Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
femiaans

Berichten: 1020
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:18

Beste Alves,

Ik snap nog steeds niet waarom je denkt dat een sober ras schijnbaar met minimale zorg toekan. Ik vind het heel aardig dat je toelicht dat sobere rassen niet op een volle wei hoeven te lopen, en niet op brok hoeven te komen staan. Maar ze hebben wel hun verzorging nodig. En dat is effe iets meer om ze in de troep te gooien. Waar jij nu een beetje op aangaat is dat de mensen met wat minder financiele middelen maar vooral een Fjord of een haflinger moeten kopen, want die kosten helemaal niets wat onderhoudt betreft! Elk dier heeft zijn minimale levensbehoefde nodig, maar als je echt liefde voor ze zou hebben maak je het ze juist zo comfortabel mogelijk! En dat wil niet zeggen pamperen, 6 dekens erop, 23 uur op een hok ( dat is namelijk weer de andere grens die ik al eerder benoemde), maar maximale zorg wat het dier goed doet. Zeker dieren die ook nog hard aan het werk moeten verdienen zoveel meer dan dáár te moeten leven en dan nog met mensen om zich heen die ze situatie zo weten te bagatalliseren dat het allemaal wel meevalt, en elke avond met een schoon geweten rustig gaan slapen...

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:30

Voordat er weer een mega discussie losbarst over de KWPN-er, Haflinger, IJslander enz.enz. wil ik jullie nog één ding vertellen. Niet schrikken.... maar mijn 'KPWN-er met klasse' rolt en speelt, indien aanwezig, erg graag in de modder! En... jaja, ik vind het heerlijk om te zien en minder om te poetsen.
En Hanneke ohoh, je hebt t weer niet goed gelezen en/of niet begrepen, maar die 3 bewuste dagen is er NIET GEVOERD. En dat weet ik zeker omdat er door alle commotie constant mensen aanwezig waren...

xRONINIx
Berichten: 455
Geregistreerd: 16-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:57

Ik sta er versteld van dat er nog mensen zijn die dit enigzins goedkeuren! :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:38

Alvares, leuk paard heb je. In je profiel zie dat je je paard net zo houdt als Q, dus ik snap je reakties over de hoeveelheid bewegingsruimte en modderlaag heel goed :roll: Jouw paarden staan er nl net zo bij.

De mijne ook hoor, die staan nu in de regen in de paddock die ook al aardig blubberig wordt, althans het is zand en geen modder want ik woon op een kleigrond, dat is pas blubber als dat nat wordt en daar zet ik ze niet in, zand vind ik wat aardiger. Maar mijn KWPNer staat er lekker in met een nat pak, zonder deken... eerst gerolt in de blub en met die laag gaat hij straks weer op stal voor een heerlijke maaltijd, een berg hooi....Gewoon omdat ik vind dat hij het verdiend om lekker droog hooi te eten zonder modder en daarna even lekker op zijn volle buikje op een zacht droog betje te liggen, daarna gaan we rijden...Hij heeft het echt slecht hoor!! 8-)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:40

Jericho91 schreef:
Geerke, de honden zitten (dit jaar) in een kennel van 1 x 2 m. Er staat een grote emmer brokken en een emmer water. De brokken worden ververst als ze op zijn (brrrr.... maagtorsie). Vorig jaar liepen ze overal rond en hadden een paar hondenhuisjes die vol met regenwater stonden en 'sliepen' ze dus OP het hok. Ook is er ééntje doodgereden door de trein, die vlak langs loopt. Geen enkel toezicht of wat dan ook! Een tijdje terug had ze een zwarte X-labrador, in eerste instantie een hele stoere hond. Echter liep deze hond op het stuk modder tussen de 3 paarden. Aantal weken terug heb ik hem voor het laatst gezien en was hij sterk vermagerd en had kale 'ligplekken'.... had ik m toen maar meegenomen want nu is hij dood! Onze volgende stap is dus ook om te zorgen dat ze niet alleen GEEN paarden maar zeer zeker ook GEEN honden meer mag houden!




ik vind dit niet kunnen...ook die paarden niet....maar ik begrijp dat ik in de minderheid ben....en ver weg in frankrijk zit...

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:48

Hoi Geerke, ja Frankrijk is ver weg maar je bent absoluut niet in de minderheid hoor! En we blijven doorknokken voor het welzijn van, in ieder geval, deze dieren!

