Verwarde amazone tegen gehouden tijdens Prinsjesdag

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:41

Macusa schreef:
Na de gebeurtenissen van 30 april slaat de politie natuurlijk helemaal op tilt als er iets "anders" gebeurt.
Dat is natuurlijk ook best te begrijpen, maar waarom niet gewoon audientie verlenen aan iemand die zich "out of the crowd" weet te presenteren? :+



Prinsjesdag is voor dat laatste niet de ideale gelegenheid voor, maar het is op zich een prima opmerking. ´Anders´ als in niet dertien-in-het-dozijn is snel vreemd of verward. Dit zegt echter meer over de ontvanger dan over de zender :)*
Het is op zich een triest gegeven en het op deze manier actief vervlakken van de verschillende facetten maakt van de diamant die een samenleving hoort te zijn een saaie homp glas.

BigOne
Berichten: 38472
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:50

HC, U noemt zichzelf wel eens gekscherend de "professor" -:) maar echt, ik ben gemiddeld ontwikkeld en ik moet soms drie keer lezen wat U bedoelt vanwege Uw taalgebruik, er is niets mis mee maar een beetje meer op z'n BOKTS zou soms wel prettig zijn, vooral als U Uw boodschap over wil laten komen, :)*

gr Bigone.

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:03

bigone schreef:
HC, U noemt zichzelf wel eens gekscherend de "professor" -:) maar echt, ik ben gemiddeld ontwikkeld en ik moet soms drie keer lezen wat U bedoelt vanwege Uw taalgebruik, er is niets mis mee maar een beetje meer op z'n BOKTS zou soms wel prettig zijn, vooral als U Uw boodschap over wil laten komen, :)*

gr Bigone.


Ik nooit noem professor en jij beter pakt woordenboek.

hc (instructeur boodschappendressuur)

Sinne

Berichten: 76
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:12

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
HC, U noemt zichzelf wel eens gekscherend de "professor" -:) maar echt, ik ben gemiddeld ontwikkeld en ik moet soms drie keer lezen wat U bedoelt vanwege Uw taalgebruik, er is niets mis mee maar een beetje meer op z'n BOKTS zou soms wel prettig zijn, vooral als U Uw boodschap over wil laten komen, :)*

gr Bigone.


Ik nooit noem professor en jij beter pakt woordenboek.

hc (instructeur boodschappendressuur)


_O- _O- _O- _O- _O-

Da's in ieder geval duidelijke taal..!

Steppe

Berichten: 2806
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:20

Geweldige reacties moet ik zeggen de tranen biggelde over mijn wangen en mijn collega's vroegen zich af of ik nog wel goed was.
Tot ze het zelf mochten lezen toen begrepen ze alles
Hoop dat het met Pocahontas Of hoe schrijf je dat) alles verder goed gaat.

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:30

Het was in elk geval geen saaie prinsjesdag voor Pocahontas!!
Ze heeft het (bokt) nieuws in elk geval gehaald!!
Lekker groot buitenritje gemaakt, Den Haag scherp gehouden, en nog thuisgebracht ook!!
Misschien heeft ze nog koffie gedronken op het politiebureau??
Ze kan in dat geval op verjaardagen in het kringetje vertellen dat ze op prinsjesdag met paard in Den Haag op de koffie is geweest!! En dat haar paard is thuisgebracht door de politie...

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:43

Tsjah.. kleed je je zo mooi en dan kom je te paard, en nog heb je niks van de konigin gezien. Zelfs niet een klein stukje van haar, haarlak haar :')

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:04

al die moeite die niet eens gerespecteerd werd.....
Doe je je feestkleding aan....
haarlak haar?? is het niet gewoon een vernislaagje??

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:05

Wel leuk om volgend jaar met een groepje boodschappendresssuurders af te spreken op de 3e dinsdag van september in carnavalskleren om de politie in de war te maken? Misschien zijn een (edit paar) politiepakken wel leuk.

Edit: of een paar trixpakken met bea-pruiken met vernislaag?

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:10

Wat ik nog het meest flauw vind voor Poca, is dat al die andere mensen met die indianenstrepen op hun gezicht wel bij dat balkon mochten gaan kijken, en niet mee hoefde naar het bureau....

