Video: Jean-Francois Pignon verklapt zijn trainingsmethode

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:53

Cayenne schreef:
astridjhu schreef:
Ben ik nou de ENIGE, die uit het tweede stuk tekst haald dat hij een anderhalfjarige heeft INGEREDEN?

Ik dacht dat bokt daar zo op tegen was?


Nee.. Als dit waar is... Heb ik geen goed woord over voor deze man :n


Dat staat er helemaal niet. Er staat alleen dat hij hem mocht inrijden.
Niets over de tussenperiode, dus dat is geen goede aanname van je.


En ik weer gewoon geloven wat ik lees. :+ Dus hij heeft wel gewacht, neem ik aan.

R0oszs
Berichten: 2762
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:08

vet leuk! :D

volgens mij had ik hem ook gezien met equitana
als hij zo'n klein stukje had gedaan en later s avonds een hele show was dat hem :P

AP_Art

Berichten: 3102
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:26

Ik zeg ook, áls dat waar is. Dán vind ik het geen goede zaak.


Zoals ik het lees, kopen ze een anderhalf jarige, en omdat deze zo mager is mag hij hem inrijden omdat hij klein is.

Als ze gewacht hebben, dan was deze merrie toch allang op gewicht?

Vandaar mijn aanname.

agee

Berichten: 769
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:29

Deze man is echt geweldig :j
Ik heb hem vaak zien optreden (omdat wij eind jaren '90 ook door heel europa shows hebben gereden), maar van zijn shows krijg je nooit genoeg! Ik vind hem ook beter dan de flying frenchman (ook vaker gezien).
Voorals als je zag dat hij op aankomst op het wedstrijd terrein (met vele grote hallen) gewoon de wagen open zet en de paarden zonder halster naar beneden wandelen en dan rustig tussen de geparkeerde auto's en vrachtwagens achter hem aanlopen naar hun tijdelijke stallen. Ze werden niet vastgehouden! Ook gingen de staldeuren alleen dicht als hij weg was, maar als hij in de buurt was, bleven ze gewoon open. Die merrie Gazelle waar ze het over hebben was echt geweldig.
In die tijd deed z'n hond ook mee aan de shows. Die kon ook de spaanse pas _/-\o_
Dus voor wie de kans heeft om dit te zien: grijp die kans want dit is echt de moeite waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:47

echt super dit:D en die foto is ook vet ^^

leoensuzanne
Berichten: 251
Geregistreerd: 03-03-07

Re: Video: Jean-Francois Pignon verklapt zijn trainingsmethode

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:07

Ik vind het geweldig om te zien wat die man kan. Alleen er valt me 1 ding op. Ik heb ook meerder filmpjes gezien, en ik zie op heel veel filmpjes/foto's veel dieren met de oren in de nek/naar achteren lopen/staan. In hoeverre hebben die dieren plezier?

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:41

Ik moet zeggen dat ik Honza Blaha ook heel erg goed vind, iets minder grappig qua act maar ook zo ontzettend knap wat die man allemaal samen met zijn paarden doet.
Als ik zou moeten kiezen tussen jean francoise en Honza zou ik geen keuze kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:43

Oren in de nek of oren naar achteren is een heel groot verschil. Oren naar voren wat men altijd denkt is beperkt. Goed om te weten wat het orenspel in houdt...

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Video: Jean-Francois Pignon verklapt zijn trainingsmethode

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:24

Oren in de nek is nijd of waarschuwing, oren naar achteren is gewoon dat ie ze daarheen draait om te luisteren. :)

Inderdaad een verschil dat ik soms ook pas opmerk als ik erover nadenk terwijl ik al vanaf dat ik klein was naar paarden kijk. Pffft.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:35

astridjhu schreef:
Ik
Zoals ik het lees, kopen ze een anderhalf jarige, en omdat deze zo mager is mag hij hem inrijden omdat hij klein is..

Hij mocht hem inrijden omdat hij de kleinste was en voor een jong paard dat nog met ruiter in balans moet leren lopen is het wel fijn om met een lichtgewicht te mogen beginnen op zijn rug, of het paard nu mager is of niet. Daar leid ik niet van af dat hij niet kon wachten.
Altijd tof om te zien, die shows van die fransmannen. Lees ik hier nu dat Lorenzo zijn broer is? Is dat echt?

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Video: Jean-Francois Pignon verklapt zijn trainingsmethode

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:40

Lorenzo zijn achternaam was geloof ik heel anders...

Sandeman

Berichten: 1886
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:09

Ik heb gister de show gezien en ben helemaal fan. Ik wil zeker meer shows van hem zien. Adembenemend mooi en werd er helemaal emo van |(

Captain

Berichten: 21394
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Video: Jean-Francois Pignon verklapt zijn trainingsmethode

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:15

Lorenzo is niet zijn broer, aangezien hij Pignon met zijn achternaam heet! ;) Frederique Pignon is zijn broer en dat is de man met de hengsten die bij Cavalia zit :)