Dode en gewonden bij botsing van auto's en paardentrailer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:11

Jeetje wat een heftig ongeluk, sterkte voor de nabestaanden.

unlimited1 schreef:
twee paarden waren, licht gewond en konden meteen door een achtervolgende schaufeur weg gebracht worden derde paard moest ter plaatse behandeld door de dierenarts en zal pas na enkele weken te weten komen of dit paard nog voor de sport zal in gezet kunnen worden ,


Arme paarden, ook al zijn er 2 maar lichtgewond ze zullen er best iets aan over hebben gehouden al is het maar stress als ze weer op de trailer moeten :(:)
Hoor de laatste tijd vaker deze akelige verhalen, oa ook op het friezenforum.
Hoop dat het 3e paard er ook weer bovenop komt!

Ik snap soms écht niet waar mensen met hun gedachten zijn terwijl ze achter het stuur zitten, heb het al heel vaak nét goed zien gaan...

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Dode en gewonden bij botsing van auto's en paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:29

Er staat door onbekende oorzaak, de bestuurder van de personenauto kan dus ook gewoon onwel zijn geworden hé!
Denk wel even na voor je hier beschuldigingen uit over drankgebruik of onoplettendheid!

nikitabanana

Berichten: 1777
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 00:06

horseyfries schreef:
Er staat door onbekende oorzaak, de bestuurder van de personenauto kan dus ook gewoon onwel zijn geworden hé!
Denk wel even na voor je hier beschuldigingen uit over drankgebruik of onoplettendheid!


niemand beschuldigd toch?? die vraagt zich alleen af hoe het heeft kunnen gebeuren!


maarehh vreselijk, grootste nachtmerrie! sterkte voor nabestaanden...

hopen dat de paarden snel weer opknappen!

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 07:04

Shanty_Muis schreef:
Dan vraag ik me af in welke toestand die man die eropin gereden is geweest moet zijn, een tereinwagen met trailer zie je toch niet zomaar over het hoofd?


Ze krijgen het tegenwoordig zelfs voor mekaar om bussen van 18 meter lang over het hoofd te zien, dus ja :(:)
Idd, ze weten niet precies wat er gebeurt is, voor hetzelfde geld werd het 2 seconden zwart voor deze man zijn ogen en hupla daar heb je het (helaas) al..

Brr dit is volgens mij als paardenliefhebber, de ergste nachtmerrie die je kan overkomen..

savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Re: Dode en gewonden bij botsing van auto's en paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 07:47

Ik heb het ongeval gezien,niet zien gebeuren,maar de lege trailer met busje en de witte auto gezien,parket moest toen nog komen,de overleden persoon lag toen nog op de grond.
Onze eerste vraag was hoe kan dat gebeurt zijn?
Ik wens de betrokkenen veel sterkte ..
Hopelijk komt alles weer goed met de paarden.

Stom zulk ongeluk!
Waarom week die wite auto uit?????

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:24

Het is vlak bij ons gebeurt. We hebben het gezien en de man uit de personenwagen hebben we ook zien liggen. Met 1 van de paarden waren ze aan het rondwandelen.

De mensen met de trailer waren op weg naar een wedstrijd in de dukes ranch geloof ik.
Ik zou wel graag weten hoe het nu met ze gaat.

Elisa2

Berichten: 37556
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dode en gewonden bij botsing van auto's en paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:29

Bah wat erg allemaal zeg! Ik hoop dat het zwaargewonde paard er nog bovenop komt.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Dode en gewonden bij botsing van auto's en paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:36

Jeetje, heftig ongeluk.
Hopelijk maken de andere mensen het goed, en knapt het zwaar gewonde paard nog op!

Sneu dat die ene man het met zijn leven heeft moeten bekopen.
Stertke voor zijn nabestaanden.

unlimited1
Berichten: 342
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:55

vader en dochter mochten zelfde dag al reeds naar huis en de persoon die na reed was een bevriend persoon , de moeder en tevens vrouw van de man zat ook in de aangereden terreinwagen , echter was wel dat de overleden schauffeur geen enkel vervoerbewijs en indentiteitkaart bij had wat dan ook nog eens het parket bemoeilijkte om te achterhalen wie hij was het zou om een dertiger zijn

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Dode en gewonden bij botsing van auto's en paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:25

Dat moet toch een flinke trailer geweest zijn, als er drie paarden in stonden.