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:56

Hoi Russel, oké dat verklaart dus de reactie van Alvares! Ben blij dat die van ons ook overdag lekker in de blubber/modder/bagger kunnen rollen ALS ZE DAT WILLEN en 's avonds droog en schoon staan met normaal voer. Da's wel t minste wat we terug kunnen doen voor 'de gebruiksvoorwerpen', toch?

Krijg trouwens net een mailtje dat er een soort Ridgeback is gezien in de kennel bij mevr. de Kok, nu met z'n vieren in een hok van 1 x 2 m.!!!!! Schande....

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:21

Jericho91 schreef:
Voordat er weer een mega discussie losbarst over de KWPN-er, Haflinger, IJslander enz.enz. wil ik jullie nog één ding vertellen. Niet schrikken.... maar mijn 'KPWN-er met klasse' rolt en speelt, indien aanwezig, erg graag in de modder! En... jaja, ik vind het heerlijk om te zien en minder om te poetsen.
En Hanneke ohoh, je hebt t weer niet goed gelezen en/of niet begrepen, maar die 3 bewuste dagen is er NIET GEVOERD. En dat weet ik zeker omdat er door alle commotie constant mensen aanwezig waren...


Sommige van ons zijn gewend dat onze paarden heerlijk buiten kunnen spelen, in de blub, op het land etc.
Zij ook weer naar een droge schone stal toegaan, misschien nog grondig gepoetst worden en wij vinden dat behagelijk voor de paarden en doen dit met een berg vol liefde...
Dit heeft niks met de klasse van het paard te maken, maar met de visie die de eigenaar erop heeft...

Ik begrijp jullie punt, natuurlijk is het heel erg rommelig en met een beetje fastoen ruim je die troep op!
Maar wij vinden het behagelijk voor onze beesten dat zij in de nacht warm en droog staan, een ander vind dit zielig en wil haar paard zoveel mogelijk paard laten...
Bijvoorbeeld de fjorden (het ras heet anders, maar kan er niet opkomen) die in Monster staan, die staan ook 24/7 buiten!

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:57

maar 24/7 buiten staan, of 24/7 buiten staan in niets anders dan modder, vind ik wel een verschil.
24/7 zonder droge plek om te liggen, of dat nu binnen in een schuilstal is, of buiten in het zand, vind ik niet kunnen.
Hier houden we de schuilstal droog en schoon, en als er te weinig ruimte is om buiten droog te liggen gaan 2 van de 4 dieren voor de nacht op stal.

Ze kunnen best een nachtje in de modder staan, maar dagen en weken achter elkaar zonder fatsoenlijk droge plek om te liggen is niet goed... En dan mag de dierenbescherming best ingrijpen...

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:23

Jericho91 schreef:
ja HC, dat weet ik natuurlijk ook!!! .


Ventileer dan geen halve waarheden en onzin ter onderbouwing van wat jij vind.
Ík vind dat er nóg 199.998 paarden in beslag genomen kunnen worden.
Dat is echter geen criterium.

Er zijn in NL geen welzijnseisen aan paardhouden. Droge voeten of schuilstal bv. ís geen eis. Er ís geen enkele eis.
Alleen de algemene norm mbt dierenmishandeling is van toepassing.

Goede welzijnsnormen voor paarden ontbreken node.
Daar kunnen dan álle paarden aan getoetst worden en is ´vinden´ overbodig.

Waarom steek je jouw energie niet in het streven naar goede welzijnseisen voor paarden? Daar kan deze vrouw dan óók aan getoetst worden. Nú krijgt ze waarschijnlijk haar paarden gewoon terug.
Hoef je niemand te bedreigen, ook niet persoonlijk en grof te worden op Bokt terwijl 199.998 paarden er baat bij hebben.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:42

maar dat is hier in frankrijk is dat ook zo....alles voor honden wat regelgeving betreft is redelijk geregeld,maar voor paardenwelzijn niet.

Hoewel het hier wel verplicht is een schuilgelegenheid te hebben.
Maar meer vanwege de zomerse temperaturen.

Je mag hier als particulier niet meer dan 9 honden hebben....dan ben je fokker en gelden er andere regels voor sanitaire voorzieningen/afwatering van de evt. kennels enzo...(dus wat dat betreft had deze mevrouw beter in frankrijk kunnen wonen,dan was er vermoedelijk wel wat aan gedaan)

Ik denk dat het voor paarden nog niet goed geregeld is omdat niemand ooit heeft kunnen bedenken dat er zoveel mensen een paard willen houden,het aantal paarden in nederland is explosief gestegen in de laatste 15(?) jaar...

