Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:49

Ik rijd daar vaak langs met de trein en ik moet zeggen dat daar veel paarden zijn die er niet helemaal lekker bijstaan. :n

Nordan

Berichten: 210
Geregistreerd: 26-04-07
Woonplaats: Brabant

Re: Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:56

ik vind de paarden er niet goed uitzien, zie filmpje de rug van de haflinger.. als ze hoefsmid is ziet ze de hele dag paarden die er allemaal beter bijlopen dan die van haar, dat er dan geen lichtje gaat branden!

robert4
Berichten: 15
Geregistreerd: 12-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:09

paarden vallen aardig mee. dan zijn er duizenden gevallen die er slecht uit zien. als ze op een mooi groen weilandje stonden hoorde je niemand er over. het totale beeld is echt mis.

als deze vrouw de boel op knapt dus drainage,zand,degelijke afrastering! dan is er niets mis mee.

Alleen vraag ik me af waar je mee bezig bent als je toch zelf hoefsmid bent en dan zo de dieren hebt staan. wij hebben bij de winterdag ook stukken grond die kaal zijn. Maar er zijn altijd genoeg droge plaatsen zodat ze niet in de modder hoeven te staan!

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:11

Vind de paarden er niet slecht uitzien, heb zelf genoeg land maar is op het moment vooraan ook een grote blubberzooi en het gekke is ze gaan er ook nog vaak staan, terwijl ze ruimte genoeg hebben.
Als ze echt alleen maar blubber hebben vind ik gewoon dat ze haar moeten verplichten of zand storten of een gedeelte betegelen.

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:12

Ik rij er regelmatig langs met de trein en heb me ook al meerdere malen verbaast over hoe die paarden daar staan.

Het gaat inderdaad even om het totaalplaatje.
De dieren opzich zien er niet heel slecht uit, ze hebben inderdaad hooi en zullen best wel verzorgd worden, maar de situatie waar ze nu in zitten is gewoon niet oke.

Ik ben benieuwd of de eigenaresse er iets aan gaat doen, en zo niet, wat voor stappen er dan ondernomen gaan worden.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:13

ik vind het niets...al die blubber..rare hekken
laag stalletje waar niet eens droog stro of krullen in ligt...veel te kleine oppervlakte wat ik zo kan zien.

Kan ze dat stuk niet huren wat de paarden zelf uitgezocht hadden?
Als je de faciliteiten niet hebt moet je eigelijk geen paarden hebben,teveel dieren op een kleine oppervlakte.

Traber

Berichten: 1117
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:16

Onder het mom van;back to nature :+ oftewel paard natuurlijk ;)(stond in het artikel) heerlijk excuus voor mensen die er zo min mogelijk werk aan willen hebben.Laat ze lekker buiten staan,pleurt er wat hooi in en slootwater is ook erg natuurlijk ,dus goed.klaar is klara,ik ben een mens met paarden.zucht.

Een vrachtauto geel zand,een stukje betegelen,is dat nou zo veel werk?Nee ze zien er niet uitgemergeld uit.Maar ze hebben ook s nachts geen droog plekje om te liggen.Waarom zou je zo paarden willen houden?En als mijn hond naar zo'n hondenopvang moest,dan bracht ik hem nog liever naar een asiel.
Wat een vreemd mens.

Cassagrande

Berichten: 1055
Geregistreerd: 10-09-08
Woonplaats: Kessenich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:16

ingace schreef:
ben niet pro buiten e.d. en al helemaal niet voor hele dagen opstallen (hmm dat daar nooit wat over gezegd wordt door dierenbescherming e.d.....dan zouden heeeeel veel mensen een probleem hebben)
Hele dagen op stal en alleen voor het dagelijkse uurtje rijden naar buiten..dat vind ik nou sneu..vaak ook nog zonder contact met andere paarden..maar goed iedereen zijn ding.

