Anky: 'Minder wereldbekerpunten Lyon is doodzonde'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110804
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Anky: 'Minder wereldbekerpunten Lyon is doodzonde'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 12:40

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl


Voor de eerste keer werd afgelopen weekend in het Franse Lyon een wereldbekerwedstrijd dressuur uitgeschreven. Slechts negen combinaties kwamen op vrijdag terug om hun kür op muziek te rijden. Dat bleek te weinig, want om de volle mep aan wereldbekerpunten te mogen uitdelen, moeten volgens de reglementen minimaal vijftien deelnemers starten in de kür. Winnares Anky van Grunsven kreeg zodoende zes punten minder dan het maximum. ,,Krom”, noemt Anky dit regeltje in het reglement.

,,Zoiets is doodzonde en niet in de minste plaats voor een concours als Lyon. Alles was super voor elkaar en prachtig geregeld. Als het nu zo was dat de nummer één beneden de 70% had gescoord... Er kwam juist een sterk deelnemersveld voor de jury”, legt Anky uit.

,,Het probleem is denk ik dat de organisatie van Lyon niet al te veel combinaties heeft toegelaten tot het concours en dat ze vlak voor de wedstrijd met veel afmeldingen te maken kregen.”

Yolien
Berichten: 3201
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Anky: 'Minder wereldbekerpunten Lyon is doodzonde'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:13

Das wel vervelend voor Anky...

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:15

Daar kun je als deelnemer toch niets aan doen dat er veel afmeldingen zijn, raar dat je dan toch minder punten krijgt dan je vooraf zou mogen verwachten. Zo ga je niet gauw meer op reis als dit vaker zou gebeuren.. zijn er nog minder deelnemers.

Mariska80

Berichten: 1609
Geregistreerd: 01-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:49

Erg jammer voor Anky als ze goed heeft gereden verdient ze daar ook haar punten voor.
Jammer dat ze die dan niet krijgt doordat er te weinig deelnemers zijn!!

sammmie
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-06-08

Re: Anky: 'Minder wereldbekerpunten Lyon is doodzonde'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:19

Stomme regel indd!

sammy jo
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:07

IDD dit kan toch niet ? :n een ruiter kan toch niet minder goed worden beoordeeld omdat er minder deelnemers zijn....
ik snap dat niet :(:)
wordt er dan ook met "winst punten" gewerkt ?

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:11

Sammyjo: het zijn wereldbekerpunten die ze moet verdienen, waarschijnlijk voor haar plek op de lijst en misschien wel om deelname te "verdienen". Er zal wel een grens zijn aan het aantal wereldbekerpunten dat je moet hebben om uiteindelijk in de wereldbeker te mogen starten, denk ik zo.
Dus als ze nu minder wereldbekerpunten haalt, moet ze waarschijnlijk een extra wedstrijd of meerdere rijden om alsnog die punten te verdienen terwijl ze oorspronkelijk "recht had" op meer punten.

sammy jo
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:02

fargo schreef:
Sammyjo: het zijn wereldbekerpunten die ze moet verdienen, waarschijnlijk voor haar plek op de lijst en misschien wel om deelname te "verdienen". Er zal wel een grens zijn aan het aantal wereldbekerpunten dat je moet hebben om uiteindelijk in de wereldbeker te mogen starten, denk ik zo.
Dus als ze nu minder wereldbekerpunten haalt, moet ze waarschijnlijk een extra wedstrijd of meerdere rijden om alsnog die punten te verdienen terwijl ze oorspronkelijk "recht had" op meer punten.


ik was ook al een beetje in die trant aan het denken :D :o
het slaat dus eigenlijk nergens op deze regel :P maarja k ben bang dat we er niet zo veel aan kunnen doen
wel naar voor anky en de anderen die wel mee reden

Vera1908

Berichten: 759
Geregistreerd: 05-11-08
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:51

Ow dat is wel vervelend zeg!

Even totaal off topic hoor, maar ik zat even op Anky dr site te kijken naar een fotoreportage van Lyon en daar viel me op dat ze Whizashiningwalla BB (even kopiëren en plakken :Y) ) wél zelf bij de keuring voorbrengt, maar haar dressuurpaarden niet.

