KWPN Interlandfokdag afdeling Zeeland goed bezocht

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

KWPN Interlandfokdag afdeling Zeeland goed bezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:51

Nieuwsredactie


Beaumonde overall kampioen dressuurpaarden, Fleur van het Spaanskwartier overall jonge paardenkampioen

Op zaterdag 31 oktober organiseerde het KWPN Fokdistrict Zeeuws-Vlaanderen de 26ste editie van de Interland Fokdag in Manege Heikant te Heikant. De belangstelling was groot. Er waren, in de leeftijd van nul tot en met zes jaar, ongeveer 140 paarden ingeschreven. In de ochtend kwamen de één-, twee- en driejarigen merries, ruinen en hengsten in de baan voor vrij bewegen en/of vrijspringen. In de middag- en in de avond waren de jonge dressuur- en springpaarden aan de beurt. Er waren rubrieken voor drie-,vier-, vijf en zesjarigen. In totaal was er een prijzenpot van €3.000 te verdelen. Traditiegetrouw staat deze dag open voor alle warmbloedstamboeken. Omdat Zeeuws-Vlaanderen aan België grenst, waren er ook diverse Belgische Warmbloed Paarden ingeschreven.

Het was een drukke, maar gezellige dag die mede door de strakke organisatie goed op rolletjes liep. De jury's, bestaande uit onder andere Dhr. Schellekens, Mw. Dorrestijn, Mw. Smiths, Dhr. De Smet en Dhr. Trommelen waren goed te spreken over de kwaliteit van de paarden die ze over de hele dag gezien hebben. Vooral de dressuurpaarden onder het zadel waren een groot succes. De rubrieken vrij springen werden vooral door de Belgen goed bezet.

Belgisch Warmbloed Paard domineren vrijbewegenrubrieken
Om kwart voor negen werden de éénjarige merries beoordeeld. Vijf enters waren van te voren ingeschreven. Uiteindelijk kwamen er daar nog twee bij, en viel er één af. Winnaar van de rubriek werd Diamant (Spielberg x Flemmingh). Bij het vrijbewegen later op de dag werd ze tweede. Eigenaar van deze bruine, die haar naam eer aandoet, is Marc Mahu. De nummer twee was een bijschrijving; De bwp'er Ici-Paris ten Doorn (Courtello x Wandor van Mispelaere) van Noël Hebberecht. Bij het vrijbewegen werd ze derde. De bruine Diva (Spielberg x Rubinstein) van Bokker Peetje82 werd bij het vrijbewegen vierde. Winnaar van het vrij bewegen werd echter de Belgische vosmerrie Idylle van de Vlasbloemhoeve (Wandor van de Mispalaere).

Aansluitend werden de tweejarige merries op stand beoordeeld. Hier ging de springgefokte Celusiena (van Gogh x Ferro) aan de haal met de titel. De belgische Heaven ten doorn (Contact van de Heffinck x Bot de la Bar) werd tweede. Ook deze merrie is in eigendom van Noël Hebberecht. Bokker Peetje82 had in deze rubriek ook een ijzer in het vuur. Haar Candrini (v. Sandro Hit), uit dezelfde moeder als Diva, mocht als derde opstellen.
Bij de driejarigen merries op stand ging de titel naar Floria van het Spaanskwartier. Deze Belgische merrie van Indoctro uit een Fleuri Du Manoir moeder was de beste van de driejarigen en mocht later ook de titel overall kampioen van de één-, twee- en driejarigen in ontvangst nemen. Nummer twee bij de driejarigen werd Galanta van 't recht eind (Toulon x Palesto van de Begijnakker).

Bij de hengstveulens ging in een veld van 11 hengsten de titel naar de voshengst Joker van de Vlasbloemhoeve (Wandor van de Mispelaere x Camus). Er waren ook hier veel bwp'ers in geschreven, de enkele kwpngefokte veulens die meededen kon daar niet tegen op. Bwp'er Jalón van de Riethoeve (Toulon x Kannan) werd tweede. Bij de merries ging de titel naar de dressuurgefokte Elisa van de Vlasgaardhoeve. Een BWP'er met een kwpn goedgekeurde vader Gribaldi uit een Warkant van 't Gestelhofmerrie. Sunshine (Sandro Hit x Roh Diamant) werd tweede.

Vrijspringen
Voor de twee- en driejarigen waren er vrijspringenrubrieken uitgeschreven. Merries, hengsten en ruinen streden tegen elkaar om de titel. Bij de tweejarigen was de rubriek goedgevuld. Uiteindelijk vielen er nog zes af, waardoor er dertien paarden overbleven. Winnaar met 50 punten werd Homer van de Barlebuis (Chashmir van 't Schuttershof x Heartbreaker). De tweejarige liet een zeer nette manier van springen zien. Viper Vrombautshoeve Z (Verde x Karioka del Follee), geregistreerd bij het Zangerheide stamboek mocht als tweede opstellen. Bij de driejarigen ging de titel naar Gucci van de Coninckshoeve (Vigo d'Arssouilles x Platini M). Deze bruine bwp merrie kreeg 50.5 punten van de jury. De uit Duitsland afkomstige Sandro Girl (Sandro Boy junior x Gross Admiraal) volgde op de voet met 50 punten.

