbaar geachte hengst Moorlands Totilas van Edward Gal.

Dat laatste wist Cornelissen aanvankelijk niet. Ze stapte de ring uit en feliciteerde Gal. ,,Ik dacht echt dat hij had gewonnen.'' Maar Gal, die grossierde in tienen, maakte ook net iets te veel fouten. ,,Met Totilas mis ik nog de ervaring. Dat is normaal in deze fase van zijn loopbaan. Het dier is nog jong.''

en zo werd Adelinde Cornelissen met een fenomenale proef Europees kampioene. De Cornelissen die als enige in het professionele circuit met een trailer naar de wedstrijd komt. Een vrachtwagen heeft ze niet. De Cornelissen die in een rijtjeshuis in Beilen woont en op de fiets naar de stal van haar paard gaat, om te trainen.

Ze bedankte donderdag Sjef Janssen, de bondscoach. Eén keer in de twee weken rijdt ze met Parzival naar hem toe, om er steeds twee dagen te trainen. Sindsdien worden haar scores beter. Van zeventig procent naar boven de tachtig.

De afgelopen winter won Cornelissen, nationaal kampioene in 2008, ineens drie wereldbekerkwalificaties achter elkaar. Daarvoor was ze bij de Olympische Spelen van Hongkong nog reserve geweest. Maar bij de wereldbekerfinale in Las Vegas bleek Parzival geblesseerd. ,,Dierenarts Jan Greve heeft mij geholpen het paard op tijd fit te krijgen.''

Eén wedstrijd reed ze vervolgens, in Hickstead. Daar gaf Janssen haar de kans zich alsnog te kwalificeren voor de titelstrijd te Windsor. Die kans greep ze. Cornelissen verstaat de kunst te presteren als het moet.

Parzival is, volgens de kenners, inmiddels wel een miljoentje of twee waard. Mede-eigenaar Henk Koers ziet een verkoop wel zitten. Cornelissen is, met haar vader, voor de andere helft eigenaar. ,,Mijn helft verkoop ik niet. Ik wil verder met Parzival. Als hij zijn helft van de hand doet moet hij dat weten. Ik doe het niet. Nooit.'' Geen geld, wel goud.

Hoe het verder moet? Cornelissen: ,,Ik blijf gewoon rijden. Dat is duidelijk. Of ik het paard voor de andere helft kan kopen? Nee, dan moet ik geloof ik een paar extra hyphoteken nemen. Ik heb ook geen sponsor. Als er één zou komen, is dat misschien wel handig.''

Verwant artikel:

[VN] Adelinde en Parzival verslaan Edward en Totilas met 84.083%

Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:39

Wat heeeerlijk voor haar! Super hoor! :j
Nu komt de kür toch nog he?

waterlelie48
Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:42

Heel goed Adelinde allereerst van HARTE *D GEFELICITEERD!!! GEWELDIG *D in één woord,en wat betreft "geen geld-wel GOUD" perfect niet verkopen want je weet wat je hebt ik vind hem en jou SUPER

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:43

dusse... wanneer gaat anky met pensioen? :P
haha nee grapje, maar ik geloof wel dat adelinde een zeer waardig opvolgster is als anky ermee stopt :D

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:43

hartstikke gaaf voor haar. Vind het echt geweldig dat iemand met zo weinig middelen zo hoog kan eindigen.
@Phara: idd, zaterdag is de kur op muziek.

_MV_

Berichten: 413
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:43

geweldig mooi! super voor haar!

Citaat:
De Cornelissen die als enige in het professionele circuit met een trailer naar de wedstrijd komt.
:D Maakt niet uit hóé je er komt, als je er maar bent!

magic_lover

Berichten: 15573
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:43

Heerlijk die eeuwige drentse nuchterheid :D
Nou het is haar van harte gegunt in ieder geval!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:46

Neem aan dat er vast wel wat geinteresseerden zijn voor dat sponsorgat!

X_Linz_X

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:48

zo veel respect voor haar! ! super!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110831
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:50

Misschien een Syndicaat net als voor Okidoki?
zou wel een oplossing zijn voor haar denk ik.

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:51

Jeetje, wat is het toch een supermeid! En een superknol natuurlijk! Ik vind het echt helemaal geweldig voor ze!

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:51

wat zal zij gelukkig zijn met het feit dat ze mede eigenaar is...het zal je maar gebeuren..en idd...wie gaat haar sponsorgat vullen!...wordt hoog tijd

uffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 15-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:52

You go Girl, super!

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:57

Om eerlijk te zijn vond ik het op z'n zachts gezegd helemaal niet leuk dat zij won, ik had liever Edward bovenaan zien staan.

Maar nu ik haar achtergrondverhaal zo lees gun ik het haar ook wel! Lekker down to earth, niet pronken, daar hou ik wel van :j

Nou hopelijk in de kur Edward op nr 1, adelinde op 2, anky op 3 :))

Anoniem

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:59

Gaaf! Heel slim dat ze toen de helft heeft gekocht van Parzival. Zij zal nu toch wel zeker zijn vaste amazone blijven lijkt me? Denk ook dat er weinig mensen zijn die net zo goed met dit paard kunnen als zij :D

kally
Berichten: 5255
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:59

Fantastisch gedaan, van harte gefeliciteerd................

Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:00

Ik denk dat parzival zo het type paard is dat maar een paar ruiters accepteert... Het zou zonde zijn als ze er een ander op gaan zetten. :=

Nee, geef mij maar Adelinde op nr 1 bij de kür. Voor de rest boeit het me niet.

misssixty

Berichten: 1017
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:00

GEWELDIG!!
En een mooi stuk geschreven zo, kippenvel!
Adelinde heeft dit verdient... echt super gereden!
Gun haar van harte een sponsor en hoop dat ze nog veel succes gaat halen met Parzival..

Wordt zaterdag wel spannend in de kur!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:03

Echt een geweldige prestatie! En de kür moet nog komen, ben erg benieuwd wat dat gaat brengen voor Adelinde en de andere Nederlanders!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:05

Eigenlijk is Nederland ook in de individuele strijd gewoon tegen zichzelf aan het strijden... :=

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:15

:D Het verhaal kan eigenlijk zo in de Penny.

Meisje kan als enige met een hengst overweg, begint met veel vallen en opstaan onderaan en traint hem zelf helemaal naar de top.

*\o/*

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:17

Ik denk dat sponsers nu wel in de rij staan en die vrachtwagen staat ook vast klaar als ze thuis komt.
Knap gedaan hoor!!

Ik durf eerlijk toe te geven dat ik het safer vond om HP mee te laten doen, maar Parzival bewijst dat hij het wel degelijk kan als het moet samen met zijn amazone,
Petje af!!

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:17

Echt geweldig voor haar hoop ook dat er een sponsor aanklopt bij haar wordt het allemaal wat makkelijker.

Mariel89

Berichten: 1245
Geregistreerd: 15-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:18

Jeeah! *\o/* *\o/* Heeft ze voor 100% verdiend, echt super!

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:21

Eigenlijk hoop ik dat ANky weer eens ouderwets wint, maar als Adelinde of Edward voor de overwinning gaat juich ik net zo hard.