Dat viel me even op. ;)

unlimited1
Berichten: 342
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:56

owla , ja idd ze gaat zo een wedstrijd meer moeten rijden , héhé mss komt ze dan met sali eens af naar Belgié deze kerst vakantie ik heet haar alvast welkom

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky: 'Minder wereldbekerpunten Lyon is doodzonde'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:03

Wat een belachelijke regel zeg... :\
Volgens mij inderdaad een sterk deelnemersveld.

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:27

Zo'n belachelijke regel vind ik het niet eerlijk gezegd :n
Wereldbekerpunten zijn kostbaar en in een deelnemersveld van minimaal 15 heb je meer concurrentie (en dus minder kans op punten) dan als er minder dan 10 rijden. Ik vind het dus logisch dat er een gradatie is in te verdienen punten afhankelijk van het aantal deelnemers.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky: 'Minder wereldbekerpunten Lyon is doodzonde'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:29

Ja dat zeker. Maar een wedstrijd in een oostblokland, met een minder sterk deelnemersveld, kan uiteindelijk er voor zorgen dat het deelnemersveld in de finale ook een stuk minder is...

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:22

Als ze dit van te voren geweten had, had ze Lyon misschien wel overgeslagen..

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Anky: 'Minder wereldbekerpunten Lyon is doodzonde'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:40

Had ze ook geen western gereden in Lyon, had bokt een hele discussie bespaard :P :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Anky: 'Minder wereldbekerpunten Lyon is doodzonde'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 02:44

Als het niet daar om was werd er wel om wat anders geziekt dus daar hoeft ze het niet voor te doen. Vind het ook een vreemde regel.. :\ Maar ze zal er vast wel komen :j

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:28

gomir schreef:
Zo'n belachelijke regel vind ik het niet eerlijk gezegd :n
Wereldbekerpunten zijn kostbaar en in een deelnemersveld van minimaal 15 heb je meer concurrentie (en dus minder kans op punten) dan als er minder dan 10 rijden. Ik vind het dus logisch dat er een gradatie is in te verdienen punten afhankelijk van het aantal deelnemers.


Dat is op zich wel zo, maar als er van te voren voldoende deelnemers zijn om meer punten te behalen en er vallen er vervolgens een aantal af, dan kun je niet achteraf zeggen: dan veranderen we de punten maar. Want de deelnemers die er wel waren gingen uit van het oorspronkelijk bekende deelnemersveld en dus de bijbehorende punten en zij waren wel aanwezig. Als het van te voren al een kleinere wedstrijd is, dan weet iemand waar hij aan begint en dan is het een bewuste keuze. Topruiters maken toch een wedstrijdplanning, nu zal er waarschijnlijk een extra wedstrijd of meerdere moeten worden ingepland..

Nob4enIk
Berichten: 10
Geregistreerd: 16-08-09

Re: Anky: 'Minder wereldbekerpunten Lyon is doodzonde'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:05

jaa das vervelend voor anky maarja af en toe gaat het nou eenmaal zo! :S Liefs Pien en Nobel

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:25

Nistria schreef:
Als ze dit van te voren geweten had, had ze Lyon misschien wel overgeslagen..


En raak je in een vicieuze cirkel, en komt er straks geen harses meer op een wedstrijd.

Harvest_Moon

Berichten: 1629
Geregistreerd: 29-12-06

Re: Anky: 'Minder wereldbekerpunten Lyon is doodzonde'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:58

Hm, typisch. Als er minder dan 15 deelnemers meerijden in de B kan je toch ook nog gewoon winst rijden... Gelukkig heeft ze nog wel een aantal punten gekregen :)

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky: 'Minder wereldbekerpunten Lyon is doodzonde'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:01

Waarom niet aan de hand van de score punten geven? Dan is iedereen toch ook veel gemotiveerder om een goede proef neer te zetten?

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:14

Harvest_Moon schreef:
Hm, typisch. Als er minder dan 15 deelnemers meerijden in de B kan je toch ook nog gewoon winst rijden... Gelukkig heeft ze nog wel een aantal punten gekregen :)


Ze rijdt toch ook gewoon haar normale percentages ;) Ze krijgt alleen minder punten voor de wereldbekerranglijst en ik blijf het logisch vinden dat dat afhangt van het aantal deelnemers. Hoe minder starts hoe meer kans op een hogere klassering.

In het B gaat het alleen nog om het percentage (nl de winstpunten), daar heb je niet zoveel van doen met het wereldbekercircuit :+