EK: Imke valt af voor kür

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 22:04

http://www.horses.nl


Ondanks haar fantastische prestaties mag Imke Schellekens-Bartels niet deelnemen aan de kür aanstaande zaterdag op het EK in het Engelse Windsor. Per land mogen slechts drie ruiters meedoen aan het slotonderdeel. Helaas voor Imke valt zij daardoor af.

"Ik ben heel blij met m'n proef op die ene fout na", vertelt Imke Schellekens over de GPS van vanmiddag, waarbij ze meteen gecorrigeerd werd door moeder Tineke. "Het was geen fout, het was een vergissing!" De merrie maakte plots een drafpas, herstelde zich in een oogwenk, maar het werden toch vieren en vijven. Naar de reden was het namelijk gissen. "Ik zal de video moeten terugkijken", vervolgt Imke. "Ik vond Sunrise geweldig aanvoelen. Ze was nog losser in het lichaam dan dinsdag en daardoor verbeteren de piaffe en passage. Als ze zich iets strak houdt, wordt ze wat traag in de passage. Als ze zich loslaat en meer op eigen benen loopt, kan ik versnellen."

Imke Schellekens werd met Hunter Douglas Sunrise zevende in de Grand Prix en eindigde vandaag eveneens op de zevende plaats in de Special. Op basis van punten scoorde ze ruim voldoende voor deelname aan de kür, maar het limiet op het aantal deelnemers per land zorgt ervoor dat ze niet mee mag doen. Adelinde Cornelissen, Edward Gal en Anky van Grunsven plaatsten zich wel voor de finale.

De kür begint zaterdagavond om 20.45 uur Nederlandse tijd.

Kom gezellig meekletsen over het EK in ons grote EK topic:
[VN] [HK] Het EK Kletstopic (info op blz 1, eerst daar lezen)

http://eventcontent.hippoonline.de/421/ ... ne1ENG.htm
Uitslagen
http://www.alltechfeiwindsoreuropeans.c ... -live.html
Gratis radio


Verwant artikel
[VN] EK: Imke en Sunrise voorlopig nummer een tijdens Special

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Re: EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:17

Wat ontzettend zuur voor haar! En dat na zo'n geweldig EK met zulke mooie prestaties.
Ze had het in ieder geval zeker wel verdiend!

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:21

Rare regel eigenlijk. De besten horen de kür te rijden. Misschien ook maar eens gaan overwegen om voor de antillen te starten ofzo. :+

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:39

Super jammer dat er eentje per team moet afvallen, ze hoort toch immers bij de beste uit het veld. En ik vind haar kür zo prachtig, jammer dat ze die niet kan laten zien.

Vera1908

Berichten: 759
Geregistreerd: 05-11-08
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:11

Ik vind het echt een *&^%#@%-regel.
Waarom niet gewoon de 15 beste?
Goud gaat toch wel naar Nederland

En ik hou van Imke haar kür. Ik vind hem ook mooier dan die van Anky, de muziek, maar dat is eigen smaak

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:17

Ja helemaal gelijk, wat een stomme regel. Helaas beslissen wij er niet over.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:20

Zonde hoor, ik had het haar echt gegund!

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:20

Zuur! The Spirit of Sunrise vind ik echt de prachtigste kür die ik tot nu toe heb gezien.
Go Wibi.. :)

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:31

Ik vond dit zo zonde voor haar. Mag nou nummer 16 (ook nog eens Lancet dacht ik) wel door bijvoorbeeld omdat er uiteindelijk toch 15 doormogen, of starten er gewoon minder combinaties.
Vind het ook wel een kromme regel, je wilt toch gewoon dat de 15 allerbeste overblijven ongeacht het land waar ze voor uit komen.

Temeraire

Berichten: 3539
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:34

Zonde voor haar, maar zij (en wij ook) mag wel trots zijn op de Nederlandse combinaties, het is natuurlijk geweldig dat ze allevier zo goed hebben gereden.