Wel erg veel modder..maar volgens mij konden ze toch op dat veldje uit de modder staan?(en stalletje?)
de paarden kiezen dan dus om in de modder te gaan staan (of heb ik het nu verkeerd gezien)
(begrijp me niet verkeerd...het kan beter! veel beter!)

even een vraag...ik weet niet of iedereen blijkbaar van die hooggelegen golfveldjes heeft ofzo..mmaar als mijn paardje in de winter door de wei heen ploegd..dat staat er en weinig gras (het is winter) meer, en daarom voeren we hooi+ brok e.d. en daarnaast maakt hij er zelf her en te der een blubberbande van. Uiteraard kan hij ook droog gan staan en in zijn stal, maar hij kiest er soms voor om daar in de blub te staan.

daarnaast ben ik bang dat de politie geen poot heeft om op te staan, als zij daadwerkelijk 3 dierenartsverklaringen heeft, die aantonen dat het goed is.(en één dag de tijd om te verhuizen....weet niet hoe het in de stad is, maar hier op de 'boer'is het al lastig stalling te krijgen..laat staan in de stad)

de paarden zien er goed uit... dus vraag me bijna af of dit echt is..
heb zelf voor de dierenbescherming het een en ander gedaan...en het is heeeeeeel lastig om iemand 'te pakken'
je komt de meest vreselike dingen tegen (veel erger dan dit, je hebt het dan over paarden zonder water, die de hele dag in een weiland staan, broodmagere paarden...en de polititie kan niets voor je doen)

ook die andere dame die 'poten wilde breken'nou nou een cursus woedebeheersing is op zijn plaats...oke ik snap de frustraties..maar dit heeft geen nu om zo te staan bleren.



Ik sluit me hiet helemaal bij aan. Er zijn ergere zaken waar wat aan gedaan moet worden. Die dame die´poten wilde breken`ik denk dat ze uberhaupt niet weet waar ze het over heeft. Zulke mensen noemen zich dieren liefhebbers maar zouden wel dieren loslaten zonder over de gevolgen na te denken. Dat vind ik nog veel erger als wat hier wordt aangegeven.

mercedesrk
Berichten: 7
Geregistreerd: 29-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:20

Ja,dit is echt verschrikkelijk,geen woorden voor !!!!
Belachelijk dat dit getollereerd wordt door de dierenbescherming en de aanwezige
dierenartsen ,lijkt me niet erg gezond voor de hoeven ed.

Maarja ,dat zijn hier de regeltjes........moet eerst zover komen dat er
slachtoffers vallen.

Arme dieren ......... en worden ook nog verhuurt ....... en wat krijgen
die stakkers voor hun werk..........stank voor dank,zo de modder weer in en
mevrouw het geld in de knip.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:22

tja, wat moet je nou zeggen........... volgens een bepaalde stroming hoort het zo..........

Nouvel

Berichten: 28582
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:37

dat je zo paarden wílt houden...

natuurlijk prima dat ze zo wat buiten rond kunnen hobbelen en hooi krijgen, maar die bagger...

kleine moeite als je zo graag die paarden daar wilt houden om iets aan de bodem te doen volgens mij, is niet alleen voor de paarden maar ook voor jezelf prettiger volgens mij...
(kan me niet voorstellen dat je deze bagger door gaat om de mest van 5 paarden er elke dag uit te halen bijv...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:41

KiWiKo schreef:
tja, wat moet je nou zeggen........... volgens een bepaalde stroming hoort het zo..........

_O-

Ik zou me doodschamen als mijn paarden zo zouden staan. Ik ben ook niet voor opstallen, maar tot de enkels in de blubs kan niet, vooral als ze er nog uit vreten moeten ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:46

Citaat:
(en één dag de tijd om te verhuizen....weet niet hoe het in de stad is, maar hier op de 'boer'is het al lastig stalling te krijgen..laat staan in de stad)


Ik begrijp je punt, maar de mevrouw beweert dat ze er al staat sinds 1996, dat is dus al zo'n 13 jaar. Ik zou denken dat dit genoeg tijd is om de locatie geschikt te maken voor het houden van paarden of een andere plek te vinden die hier wel geschikt voor is...

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:55

KiWiKo schreef:
tja, wat moet je nou zeggen........... volgens een bepaalde stroming hoort het zo..........


Ik denk dat er maar héél weinig stromingen zijn die dit goedkeuren.
Vidn het zelf ook een schande dat die paarden er zo bij moeten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:57

Storm76 schreef:
KiWiKo schreef:
tja, wat moet je nou zeggen........... volgens een bepaalde stroming hoort het zo..........


Ik denk dat er maar héél weinig stromingen zijn die dit goedkeuren.
Vidn het zelf ook een schande dat die paarden er zo bij moeten staan.


In dit topic begint het anders ook al weer, beter zo dan in een box, las ik.

