Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
femmiel
Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:55

Geweldig Adelinde :D
Zo kan je zien dat je met wat minder het zeker wel haalt :D

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:57

xx_Horsiex schreef:
Eigenlijk hoop ik dat ANky weer eens ouderwets wint, maar als Adelinde of Edward voor de overwinning gaat juich ik net zo hard.



nr..1,2 en 3...een podium geheel nederlands..als dat gebeurd ga ik wel uit mn dakkie hoor!!...al deel ik je mening zeker...een keer anky winnen zou ook weer gaaf zijn, heel veel mensen gunnen het haar niet meer..maar goed, mogen de beste winnen en hopelijk zijn het THE DUTCHIES!!!!..

adelinde is voor mij het voorbeeld dat je met heel hard knokken er dus duidelijk ook nog kan komen en dat je niet eerst een gigantische stal achter je hoeft te hebben of een MEGAbak geld.....alles wat ze wint is zeer verdient en misschien hebben we dan hier eindelijk een waardige opvolger voor Anky..die duidelijk aansluit bij de nieuwe lichting dressuurkanonnen

Anoniem

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:00

Ik hoop ook op 1,2,3 en ik denk dat dat best eens zou kunnen. Anky is natuurlijk een meester in kur rijden, dus ik gok echt op NL 1,2, en 3 :D

maureen_85

Berichten: 294
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:02

Super, Adelinde! Van harte gefeliciteerd, je hebt het verdiend!

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:02

Jasmijn76 schreef:
xx_Horsiex schreef:
Eigenlijk hoop ik dat ANky weer eens ouderwets wint, maar als Adelinde of Edward voor de overwinning gaat juich ik net zo hard.



nr..1,2 en 3...een podium geheel nederlands..als dat gebeurd ga ik wel uit mn dakkie hoor!!...al deel ik je mening zeker...een keer anky winnen zou ook weer gaaf zijn, heel veel mensen gunnen het haar niet meer..maar goed, mogen de beste winnen en hopelijk zijn het THE DUTCHIES!!!!..

adelinde is voor mij het voorbeeld dat je met heel hard knokken er dus duidelijk ook nog kan komen en dat je niet eerst een gigantische stal achter je hoeft te hebben of een MEGAbak geld.....alles wat ze wint is zeer verdient en misschien hebben we dan hier eindelijk een waardige opvolger voor Anky..die duidelijk aansluit bij de nieuwe lichting dressuurkanonnen


Precies, ik vind het super wat zowel Adelinde en Edward hebben bereikt, dus als zij winnen juich ik net zo hard. Maar een keer weer Anky aan de top, die laat zien dat de jonge garde haar nog niet van het scherm wegveegt..

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:08

Echt een geweldige prestatie :j :)

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:14

Zo zie je maar dat het niet onmogelijk is om als ‘amateurtje’ jezelf in de kijkers te rijden tussen al die grote namen. Helemaal geweldig, echt waar!
Ik hoop voor Adelinde dat zich een goede sponsor bij haar gaat melden zodat ze meer financiële mogelijkheden krijgt. Niet alleen voor Parzival, maar wellicht ook voor een volgende topper die Parzival in de toekomst kan opvolgen. Feit is wel dat Adelinde een pittig rondje kan sturen maar ja, sponsors (vooral in deze tijd) zullen toch wel wat voorzichtig zijn en eerst sceptisch afwachten of ze geen eendagsvlieg is. Want…topt ze alleen met Parzival, of kan ze dit ook met andere paarden?

Ze rijdt nog niet lang op dit niveau en is ook haar eerste keer, maar ja, zoals Sjef zegt…er moet meer talent opgeleid worden zodat die klaar staan als de tijd erop zit voor mensen als Anky etc….dus dan is een investering in iemand als Adelinde toch echt geen verkeerde keuze, lijkt mij!
Maar ja, dan nog, het heeft niet alleen met sponsors te maken, maar ook met dat juiste paard dat op je pad moet komen en die je te rijden kunt krijgen, waarmee het moet klikken en al die jaren opleiding voordat je eindelijk op GP niveau in de ring kunt verschijnen…

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:19

BTW: ik vind het een tópprestatie van Adelinde om de gevestigde namen voorbij te kunnen rijden, om als nieuwkomer, “amateurtje” de prestaties van afgelopen jaren te kunnen verdienen. Ga er maar aan staan! De bekende namen met alle luxe van dien, de trainingen – dagelijks, het luxe vervoer, de grooms etc. en Adelinde moet het met net een tikkeltje minder doen, maar ze DOET het mooi wel!

