Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:08

superwoman schreef:
rosita_
Dus?
Ik vind dat juist goed!
Haar der gang laten gaan, werkt niet!
Dit dierenleed moet stoppen.


Hier dus nogmaals mijn vraag?
Wat was het doel? Volgens mij zorgen dat er een instantie zich gaat bemoeien met het welzijn van deze dieren?
Dat is gelukt.. Ze mag duidelijk niet meer haar gang gaan
Dus waarom nog zo induiken? Media aandacht trekken? Anderen overhalen hoe geweldig de buurtbewoners zijn en hoe slecht de Kok? of.......
Ik weet het niet, dus zou daar graag een antwoord op vinden.

xRONINIx
Berichten: 455
Geregistreerd: 16-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:09

@rosita
Wat is nou eigenlijk je punt,het gaat er toch om dat de beestjes geholpen worden?
Moeten mensen die hier dagelijks mee te maken hebben hun ogen hier voor sluiten?
Mevr de kok zou beter moeten weten ,en gewoon zorgen dat de paarden er netjes bij staan!

Jannyman

Berichten: 69
Geregistreerd: 03-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:11

Ongelooflijk dit! neem dan geen paarden als je de verantwoordelijkheid er niet kunt nemen.
Treurig en helaas horen we dit veel te vaak! ;(

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:11

_rosita_ schreef:
superwoman schreef:
rosita_
Dus?
Ik vind dat juist goed!
Haar der gang laten gaan, werkt niet!
Dit dierenleed moet stoppen.


Hier dus nogmaals mijn vraag?
Wat was het doel? Volgens mij zorgen dat er een instantie zich gaat bemoeien met het welzijn van deze dieren?
Dat is gelukt.. Ze mag duidelijk niet meer haar gang gaan
Dus waarom nog zo induiken? Media aandacht trekken? Anderen overhalen hoe geweldig de buurtbewoners zijn en hoe slecht de Kok? of.......
Ik weet het niet, dus zou daar graag een antwoord op vinden.


idd dat die beesjes eindelijk eens worden geholpen!
Ipv dat die media-toestand zou moeten helpen, heeft mevrouw er nikts aan gedaan en het zelfs nog verergerd!
Als je hier niet op in blijft gaan, dan verbeterd dit nooit!

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:11

xRONINIx schreef:
@rosita
Wat is nou eigenlijk je punt,het gaat er toch om dat de beestjes geholpen worden?
Moeten mensen die hier dagelijks mee te maken hebben hun ogen hier voor sluiten?
Mevr de kok zou beter moeten weten ,en gewoon zorgen dat de paarden er netjes bij staan!


Mijn punt is dat ik me aanvraag waarom er zo in vastgebeten wordt? En constant hier 'updates' worden gegeven van wat LKevende
Haven zei, van wat de Kok nu weer voor dier heeft etc
Mensen hoeven hun ogen niet te sluiten, hebben ze niet gedaan. Zij hebben gedaan wat hun goed leek om te zorgen dat hier iets aan gedaan wordt. De instanties inschakelen...
Is dat dan niet voldoende? Moet er een buurtbewoner, of iemand die verder weg woont maar met de hond wandeld haar oin de gaten houden?

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:14

Inderdaad gaat het hier enkel en alleen maar om die dieren!!!! En Rosita, excuses als het bot overkomt, maar je wilt het gewoon niet snappen! M.i. én na het lezen van dit hele forum kom ik tot de conclusie dat er weer iemand is die ver van het onderwerp afwijkt dmv niet-belangrijk gezanik.

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:17

Komt ie nog één keer: dit is al jaren aan de gang. Paarden en honden zijn al eerder in beslag genomen en weer teruggegaan naar mevr. de Kok. Omdat het in de doofpot verdwijnt, dit keer dus niet......!!!!!!!

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:19

Ik hoef daarvoor geen excuses op voorhand, die maak je meestal achteraf..
Ik snap het wel degelijk, tenminste, het stukje dat die dieren er niet fijn bijstaan en dat je graag wilt dat hieraan iets gebeurd.
Maar de hele heisa eromheen en het zwart maken, in de gaten houden etc van het gebeuren.. nee dat snap ik niet en wil ik niet snappen.
Het zou klaar moeten zijn als je je 'plicht' vervult hebt. De instanties zitten erbovenop. Paarden zijn afgenomen, klaar... jouw taak is gedaan.
Als mensen jouw Peter r. de Vries acties niet steunen, is het klaar en doen zij af...Zolang de posters jouw acties geweldig vinden is het oké...

