Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:00

Eindelijk wordt er is een keer iets gedaan in dit land aan paardenwelzijn, alleen jammer dat de politie dit moet doen en de dierenbescherming dit blijkbaar niet voor elkaar kreeg ? dat snap ik dan weer niet....

SamCo

Berichten: 2340
Geregistreerd: 23-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:04

Goed lezen is ook een vak ;-) Terrein was 20 bij 10 meter. Dus 2 paarden in de blubber op een oppervlakte van 20 bij 10 meter!
20 bij 10 meter!!! Om en nabij mijn woonkamer. :P
Heeft niets te maken met een 24/7-buiten-situatie.
Laatst bijgewerkt door SamCo op 08-11-09 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:04

Urielle schreef:
Ik kan het zo al voorspellen: paarden hadden voer, water en beschutting dus de paarden worden opnieuw terug gestuurd naar de eigenaar. Dit is gewoon een mediaspektakel, want wettelijk kun je hier niks mee.
Zie al die verhalen eens van pony's met omgekrulde voetjes, paarden die niet weggehaald worden omdat buurtbewoners ze water geven etcetera.


dacht ik ook net over, mediapoppenkast :roll: tientallen gevallen die schrijnender zijn maar daar gebeurd ook niks mee.
die van mij staan ook in de blubber, hebben wel keuze tot droog/binnen staan maar dat doen ze nagenoeg amper. hier krijgen ze niet eens onbeperkt hooi.... krijg ik nu ook de dierenbescherming ook op mijn dak? nee, omdat ze hier de mogelijkheid hebben om met droge voeten te staan.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:06

scoxxx schreef:
Goed lezen is ook een vak ;-) Terrein was 20 bij 10 meter. Dus 2 paarden in de blubber op een oppervlakte van 20 bij 10 meter!
20 bij 10 meter!!! Om en nabij mijn woonkamer. :P
Heeft niets te maken met een 24/7-buiten-situatie.

woonkamer van 20 bij 10? woon jij in een kasteel en is je wc 3 bij 5 meter? ;)

EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:11

In andere topic had ik het filmpje gezien, natte bende, hoort niet maar er is niet te zien hoe het hele terrein er uit ziet. Ik heb hier ook een stukje dat zo'n natte bende is. Ook stukken waar ze droog staan.
Als deze paarden echt geen droge plek hebben dan vraag ik me af waarom de buren niet helpen en even met man en macht proberen te helpen om een stuk te betegelen.
Tenminste zo pak ik dat altijd aan, ik ga er naar toe en probeer te helpen.

Ik ben ook eens op een lokatie geweest waar niemand het ziet, deze paarden stonden binnen, donkere stal en aparte stallen, het meeste houtwerk was opgevreten en de dieren wisten van ellende niet hoe hard ze moesten weven. In het weekend liepen ze voor de koets. De rest van de week staan ze binnen weg te kwijnen, ja deze paarden krijgen drinken en voer en staan droog.

Waarom deze mediahype als er ook te helpen is door handen uit de mouwen te steken? Is dit om zieltjes te winnen voor de dierenbescherming?
Riekt dit niet naar de mediahype over de paarden van Marrum? Ook daar is er zelfs parlementair over gediscussieerd, was vervelend voor de eigenaar, maar hij was binnen de wet, heeft de paarden opgehaald, die paarden zijn zelf teruggegaan. Het enige wat uit dat parlemntgedoe kwam was dat niet alle paarden zo netjes gechipt waren, er was daar geen sprake van verwaarlozing.
Deze paarden in Den Haag zijn ontsnapt of zij ze er uitgelaten door boze buurtbewoners?

Het zou jezelf maar overkomen en niemand helpt je even om te helpen met betegelen van een stuk grond.
OK misschien moet je geen vissen houden als je geen aquarium hebt, maar dit zal iedereen kunnen overkomen die paarden buiten houdt en niet binnen waar niemand het ziet.

