Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 12:38

http://www.veulenveilingborculo.nl/


Het hengstveulen Edelglans (Jazz x Ulft) is na een kortstondig verblijf bij zijn nieuwe buitenlandse eigenaar terug in Nederland. Een blessure opgelopen rondom het transport, bleek bij nader inzien een lichte fractuur van het griffelbeen.

Hoewel het veulen geen enkele hinder ondervindt van de blessure, kwamen eigenaar Blue Hors. en fokker Huub van Helvoirt toch overeen de koop ongedaan te maken. Wellicht dat een van de meest beloftevolle hengstveulens uit de jaargang 2009 daarmee toch nog voor de Nederlandse fokkerij behouden blijft.

Het veulen werd tijdens de veiling van Borculo afgeslagen op 50.000 euro.

Kijk hier voor foto's en een filmpje.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:29

Zal toch wel meer zijn want als hij er dan geen hinder van heeft waarom wilde ze hem dan niet houden?

Saskia505
Berichten: 235
Geregistreerd: 15-05-08

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:51

Leuk veulen, maar of ik er nou 50.000 euro voor zou betalen...

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:57

Tja zo zie je maar weer...ongeluk zit in klein hoekje. Breuk in griffelbeen kan nu geen hinder veroorzaken maar wellicht wel op termijn. Behalve fokwaarde zal het veulen ook sportwaarde hebben. Kan me voorstellen dat je voor een dergelijk bedrag een veulen wilt dat in ieder geval als het bij je op stal komt 100% is. Jammer voor de verkopende partij, een dergelijk bedrag krijg je maar zelden natuurlijk!

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:07

Ach verhuist hij toch gewoon naar de pannenkoekenboer. :D

SunnyBL

Berichten: 456
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:08

Saskia505 schreef:
Leuk veulen, maar of ik er nou 50.000 euro voor zou betalen...


Zal best een prachtveulen zijn voor de kenners en ik heb er echt de balluh verstand van maar ik vind hem een beetje eng... 8)7

meredith
Berichten: 1451
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:18

kijk zo hoort het ook!

niet goed paard en geld terug.

niet zoals bij mij en meer slachtoffers van veilingen: paard dood en pech gehad.

palo2
Berichten: 268
Geregistreerd: 27-10-06

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:43

Vond het [te] veel geld voor dit veulen! Zal wel aan de naam liggen, de andere die ze kochten vind ik een veel beter veulen!!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:45

sow, dan baal je als fokker ook stevig!!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15927
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:23

Het verhaal zal wel anders liggen want een blessure tijdens het transport is voor de koper maar ze moeten toch iets zeggen. Ik gok erop dat hij op de foto geweest is. :=

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:57

Dat kan natuurlijk wel zo zijn, maar dat wil niet zeggen dat je toch andere dingen overeen kan komen?

Zal best een goede zijn, maar behouden voor de Nederlandse fokkerij? Het is een Jazz x Ulft x Amor uit de Endy-lijn...

LauraLala

Berichten: 949
Geregistreerd: 17-08-08
Woonplaats: Winterswijk

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:59

Ik was er bij in Borculo, wel jammer dat hij een blessure heeft!
Zelf zou ik nooit zoveel geld voor een veulen betalen..

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:40

janderegelaa schreef:
Het verhaal zal wel anders liggen want een blessure tijdens het transport is voor de koper maar ze moeten toch iets zeggen. Ik gok erop dat hij op de foto geweest is. :=


en wat zie je op foto van zulke jonge veulens....meeste da zeggen dat na maand of 11 pas gerongtend kan worden...

flyfly

Berichten: 2733
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:31

janderegelaa schreef:
Het verhaal zal wel anders liggen want een blessure tijdens het transport is voor de koper maar ze moeten toch iets zeggen. Ik gok erop dat hij op de foto geweest is. :=