Bij de vier-, vijf-, en zesjarige springpaarden bleven er in totaal vier over, waardoor de rubriek samen werd gevoegd. Winnaar met 66,5 punt werd Funky Music (Vigo d'Arrsouilles x Goliath Z) onder amazone Kelly Fioole, een bijschrijving van het laatste moment. De zesjarige schimmelmerrie Wowieta (Kingston x Grand Cru) werd onder Melissa van Leenen tweede op gepaste afstand met 60 punten.

Bachelor van Bokker Peetje82 zevende bij driejarigen dressuurpaarden
De animo bij de dressuur was groter. Vijftien driejarigen maakten hun opwachting. Voor velen waarschijnlijk de eerste keer op vreemd terrein, anderen waren hier al wat meer geoefender in. Ook Bokker Peetje82 had een paard opgezadeld voor deze rubriek. De zelfgefokte Bachelor (Sandreo x Metall) die inmiddels ook al in 'echte' dressuurring is verschenen. Niet onverdienstelijk gezien de zes winstpunten die deze donkerbruine ruin al op zijn naam heeft staan. Ze eindigde op de zevende plaats met 69,25 punten.
Winnaar werd echter de grote bruine VMF's Beaumonde. Deze United x Fruhling die pas sinds vorig week, via de Equine Elite veiling, in handen is gekomen van de huidige eigenaar werd netjes voorgesteld door Remi Kulik die van de jury 77,5 punten toebedeeld kreeg. Een ruime voorsprong op de nummers twee Bonaire van het Kroonhof (Florencio x Jazz). Onder de Belgische Evelien de Kesel kregen zij 73,75 punten. Ballerine (Chico's Boy x Weltmeyer) kreeg onder Yorick Baecke ook 73,75 punten, waardoor deze plaats werd gedeeld.

Bij de vierjarigen onder het zadel ging de titel naar GG Famous Dancer (Florencio x Royal Dance). Onder Franka Loos danstte de donkere vos naar 77 punten. Een ruime voorsprong op Axioom van Plaice (Sandreo x Gribaldi) die met Manon Claeys 74 punten kreeg.
De bruine DDL Zanzibar (Florencio x Martell xx) kwam vanuit het Noord Brabante Steenbergen en dat was niet voor niks. Onder Kevin de Bruin liep hij naar 76,5 punten. Goed voor de titel beste dressuurpaard bij de vijfjarigen. Tweede werd VMF's Don Dante. De grote Don Schrufo vos uit een Brentano II merrie liep onder Remi Kulik naar 73 punten.
De titel bij de zesjarige dressuurpaarden ging naar Dothea van de Riethoeve (Don Cardinale x Argentinus). Onder Isabelle de Cock ontving de zwarte merrie 70,5 punten. Als tweede mocht VMF's Winston (Jazz x Gribaldi) opstellen. In 2007 behaalde deze zwarte ruin de halve finale van de Pavo Cup. Hij ontving nu 69 punten.
Winnaar van de dressuurpaarden werd VMF's Beaumonde. Hij kreeg de hoogste punten van de dag en werd daarmee overall kampioen van de drie-,vier-, vijf-, en zesjarigen.

Bekijk hier de uitslagen in Excelbestand.

Foto's kun je hier vinden op de site van Marleen Braspenning.

Elisa2

Berichten: 37712
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN Interlandfokdag afdeling Zeeland goed bezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:13

Gefeliciteerd Peetje! erg nette klasseringen allemaal van je paarden.

lientjeds
Berichten: 1160
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Ergens tussen Gent & Lokeren (België)

Re: KWPN Interlandfokdag afdeling Zeeland goed bezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:48

De winnaar bij de 6-jarigen werd voorgereden door een bokker/bokster, Izzy19.

Super dikke proficiat Isabelle!!!

& de rest natuurlijk ook...

peetje82
Berichten: 3516
Geregistreerd: 19-02-05

Re: KWPN Interlandfokdag afdeling Zeeland goed bezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:45

dan heb ik ze natuurlijk gezien,ik zat in de organisatie, en heb de prijzen uitgereikt bij de 6 jarigen!
jammer dat ik het niet wist!

melissa16
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-11-09

Re: KWPN Interlandfokdag afdeling Zeeland goed bezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:47

Heej er zijn wel vet mooie foto's gemaakt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: KWPN Interlandfokdag afdeling Zeeland goed bezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:20

Ah gefeliciteerd aan ons medebokkertje en toppertje isabelle :D

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: KWPN Interlandfokdag afdeling Zeeland goed bezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:41

nog eens een dikke proficiat voor Izzy ook hier :D

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: KWPN Interlandfokdag afdeling Zeeland goed bezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:07

