Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fortuna22
Berichten: 2303
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:22

Wat gaaf!Zo'n ontzettend mooie combi!
Ook hulde aan Johan Hamminga haar (vroegere?) trainer!

_Marissa

Berichten: 593
Geregistreerd: 13-03-06
Woonplaats: ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:24

Het is echt een leuk stuk! ;)
Adelinde verdiend het echt, echt super! :D

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:26

Ik vind het ook super voor haar. Die zin over die trailer, krijg je toch kippenvel van als je beseft dat zij opkan tegen al die "grootmachten" met hun bladgouden vrachtwagens? :D
Ik gun het haar eigenlijk nog meer als Edward. Totilas komt nog in de toekomst, hij had natuurlijk ook een paar fouten in de proef, dus die 1% verschil was terecht IMO.

Ik hoop voor haar dat er een sponsor aanklopt en ze met meer middelen in de sport bezig kan gaan, en Parzival helemaal aankopen natuurlijk.

lausan
Berichten: 1001
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:28

Erg leuk en open stukje :j

Ik heb vanmiddag met kippevel gekeken. Eerst naar Edward en Totilas, maar nog meer naar Adelinde en Parzival.
Echt top hoe ze het gedaan heeft.
Ik gun het haar van harte! Hopelijk wordt de toekomst voor haar nog veel beter!

Jantine_

Berichten: 2991
Geregistreerd: 03-06-07
Woonplaats: Rijsenhout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:28

Wat gaaf zeg, en inderdaad zoals hierboven die zin over de trailer doet 't m echt.
En dat ze echt wat in het beestje zag, wauw :j

Mariel89

Berichten: 1245
Geregistreerd: 15-07-04

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:29

Ik hoop wel dat ze het zo in het sportjournaal nog laten zien. Want ik ben wel benieeuwd!

Alet74

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:30

Helemaal super! Lekker bescheiden. Die sponsor staat nu vast wel met een boodschap op haar antwoordapparaat denk ik.
Hopelijk staan de proeven snel online, heb ze nog niet kunnen zien.
Had het de anderen ook van harte gegund trouwens.
De kur zal wel spannend worden!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:49

Parzival is een paard met uitstraling. En niet een gewoon vosje zoals hier ergens al eens is beweerd. Er komt wat binnen hoor. Terecht gefeliciteerd! Ik ben een enorme fan van Toto en het gaat erom spannen. Ik ben ook al járen fan van Anky en dat blijft zo. Salinero is een toppaard en zij is een top-amazone.

Sjef mag in zijn handjes knijpen met zo'n team en ik hoop dat hij zijn zin krijgt met meer dressuurruiters van dit niveau. Nederland steekt er met kop en schouders bovenuit. Chapeau.

Mocht Adelinde nog een groom nodig hebben, ik woon niet veraf....

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:01

Super dat die meid gewonnen heeft. Ik gun het haar van harte.
Heb op indoor een babbeltje met haar mogen maken, had in 1e instantie niet eens door dat zij Adelinde was. Zo ontzettend normaal en gezellig. En niet uit de hoogte als sommige ruiters.

We hebben 3 mega toppers in ons team, en een paar mega goeie reserves. Nederland gaat een gouden tijd tegemoet als we alles heel houden en niet overbelasten.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:03

Stel nou dat een amerikaanse sponsor zegt : Ik wil 2 miljoen voor je paard geven.

En die mede-eigenaar zegt, ja ik wil het doen, maar Adelinde zegt nee ik wil blijven rijden.
Dan zou ik als mede-eigenaar toch zeggen geef mij mijn miljoen maar en ga jij maar lekker verder rijden dan....

Elisa2

Berichten: 37556
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:35

Ik hoop echt voor haar dat zij en Parcival een combinatie blijven! Daar moet je echt geen andere ruiter opzetten vind ik.En een superknappe prestatie!!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:38

Haaa super van Adelinde, wat een prestatie. EN ook nog een wereldscore!! Adelinde reed gister ook een technisch betere proef, alleen was Totilas gewoon onverslaanbaar in zijn lossigheid en verzameling, tritt en afdruk. Nu dus wel goud, toppie! En Edward super tweede!

StableEnable

Berichten: 870
Geregistreerd: 13-10-07
Woonplaats: Etten/Arnhem

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:51

Komt vast goed met die sponsor. Gelukkig is ze half eigenaar. Maar les voor wie in die situatie zou kunnen komen, zorg maar dat je 55% in handen hebt.....

