Is landbouwer verantwoordelijk voor de dood van een paard?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 07:45

MB dan had ik je verkeerd begrepen Y;(


idd bulck .. en dan nog kunnen ongelukken gebeuren

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:52

nickyu schreef:
MB dan had ik je verkeerd begrepen Y;(


idd bulck .. en dan nog kunnen ongelukken gebeuren

Geeft niet hoor! Ik begreep het verkeerd met doorrijden waar ik een reactie opgaf. I.v.m. dat ik dus niet durf te stoppen. :)

Dszjj
Berichten: 783
Geregistreerd: 12-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:05

ik vind van niet! Het is niet slim om met een nerveuse merrie de weg op te gaan en als je het doet moet je zelf de VERANTWOORDLIJKHEID nemen dat er wat kan gebeuren en ook als er wat gebeurt!
Mijn paarden schrikken niet van tractoren maar ik geef wel het teken dat ze langzamer moeten rijden maar wil niet dat ze gaan stil staan dan gaat mn paad kijken wat er gebeurd! en wordt dan pas zenuwachtiger!

wijziging:spelfout

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:30

nickyu schreef:
maarrrrrrr
ALS hij normaal zoals geleerd even in de spiegel had gekeken
had hij ruiter naast paard gezien
of tumult

daar vind ik dat die de fout is ingegaan

Misschien heeft hij wel gekeken in zijn spiegel, maar zag hij niks geks... De mensen zijn nog weggelopen lees ik hier ook in het topic dus tsjah dat maakt het wel weer lastiger...

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:15

nikita_benno schreef:
Asyaa schreef:
Ik moet zeggen (mits dit verhaal klopt) dat ik het met de boer eens ben.
Als je met 60 voorbij scheurt kan ik het begrijpen, maar jij hebt je paard onder controle te houden.
Als je weet dat je merrie drachtig is en ontzettend nerveus, dan moet je er gewoon niet mee gaan buitenrijden, anders krijg je (helaas) dit soort dingen...


een paard is een dier en als die nerveus is en achteruit stapt doe jij daar niets tegen hoe goed die normaal ook luisterd en dat snappen mensen niet ene fiets die zet je stil en die blijft stil staan een dier is een levend wezen.


Helemaal mee eens!
Ik vind het maar een raar iets dat die boer niets heeft gemerkt van het ongeval!Ik geloof dat niet!!!
Als hij ziet dat een dier waar notabene een KIND op zit een beetje lastig doet dan hoor je stapvoets langs te gaan of helemaal stoppen zodat de paarden achter de traktor kunnen gaan lopen!
En bovendien hoort hij ook in zn spiegels te kijken na het inhalen van andere verkeersdeelnemers!

Het mag misschien een hele aardige boer zijn geweest maar FOUT was hij wel!!! :(
En dat arme kind!!!!(maar te zwijgen van die arme pony)
Ik wens de slachtoffers héél veel sterkte! |(

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:39

Roane schreef:
Als ik buiten paard rij, doe ik dat op een los teugeltje en mijn paardje sloft vrolijk verder. Er komt een hond voorbij die flink blaft. Paardje word een beetje nerveus. Op dat moment worden we aangereden door een passerende auto die niet echt de moeite nam mijn paard fatsoenlijk te passeren.

Dus wanneer mijn paard lekker op zijn tempo voort had gesloft was het de schuld van de automobilist geweest. Waren we aangereden toen net die hond voorbij was gekomen waardoor mijn paard nerveus was geworden (dat doen paarden nou eenmaal, zijn het paarden voor) was het mijn schuld geweest?
Dat klopt toch ook van geen meter?

Daarom vind ik niet dat de tractor in kwestie vrijgesproken worden. Een nette tractor had een ruimere bocht gemaakt, was zachter gaan rijden (of het liefst nog gestopt maar dat is een ander uiterste) en had zowel aan zijn eigen veiligheid als aan de veiligheid van paard én ruiter gedacht.

maar dat is een engelenscenario, en die zijn tegenwoordig zeldzaam. :)



Hèhè eindelijk iemand met nuchter verstand! _/-\o_

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:42

bulck schreef:
linneketeut schreef:
Een been van een paard is dunner als een Jack Russel van mijn oom hoor.


Haha dan heb jij toch een monsterjack :D


whaaaaaaaaa _O- _O-

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:44

Olijkje schreef:
nikita_benno schreef:
jezus he hij had moeten stoppen en niet door moeten rijden dit is toch niet te verwijten aan een paard.
doe is ff normaal zeg dat is een dier en die weet dat niet. en het paard was al nerveus. die boer is fout niet hun.


hm.. dit is echt super kort door de bocht, een boer kan echt niet voor elk paard dat hij tegenkomt gaan stoppen. Mijn vader is zelf ook boer, en die houdt echt rekening met dieren (en kleine kinderen en weet ik veel wat) maar van sommige dingen kun je altijd naderhand zeggen, ja die had dit moeten doen, of het had zo moeten gebeuren.
Tis natuurlijk een supererge situatie en echt sterkte voor de eigenaar, maar er is als ik het zo hoor geen schuldige.


De boer zag in vooruit dat de pony onrustig was!
Dus met een klein beetje inlevingsvermogen had hij genoeg kunnen verzinnen om op een veilige manier langs te kunnen!

xSaarSaar

Berichten: 4357
Geregistreerd: 21-05-09

Re: Is landbouwer verantwoordelijk voor de dood van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:09

Ik heb niet het hele topic doorgelezen. :+

@ Nikita_Benno, wat heeft Jezus ermee te maken?

Ze hebben allebei schuld, die boer had misschien wat beter moeten uitkijken, maar dat meisje had niet met een schrikachtig paard de weg op moeten gaan. En ze ging aan de kant, dan kan die boer toch niet weten dat het paard achteruit gaat stappen?