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:00

Tja Mindim, soms is het moeilijk kiezen tussen 2 kwaden.
Maar ik ben zelf van mening dat de betreffende dame toch iets aan de situatie moet doen, een lading zand bijv zou al veel schelen.
Ik vind het prima dat paarden dag en nacht buiten staan, mits er een droge plek voor ze is waar ze kunnen liggen en slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:02

Storm76 schreef:
Tja Mindim, soms is het moeilijk kiezen tussen 2 kwaden.
Maar ik ben zelf van mening dat de betreffende dame toch iets aan de situatie moet doen, een lading zand bijv zou al veel schelen.
Ik vind het prima dat paarden dag en nacht buiten staan, mits er een droge plek voor ze is waar ze kunnen liggen en slapen.

Dat ben ik helemaal met je eens hoor :)

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:07

Jammer dat paarden ons niet kunnen vertellen of ze de voorkeur hebben aan een droge stal waar ze maar 1 uurtje per dag uitkunnen en tegen tralies opkijken, maar wel hun natje en droogje hebben. Of dat ze liever naar buiten willen en op een modderig stukje grond staan waar ze geen droog plekje kunnen vinden om te liggen...

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:16

Het gaat hier nu over de paarden, maar ik begreep dat er ook honden zijn en dat deze dame die van Marktplaatst plukt? Maar waar zijn die dan ondergbracht? Als de paarden al geen droge plek hebben wat hebben de honden dan en zitten die daar ook op dat terrein?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:17

Het meest schokkende vind ik nog dat er hier mensen reageren dat de paarden er best goed uit zien. Kijk eens goed naar die rug in het begin van het filmpje. Echt schandalig en ik vind de rest er ook belabberd uitzien qua vlees en bespiering, al komen die minder duidelijk in beeld.

Paar natte voeten val ik ook niet over, maar paarden 24 uur per dag in de drek laten staan, is gewoon pure verwaarlozing.

Ik hoop dat dit zooitje gauw opgeruimd wordt en deze dame haar paarden snel kwijt is.

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:29

Er is toch ook nog een gewone normale middenweg? Lekker met zijn allen buiten maar dan met droge voeten? En niet in de mest/blubber smurrie?

Maar die eigenaresse heeft een plaat voor haar hoof, dat is wel duidelijk. Dit is niet goed en ook niet goedgekeurd door drie dierenartsen... wat een onzin kunnen mensen zichzelf toch wijsmaken.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:31

Ook even mijn reactie.
Ik ken de Loolaan al vanaf 1997 en er is al meerdere keren wat aan "gedaan". Ben bang dat er weer niks gaat gebeuren.
Vanaf het filmpje zien ze er goed uit, maar van dichtbij een stuk minder.
Die palomino is een flinke tijd graatmager geweest, werd nog mee gereden kreeg daarna gelukkig wel rust. Als ik me niet goed vergis heeft Miranti (die palomino) al meerdere drukplekken op zijn lijf van het tuig.
Iedereen weet goed dat in de modder staan niet goed is, niet alleen voor de mok en dat noemt zich dan ort. hoefsmid??????
**KNIP**
Ik hoop dat er nu eindelijk eens wat gaat gebeuren!!!
Laatst bijgewerkt door Katja op 07-11-09 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic roddel verwijderd.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:32

Tosadog schreef:
Het gaat hier nu over de paarden, maar ik begreep dat er ook honden zijn en dat deze dame die van Marktplaatst plukt? Maar waar zijn die dan ondergbracht? Als de paarden al geen droge plek hebben wat hebben de honden dan en zitten die daar ook op dat terrein?


Een tijd terug toen ik daar nog was, had ze 2-3 en die gingen mee naar huis.

dravergekkie

Berichten: 9268
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:32

Zal het wat groter neerzetten dan word het mischien gelezen.
Over de honden die liepen indd eerst ook tussen de paarden in de modder !
Nu zitten er nog 3 heele dag in een kennel en de rest is weg gehaalt.
Honden zijn ookal is eerder in beslag genomen.
Vrouw is veder geen hoefsmid zo noemt ze zich alleen maar.
Tevens ligt er naast haar paarden een paddock met dezelfde bodem die wel droog is !
Ze heb het al eerder moeten opknappen maar het is weer precies zo geworden.
Deze paarden staat bijna heele jaar door in de bagger.. gewoonweg omdat het niet snel meer droogt.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:33

Mindim schreef:
Maar ik ben zelf van mening dat de betreffende dame toch iets aan de situatie moet doen, een lading zand bijv zou al veel schelen.


Is ook wel een of twee keer al gedaan maar het resultaat is elke keer weer deze drek.