Maar wie weet waarom het gebeurde. Voor hetzelfde geld heeft de bestuurder van de personenauto een hartaanval gehad oid...

savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Re: Dode en gewonden bij botsing van auto's en paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:46

het was een amrikaanse trailer,dus aangepast om drie paarden te vervoeren.

itsinmygenes
Berichten: 1884
Geregistreerd: 17-08-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:48

Verschikkelijk.. die paarden zullen ook niet zomaar meer de trailer op gaan
En diegene die in die auto zaten.. zullen ook niet zomaar meer met trailer durven rijden :n

s0173957

Berichten: 5397
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:04

Dat is hier vlak bij mij in de buurt, en hetgeen ik van verschillende bronnen gehoord heb, ook mensen die ter plaatse waren (gepasseerd zijn), is dat de 3 paarden op wat schaafwonden na volledig ongedeerd zijn...
Dus ik denk dat dit bericht niet volledig klopt.

De_Rick
Berichten: 53
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:31

Bah bah vreselijk!
hopelijk hebben de paarden inderdaad maar wat schaafwonden maar dan nog....
BRRRR...Krijg de rillingen over mijn lichaam,...

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Dode en gewonden bij botsing van auto's en paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:50

dit is echt your worst nightmare,..
vreselijk,.. je hoort het steeds vaker en ik vind het steeds onprettiger om altijd alleen op pad te moeten,..

sterkte allemaal!

unlimited1
Berichten: 342
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:42

twee paarden hebben idd schaafwonden en werden meteen na het ongeluk weggebracht om de paarden niet in schock te laten gaan naar hun eigen stal de derde is ter plaats ewel behandeld door een dierenarts en zoals al eerder werd vernoemd de tijd zal uit maken of dit paard nog voor de sport zal kunnen gediend worden!!!

robin_hood

Berichten: 1063
Geregistreerd: 28-10-07

Re: Dode en gewonden bij botsing van auto's en paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:37

Was dit ongeluk op de snelweg nabij Antwerpen? Dan hebben wij er rond 7.30 uur een half uurtje voor in de file gestaan toen we naar Waregem reden. Er kwam toen een veewagen aanrijden om een paard op te halen. Toen we door mochten rijden werd de terreinwagen net opgetakeld. Er liep iemand bij in een witte rijbroek, dus die was inderdaad mogelijk op weg naar een concours. Vervelend dat het een ongeluk met dodelijke afloop was. Ik zeg altijd: Liever een poosje in de file moeten staan dan zelf de veroorzaker van de file te zijn. In dit geval dus weer helemaal waar. Hopelijk houden de paarden er niks aan over.

arno_en_kim

Berichten: 57
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Westerlo, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:37

Dit was niet op de snelweg gebeurt, het ongeval gebeurde op de Olenseweg in Oosterwijk- Westerlo. ( ik woon er maar 1 straat van verder) Naargelang dat ik gelezen had waren die mensen ( van de Dukes Ranch ) onderweg naar het Belgisch kampioenschap. Vindt het erg dat hun dag zo in het water is gevallen. En ook nog mijn innige deelneming aan de nabestaanden van het slachtoffer.

palo2
Berichten: 268
Geregistreerd: 27-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:19

Ze krijgen het tegenwoordig zelfs voor mekaar om bussen van 18 meter lang over het hoofd te zien, dus ja :(:)
Idd, ze weten niet precies wat er gebeurt is, voor hetzelfde geld werd het 2 seconden zwart voor deze man zijn ogen en hupla daar heb je het (helaas) al..

Brr dit is volgens mij als paardenliefhebber, de ergste nachtmerrie die je kan overkomen..[/quote]


Er zijn geen bussen van 18 meter!! ;)
Sterkte voor alle betrokkenen!

savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Re: Dode en gewonden bij botsing van auto's en paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:42

ps die bussen van 18 meter bestaan wel(mijn man werkt in de bussen!)

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:53

palo2 schreef:
Er zijn geen bussen van 18 meter!! ;)
Sterkte voor alle betrokkenen!



Staat nochtans op de achterkant 'Pas op zwenkt uit. 18 meter' ;)

robin_hood

Berichten: 1063
Geregistreerd: 28-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 23:18

arno_en_kim schreef:
Dit was niet op de snelweg gebeurt, het ongeval gebeurde op de Olenseweg in Oosterwijk- Westerlo. ( ik woon er maar 1 straat van verder) Naargelang dat ik gelezen had waren die mensen ( van de Dukes Ranch ) onderweg naar het Belgisch kampioenschap. Vindt het erg dat hun dag zo in het water is gevallen. En ook nog mijn innige deelneming aan de nabestaanden van het slachtoffer.


In dat geval zijn er van zaterdag op zondag 2 ongelukken gebeurt met een paardentrailer! Op de snelweg bij Antwerpen was namelijk ook een paardentrailer gekanteld en werd er een paard overgeladen in een vrachtwagen en een terreinwagen weggetakeld.
Helaas gebeuren er vaker van dit soort ongevallen.

roontje88

Berichten: 32
Geregistreerd: 26-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:31

Wat erg.
Moet een flinke klap zijn geweest.