Anky en Edward, Imke, Hans-Peter, dat zijn de mensen met ervaring, routine maar het is waarschijnlijk de nuchterheid, de (nog) niet-arrogantie en de vechtlust in combinatie met een goed paard die Adelinde zo ver heeft gekregen. Ze moet er lekker van genieten en doorgaan zo lang het kan!

Maakt mij niet uit wie er wint (okay, moet wel een Nederlander zijn he hahaha) maar als ik als toeschouwer op deze manier werkelijk kan genieten van mijn sport, gewoon 4 toppers stuk voor stuk een super prestatie zie neerzetten in de ring, dan moge de beste winnen en dat was gisteren gewoon Adelinde. De dag ervoor droop het kwijl nog op mijn schoenen toen ik naar Edward met Totilas zat te kijken….toch fantastisch om op die manier van onze sport te mogen genieten? Héérlijk!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:35

petraaken schreef:
Nooit geweten dat ze lerares engels was.

Ik zag een kort interview in het Engels met haar ergens op internet en mijn eerste gedachte was 'ze klinkt als een Brit' :D. Meteen daarna dacht ik 'oh ja natuurlijk, ze heeft Engels gestudeerd en geeft er les in'. :))

Heerlijk nuchter, die Adelinde. Ik gun het iedereen, maar als ik haar zie rijden doet het me nét iets meer.

femmiel
Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Limburg

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:42

Ik gok dat anky met de Kúr rijden gaat winnen,daar is ze toch echt meesteres in :D
Maar ik gun het iedereen,zouw geweldig zijn dadelijk nummertje 1,2,3 van de NL :D

winnietje3

Berichten: 663
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:13

Imago01 schreef:
BTW: ik vind het een tópprestatie van Adelinde om de gevestigde namen voorbij te kunnen rijden, om als nieuwkomer, “amateurtje” de prestaties van afgelopen jaren te kunnen verdienen. Ga er maar aan staan! De bekende namen met alle luxe van dien, de trainingen – dagelijks, het luxe vervoer, de grooms etc. en Adelinde moet het met net een tikkeltje minder doen, maar ze DOET het mooi wel!

Anky en Edward, Imke, Hans-Peter, dat zijn de mensen met ervaring, routine maar het is waarschijnlijk de nuchterheid, de (nog) niet-arrogantie en de vechtlust in combinatie met een goed paard die Adelinde zo ver heeft gekregen. Ze moet er lekker van genieten en doorgaan zo lang het kan!

Maakt mij niet uit wie er wint (okay, moet wel een Nederlander zijn he hahaha) maar als ik als toeschouwer op deze manier werkelijk kan genieten van mijn sport, gewoon 4 toppers stuk voor stuk een super prestatie zie neerzetten in de ring, dan moge de beste winnen en dat was gisteren gewoon Adelinde. De dag ervoor droop het kwijl nog op mijn schoenen toen ik naar Edward met Totilas zat te kijken….toch fantastisch om op die manier van onze sport te mogen genieten? Héérlijk!

Helemaal gelijk hoor! En ik denk dat dit ook voor anderen weer een mooi voorbeeld en goede motivatie is om weer door te blijven zetten als zij hetzelfde doel voor ogen hebben maar ook niet van die luxe hebben.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:19

Geweldig! Ze verdient het ook zeker. En ze blijft zo lekker gewoon, heerlijk!

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:40

tita schreef:
geweldige prestaties en ik hoop van harte dat het nog jaren mee gaat en haar voor de wind gaat.