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:05

Boktmeeting op prinsjesdag in Den Haag mèt paard. Leuke stadswandeling (Den Haag is eigenlijk een dorp, maar goed). haha, lijkt me enig; misschien komt Bea dan zelf ook te paard? :+

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:08

bigone schreef:
HC, U noemt zichzelf wel eens gekscherend de "professor" -:) maar echt, ik ben gemiddeld ontwikkeld en ik moet soms drie keer lezen wat U bedoelt vanwege Uw taalgebruik, er is niets mis mee maar een beetje meer op z'n BOKTS zou soms wel prettig zijn, vooral als U Uw boodschap over wil laten komen, :)*

gr Bigone.


Je bent in de war; we hebben hier op Bokt naast de 'instructeur boodschappendressuur' HC ook een Profesor met hetzelfde hoogdravende taalgebruik en nog één of andere hoefsmid Fabersmid o.i.d. die er ook wat van kan. Hoogdravend taalgebruik met bijna net zoveel spellingsfouten dan mij en vooral actief in de topics waar LDR aan gekoppeld kan worden. :D

Violette

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verwarde amazone tegen gehouden tijdens Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:03

in het AD staat een stukje.. 'paardenpaniek bij het paleis"
Ook staat er een foto bij..het stukje wat eronder staat klopt niet helemaal, maar dat is bijna altijd zo ..
Ze is namelijk geen 60, maar 49 en het paard staat niet in den haag (zoals beschreven in het artikel).

Ze heeft een lekker bakje soep gehad ;)
Volgens mij word ze niet verder vervolgd..
Haar paard is trouwens niet in beslag genomen.

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:37

Lante schreef:
bigone schreef:
HC, U noemt zichzelf wel eens gekscherend de "professor" -:) maar


Je bent in de war;


Oppakken en het Riagg erbij _O-

Helaas maakt u zich beíden schuldig aan het nivellerings-syndroom van NL.
Het effect is in de praktijk dertien-in-het-dozijn klof en ronduit foutief taalgebruik als norm.

Gelijke monniken, gelijke kappen heeft echter ook een inverse.
Hoewel iedereen gelijkwaardig is, is iedereen verschillend.
Óngelijke monniken dus = ongelijke kappen.

De NL eenheidsworst is een dictatuur van grijs, een erosie van niveau door intolerantie naar alles wat afwijkt. Helemáál naar alles wat er bovenuit lijkt te steken. Het nationaal minderwaardigheidscomplex hakt collectief alles boven het maaiveld genadeloos af.
Gebruik je geen MSN-J&J, dan ben je onbegrijpelijk en hoogdravend. Bedankt voor dit inherente compliment *D

Het ts heeft duidelijk een kant welke dit fenomeen illustreert.
Leve Pocahontas, ga er voor; ¡A3VT!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:42

Huertecilla schreef:
Miss_Malfoy schreef:
Alleen als ze echt lef had was ze zonder zadel gegaan. }>


Wellicht geeft ze om haar paard en weet ze dat dit de rug zwaarder belast.

Verder reden indianen als ze de mogelijkheid hadden met zadel.
De vrouwen zelfs altijd.

Doordat geschikt hut op de Grote Vlaktes schaars was, waren de fabricrage-mogelijkheden beperkt.
Hollywood deed de rest mbt mythe-vorming.
Het meest hilarisch aan het westernbeeld over indianen is dat een groot deel ervan gevormd is door fantasiefilms die in Almeria met locale zigeuners op andalusiers gedraaid zijn _O-


O doe dat nou niet, verdorie, weer een illusie armer. -O-
Hoe moet ik het nou noemen als ik op een lome zondag "indiaantje" wil spelen met paardlief? ;(
Iemand, suggesties? Mongooltje valt al af, want die hadden wel zadels... O dat vind ik nu echt niet zo tof van je hc, pfff laat de mens toch in de waan van de magie, in plaats van deze romantiek te verstoren met al uw wetenschappen....

Over naar vermaak voor het simpele volk! Boktmeeting op prinsjesdag lijkt mij ENIG! Ik wil eigenlijk wel als freggel gaan! *D

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:31

Miss_Malfoy schreef:
pfff laat de mens toch in de waan van de magie, in plaats van deze romantiek te verstoren met al uw wetenschappen....



Ga gerust als little mermaid op als zeepaardje vermomd rijdier, Goku op een vliegende draak, Zorro op Tornado, elfje op een eenhoorn.
Jeanne d´Arc kan ook of Lady Godiva. Voor menners is er Boadicca en haar dochters.
Zonder zadel en -optoming kan je met je vriend als Juba2 en Cleopatra Selena.
Mogelijkheden te over zonder naar geschiedvervalsing te grijpen.