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:00

Adelinde is echt zo iemand waarvan je het haar meteen zo hard gunt.

Prachtig gedaan door haar en Parzival. Die moet ze niet verkopen, het zou doodzonde zijn.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:04

StableEnable schreef:
Komt vast goed met die sponsor. Gelukkig is ze half eigenaar. Maar les voor wie in die situatie zou kunnen komen, zorg maar dat je 55% in handen hebt.....


Praat geen poep.
Of je nu 10% hebt, 50% of 90%, dat maakt allemaal niks uit. Het blijft een onverdeelde boedel. Vraag het maar aan je notaris... -:)
Adelinde zit wel safe.

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:16

nou meneer visser van moorland investment, ga je gang, dit is volgens mij een eenmalige kans om nog zo'n topper voor de helft te bezitten en adelinde zal het echt niet erg vinden om met een roelofsen raalte vrachtwagentje rond te rijden, staat de europees kampioen(parcival ) toch nog net iets veiliger op dan op een trailertje, je zou er bang van worden om met zo'n duur paard op pad te gaan van Spier naar Erp in een trailer.
En prima dat ze niet kiest voor het grote geld ondanks haar gebrek eraan, dat is pas topsportmentaliteit, het lijkt alsof drenthen daar patent op hebben(okidoki)

Steefjevos

Berichten: 1691
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:44

Eigenlijk is dit wel het ultieme Penny verhaal, een gewone vrouw die zó hoog in de dressuur komt..maar ik vind het geweldig! Tenminste niet iemand die al een hele voorgeschiedenis heeft, of al bekende ruiters als ouders, het is eigenlijk extra leuk omdat ze in zo'n korte tijd zo ontzettend is gegroeid en dit doet zonder vrachtwagen of sponsor. Ik denk wel dat er snel verandering in komt.
Nou het is haar gegund, ik heb haar proef ook online gezien en het was heerlijk om naar te kijken :)

happyness

Berichten: 1183
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:21

Ontzettend leuk voor haar!
Leuk ook om te zien dat het toch nog bestaat dat 'gewone' mensen nu ook nog zover kunnen komen +:)+

Super knap!!

linneketeut

Berichten: 682
Geregistreerd: 10-12-05
Woonplaats: Netersel-zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:12

Ik vind het ge-wel-dig knap van Adelinde, die eigenlijk maar een hobbyruiter was :Y)

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:41

Nooit geweten dat ze lerares engels was. Ik dacht dat ze zelf een stal had. Zo zie je maar dat je niet aan iemands gezicht kan aflezen welk beroep ze hebben. Denk dat veel internationale ruiters in het begin wel raar opkeken als daar iemand met een trailertje aankomt ipv vrachtwagen. :D

Nederland krijgt een luxeprobleem geloof ik tegen 2012. Gefeliciteerd met de behaalde medailles.

Janine1989
Berichten: 278
Geregistreerd: 18-08-06
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:12

Toppie,, het is er meer dan gegund. Geweldige combinatie.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:21

Petje af voor deze amazone!!
Proficiat met de overwinning! *\o/*

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:33

geweldige prestaties en ik hoop van harte dat het nog jaren mee gaat en haar voor de wind gaat.

Bij mensen zo als Adelinde kan het helemaal fout gaan omdat er zelf niet voldoende geld is voor meerder paarden en dan heb ik het over toppers, ze moet alles zelf bekostigen en de paardensport op dat niveau is vreselijk duur.

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:33

Echt waanzinnig goed van Adelinde! Het is haar echt gegund. Petje af hoe ze het toch even flikt.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:38

idd deze dame is echt de sympathie zelve.
Nuchter en een harde werker dus absoluut gegund.

Idd wel apart hoe ze het voor elkaar krijgt om op dit niveau mee te kunnen rijden. Kwaliteit en talent heeft ze, maar het financieel plaatje van dergelijke concoursen is niet te onderschatten (transport, stalling, inschrijvingsgeld etc). Zeker in de dressuur liggen de sommen bij een overwinning ook veel lager dan in de springsport. ik vermoed dat ze geld haalt uit lesgeven en hopelijk is er ergens een sponsor die haar wil verder helpen.