Gewelddadige hoefsmid krijgt een boete en taakstraf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:38

Idd, hoe kan zo'n hoefsmid nog klanten hebben,...

Mja, iig goed dat hij voor zijn daden gestraft is

Roweentje89

Berichten: 1561
Geregistreerd: 01-11-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Gewelddadige hoefsmid krijgt een boete en taakstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:43

Ik heb hier maar 1 woord voor: Afgrijselijk!

Duppie_

Berichten: 1006
Geregistreerd: 19-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:45

Ongelofelijk :(

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:53

Van dit soort mensen wordt ik :r , de straf is veel te licht, hij zou nooit meer in de buurt van een paard mogen komen! Ik krijg sterk de neiging om hem eens op zijn hoofd te meppen _-:(

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:57

Ik had deze man zelf even met de hamer laten kennismaken vrees ik....

LucianoS
Berichten: 2423
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: hardinxveld giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:01

wat walgelijk ! maar ik snap de eigenaren ook niet ;( als je al ziet dat je hij ( als jou hoefsmid)geen geduld heeft en 1 been al opbind dan moet er al een lampje gaan branden...met geduld en rust moet je dit leren geloof ik en niet vastbinden enz.........) en in had moeten grijpen er zal heus wel iets vooraf al zijn gebeurd...

ik hoop dat dit beestje er niets aan overhoud ..maar ook voor in de toekomst geen trauma voor de hoefsmid heeft overgehouden.

Rachelle_K
Berichten: 1389
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:06

Ik had er vanmiddag nog over hoe sommige hoefsmeden zo aggressief kunnen zijn en nu dit :n
Dit is toch niet normaal meer..

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:16

Als ik dus goed begrijp uit alle topics is dit de 3de keer dat deze vent dit flinkt en de 3de keer dat hij dit verhaal (bijna stikken) ophangt? En hij krijgt WEER zo'n lage straf???? :(

Ik zou hem graag onder handen nemen, want ik geloof dat ik meneer ook even moet redden omdat hij bijna "stikt" ! _-:(

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Re: Gewelddadige hoefsmid krijgt een boete en taakstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:25

toch knap dat deze meneer nog klanten heeft. Ik had hem al lang al even zelf bewerkt met een hamer want ow jee!! Hij stikt!!! :(

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:40

ik mag aannemen dat hij GÉÉN klanten meer heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:43

echt triest gewoon...

Lin4Life

Berichten: 942
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: Zwolle

Re: Gewelddadige hoefsmid krijgt een boete en taakstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:45

Ik ben wel zeer benieuwd welke smid het is...


Belachelijk dat iemand nog hoefsmid mag zijn!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 21:46

MarissaM schreef:
wat walgelijk ! maar ik snap de eigenaren ook niet ;( als je al ziet dat je hij ( als jou hoefsmid)geen geduld heeft en 1 been al opbind dan moet er al een lampje gaan branden...met geduld en rust moet je dit leren geloof ik en niet vastbinden enz.........) en in had moeten grijpen er zal heus wel iets vooraf al zijn gebeurd...

ik hoop dat dit beestje er niets aan overhoud ..maar ook voor in de toekomst geen trauma voor de hoefsmid heeft overgehouden.



Van wat ik begrepen heb uit 1 van de eerste topics, waren de eigenaren er niet bij.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:59

zou hem een zwaardere straf opleggen als dit de 2e keer al is.. vind het schandalig..!

trekruiter

Berichten: 206
Geregistreerd: 24-12-08

Re: Gewelddadige hoefsmid krijgt een boete en taakstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:15

ooit heeft er eens een hoefsmid de dood veroorzaakt van een Ratina Z merrie,die mij toebehoorde.
De merrie wa&s 7 jr oud,en was nog nooit warm beslagen.
toen het paard de verbrande hoorn rook,werdt het zenuwachtig,waarop de smid met uitzonderlijkke woede het dier in de buikholte sloeg;met de tang met het kokend ijzer!
het paard sprong vooruit en omhoog,kwam mer de schedelpan tegen de muur terecht,en is in elkaar gezakt,MORSDOOD,
de kleine hersenen waren geraakt.
De smid deed nog het touw los,en wou het in mijn handen duwen,zeggende ,trek ze ercht,trek ze recht.
Gelukkig wist ik dat voor het belgicsh verzekeringhsrecht,de laatste die het touw in handen heeft gehad,is rechtsgeldig verantwoordelijk.
Zijn verzekering heeft mij nadien uitgekeerd,wat mijn aankoopprijs was,maar t'is 15m jaar geleden,en ik heb nog altijd verdriet voor mijn mooie merrie,die zo ten onrechte aan haar einde gekomen is
de smid heeft nadien niet veel meer paarden moeten beslaan,en is intusse ook al overleden..

annelindeeee
Berichten: 6494
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:18

Bah :(

Cheyenne_x

Berichten: 1158
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: in de buurt van nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:25

schandalig!!! :(
dit is toch geen straf?