Dat lijkt mij toch ook. De verkoper is toch niet verantwoordelijk voor een ongeluk in de wagen?? Ik neem aan dat ze het veulen hebben verzekerd voor het op transport ging. Wanneer je een veulentje koopt voor zoveel geld wil je geen risico lopen!!!
Als je bijvoorbeeld een televisie koopt, je neemt hem mee naar huis en hij valt om in de auto, ga je er toch ook niet mee terug omdat hij niet meer zo is als toen je hem kocht??
Kan heel goed zijn dat ze wat anders gevonden hebben ja.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:34

ben het er ook mee eens dat het teveel geld is, heb wel betere veulens gezien en idd, met een interessantere afstamming (sorry meneer v. helvoirt)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15927
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:35

sigrid1182 schreef:
janderegelaa schreef:
Het verhaal zal wel anders liggen want een blessure tijdens het transport is voor de koper maar ze moeten toch iets zeggen. Ik gok erop dat hij op de foto geweest is. :=


en wat zie je op foto van zulke jonge veulens....meeste da zeggen dat na maand of 11 pas gerongtend kan worden...

Ik kan me toch een Rubin Royal veulen herinneren dat niet afgerekend werd bij aflevering na de veiling omdat zn kogels bol stonden van de OCD.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:37

als jong veulen kan je toch geen ocd HEBBEN, alleen kunnen ze zien of het ocd zal kunnen worden maar het gebeurd ook weleens dat dat weer normaal groeit vandaar dat ze het pas 100% zeker kunnen zeggen bij anderhalf jaar volgens mij zat het zo hoor

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:39

dat de zaak niet simpel is geloof ik graag ik snap alleen niet wat janderegelaa hier zo lollig aan vindt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15927
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:57

stoffel schreef:
dat de zaak niet simpel is geloof ik graag ik snap alleen niet wat janderegelaa hier zo lollig aan vindt

Het icoontje staat ook voor nagelbijten Stoffel.

stoffel
Berichten: 919
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:09

leg eens uit

Wanted2003

Berichten: 2661
Geregistreerd: 29-06-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 08:06

Denk dat de heer V. Helvoirt liever nu het veulen terugneemt en later geen gezeik ermee krijgt. Dan dat het veulen daar blijft en zijn goede naam gaat eraan als naar verloop van tijd er toch iets blijkt te zijn.

En dat er € 50.000,- voor betaald is, tja dat geven de meeste mensen hier nooit uit aan een paard. Of het nu een veulen is of een ervaren sportpaard. Deze mensen hadden het ervoor over, klaar. Het is wat de gek ervoor geeft en deze mensen wilde dit veulen overduidelijk erg graag. Of het veulen nou € 5.000,- / € 50.000,- of € 500.000,- waard was doet er niet toe, zoiets kan altijd gebeuren.

Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 08:44

essiesilly schreef:
als jong veulen kan je toch geen ocd HEBBEN, alleen kunnen ze zien of het ocd zal kunnen worden maar het gebeurd ook weleens dat dat weer normaal groeit vandaar dat ze het pas 100% zeker kunnen zeggen bij anderhalf jaar volgens mij zat het zo hoor



Dit klopt een vriendin van me heeft laatst een 1,5jarige op de foto gezet en die had helaas wat OCD'tjes.
Imo doet Dhr. van Helvoirt er goed aan om het veulen terug te nemen, hij heeft immers een behoorlijk goede reputatie opgebouwd
en het zou zonde zijn als dit incident deze teniet zou doen.

Ach we zullen het in de toekomst wel zien wat er nou werkelijk aan de hand is ;)
Hopen dat het allemaal wel meevalt

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:26

Ja hij verdient elk jaar een veelvoud van het bedrag alleen al op de veulenveilingen. Nu even je een betrouwbare fokker tonen en volgend jaar gewoon weer verder.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:24

als t diertje vol ocd zit, dan lijkt me dat ook geen goede reclame...voor de fokkerij van van helvoirt...

ik vind het zwaar overdreven die prijzen op veilingen en kan me niet voorstellen dat mensen met verstand van paard , op veilingen veulen kopen...

is gewoon grote reclame stunt, die veulen die boven de 15-20 duizend verkocht worden...

en als de dure veulens worden gerongtend, dan had van helvoirt er verstandig aan gedaan omz on veulen van te voren te rongtenen.....dat zou hem dit nieuwsbericht dan hebben gescheeld...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:15

Mensen moeten eens niet zo speculeren.