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:52

Citaat:
Over naar vermaak voor het simpele volk! Boktmeeting op prinsjesdag lijkt mij ENIG! Ik wil eigenlijk wel als freggel gaan! *D


Lijkt me geweldig! Ik doe mee! :D

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Verwarde amazone tegen gehouden tijdens Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:56

Ik ga wel mee als Gandalf de grijze, zowel paard als ik zijn niet zo heel jong meer..

wintepint
Berichten: 104
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: tussen de bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:01

Mag ik met een karretje erachter hangen ????

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:13

wintepint schreef:
Mag ik met een karretje erachter hangen ????


Alleen als je ook een baard hebt.

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:28

Zijn jullie al zó oud dan :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:42

Huertecilla schreef:
Miss_Malfoy schreef:
pfff laat de mens toch in de waan van de magie, in plaats van deze romantiek te verstoren met al uw wetenschappen....



Ga gerust als little mermaid op als zeepaardje vermomd rijdier, Goku op een vliegende draak, Zorro op Tornado, elfje op een eenhoorn.
Jeanne d´Arc kan ook of Lady Godiva. Voor menners is er Boadicca en haar dochters.
Zonder zadel en -optoming kan je met je vriend als Juba2 en Cleopatra Selena.
Mogelijkheden te over zonder naar geschiedvervalsing te grijpen.


:D

You've made my day!
Maar euh, Lady godiva was toch naakt? Dat durf ik nou ook weer niet hoor. :o
Tenzij er iemand is die net zo gaat volgende prinsjesdag? }>

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 23:03

Huertecilla schreef:
Oppakken en het Riagg erbij _O-

Helaas maakt u zich beíden schuldig aan het nivellerings-syndroom van NL.
Het effect is in de praktijk dertien-in-het-dozijn klof en ronduit foutief taalgebruik als norm.

Gelijke monniken, gelijke kappen heeft echter ook een inverse.
Hoewel iedereen gelijkwaardig is, is iedereen verschillend.
Óngelijke monniken dus = ongelijke kappen.

De NL eenheidsworst is een dictatuur van grijs, een erosie van niveau door intolerantie naar alles wat afwijkt. Helemáál naar alles wat er bovenuit lijkt te steken. Het nationaal minderwaardigheidscomplex hakt collectief alles boven het maaiveld genadeloos af.
Gebruik je geen MSN-J&J, dan ben je onbegrijpelijk en hoogdravend. Bedankt voor dit inherente compliment *D

Het ts heeft duidelijk een kant welke dit fenomeen illustreert.
Leve Pocahontas, ga er voor; ¡A3VT!


Tussen MSN taal en hoogdravende proza zoals bovenstaande zit nog de wereld van Algemeen Beschaaft Nederlands, in de volksmond ook wel afgekort naar ABN. ;) Het getuigt van meer intelligentie wanneer je het eigen taalgebruik op het niveau van de gemiddelde Bokt gebruiker aan kunt passen en/of je je in kunt leven in de gemiddelde forum gebruiker zonder de gemiddelde Bokt gebruiker net zo hard te (ver)oordelen, omdat ze naar uw mening 'intolerantie, eenheidsworst, een dictatuur van grijs en een erosie van niveau' vertegenwoordigen. Het bovenstaande citaat is alweer hoogdravend, om niet te spreken over het feit dat het op mij ronduit arrogant overkomt en nodigt naar mijn idee ook zeker niet uit tot lezen. Gelukkig zijn het alleen korte stukjes. Anders was ik waarschijnlijk al veel eerder afgehaakt. :+

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:58

Lante schreef:
Het bovenstaande citaat is alweer hoogdravend, om niet te spreken over het feit dat het op mij ronduit arrogant overkomt


Tjakka! ~~}>

Bedankt voor deze heldere illustratie *D

Subjectieve waardeoordelen die vooral informatief zijn over de ontvanger.

Projecteer dit op het topic en je herkent veel van de opmerkingen over Pocahontas in het begin van het topic.
´Vreemd´ zegt ook veel over de norm.
Stap eens uit het sociale keurslijf; leve Pocahontas!!!!!!!!!!!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Verwarde amazone tegen gehouden tijdens Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:15

Zucht. :) Ik vind je posts niet 'vreemd', maar gewoon niet prettig leesbaar. Je manier van omgaan met kritiek vind ik wèl appart, maar aangezien je er zelf zo prat op lijkt te gaan dat je uit het 'sociale keurslijf' bent gestapt zal het wel weer als een compliment opgevat worden... *slaat haar ogen ten hemel*