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:13

@ estherhegt
Dan zou ik in mijn eentje zwoegend die tegels gelegd hebben, echter beweert de vrouw dat er geen probleem is en ik denk dat daar het probleem ligt ;)

EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:16

melaniepk schreef:
@ estherhegt
Dan zou ik in mijn eentje zwoegend die tegels gelegd hebben, echter beweert de vrouw dat er geen probleem is en ik denk dat daar het probleem ligt ;)


Ja misschien is dat wel zo, er is namelijk wel een probleem, maar ik denk dat de vrouw te weinig ruimte krijgt voor verweer en hoor en wederhoor.

eppie38

Berichten: 1220
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:45

EstherHegt schreef:
melaniepk schreef:
@ estherhegt
Dan zou ik in mijn eentje zwoegend die tegels gelegd hebben, echter beweert de vrouw dat er geen probleem is en ik denk dat daar het probleem ligt ;)


Ja misschien is dat wel zo, er is namelijk wel een probleem, maar ik denk dat de vrouw te weinig ruimte krijgt voor verweer en hoor en wederhoor.

Maar hoelang zou je haar dan de kans moeten geven dit op te lossen want het is al heel erg lang zo denk ik als ik de berichten mag geloven.
Ik vind het eigenlijk ook best sneu hoor, mijn instelling is wel dat tja wat is er aan vooraf gegaan en wat zijn haar motieven en ideeen hierover.
Jaren geleden woonde er een doktersechtpaar bij ons in het dorp, die mensen waren echt compleet van de wereld en de dierenstapel groeide en groeide maar, de omstandigheden waren ook beroerd maar zelf hadden ze het nog veel slechter, geen licht, geen gas enz.
Mensen die aan de deur kwamen werden weggejaagd.
De man is tenslotte overleden en de kinderen hebben de dierenstapel opgeruimd, de motieven waren zuiver maar de omstandigheden beroerd maar die mensen waren wel echte dierengekken, tot het absurde af eigenlijk.
Brengt me terug bij deze vrouw, ik had haar graag geholpen als het niet zo ver was geweest want ik geloof niet dat ze echt bewust slecht voor haar paarden is geweest.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:47

Als ze nou heel de gemeente Den Haag - Nederland eens gaan controleren op paarden die in de drek staan, te lang op stal staan, amper te eten hebben of slechte stallen... kun je volgens mij aardig wat paarden en pony´s gaan verhuizen....
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 08-11-09 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

eppie38

Berichten: 1220
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:48

VanHuisUit schreef:
Als ze nou heel de gemeente Den Haag - Nederland eens gaan controleren op paarden die in de drek staan, te lang op stal staan, amper te eten hebben of slechte stallen...
Vind het erg merkwaardig dat er dan 2 worden weggehaald, die anderen staan er toch net zo bij...

Staan er nog meer paarden dan onderzelfde omstandigheden, zou wel erg vreemd zijn eigenlijk?

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:49

Er was toch sprake van 5 paarden, rekensom 5 en dan 2 weg houdt er 3 over toch...

dravergekkie

Berichten: 9268
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:55

klopt de andere 3 staan er nog.

eppie38

Berichten: 1220
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:56

Oke! dat heb ik even gemist dan, nou zou inderdaad wel erg bizar zijn.
meschien waren die in slechtere conditie als de andere dan, ik noem maar wat, vind het wel vreemd eigenlijk.

eppie38

Berichten: 1220
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:57

dravergekkie schreef:
klopt de andere 3 staan er nog.

Draversgekkie, als ik het goed gelezen heb zit jou stal toch ook daar in de buurt, wat vind jij er dan van als ik vragen mag?

EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:57

eppie38 schreef:
Maar hoelang zou je haar dan de kans moeten geven dit op te lossen want het is al heel erg lang zo denk ik als ik de berichten mag geloven.
Ik vind het eigenlijk ook best sneu hoor, mijn instelling is wel dat tja wat is er aan vooraf gegaan en wat zijn haar motieven en ideeen hierover.