SteffieA

Berichten: 492
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:42

Dat is gewoon piiieeep!
Imke's kur is de allerbeste die er momenteel bestaat vind ik.
Echt dat kippevel gevoel.
Echt balen!
Maar natuurlijk leuk voor de anderen

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:04

Hartstikke zonde, ik had graag gezien hoe Imke dat had gedaan, maar ik snap de regel ook wel. Als je nou 3 topladen hebt, van 4 ruiters, dan heb je al 12 ruiters en dan nog 3 losse ruiters. Ze willen denk ik alle landen een kans geven om mee te doen. Ik zou zeggen laat de beste 15 meedoen die minstens een score boven de 70% hebben en andes mogen landen een 4de ruiter inzetten ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:59

Maar Horsie, het is nu toch gewoon de individuele strijd, het land heeft er imo in de kur niks meer mee te maken. Ik vind ook dat de 15 besten moeten starten in de kur, ongeacht het land.. Ook al komen ze (bij wijze van!) alle 15 uit 1 land, als dat de besten zijn dan is dat zo.. Vind het dus maar een rare regel dat er maar 3 per land mogen starten..

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:04

Relaxed schreef:
Maar Horsie, het is nu toch gewoon de individuele strijd, het land heeft er imo in de kur niks meer mee te maken. Ik vind ook dat de 15 besten moeten starten in de kur, ongeacht het land.. Ook al komen ze (bij wijze van!) alle 15 uit 1 land, als dat de besten zijn dan is dat zo.. Vind het dus maar een rare regel dat er maar 3 per land mogen starten..


Dat is ook zo Relaxed, maar ik kan begrijpen dat ze met deze regel andere landen de kans willen geven om zichzelf te presenteren in de Kur. Ik had ook super graag Imke in de kur gezien.

Mezzelune
Berichten: 190
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:14

Zonde dat die regel er is! Het gaat nu inderdaad om de 15 beste combinaties en niet meer om een landenwedstrijd waarbij het "slechtste" resultaat niet meetelt. Imke hoort gewoon in de top 15 en had imo gewoon mee moeten mogen rijden. Maarja regels zijn regels en er zal wel een goede filosofie achter zitten waarom het zo geregeld is.

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:42

Wat zonde! ze heeft het zo goed gedaaan en nu mag ze niet meedoen. Als er toevallig 4 mensen van 1 land zo gescoord hebben dat ze aan de kür mee mogen doen, dat betekent in mijn ogen dat ze gewoon goed zijn. Anders hadden ze niet bij die eerste 15 gehoord. Als de anderen beter hun best hadden gedaan, waren zij hoger geeindigd en hadden ze mee mogen doen. Ja toch?

Anyway, ik had het haar gegund. Erg jammer

IndianSummer

Berichten: 4037
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Enschede, Overijssel

Re: EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:56

Erg jammer, ze heeft een geweldig mooie kür!!
Zo zijn de regels eenmaal, hoe zuur ook voor Imke.. Ben wel van mening dat de beste 15 gewoon kür horen te rijden! :j

Getup

Berichten: 8339
Geregistreerd: 27-01-07

Re: EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:15

Ja, die regel is niet gisteren verzonnen, maar het blijft zonde. Het is leuker voor iedereen om te kijken naar de 15 beste combinaties van het EK.....jammer voor Imke.

Doerakje_

Berichten: 356
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:34

Wat jammer voor Imke, had het haar wel gegund. Die regel zal z'n nut wel hebben, al vind ik dat de beste 15 gewoon hun kür zouden moeten rijden, het land heeft er verder weinig meer mee te maken dacht ik..

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Re: EK: Imke valt af voor kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:38

Wat jammer voor imke

BarryFG

Berichten: 237
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:40

Jammer dat ze niet mag starten, ik vind haar kur ook echt heel goed. Maar zo is de regel helaas al jaren en ik denk dat ze dat ook niet zo snel gaan veranderen.

Daniekeee
Berichten: 23
Geregistreerd: 15-07-09
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:11

Echt super jammer!
Imke is gewoon de beste :D !