Jongen koopt pony voor de prijs van een pakje sigaretten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Jongen koopt pony voor de prijs van een pakje sigaretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:49

Miepie, jij hebt denk ik een verkeerd beeld van de DB. Ook in Nederland is de DB alleen maar 'observerend'/constaterend bezig. DB mag zelf niks doen en doet ook niks zelf en blijkbaar is dat in Ierland net zo. En aangezien het in Ierland economisch gezien nog even 'iets' slechter gaat dan hier (understatement of the year) zal een politie echt niet ingrijpen als men ergens paarden te koop heeft staan ookal is dat 'bij elkaar op een marktplein'.
Dit is een markt die al jaren bestaat en zo gegroeid is en dat laat men daar dan maar zo blijkbaar...
Daar kun je je over verbazen maar het is een feit dat dingen in het buitenland soms nou eenmaal iets anders gaan dan hier en dat men in andere landen ook iets anders met hun dieren omgaat dan hier. En helaas is het zo dat het economische niveau van een land zijn weerslag heeft op het welzijn van dieren. Dat zie je over de hele wereld.

Was het niet Ghandi die zei: "De mate van beschaving van een land valt af te meten aan de wijze waarop het omgaat met dieren.”

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:52

Citaat:
Ierland heeft op dit moment inderdaad te lijden aan een paardencrisis, aangezien er steeds meer factoren komen waardoor paarden moeten lijden. Door de jaren heen hebben mensen paarden gefokt zonder na te denken over de consequenties. Op dit moment zijn er veel teveel paarden in Ierland, en met de toenemende prijzen voor hooi en krachtvoer, en de lage waarde van paarden, komen de eigenaren nu in flinke problemen.


Kunnen we ierland ook vervangen door nederland en dat de mensen gaan nadenken voordat ze gaan fokken.

:D.

Anoniem

Re: Jongen koopt pony voor de prijs van een pakje sigaretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:24

Citaat:
De jongen is bekend bij de inspecteurs van de dierenbescherming

Alleen deze zin snap ik niet. :=

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:31

Francis, van de DB in Nederland wist ik dit. Zij hebben geen bevoegdheid om bv dieren weg te halen bij een eerste melding maar mogen alleen gaan kijken en vragen. Mocht het tot in beslagneming moeten komen zal dit via de rechter moeten lopen.
Ook hebben zij niet meer bevoegdheid dan elk ander persoon bij het betreden van het terrein van iemand.

Daarom vroeg ik mij ook af hoe het in Ierland is geregeld.
Blijkbaar hebben ze daar net zo weinig te vertellen als hier.
Het is een trieste zaak dat een jongen van 11 zo'n diertje moet redden en dat dit soort praktijken dus door kunnen gaan zonder dat er echt wat aan gedaan kan worden.

Bedankt voor je uitleg.

Kukkie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:10

In Ierland zijn sigaretten idd duurder dan 8 euro. (en IEdereen rookt er bijna).

Dierenwelzijn is iets wat ze amper kennen daar. Er zijn voornamelijk wat acties van kleine organisaties die zich inzetten voor dierenwelzijn. En dan nog eerder honden dan andere dieren. Ieren hebben het altijd zwaar gehad en goed zijn voor je dieren is dan het laatste, als je zelf amper iets te eten hebt voor je hele sloot kinderen.

Pas een aantal jaren is Ierland welvarend en dat is heel hard gegaan, een soort groeistuip. Dan blijven er dingen achter.
Op tv stikt het er van de reclames voor charity's, maar allemaal voor mensenwelzijn. Daar zijn ze heel erg mee begaan, nu zo'n groot deel van de bevolking het voor het eerst goed heeft. (en weer veel slechter krijgt, want de crisis hakt er daar goed in). Maar een hond die op straat ligt te creperen, moet het zelf uitzoeken. Mensen eerst, zo is de mentaliteit.
Dus een marktje met paarden, die in hun ogen lager staan dan honden, daar zal slechts een enkele Ier wakker van liggen. Zo is de realiteit daar.
(renpaarden als uitzondering, want dat zijn goden, zolang ze presteren)

amsolusa

Berichten: 1381
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:17

Citaat:
De jongen is bekend bij de inspecteurs van de dierenbescherming, welke ook aanwezig waren op de markt,


En die zien een zwaargewonde pony over het hoofd die een jongetje van 11 wel ziet?