Bedankt :D

Het was echt een hele mooie wedstrijd!

peetje82
Berichten: 3516
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:31

Izzy19 schreef:
Bedankt :D

Het was echt een hele mooie wedstrijd!


dank je! ;)

fior
Berichten: 44
Geregistreerd: 08-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:48

Ik heb ook meegereden en heb zo'n rare ervaring meegemaakt! Ik werd afgeroepen dat ik 2e was geëindigd, heb daar wel 10min. in piste rondgestapt met de jury in het midden omdat we moesten wachten op Isabel die gewonnen was maar nog terug moest opzadelen! Ik heb prijzen ontvangen en een paar dagen later staat het resultaat op internet en daar staat dan op dat ik laatste was!! Ik snap echt niet dat dit kon gebeuren!! We waren maar met 5 ruiters! Ik reed in de 2e groep tevens ook de laatste! dus nog geen 5 min na het rijden werd ik terug binnen geroepen, ik snap echt niet dat de jury dan niet reageerde want ze zeiden dat het door een fout van de paddockmeester was! Dus snap ik niet dat de jury niet reageerdde toen ze me wel 10min. lang konden zien rondstappen voor de prijsuitreiking ook dit heb ik op film wordt ik wel degelijk als 2e afgeroepen door omroeper! Hij zegt heel duidelijk de zwarte Weltmeyer hengst!!!??? Verschillende mensen zeiden me ook dat mijn paard heel mooi liep! dus denk ik toch dat ik die laatste plaats echt niet verdiende??!! Ik was die avond dolgelukkig maar dit heeft spijtig genoeg niet lang geduurd!

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: KWPN Interlandfokdag afdeling Zeeland goed bezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 08:59

Héhé, ja wij dachten dat het niet goed genoeg was geweest voor een 1ste of 2de plaats, daarom zijn wij weer gaan afzadelen. Daarna zijn we dus in 5min weer gaan opzadelen :)
Wel raar van dat resultaat dan bij jou? En vooral dat de jury dat niet gezien heeft?

fior
Berichten: 44
Geregistreerd: 08-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:31

Proficiat nog voor je eerste plaats!!! Vond jij ons verdiend laatste???

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: KWPN Interlandfokdag afdeling Zeeland goed bezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:31

Ik heb jou jammer genoeg niet aan het werk gezien. Ik was gaan afzadelen toen de 2de reeks moest rijden :) En ja tijdens de eerste reeks reed ik zelf. Ik heb dus eigenlijk niets van de concurrentie gezien.

peetje82
Berichten: 3516
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:31

fior schreef:
Ik heb ook meegereden en heb zo'n rare ervaring meegemaakt! Ik werd afgeroepen dat ik 2e was geëindigd, heb daar wel 10min. in piste rondgestapt met de jury in het midden omdat we moesten wachten op Isabel die gewonnen was maar nog terug moest opzadelen! Ik heb prijzen ontvangen en een paar dagen later staat het resultaat op internet en daar staat dan op dat ik laatste was!! Ik snap echt niet dat dit kon gebeuren!! We waren maar met 5 ruiters! Ik reed in de 2e groep tevens ook de laatste! dus nog geen 5 min na het rijden werd ik terug binnen geroepen, ik snap echt niet dat de jury dan niet reageerde want ze zeiden dat het door een fout van de paddockmeester was! Dus snap ik niet dat de jury niet reageerdde toen ze me wel 10min. lang konden zien rondstappen voor de prijsuitreiking ook dit heb ik op film wordt ik wel degelijk als 2e afgeroepen door omroeper! Hij zegt heel duidelijk de zwarte Weltmeyer hengst!!!??? Verschillende mensen zeiden me ook dat mijn paard heel mooi liep! dus denk ik toch dat ik die laatste plaats echt niet verdiende??!! Ik was die avond dolgelukkig maar dit heeft spijtig genoeg niet lang geduurd!



de speaker had moeten wachten met omroepen, hij dacht dat je tweede was, maar adt bleek dus iemand anders!
Heb de punten nagekeken, en ik dacht dat je derde was......kan het nog wel opzoeken mss!
Jury had dit ook moeten zien, ben ik het helemaal mee eens!
Wij als bestuur hebben daar helaas geen overzicht over op dat moment!

Dan was jij diegene met dan mooie hoofdstel! :9
Ik heb bij je zwarte parel zn lintje omgehangen! :D

fior
Berichten: 44
Geregistreerd: 08-09-05

Re: KWPN Interlandfokdag afdeling Zeeland goed bezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:22

Op internet staat dat ik laatste was! Waar ik eigenlijk niet mee eens zou zijn! 3e zou ik gerust kunnen aanvaarden! Had ik ook verwacht eigenlijk! Ja je zei nog dat je het hoofdstel zo mooi vond, herinner ik me nog!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: KWPN Interlandfokdag afdeling Zeeland goed bezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:05

Oei das idd wel een rare en erg jammere fout vaneigens!