Hier begint het nu ook....maar hier is ruimte genoeg...

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:19

Oh HC, nou weten we het wel dat ik uit mn slof ben geschoten.... Oud nieuws, en trouwens de discussies gaan inmiddels ook over hele andere zaken dan die 3 overgebleven paarden en inmiddels 4 honden.... En in jou ogen halve waarheden, onzin in onderbouwing, grof en bedreigend op Bokt???? Ik vind het allemaal goed, hoor! Schrijf nu eens iets korts en zinvols ipv ellenlange stukken over welzijnsnormen en algemene normen. Ook daar is iedereen van op de hoogte!

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:00

Goedendag allemaal, zijn we uitgediscussieerd? Wil even laten weten dat het ultimatum van 1 week is verstreken. De Levende Have zal nu verdere stappen ondernemen. Helaas is er nog niks veranderd aan de situatie aan de Loolaan. Zonde, juist nu er 2 weg zijn is er een paddock vrij waar lekker in geruimd had kunnen worden!

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:12

Ja ben het met je eens Jericho!
Erg zonde dat ze niets aan de paddock hebben veranderd...

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:23

gemiste kans van de eigenaresse...

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:01

Jericho91 schreef:
Oh HC, nou weten we het wel dat ik uit mn slof ben geschoten.... Oud nieuws, en trouwens de discussies gaan inmiddels ook over hele andere zaken dan die 3 overgebleven paarden en inmiddels 4 honden.... En in jou ogen halve waarheden, onzin in onderbouwing, grof en bedreigend op Bokt???? Ik vind het allemaal goed, hoor! Schrijf nu eens iets korts en zinvols ipv ellenlange stukken over welzijnsnormen en algemene normen. Ook daar is iedereen van op de hoogte!

HC en iets korts schrijven. Tja... ik zit ook af en toe tenenkrommend de reacties te lezen... hooi met stro vermengen, stenen in de bodem, welzijnsnormen wijzigen, 200.000 - 2 paarden die niet goed gehouden worden...

Grappig ook dat mensen gelijk zichzelf gaan spiegelen aan zo'n situatie... 'Mijn paarden staan zo, mijn paarden staan zus...' Hele literatuurlijsten worden erbij gehaald om situaties te staven, te meten, te bestuderen, argumenten te onderbouwen. Welk ras zus, welk ras zo. En alsof iemand met een KWPN-er niets objectiefs kan zeggen over iemand met een Haflinger en vice versa!

Tjonge jonge. Daar gaat het hier toch niet om... :roll:
We hebben hier alleen even over deze situatie. En wat zien we? Paarden die duidelijk niet worden gehouden binnen de grenzen wat de doorsnee paardenliefhebber toelaatbaar vindt (en nee, HC, jij bent géén doorsnee paardenliefhebber imo, jij gaat een stapje verder). Punt. Is er wat aan gedaan? Deels, want de DB heeft een deel van de dieren in beslag genomen.
Wat kunnen wij eraan doen? Veel of niets. Dat is ieder voor zich. Jericho doet tenminste nog iets door alles in de gaten te houden, de mevrouw aan te spreken en desnoods actie te ondernemen. De rest staat aan wal... oh ja... dat zijn de beste stuurlui. ;) Net als ik. Ik heb namelijk genoeg aan het verzorgen van mijn eigen paarden. Ga me dan niet nog eens met een ander bemoeien.

brennie75
Berichten: 960
Geregistreerd: 22-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:05

als zijn nou niks aan die paddock gedaan heeft en termijn is verstreken?, krijgt ze nou gewoon haar paarden terug ?
en wat mij niet helemaal duidelijk is , in dit verhaal is waarom alleen 2 paarden zijn weggehaald en niet alles!
Wanneer geeft de rechter een uitspraak ? ben erg benieuwd of deze dame gewoon door kan gaan of dat ze haar nou echt aanpakken!
groetjes van bren!

