EK: Hoofdjury Lette: 'Standaard nog nooit zo hoog'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

EK: Hoofdjury Lette: 'Standaard nog nooit zo hoog'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 22:31

www.Horses.nl / www.DePaardenkrant.nl
Wendy Scholten


Na afloop van de landenwedstrijd dressuur gisteren liet de Zweedse hoofdjury Eric Lette dat hij en zijn collegajuryleden genoten hadden van de sport. "Hier in Windsor zagen we de beste competitie ooit, waarbij nog nooit zulke hoge cijfers gegeven konden worden."

Lette blikt niet alleen naar de Nederlandse toppaarden. "Het positieve aan dit kampioenschap is dat de standaard wereldwijd steeds hoger ligt. Nederland heeft dan wel gewonnen, maar ik heb hier vandaag nog veel meer goede paarden gezien. Dit zie ik als zeer positief voor de sport", wilde Lette kwijt.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: EK: Hoofdjury Lette: 'Standaard nog nooit zo hoog'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:42

Je hoorde het Carl Hester ook al zeggen op de radio gisteren.

Jaren terug konden er maar een paar paarden op het EK daadwerkelijk de piaffe.
Tegenwoordig kunnen ze het allemaal.

manic

Berichten: 6992
Geregistreerd: 09-01-03

Re: EK: Hoofdjury Lette: 'Standaard nog nooit zo hoog'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:18

De kwaliteit van de ruiters en paarden wordt gewoon steeds beter. Een paard wat 4-5 jaar geleden aan de top behoorde is nu niet perse de beste meer.

Op zich best opmerkelijk dat de kwaliteit in zo een korte tijd zo verbeterd is... Zou dat dan toch iets met de stamboeken en fokbeleid te maken hebben?

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: EK: Hoofdjury Lette: 'Standaard nog nooit zo hoog'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:47

ik denk meerdere faciliteiten om volop te trainen, met meerdere trainers. sponsors, etc etc

palo2
Berichten: 268
Geregistreerd: 27-10-06

Re: EK: Hoofdjury Lette: 'Standaard nog nooit zo hoog'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:39

Ik vind persoonlijk dat die percentages van nu niet echt geloofwaardig overkomen! Anky op haar top met Bonfire scoorde 10% minder dan nu bv Adelinde die niet eens geheel foutloos rijdt! Of de jury zat toen te laag of ze zijn nu te royaal!

manic

Berichten: 6992
Geregistreerd: 09-01-03

Re: EK: Hoofdjury Lette: 'Standaard nog nooit zo hoog'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:43

Als je hardloopresultaten of bvb schaatstijden van nu en 10 jaar geleden vergelijkt lijkt het ook onwaarschijnlijk

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: EK: Hoofdjury Lette: 'Standaard nog nooit zo hoog'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:44

sport gaat wel vooruit, als je nou een piaffe mooi en goed uitvoert, mag daar best een 9 voor gegeven worden. en ik denk dat van anky, volgens mij waren er 10 jaar terug veel minder goeie paarden... kwaliteit gaat vooruit en dat mag beloond worden.