Verwarde amazone tegen gehouden tijdens Prinsjesdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:30

Ik ben het met je eens Lante :j .
Ik noem deze manier van omgaan met kritiek "een bord voor je hoofd". Jezelf op de heilige alwetende stoel zetten en met dit bord alle reacties hard terug kaatsen, zodat je zelf het gevoel krijgt niet tastbaar te zijn.
Sommige mensen zijn niet in staat tot zelfreflectie of aanpassing, dan stort hun veilig opgebouwde wereldje helemaal in elkaar en blijft er niks over.
En dat zou ik niet willen, dus als ik zo'n post lees met al die mooie woorden en volzinnen -die ook ik drie keer moet herlezen-, dan denk ik "och gossie :(:), die moeten we op zijn troon houden, anders blijft er niks van over"

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:36

Nou, dat heb ik niet zo als ik de posts van HC lees. Ik ben het soms wel en soms niet met hem eens, en ik vind dat hij soms niet helemaal openstaat voor de argumenten van anderen. Maar dat is op bokt nou niet bepaald boven het maaiveld/buiten het dertien in een dozijn bakje. :+

Laat iedereen zich lekker uitdrukken op de manier waarop hij/zij dat het prettigste vindt.

Er zijn hier op bokt ook mensen die door dyslexie of andere redenen zichzelf niet zo handig uitdrukken, die mag je van mij ook in hun waarde laten. (Ik word dus net zo moe van topics over het belabberde niveau van het ABN op bokt, als van dit soort gezeur dat iemand in volzinnen met woorden van meer dan 4 lettergrepen schrijft...)

Stoort het je, lees het niet. Begrijp je het niet, vraag opheldering. :)

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:49

Iedereen moet zich uit kunnen drukken hoe hij/zij dat wil. Tot op zekere hoogte klopt dit.
Maar ook;
Iedereen mag hierop reageren zoals hij/zij dat wil.
En daar kan de ander weer mee doen wat hij/zij wil.

Maar ik ben weg, dus ik zal niet verder off-topic gaan :evaw:

Ik wil nog wel even kwijt dat het "niet lezen van posts" niet altijd een oplossing is. Dan zijn sommige topics of discussies die om andere redenen wel interessant zijn, niet meer te volgen :n .

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:57

En aan de manier van reageren op elkaar kan je heel wat aflezen. ;)

Ik vermoed overigens niet dat je HC hebt met dit soort gesteek. Iemand die stelselmatig impopulaire standpunten verdedigt in discussies weet donders goed wat hij kan verwachten. :+

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:18

randalinpony schreef:
En aan de manier van reageren op elkaar kan je heel wat aflezen. ;)

Ik vermoed overigens niet dat je HC hebt met dit soort gesteek. Iemand die stelselmatig impopulaire standpunten verdedigt in discussies weet donders goed wat hij kan verwachten. :+


Sterker nog:

Een vervloeking van de }:) = zegen van OLH ;)

hc

Violette

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verwarde amazone tegen gehouden tijdens Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:25

herstel.. het stond in de telegraaf..-> het artikel waar ik het over had.. iemand het gelezen?

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:32

Was ik weer :D
randalinpony schreef:
Ik vermoed overigens niet dat je HC hebt met dit soort gesteek.

Jouw invulling dat dit mijn bedoeling is, zo naief ben ik niet ;)

Jij spreekt uit dat je moe wordt van reacties over andermans taalgebruik en dat je het dan niet moet lezen of om opheldering moet vragen. Jouw mening en jouw oplossing. Maar dat hoeft niet die van anderen te zijn. Ik denk dat jij ook niet zo naief bent te verwachten dat iedereen daarnaar zal handelen.
We doen dus hetzelfde, onze mening geven en daarmee uitspreken wat je vind. Ik wat ik vind van de posts van HC, jij wat je vind van mijn post. Ik zie het verschil niet.

Ik moet ook zeggen dat ik me meestal buiten dit soort discussies laat, omdat ik er toch niks mee op schiet of bereik. Maar eens in de zoveel tijd laat ik me verleiden en dat bevalt me dan ook wel. Maar ben geen relschopper die allerlei topics wil verzieken en overal op loopt te zeuren.

Ik denk dat ik het hier maar bij laat, anders lijkt het nog of ik mijn mening wil opdringen :+

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:44

Maar wat is dan wel jouw oplossing? Die lees ik niet in je woorden namelijk.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:50

OLH..?? Ik ben vast wel heel dom. :+

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat wanneer HC zijn posts iets leesbaarder zou proberen op te stellen, zijn argumenten in discussies misschien beter over zouden komen. Ik neem aan dat wanneer je iets post, je het ook prettig vindt dat mensen het aandachtig lezen. Ik denk dat die kans groter zou zijn wanneer hij wat toegankelijker taalgebruik in zijn posts zou hanteren.