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:31

Morgen wordt Levende Have weer gebeld om e.e.a. door te nemen! Ook voor de honden die er nu nog zitten. TV-West is alweer ingeschakeld, zij waren er per slot van rekening ook bij en zullen bij een volgende in beslagname aanwezig zijn!
En Brennie75: ze hebben de 2 slechtste meegenomen. De IJslanders waren op dat moment niet aanwezig, een 'strandritje' aan het maken (met Hanneke???). De Haflinger was er, volgens hun, lichamelijk niet slecht aan toe. Feit blijft, dat hij nu alleen staat in de rotzooi en dat wordt ook zeker vermeldt!!!!!
Ik zou zeggen: wordt vervolgd, duidelijk is dat mevr. de Kok geen enkele moeite doet om de situatie te verbeteren. Het mooiste zou zijn als zij een houdverbod krijgt op alle dieren, het kan haar duidelijk niet schelen!

brennie75
Berichten: 960
Geregistreerd: 22-05-08

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:42

oh jeetje paardje staat alleen vreselijk zielig! jeetje zeg nou goed tv west maar volgen en de krant! hoe kan het dat het haar niks doet!! vreselijk!
bedankt voor je reactie!
groetjes van bren!

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:31

Hoi Duke, je omschrijft het precies goed! Bij mij was de motivatie om te reageren op HC al beneden nul... Ook ik heb t druk met de verzorging van paard, honden, etc.etc. Ik loop daar wel eens met de honden en als je ermee geconfronteerd wordt onderneem je vanzelf actie! Ook is dit al jaren aan de gang en nu zitten we er weer bovenop en gaan door totdat het eindelijk voor eens en voor altijd ophoudt! Begrijp ook niet dat er nooit eerder verregaande acties zijn gehouden, want iedereen die daar ook z'n paard en/of tuin heeft ziet die ellende ook dagelijks!
Dus... wordt vervolgd.

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:39

Nog even een kleine up-date.... Ben net gebeld door politie Haaglanden. De Levende Have is gister weer gaan kijken en heeft ook geconstateerd dat er niks veranderd is! Ook werd mij verteld dat 'alle betreffende instanties er bovenop zitten en zijn alle alarmbellen aan het rinkelen'. Mevr. de Kok heeft voor de ingang van de container een houten plaat gelegd. Wel eens zelf geprobeerd op een gladde, natte houten plaat te lopen?? De 2 paarden glijden nu de container uit! 't Is echt niet te geloven! Maar goed: wordt wederom vervolgd....

xRONINIx
Berichten: 455
Geregistreerd: 16-08-05

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:48

Ik hoop dat aan deze ellende snel een einde gemaakt wordt!
En dat inderdaad de ogen van de juiste personen nu eens opengaan!
@Jericho91 ik vindt het super dat je,je zo inzet voor deze paardjes en honden!

brennie75
Berichten: 960
Geregistreerd: 22-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 09:49

Jericho91 schreef:
Nog even een kleine up-date.... Ben net gebeld door politie Haaglanden. De Levende Have is gister weer gaan kijken en heeft ook geconstateerd dat er niks veranderd is! Ook werd mij verteld dat 'alle betreffende instanties er bovenop zitten en zijn alle alarmbellen aan het rinkelen'. Mevr. de Kok heeft voor de ingang van de container een houten plaat gelegd. Wel eens zelf geprobeerd op een gladde, natte houten plaat te lopen?? De 2 paarden glijden nu de container uit! 't Is echt niet te geloven! Maar goed: wordt wederom vervolgd....

nou dit slaat toch alles waar is dat mens mee bezig???? echt erger me dood aan dat mens! _-:( -:(-
kan iemand die plaat niet weghalen voordat iemand een been breekt? ;(

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 09:53

een paar rubberen matten over die plank timmeren zal toch niet zoveel moeite zijn?
ik snap ook niet dat ze de boel niet gewoon eens leegtrekt, en her-inricht.
dat zal toch echt wel eens moeten als je paarden op zo'n kleine ruimte houdt..
de hekken ook, dat is een bij elkaar geraapt spulletje.
even investeren in net hekwerk, en het lijkt al heel anders.
of zoals ik al eerder zei, de hele boel overdekken, zodat het in elk geval droog blijft.
is er nou in heel de regio geen stukje weide te krijgen dan daar?

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:08

Marigold schreef:
een paar rubberen matten over die plank timmeren zal toch niet zoveel moeite zijn?
ik snap ook niet dat ze de boel niet gewoon eens leegtrekt, en her-inricht.
dat zal toch echt wel eens moeten als je paarden op zo'n kleine ruimte houdt..
de hekken ook, dat is een bij elkaar geraapt spulletje.
even investeren in net hekwerk, en het lijkt al heel anders.
of zoals ik al eerder zei, de hele boel overdekken, zodat het in elk geval droog blijft.
is er nou in heel de regio geen stukje weide te krijgen dan daar?


kost geld denk ik ;)