Springhengst Mozart des Hayettes uit de sport gehaald

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Springhengst Mozart des Hayettes uit de sport gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 09:54

www.dehoefslag.nl


Eigenaar Yves Lauwers van Haras des Hayettes heeft besloten zijn tophengst Mozart des Hayettes (Papillon Rouge x Nimmerdor) terug te trekken uit de sport. De dertienjarige Selle Français en sBs gekeurde hengst won als zesjarige het WK in Lanaken onder Grégory Wathelet. Dezelfde ruiter startte hem vervolgens internationaal.

Zijn hoogtijdagen beleefde Mozart onder Michael Whitaker met ondermeer tweede plaatsen in de Grote Prijzen van Rome en La Baule. Na een plotselinge breuk tussen Lauwers en Whitaker reden de nodige andere ruiters de hengst, echter niet meer met dezelfde successen.

Lauwers: ‘Ik heb gedurende zijn hele loopbaan veel geld geïnvesteerd in ruiters. Gebleken is dat een door Michael gereden paard niet eenvoudig is na te rijden. Nu is het genoeg geweest en mag er geld terugvloeien via de fokkerij. Zijn eerste nakomelingen doen het geweldig. Van de negen springen er al twee internationaal. Hij is gewild in Frankrijk en Arnaud Evain heeft hem met open armen ontvangen.’ Deze Evain is directeur van GFE, het grote Franse fokkerijconsortium wat de hengst zal gaan exploiteren.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Springhengst Mozart des Hayettes uit de sport gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:57

Begrijp ik in verkapte vorm dat Dhr Lauwers van mening is dat Whitaker zijn paard heeft "verknald"?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Springhengst Mozart des Hayettes uit de sport gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 09:59

Zo kwam het op mij ook wel een beetje over ja :=

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Re: Springhengst Mozart des Hayettes uit de sport gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:06

Denk/ hoop toch dat ie eerder bedoeld dat michael whitaker niet zo makkelijk te evenaren is qua rijden en het eruit halen van de prestaties van het paard.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:22

Wat ik eruit haal is dat hij er veel geld in heeft gepompt, dat hij er niet meer uitkrijgt door de sport en dat het paard nu in de fokkerij het geld moet gaan verdienen.

Elisa2

Berichten: 37556
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Springhengst Mozart des Hayettes uit de sport gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:28

Ik haal er alles uit wat jullie zeggen haha,maar ik weet ook niet of ie nu precies bedoelt dat Michael z'n paard niet lekker heeft gereden of dat ie gewoon zo goed rijd dat hij niet te evenaren is.

Rl_PrincEsS

Berichten: 1162
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:39

Zonde, is een fantastisch paard met veel vermogen. Ik ben benieuwd naar zijn nakomelingen.

besita
Berichten: 6808
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:05

Mr Lauwers heeft het om de 1 a 2 jaar aan de stok met zijn ruiters ...er zijn er al veel geweest en er zullen er nog veel komen gaan ( Wathelet , Withaker , Lejeune , Angot + de hele rimbam die de jonge paarden aanrijdt en uitbrengt veranderd ook elk jaar ) ) etc ..hij heeft nogal een eigen mening
maar denk dat hij hier wel bedoeld dat de hengst het beste gepresteerd heeft onder Michael en dat het niet te evenaren is

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Springhengst Mozart des Hayettes uit de sport gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:28

Ik vond dat onder Michael altijd zo'n leuk paard! het was echt een leuk team met hem!
Onder gregory sprak hij mij niet meer zo aan moet ik zeggen...
:n

lientjeds
Berichten: 1160
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Ergens tussen Gent & Lokeren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:30

Dwyne schreef:
Denk/ hoop toch dat ie eerder bedoeld dat michael whitaker niet zo makkelijk te evenaren is qua rijden en het eruit halen van de prestaties van het paard.


Zo las ik het ook.

besita
Berichten: 6808
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:32

Gregory heeft hem eerst gereden en opgeleid dus die heeft zijn werk meer dan goed gedaan en Micheal heeft daar de vruchten van geplukt ..daarna hebben Lejeune en Eugenie Angot hem nog gereden

het is altijd een heel moeilijk paard geweest ..qua karakter en bewerkbaarheid daarom hebben een paar toch snel de brui eraan gegeven

merelhof
Berichten: 566
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:00

Lauwers is misschien geen makkelijke klant maar wel een heel correcte (wat iedereen die er mee gewerkt heeft moet toegeven). Hij heeft geld maar verwacht in ruil daarvoor resultaat. Of toch minstens dat zijn paarden op concours gaan en dat diegene die hij wil verkopen ook aan klanten getoond worden. Ik begrijp dat.

roontje88

Berichten: 32
Geregistreerd: 26-08-09

Re: Springhengst Mozart des Hayettes uit de sport gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:24

Wat zonde.
Ben benieuwd naar zijn nakomelingen