Het vervelende met de media is dat het eenzijdig is. De paarden die in een donkere stal die staan te weven en er niet uit komen worden niet gezien.
Dit wordt wel gezien, maar de beelden van het filmpje geven misschien de hele lokatie niet weer?
Als iemand bij mij zou filmen zou ie kunnen manipuleren door alleen baggerstukkie te doen en niet de droge plekken te filmen. Op filmpje heb ik schuilstal gezien, ik neem aan dat er onder dat dak een droge plek is?
Ook bij Marrum is het gebeurd dat er eenzijdig werd geoordeeld, maar niemand wil zijn paarden laten verdrinken, toch sprak iedereen er schande van.
Het zou je maar gebeuren. Misschien is deze vrouw wereldvreemd, dat kan goed, maar hoor en wederhoor ontbreekt naar mijn mening op dit moment.
De veroordeling ligt bij de rechter en niet bij de pers. ( tenminste als journalisten eens integer zouden zijn kwam het misschien niet eens zo ver)
Ik vraag me dus af of alle informatie klopt en alle beelden van de locatie kloppen en niet enkel een klein stukje is gefilmd en droge plekken over zijn geslagen in de media.

SamCo

Berichten: 2340
Geregistreerd: 23-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:03

Pellie schreef:
scoxxx schreef:
Goed lezen is ook een vak ;-) Terrein was 20 bij 10 meter. Dus 2 paarden in de blubber op een oppervlakte van 20 bij 10 meter!
20 bij 10 meter!!! Om en nabij mijn woonkamer. :P
Heeft niets te maken met een 24/7-buiten-situatie.

woonkamer van 20 bij 10? woon jij in een kasteel en is je wc 3 bij 5 meter? ;)


Nou OK, poging 2 ;-) halve rijbak...

Twee paarden in een halve rijbak a "onbehandelde" (klei)grond is volgens mij te klein om voldoende droge plekken te geven.
Nu heb ik begrepen dat vaak gebonden bent aan gemeente-regels. Terrein verharden danwel zand storten, daar is een vergunning voor nodig (jaja... Nederland ;( ).... echter stelton-platen mogen ten alle tijden zonder vergunning geplaatst worden.

Miss_Jess

Berichten: 144
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Den Haag (voorburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:11

estherthegt, alles wat in het filmpjee voorkomt klopt dat is het enige wat ze heeft en ondr het dak is geen droge plek, dat weet ik want een jaar terug had ik daar een stukjer verderop een verzorgpony die had ik 2 jaar lang ongeveer en ik kom nog vaak langs om te kijken en de situatie is altijd hetzelfde, al sinds ik daar kom is het een modderzooi geweest. ( bij qurinne dan hé) en die die beestjes staan altijd in der modder zonder droog plekje. we weten dat er geen droog plekje is omdat als je over de schutting kijkt zie je dat het zelfs onder het dakje modder is te triest voor worden, en zij altijd maar volhouden dat haar paarden er goed bij staan, egt om gek van te worden en dat er zelfs mensen komen om te rijden ik zou daar geeneens willen rijden als zij zo met der paarden omgaat.

dus ze hebben egt alles laten zien in het filmpjee ;)

gelukkig zorgt dravergekkie wel voor der pony's en hebben die een droog plekkie :D:D

EN QURINE DE KOK NIET !!!!!

paars

Berichten: 5607
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:42

VanHuisUit schreef:
Als ze nou heel de gemeente Den Haag - Nederland eens gaan controleren op paarden die in de drek staan, te lang op stal staan, amper te eten hebben of slechte stallen... kun je volgens mij aardig wat paarden en pony´s gaan verhuizen....
Nou, lijkt me een prima plan, hoog tijd! Een paard houden vraagt méér dan alleen ván een paard houden. Dat vergeten sommige mensen helaas voor het gemak wel eens.....