Ik vind (let op: MIJN mening) dat zijn taalgebruik bijna belachelijk is en ik lees zijn post dan ook altijd met een grijns. Ik vind het hierdoor soms moeilijk serieus op zijn argumenten in te gaan.
Zegt misschien meer over mij dan over hem, maar ik begrijhp dat er meer mensen zijn die deze gevoelens in meer of mindere mate hebben bij het lezen van posts van HC. :)

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:56

Lante schreef:
Zegt misschien meer over mij dan over hem, maar ik begrijhp dat er meer mensen zijn die deze gevoelens in meer of mindere mate hebben bij het lezen van posts van HC. :)


Daar wringt exact de schoen met nivelleren. De modale groep is per definitie niet de top van de piramide.
Hoe groter de groep wordt, hoe lager het gemiddelde niveau ervan.
Dat is hét probleem met de ruiterij sinds de zestiger jaren.

Henk Vink Sr. had daar een meesterlijke (bb-)tekst over:
´Eenden vliegen in kuddes, adelaars vliegen alleen´.

bb = bewuste blooper
OLH = Onze Lieve Heer

Ondertussen _/-\o_ van mij aan ´vreemde´ Pocahontas.
Kleur het grijs, ga ervoor, ¡A3VT!

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:05

randalinpony schreef:
Maar wat is dan wel jouw oplossing? Die lees ik niet in je woorden namelijk.

Een oplossing waarvoor???
Bedoel je een oplossing voor HC, zodat de berichten prettiger leesbaar worden en wel iets voor mij kunnen betekenen? Die heb ik niet, omdat ik niet de illusie heb dat er iets mee gedaan zou worden. Dus waarom zou ik dat proberen. Ik had gewoon zin om mijn visie hierop te geven (die ik ook meen). Verder geen constructieve bedoelingen.

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Verwarde amazone tegen gehouden tijdens Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:29

Volledig offtopic, maar wil er toch op ingaan. Ben het compleet eens met Grit ea. Een uitgebreid vocabulaire is vast ontzettend interessant, maar zolang het grootste deel van de mensheid er niets van begrijpt, bereik je er niet veel. Is hetzelfde als wanneer we hier opeens overgaan op Spaans oid. Is ook vast interessant, maar de groep die ik uiteindelijk bereik met mijn verhaal is erg klein.

Ariege

Berichten: 53
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:24

Blijkbaar heb ik iets vreselijk gemist. We beginnen met een artikel over een mevrouw die in kennelijke verwardheid te paard naar de koningin wil kijken en we eindigen met een discussie over iemands woordkeuzen en taalgebruik. Interessante wending moet ik zeggen.

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:59

Dat komt door mijn post waarin ik HC vroeg om eens in normaal gemiddeld taalgebruik te posten, helaas noemde ik hem professor i.p.v. boodschappeninstructeur en vond hij het nodig om mij in mijn ogen belachelijk te maken, zal wel aan al die windmolens daar liggen of was dat nu in Portugal?

Ariege

Berichten: 53
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:11

Doet me een beetje denken aan dat spelletje dat we vroeger speelden in de kring op school. Iemand begint met een zin en fluistert deze door naar de volgende. Nadat de hele kring is geweest blijkt dat van de initiële zin niets meer over is maar dat dit een compleet ander verhaal is geworden... Wellicht een idee voor een nieuw topic?

Steppe

Berichten: 2805
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:01

Weet je ik vind de meeste berichten van HC geweldig om te lezen waarom?
Het taalgebruik perfect, zinsopbouw uitmuntend echt waar.
Eindelijk iemand die taal tot kunst verheft zonder het in boekvorm uit te brengen.
Kan er enorm van genieten. :D

Het meeste nl op bokt is beroerd (sorry schop nu tegen veel schenen)

Maar vind het nog steeds een geweldig verhaal van "Pocahontas" op "Swift" jammer dat er nooit meer een vervolg is. ;)

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Verwarde amazone tegen gehouden tijdens Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:10

jeetje, ik zat vanavond met een vriendin te praten, deze vrouw is de moeder van een vriendin. ik heb nu even geen tijd, later breng ik verslag uit. Best zielig verhaal!

Violette

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:18

Ja.. het is inderdaad best een zielig verhaal.
Inmiddels ben ik ook op de hoogte.
Het komt er op neer dat zei gewoon met haar paardje naar prinsjesdag wou gaan en zich van geen kwaad bewust was.
Ze had ook totaal geen kwaad in de zin..
wacht even het verhaal van denice af..