Bij mensen zo als Adelinde kan het helemaal fout gaan omdat er zelf niet voldoende geld is voor meerder paarden en dan heb ik het over toppers, ze moet alles zelf bekostigen en de paardensport op dat niveau is vreselijk duur.


Totilas is toch ook niet van Edward zelf? Adelinde heeft zich nu ruimschoots bewezen dus er zijn vást mensen die hun toppaard aan haar beschikbaar willen stellen!

Appieee

Berichten: 1840
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:02

Geweldig zeg! Super leuk voor haar en heel erg knap gedaan!
Zo zie je maar dat het niet altijd de mensen hoeven te zijn met sponsors, vrachtwagens en het grote geld die het het beste doen..
Lekker zo doorgaan, echt goed gedaan!

Imago01 schreef:
BTW: ik vind het een tópprestatie van Adelinde om de gevestigde namen voorbij te kunnen rijden, om als nieuwkomer, “amateurtje” de prestaties van afgelopen jaren te kunnen verdienen. Ga er maar aan staan! De bekende namen met alle luxe van dien, de trainingen – dagelijks, het luxe vervoer, de grooms etc. en Adelinde moet het met net een tikkeltje minder doen, maar ze DOET het mooi wel!

Amen!
Laatst bijgewerkt door Appieee op 28-08-09 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Appieee

Berichten: 1840
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:04

Ze kunnen Adelinde haar paard helemaal niet van de hand doen? De helft is van haarzelf dus zij zal altijd mede eigenaar blijven tot ze besluit haar helft te verkopen. Het is een heel ander verhaal dan met Edward Gal, die zal wel afhankelijk blijven van of de eigenaar het paard verkoopt of niet, maar volgens mij hebben ze een afspraak gemaakt dat hij hem sowieso tot na de volgende olympische spelen mag rijden.. Benieuwd of hij daarna weggaat trouwens..

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:15

Ik vind het zo leuk omdat zij zelf voor alles zorgt zeg maar, hupsakee met de trailer naar de wedstrijden rijden, enz, super! Vind het knap nog boven Edward Gal te presteren die het al zo super heeft gedaan

BarryFG

Berichten: 237
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:45

Wat was het geweldig gisteren. Ik had gehoopt dat ze zou winnen, maar toen het uiteindelijk nog echt zo was ook, echt ongelofelijk!! _/-\o_
Ik vind het zo knap dat zij in zo'n korte tijd zich zomaar naar de Europese top heeft gereden. Op je eerste EK gelijk 2x goud (en waarschijnlijk volgt er zaterdag nog wel een medaille), daar kan je alleen maar van dromen.

easterimage
Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:22

ik zit met tranen in de ogen haha! ik vind het echt geweldig! super van haar en wat een prachtig paard!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:34

hahahaha wat een leuk mens!!

Nat1503
Berichten: 596
Geregistreerd: 03-12-07
Woonplaats: Nieuw-Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:11

Wat een topprestatie, het is haar echt gegund!

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:34

Als je 50% een paard hebt, zou je dan niet kunnen eisen dat je hem ook mag uitbrengen? Of staat dat in het contract? :+

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:33

Sander_ schreef:
Als je 50% een paard hebt, zou je dan niet kunnen eisen dat je hem ook mag uitbrengen? Of staat dat in het contract? :+

jazeker......

just2see
Berichten: 311
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:28

Dit vind ik echt zalig ! Iemand die kampioene wordt zonder al dat grote geld en blasé; gewoon door goed rijden, veel talent en inzicht en heel veel inzet. Ook een overwinning voor haar trainer.
Ik vind dit echt een topmoment voor de paardensport; fantastisch gewoon ! Van harte gefeliciteerd !

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Adelinde Cornelissen: geen geld, wel goud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:15

Echt super van haar! whow het was ook echt een prachtige proef..

zoals hierboven al genoemd word ook complimenten voor haar trainer. weet hier iemand wie dat is?!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:05

Kaaaren schreef:
zoals hierboven al genoemd word ook complimenten voor haar trainer. weet hier iemand wie dat is?!


:x