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:51

Citaat:
Nou, lijkt me een prima plan, hoog tijd! Een paard houden vraagt méér dan alleen ván een paard houden. Dat vergeten sommige mensen helaas voor het gemak wel eens.....

+:)+
en zeker als je er 5 houdt ;)

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:56

Kunnen ze beginnen in dit topic :D [VSW] Wie heeft allemaal hun pony(s)/paard(en) 24/7 op het land? als je daar leest wat de afmetingen van de paddocks zijn, vele ook zonder schuilstal ;( en dan verkondigen dat ze het goed doen want hun paard loopt 24/7 buiten en die hebben het zoveel beter dan mijn paarden die minimaal 12 uur per dag op 1 hectare lopen (ook in de winter) en snachts op stal staan 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:58

Goed zo. In het filmpje gaf de agent de vrouw toch een ultimatum, om de boel in orde te brengen. Nou dat heeft ze niet gedaan, pech voor d'r.

Tja en er zijn schrijndender gevallen, maar dan moet je in dit soort situaties maar niet optreden.
Als je moord kunt krijgen laten we diefstal maar lopen, om even in politietermen te blijven.
Er zijn schrijndender gevallen, ja en? Een stuk van 20x 10 is niets, vooral niet als het overal beblubberd is en de stal evenzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:59

Mist schreef:
Kunnen ze beginnen in dit topic :D [VSW] Wie heeft allemaal hun pony(s)/paard(en) 24/7 op het land? als je daar leest wat de afmetingen van de paddocks zijn, vele ook zonder schuilstal ;( en dan verkondigen dat ze het goed doen want hun paard loopt 24/7 buiten en die hebben het zoveel beter dan mijn paarden die minimaal 12 uur per dag op 1 hectare lopen (ook in de winter) en snachts op stal staan 8)7


Ik heb een tinker, nou in die condities heeft ie binnen de kortste keren wat aan zijn benen.

@ Rosita, 23 uur op stal is ook niets nee, maar dit ook niet en daar zit nog een heeeeel gebied tussen.

Jonge_Monte

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:11

Ik had het ook al gezien op de TV.
Dat mens spoort niet. :(
Ze is ook nog eens hoefsmid. :r
Dan zou je toch beter moeten weten.
Vind dit diep triest.
Ik hoop dat ze de paardjes dit keer niet terug krijgt en dat ze een betere haven krijgen ;(
Vraag me wel af hoe het dan nu met die andere 3 gaat.
Want er stonden er 5 en ze hebben er 2 in beslag genomen :?
Hoop dat ze toch een flinke straf gaat krijgen.
Dit is onacceptabel :(

SamCo

Berichten: 2340
Geregistreerd: 23-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:14

Mist schreef:
Kunnen ze beginnen in dit topic :D [VSW] Wie heeft allemaal hun pony(s)/paard(en) 24/7 op het land? als je daar leest wat de afmetingen van de paddocks zijn, vele ook zonder schuilstal ;( en dan verkondigen dat ze het goed doen want hun paard loopt 24/7 buiten en die hebben het zoveel beter dan mijn paarden die minimaal 12 uur per dag op 1 hectare lopen (ook in de winter) en snachts op stal staan 8)7


Ligt aan de ondergrond.... Hiero kleigrond en dus veel aanpassingen nodig om ook in natte periode's (aan) de paarden droge voeten te kunnen "garanderen".
Mijn paarden staan overigens ook 24/7 buiten. Staldeuren staan open, ze gaan er nooit in.

Anoniem

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:19

We hebben hier hele vette klei. Wanneer het te nat wordt, kunnen ze er niet op. Het glijdt enorm en ze lopen het helemaal stuk, met gevolg dat je in het voorjaar een soort grasveld met betonuitsteeksels(zo hard wordt het) krijgt. Dus hier paddocks en bak en inloopstal. En met vriesweer weide en eventueel met veel droog weer, de weide ook weer. Maar zoals madam paardenhouden vind ik niet kunnen.