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:21

Wat geweldig dat die jongen dat heeft gedaan, hij verdient een standbeeld midden op die markt daar. Wat moet hij ook een grenzeloos vertrouwen in de dierenbescherming hebben, ik vind het erg positief dat de Ierse jeugd, of in ieder geval deze jongen, zo denkt :) Hopelijk weten ze de pony nog op te lappen :(:) Acht euro, onvoorstelbaar dat een dier zó weinig "waard" kan zijn...

Anoniem

Re: Jongen koopt pony voor de prijs van een pakje sigaretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:24

De jongen kan ook bekend zijn omdat hij vaak bij het asiel komt om te helpen en honden uit te laten, dat deed ik ook op die leeftijd

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:26

Ik denk ook dat 't zo'n soort bekend is :j

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:34

Ik denk dat hij bekend is met de inspecteurs van de DB.

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:34

Geweldige opvoeding heeft die knul gehad!!
Ik voed mijn dochter ook zo op! Arme dieren moet je helpen!!!
Toen ik op mijn 17e stage liep in IJsland mochten de zonen van de familie gewoon kalfjes trappen, er werd niks van gezegd :(
Jonge poesjes stopte ze in een melkbus en die konden er niet meer uit, soms urenlang piepen en mauwen, daarna werden ze verzopen.
Ik heb 1 jongen toen wat hardhandig duidelijk gemaakt dat dierenmishandeling niet door de beugel kan. 3x raden, ik werd na 6 weken naar huis gestuurd, puh, kon me geen zak schelen, kinderen mogen gewoon geen dieren slaan, schoppen of mishandelen, KLAAR!
En zeker volwassenen zouden beter moeten weten. Dierenmishandeling/verwaarlozing gebeurd maar al te vaak.........

roontje88

Berichten: 32
Geregistreerd: 26-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:35

11 jaar en dan al dit doen +:)+
Daar kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan nemen.

belle1
Berichten: 77
Geregistreerd: 18-08-08

Re: Jongen koopt pony voor de prijs van een pakje sigaretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:32

Echt super als je zoiets doen op je 11!

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Jongen koopt pony voor de prijs van een pakje sigaretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:36

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic berichten gesplit. Fouten in de tekst kunnen via pb gemeld worden aan de nieuwsredactie of via TeM/pb aan de VN-mods :)

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Jongen koopt pony voor de prijs van een pakje sigaretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:38

Wauw, geweldig van dat jongetje! :wow:

itsinmygenes
Berichten: 1884
Geregistreerd: 17-08-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:09

Echt geweldig van die jongen! +:)+

gracita
Berichten: 51
Geregistreerd: 24-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:47

Op een paardenmarkt is een elfjarige jongen de enige die enige actie onderneemt om zo'n pony te helpen...
Uiteraard een goede actie van de jongen, maar daar hadden natuurlijk andere mensen zich al mee moeten bemoeien.
Wel schandalig dat die man er nog 8 euro rijker van is geworden... hopelijk kunnen ze die vent nog achterhalen zodat ie
vervolgd kan worden ofzo...

nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:30

Wauwie, wat top van dat jongetje +:)+

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:18

Goeie kereltje die jongen.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:22

Cayenne schreef:
Die werden er wel gehouden, gezien er inspecteurs van de DB aanwezig waren.


Dat zijn dan wss de "vrijwilligers" die de mond vol hebben van allerlei mishandelingen en verwaarlozingen en er eigenlijk geen bal verstand van hebben.

Die hadden dat toch ook kunnen zien als ze hun doppen open hadden gehad?

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:28

wat een ontzettende goede actie om zo'n zieke pony te kopen! en dan naar de db te brengen.
maar ik vind het raar dat zo'n ernstig verwonde/zieke pony op de markt verkocht mag worden.

Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:00

Super goed van dat jochie! Als er nog meer van zulke mensen waren, dan kwam het helemaal goed hier! :)

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 02:22

Ben ik nu de enige die het schokkend vind dat een kind van 11 hier actie moet ondernemen??
Ik vind het erg treurig dat alle volwassenen die er rondlopen niet het lef of fatsoen hebben om er wat van te zeggen.
Nu moet verdorie een kind zijn spaargeld eraan opmaken terwijl iemand met een beetje gebektheid dat dier waarschijnlijk wel zonder betaling had meegekregen.
Diep triest :n