Nederland wint vierde Dutch Open Polocrosse Kampioenschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Nederland wint vierde Dutch Open Polocrosse Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 12:23

http://www.polocrosse.nl
fleurbartels


Afbeelding
Nr. 1 speler Thomas Bakker op Morris scoren een goal. Zij waren beste ruiter-paard combinatie van
het toernooi

foto: http://www.polocrosse.nl
Het vierde Dutch Open Polocrosse Kampioenschap afgelopen weekend in Exloërveen werd gewonnen door Nederland met Thomas Bakker, Marieke Smallegange en Having Steenhuis. De tegenstander in de finale, Kananohe uit Hannover, werd met 4 – 2 verslagen. Het was een spannende wedstrijd van 3 chukka’s. Nederland kwam eerst achter, maar in de tweede chukka werd de score gelijk getrokken. De derde en laatste chukka, met Bakker op 1 en Steenhuis op 3 ging een stuk beter en uiteindelijk was de winst voor Nederland.

Nederland 2 met Florien Luitse, Fleur Bartels en Maarten Luitse werden 3e in deze poule. In de B-poule won het sterke Avalon uit Duitsland voor het Nederlands team met Nathalie Garben, Niels Kemperman en Mijndert Heineke. Ook in de C-poule won een Duits team, Kananohe C (Crazy Chicks) voor de Nederlandse debutanten, Leanne Boekholdt, Charlotte v.d. Haar en Roseline v.d. Haar. Topscorer van het toernooi werd Max Schellerer van Avalon met maar liefst 42 doelpunten!
Polocrosse wordt nu sinds 4 jaar in Nederland gespeeld. Het is een teamsport te paard, oorspronkelijk ontstaan uit het polo te paard en lacrosse. Het wordt gespeeld met een stick met een netje op een veld van 155 bij 45 meter en het is de bedoeling te scoren tussen de twee doelpalen. Elk paard is er voor geschikt. Jong en oud kunnen spelen en met elkaar in een team spelen. Het is een gezellige familiesport. Maar op de hogere niveaus is het een spectaculaire topsport, waar het uiterste wordt gevraagd van paard en ruiter in snelheid, wendbaarheid en behendigheid.

Final results
C-divisie
1. Kananohe C
2. Holland C3
3. Holland C1
4. Holland C2

Best no.
1. Leanne Boekholdt
2. Joline Poulie
3. Yvonne Gucinsky

B-divisie
1. Avalon B
2. Holland B1
3. Stelingen B1
4. Stellingen B2

Best no.
1. Linda Wermuth
2. Hayo Harder
3. Jake Chrupalla

A-divisie
1. Holland B3
2. Kananohe A
3. Holland B2

Best no.
1. Caren Ollenschläger
2. Maarten Luitse
3. Having Steenhuis

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Nederland wint vierde Dutch Open Polocrosse Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:27

hey top luitjes !
goed gedaan

Alet74

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Nederland wint vierde Dutch Open Polocrosse Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:40

Zondag was ik hierbij aanwezig als toeschouwer. Ik had het nog niet eerder gezien, maar vond het erg leuk en de A-divisie was erg spectaculair! Wel leuk om eens te gaan zien als je de kans hebt.
Goede sfeer overigens ook; hier gaat het niet om het individu maar om het team en ook tussen de teams onderling was het buiten de ring om geen strijd. Nogmaals: erg leuk!

Dlover

Berichten: 124
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:15

Goed gedaan !

Wat grappig van die pony Morris trouwens! Was ooit van de manege waar ik reed !

Kaisa

Berichten: 3861
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Nederland wint vierde Dutch Open Polocrosse Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:29

Balen, nu heb ik het gemist! Was nog van plan om te komen, maar helemaal vergeten...

Winnaars, gefeliciteerd :D

vbl

Berichten: 126
Geregistreerd: 15-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:30

Netjes, goed gedaan van ze

ladydarkness
Berichten: 565
Geregistreerd: 22-08-05

Re: Nederland wint vierde Dutch Open Polocrosse Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:38

wooot go Thomas!

_karin_

Berichten: 3924
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:42

Top gedaan!! Ik ben trots op jou en je vader! 8-) Veel plezier in Engeland nu :+:

En natuurlijk voor de rest van de Nederlanders +:)+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-19 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:46

Alet74 schreef:
Zondag was ik hierbij aanwezig als toeschouwer. Ik had het nog niet eerder gezien, maar vond het erg leuk en de A-divisie was erg spectaculair! Wel leuk om eens te gaan zien als je de kans hebt.
Goede sfeer overigens ook; hier gaat het niet om het individu maar om het team en ook tussen de teams onderling was het buiten de ring om geen strijd. Nogmaals: erg leuk!


super dat je dit opmerkte Alet74! wij (polocrosse vereniging nederland) proberen dit te houden en willen dit zo houden. Dat is polocrosse; op het veld "oorlog" en naast het veld elkaars grootste vrienden. zonder team ben je niks en zo bereik je ook een steeds hoger spel niveau, maar voor iedereen is er plaats (beginners en spelers op minder talent volle paarden). je bent een weekend weg met je paard met een gezellige bbq op de zaterdagavond. je let op elkaars paard en helpt elkaar. genoeg mensen die er altijd zijn en zelf niet spelen omdat ze het zo gezellig vinden. Voor ego's geen plaats bij de polocrosse ;-)

Yinka

Berichten: 2982
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:18

Wat leuk zeg! Ik heb gisteren nog met de ouders van v.d. Haar staan praten :) Ze vroegen of ik een keer mee ga naar zo'n training :D Hoor ze er zo vaak over praten, dus ben benieuwt hoe het is!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:26

Wat goed zeg!
Helemaal top +:)+


Heb wat dagen terug nog volgend bericht geplaatst:

[EV] Amsterdam polo trophy



Een leuke kans daarbij ook eens te kijken!