DAWRA snuffeldag blijkt voor herhaling vatbaar

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110831
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

DAWRA snuffeldag blijkt voor herhaling vatbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 09:31

www.horses.nl


Op zaterdag 29 augustus werd bij de White Socks Stables in Huis ter Heide voor de eerste keer de DAWRA (Dutch Arabian Western Riding Association) snuffeldag gehouden. Met succes, want de opkomst van zowel deelnemers als publiek, stemde de organisatie meer dan tevreden. ,,Het is jammer dat het op dezelfde dag viel als de Arabissimo (evenement waarbij de veelzijdigheid van het Arabische Volbloedpaard wordt getoond op verschillende disciplines), maar desondanks is het zeker voor herhaling vatbaar. We zijn al aan het praten over een nieuwe datum”, aldus DAWRA-bestuurslid Jolanda van Duyvenbode.

De snuffeldag werd georganiseerd met het idee ruiters en amazones die nieuwsgierig zijn naar westernrijden kennis te laten maken met deze tak van de paardensport. ,,En, nog veel belangrijker, om misverstanden rond het westernrijden bij mensen weg te nemen. Mensen zien de grote sporen, de scherpe bitten en de harde manier van trainen en concluderen daaruit dat het een heel wrede sport is. Maar dat valt enorm mee. De deelnemers hebben het juist ervaren als een heel rustige en relaxte manier van rijden”, aldus Van Duyvenbode.

De snuffeldag, onder begeleiding van instructrice, jurylid en DAWRA-voorzitter Paulette Zorn, bestond uit een theorie- en een praktijkgedeelte. Voordat de ruiters te paard gingen werd in de theorieles antwoord gegeven op vragen als: wat is westernrijden? Welke disciplines zijn er? Wat houden deze verschillende disciplines in? En, vooral voor de dressuurruiters interessant, wat zijn de verschillen tussen westernrijden en dressuur? Ook konden de ruiters met elkaar enkele oefeningen uitproberen. Eenmaal op hun paard konden de ruiters de oefeningen uit de theorieles in praktijk brengen.

FerroSandy

Berichten: 826
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Tussen de koeien

Re: DAWRA snuffeldag blijkt voor herhaling vatbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:10

Ik ben niet te spreken over white socks stables.......

Judith_VB

Berichten: 619
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:18

Een gezellig en leerzaam was het hoor. Hier een impressie van een deel van de dag.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Judith_VB

Berichten: 619
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:21

Cynthia24 schreef:
Ik ben niet te spreken over white socks stables.......


Daar gaat het toch niet om in dit artikel? Of je ergens wel of niet over te spreken bent... :Z
Doe dat in een ander topic.

De DAWRA heeft daar de snuffeldag georganiseerd. De boxen zijn heel netjes, de mensen erg vriendelijk en de rijmogelijkheden zijn fantastisch.
Als jij een andere ervaring hebt is dat jammer maar hier niet de plaats om daar over te _-:( .
Nog een prettige dag verder.

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:58

Goed inititatief en leuke foto impressie!
Even voor mijn beeldvorming, ik zie op de foto's allemaal western gereden paarden (en maar 1 engelse rijbroek :) ), althans met western optoming. Konden niet westernruiters ook meedoen op paarden van anderen of waren dit allemaal al westernruiters met hun eigen paarden, die hoefden dan toch geen introductie meer?
Ik snap even het concept niet....

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: DAWRA snuffeldag blijkt voor herhaling vatbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:21

Het waren allemaal niet-westernruiters met niet-westerngereden paarden, de DAWRA heeft voor alle optomingen gezorgd!

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: DAWRA snuffeldag blijkt voor herhaling vatbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:50

ok, dat is een heel geregel! Toppie!

cindybijl

Berichten: 2584
Geregistreerd: 11-03-07
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:04

Heey! hier iemand die meegedaan heeft aan de westernsnuffeldag met mn oudje van 25 :D .
het was een geweldige dag!
Ik had nog nooit op een westernzadel gezeten en wist ook niet hoe het allemaal werkte, maar na deze dag is me heel veel duidelijk geworden en sta ik er zeker voor open om mijn nu jaarling evt in de toekomst in te rijden op deze manier!
(was wel heel raar om met een spijkerbroek te rijden, maar ook dat viel me 100% mee!)

paafke

Berichten: 713
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Budel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:31

Ik zie op de foto's dat mijn grote neef (Wouter) ook heeft meegedaan :D . Ziet er heel leuk uit, leuk dat de DAWRA zoveel organiseert voor de western en de arabieren (alleen jammer dat het altijd zover bij mij uit de buurt is 8-) )

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: DAWRA snuffeldag blijkt voor herhaling vatbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:03

Leuk verslag.
Jammer dat het me niet lukte om te komen kijken, maar top initiatief natuurlijk van een geweldig DAWRA bestuur...
Kom maar op met al die nieuwe leden!

Coentjuh

Berichten: 9864
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:02

Citaat:
DAWRA snuffeldag blijkt voor herhaling vatbaar


Das mooi, heb momenteel nog geen beschikking over auto+trekhaak+trailer, maar misschien de volgende snuffeldag :)