Marion71
Berichten: 2377
Geregistreerd: 15-06-05

Re: Gewelddadige hoefsmid krijgt een boete en taakstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:07

Dit type mens zou nooit meer met dieren mogen werken! Wie bindt er nou een been van een veulen op en slaat zo'n jong dier? Laat staan met een hamer.
Een veroordeling richt zich daar jammer genoeg niet op. Van een geldboete wordt geen paard beter. Gelukkig heeft hij zelf de keuze gemaakt te stoppen. Had 'ie volgens mij al veel eerder moeten doen. Veel klanten zal hij ook wel niet overgehouden hebben.

Bellona_K
Berichten: 1956
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:28

Als ik deze kl**tzak tegen zou komen mag hij blij zijn als ik op dat moment geen hamer in mn handen heb..

Geen woorden voor.

Tevens vraag ik me af of dit de 1e keer was dat dit veulen naar de hoefsmid moest. En zo ja, waarom de eigenaren er dan niet waren. Of hadden zij het volste vertrouwen in deze smid? Kwam hij bijv. vaker hun paarden doen terwijl ze er niet waren? Zo ja, dan is het helemaal afgrijselijk; je vertrouwt iemand je dierbare paarden toe en dan doet zo'n gestoorde gek zoiets.. :(

StableEnable

Berichten: 870
Geregistreerd: 13-10-07
Woonplaats: Etten/Arnhem

Re: Gewelddadige hoefsmid krijgt een boete en taakstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 01:26

clou van dit verhaal? Ben er altijd zelf bij als je paard behandelt wordt. Of het nou hoefsmid, dierenarts of wat dan ook is. Zorg dat je er zelf bent. Jíj bent namelijk ten alle tijde verantwoordelijk voor het welzijn van je paard. Zorg dat je er bent!! Kun je dat niet? Dan moet je geen paard hebben.

ieniemienie_
Berichten: 39
Geregistreerd: 05-11-09

Re: Gewelddadige hoefsmid krijgt een boete en taakstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 01:51

Vreselijk.. dat er zulke mensen rondlopen :n

play_coy

Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-12-05

Re: Gewelddadige hoefsmid krijgt een boete en taakstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 06:20

jezus zeg..vooral bij zo'n veulen..ik zou als ik een hoefsmid was ook niet graag onder een veulen gaan staan, lijkt me het minst prettige om te moeten beslaan, ze zijn natuurlijk behoorlijk onstuimig.. maargoed doe het dan niet, of word geen hoefsmid.

LucianoS
Berichten: 2423
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: hardinxveld giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:04

StableEnable schreef:
clou van dit verhaal? Ben er altijd zelf bij als je paard behandelt wordt. Of het nou hoefsmid, dierenarts of wat dan ook is. Zorg dat je er zelf bent. Jíj bent namelijk ten alle tijde verantwoordelijk voor het welzijn van je paard. Zorg dat je er bent!! Kun je dat niet? Dan moet je geen paard hebben.



hier ben ik het helemaal mee eens !

vind het zoiezo erg raar dat de eigenaren er zelf niet bij zijn geweest...met een veulen nog wel deze zou je op zijn gemak moeten kunnen stellen enz als het in paniek raakt..
en dat deze man uberhaubd na meerdere incidenten nog aan het werk is ?????? dat begrijp ik helemaal niet ??? :(
ik had hem opgezocht en zelf bewerkt maar wel zo opgelost dat hij nooit meer te vinden is ( van de aardbodem verdwenen)

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:09

Wat een zieke vent!

larrylurex
Berichten: 702
Geregistreerd: 18-07-05

Re: Gewelddadige hoefsmid krijgt een boete en taakstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:15

echt mijn mond viel open van verbazing, maar waar waren de eigenaren toen dit gebeurde...?
Als mijn hoefsmid mijn paard zou slaan dan ramde ik hem ik mekaar!!