Madeleine Witte-Vrees trekt Patser terug uit de sport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lianne__

Berichten: 830
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Madeleine Witte-Vrees trekt Patser terug uit de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:27

zonde, zo jong nog. Weet iemand wat de blessure is van dit paard?

bienvenida
Berichten: 475
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Madeleine Witte-Vrees trekt Patser terug uit de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:12

zo'n paard is echt niet geschikt als recreatiepaard, en ook niet om met een amateur weer b/L te gaan lopen.er zijn maar weinig jazzen die daar geschikt voor zijn.
waarom zou zo'n paard niet gelukkig zijn in de wei. ik denk dat elk paard daar gelukkig van wordt. wij mogen blij zijn dat we ze mogen rijden, maar daar kiest het paard zelf niet voor hoor. die willen het liefste in de wei lopen.

CCindy

Berichten: 1348
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:49

tienus63 schreef:
Ik vraag me af zo'n dier wel gelukkig is al de blessure dusdanig is dat hij het zware werk niet aan kan, maar misschien wel pijnloos als recreatiepaard of B/L paard kan lopen, dat niet leuker voor hem is.
Sommige paarden voelen zich afgedankt als ze alleen maar in de wei mogen lopen.


oeh ja inderdaad! Daar had ik niet aan gedacht. Zou wel leuk zijn, dat gebeurt volgens mij bijna nooit met ex-internationale paarden zegmaar.
Als er een kind/jong iemand wat mee zou recreatie rijden en af en toe wat dressuren, is toch super leuk! Dan leert diegene ook super veel qua basis, en het paard verleert het niet, houdt er zin in en heeft geen last van zijn blessures :)

CCindy

Berichten: 1348
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:51

bienvenida schreef:
zo'n paard is echt niet geschikt als recreatiepaard, en ook niet om met een amateur weer b/L te gaan lopen.er zijn maar weinig jazzen die daar geschikt voor zijn.
waarom zou zo'n paard niet gelukkig zijn in de wei. ik denk dat elk paard daar gelukkig van wordt. wij mogen blij zijn dat we ze mogen rijden, maar daar kiest het paard zelf niet voor hoor. die willen het liefste in de wei lopen.


niet mee eens. Paard dat ik gereden heb is helemaal opgeknapt nou hij van weidepaard naar sport/recreatiepaard gepromoveerd (:D) is.
Geldt natuurlijk niet voor allemaal, maar toch.

Paarden willen het liefst hun natuurlijke gedrag na kunnen bootsen. Dat is niet in een afgezet stukje laag en nat grasland lopen hoor.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:27

tienus63 schreef:
Ik vraag me af zo'n dier wel gelukkig is al de blessure dusdanig is dat hij het zware werk niet aan kan, maar misschien wel pijnloos als recreatiepaard of B/L paard kan lopen, dat niet leuker voor hem is.
Sommige paarden voelen zich afgedankt als ze alleen maar in de wei mogen lopen.


[/quote]

Tinus,

mooie overweging, maarrrr die vlieger zal ook vaak niet op gaan.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Madeleine Witte-Vrees trekt Patser terug uit de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:40

Even nog een aanvulling. (met medeweten van amazone post ik dit)
Patser heeft alle rust gehad die hij kon krijgen (de hele zwangerschap van Madeleine + nog enkele maanden).
Nu merkte ze tijdens onlangs op dat hij niet helemaal lekker liep en na dierenartsconsult bleek dat de blessure bij een aanhechting van een pees in het achterbeen zat. Waarbij de letterlijke woorden van de dierenarts waren: "Het zou niet eerlijk zijn om op dit paard te rijden".
Vandaar dus de beslissing om hem, met een vriendje, al met vervroegd pensioen te sturen.

Brando090309
Berichten: 565
Geregistreerd: 03-04-09
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Madeleine Witte-Vrees trekt Patser terug uit de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:45

Ik vind het een mooie beslissing en met een vriendje zal hij wellicht wel een gelukkige oude dag kennen, ik zou in haar plaats net dezelfde beslissing genomen hebben.

@ccindy: een paard wil liefst z'n natuurlijke gedrag nabootsen... ik vind in een weide rondlopen met een soortgenoot nog wel iets dichter tegen het natuurlijk gedrag aanleunen dan een proefje te moeten lopen met een beginneling, maar dat is dan mijn persoonlijke opinie...

CCindy

Berichten: 1348
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:31

Ja hehe, dat is natuurlijker ja :P Maar een proefje lopen en in een wei lopen is nou niet echt een vergelijking :P
Die uitspraak van mij was gewoon algemeen.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Madeleine Witte-Vrees trekt Patser terug uit de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:37

Wat erg jong om nu al met pensioen te gaan. Eigenlijk geen pensioen maar ongeschikt voor de sport. Wel fijn dat hij lekker mag gaan grasmaaieren.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Re: Madeleine Witte-Vrees trekt Patser terug uit de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:05

Hij staat wel nog altijd op de startlijst voor Maastricht over 2 weken...?