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:42

Ariege schreef:
Blijkbaar heb ik iets vreselijk gemist. We beginnen met een artikel over een mevrouw die in kennelijke verwardheid te paard naar de koningin wil kijken en we eindigen met een discussie over iemands woordkeuzen en taalgebruik. Interessante wending moet ik zeggen.


Als je de posts leest van HC , gaat het topic nu over de vraag hoe wenselijk het is om je te onderscheiden en in welke mate je dat dan eventueel zou moeten doen om uit het keurslijf te stappen zonder dat je je andere doelen in het leven mist. Heeft naar mijn idee nog steeds te maken met de begin post. :D
Deze vrouw heeft zich blijkbaar teveel onderscheidden en heeft haar doel (het zien van de koningin) niet bereikt.

Ik denk dat HC het doel (mensen bereiken en op de hoogte brengen van zijn mening) ook minder vaak bereikt dan hij misschien zou willen door zijn formele taalgebruik.

De mens is een sociaal (dus kudde) dier, iedereen. In kuddes van wilde dieren is het alleen zo dat wanneer je uit de toon valt je niet meer serieus wordt genomen. Voor dieren heeft dit uiteindelijk vaak de dood tot gevolg, maar gelukkig hoeft dit bij mensen niet het geval te zijn. :)

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:41

Violette schreef:
Ja.. het is inderdaad best een zielig verhaal.
Inmiddels ben ik ook op de hoogte.
Het komt er op neer dat zei gewoon met haar paardje naar prinsjesdag wou gaan en zich van geen kwaad bewust was.
Ze had ook totaal geen kwaad in de zin..
wacht even het verhaal van denice af..


Maar ja:
anders = vreemd
en ´áls het paard geschrokken zoú zijn, dan zoú het gevaarlijk hebben kúnnen zijn´.

Op zich van de politie in het kader van het drama met koningendag begríjpelijk.
Het voorval én reacties hier op Bokt illustreren ook hoe intolerant NL defacto is; de dictatuur van grijs.
Oranje pruiken mogen op speciale gelegenheden, maar dan wel allemaal hetzelfde.
Allemaal Zeeman-´mode´ en MSN-taal, anders ben je vreemd, in de war of arrogant.
Lie Len is wegens gebrek aan markt niet met een nieuwe lijn kunnen komen, zó erg is het.

Wie haar spreekt; steek haar ook namens mij een hart onder de riem.

Leve Pocahontas, ga ervoor, ¡A3VT!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Verwarde amazone tegen gehouden tijdens Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:09

Beweer je nu echt dat iedereen hier MSN taal gebruikt..? Want als je dat denkt, ben je niet echt van deze wereld hoor. :+

En ik denk dat er maar weinig zijn die in 'Zeeman' mode rondlopen hier; meer Anky, Pikeur, Harry's horse e.d. ;)

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Verwarde amazone tegen gehouden tijdens Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:26

okey, het zit ongeveer zo: de vrouw waar het over gaat is verward. ze doet gekke dingen en zegt gekke dingen. Ze wilde op een dag graag het paleis en de konigin zien, dat had ze ook al aangegeven bij haar dochter. Deze vrouw woont niet begeleid en heeft dus weinig toezocht, gehalve haar fam. Ze had al gezegd dat ze dat dinsdag ging doen, waarop haar dochter naar de stal had gebeld en tegen de eigenaar had gezegd, hou haar tegen! De eigenaar zei, tsja het is haar paard, ik zal het proberen, maar het blijft haar paard.. Zo is ze dus toch onderweg gegaan, totaal schuldonbewust, met goede hoop. Ze is indd meegenomen door de politie, paard teruggebracht.. Best wel sneu voor de vrouw vind ik...

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:34

Ze is een heel eind gekomen, jammer dat ze niet nog net even de koningin heeft kunnen zien, dan was haar uitstapje geslaagd geweest.

HC; bedoel je met Zeeman-mode de kleding van de Zeeman winkelketen :+
Dat doet mij veel deugd. Ik dacht altijd dat zeeman kleding juist niet "hot" was, want het is goedkoop en merkloos. En dat ik als kind dus buiten de boot viel. Terwijl ik toch echt een mooie gele ribbroek met knalrode trui had van de zeeman. Ben ik dan toch "hot" geweest :):) :D
Of bedoel je de strakke merkjeans met hoge leren boots en met blouse erboven. Hmmm, even in mijn kast kijken of ik mij daar "schuldig" aan maak.

Citaat:
Het voorval én reacties hier op Bokt illustreren ook hoe intolerant NL defacto is

HC; kun je uitleggen waarin jij anders bent? Jij komt bij mij juist niet tolerant of ruimdenkend over, je keurt zoveel af over hoe mensen denken, doen en reageren. Ik krijg het gevoel dat je mensen niet in hun waarde laat als ze niet dezelfde denk- of leefwijze hebben dan jij.