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, die ontwijk je..
Wáárom zou jij haar in de gaten moeten houden, moeten overleggen met de rest van de 'actievoerders' , hier moeten vertellen wat ze doet etc etc...
Blijkbaar was het niet alleen om de paarden te doen, want dáár is nu hulp/actie voor

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:26

A. Het is niet aan jou om mij te vertellen wat te doen en welke acties er wel/niet ondernomen moeten worden.
B. Zie mijn reactie van 6 min. geleden m.b.t. het antwoord op de vraag waarom er zo wordt vastgebeten in dit geval.

lien_87

Berichten: 543
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:39

_rosita_ schreef:
Ik hoef daarvoor geen excuses op voorhand, die maak je meestal achteraf..
Ik snap het wel degelijk, tenminste, het stukje dat die dieren er niet fijn bijstaan en dat je graag wilt dat hieraan iets gebeurd.
Maar de hele heisa eromheen en het zwart maken, in de gaten houden etc van het gebeuren.. nee dat snap ik niet en wil ik niet snappen.
Het zou klaar moeten zijn als je je 'plicht' vervult hebt. De instanties zitten erbovenop. Paarden zijn afgenomen, klaar... jouw taak is gedaan.
Als mensen jouw Peter r. de Vries acties niet steunen, is het klaar en doen zij af...Zolang de posters jouw acties geweldig vinden is het oké...

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, die ontwijk je..
Wáárom zou jij haar in de gaten moeten houden, moeten overleggen met de rest van de 'actievoerders' , hier moeten vertellen wat ze doet etc etc...
Blijkbaar was het niet alleen om de paarden te doen, want dáár is nu hulp/actie voor


_/-\o_ *\o/* +:)+ _/-\o_

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:03

_rosita_ schreef:
Blijkbaar was het niet alleen om de paarden te doen, want dáár is nu hulp/actie voor



vind je?
Ik vind dat behoorlijk tegen vallen!
Er zijn al eerder acties ondernomen door de instanties, maar ze krijgt ze weer terug en ze gaat weer verder...
Járen loopt dit al!


Door goed op te letten kun je weer ingrijpen als het weer uit de hand loopt of ze weer een grote fout maakt. Instanties kunnen alleen ingrijpen als ze worden getipt door de buren etc.
Het op internet zetten kan eventueel helpen om er samen over na te denken wat "we" er tegen kunnen doen.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:05

Jericho91: wat ik me afvraag... Is er al geklaagt bij- en gerageerd door de gemeente? verloedering ofzo?
Van wie huurt ze het stukje "land"?

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:42

hey Superwoman, ja.. er is al overal melding van gemaakt. Keer op keer weer! Als huurder sta je tegenwoordig ook heel sterk, zeker als je de huur gewoon betaald! Alles daar is van de gemeente.
En het is inderdaad zo dat we nu doorgaan en overal melding van dat zooitje maken want het gaat maar door! Het staat ook op de nieuwssite van SBS.... Voordat een aantal mensen daar weer over gaat steigeren, een mede-buurtbewoner is daar verantwoordelijk voor! Gelukkig hebben we een hele hechte groep die dit keer niet van wijken weten voor het belang van die dieren.

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:29

Ze huurt het dus van de gemeente?
Naar mijn weten moeten er dan eerst vergunningen komen voor eventuele verbouwing en moet de gemeente zelf ook meewerken hierin...
Praat ik onzin of heb ik dit goed?

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:28

Hoi Alves, eerlijk gezegd.... zou ik t niet weten. Maar persoonlijk vind ik het geen verbouwing als je ervoor zorg draagt dat, in ieder geval, de schuilplaats schoon en droog is!

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:33

Volgens mij mag je bijvoorbeeld de schuilplaats wel waterdicht maken, zolang er maar niets aan de maten van de schuilstal veranderd, zonder vergunning....
En mag je ook niet zomaar de grond vervangen als het van de gemeente is!
Je moet me er niet op vastpinnen, maar zoiets staat me bij...

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:39

Een container is tijdelijke bebouwing wat tijdelijk vergunningsvrij neer gezet mag worden.
Maar daar is een maximaal aantal jaar voor. Waarschijnlijk is dta al verlopen. Gedeeltelijk bestraten mag wel.

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:57

Natuurlijk mag je iets verbeteren zonder de afmetingen te veranderen. Dit is helaas niet gebeurd, de bodem in de schuilstal is nog even nat en blubberig als 2 weken geleden. Zal niet meevallen dit te verbeteren aangezien de zooi in de 'paddock' erger is en wat hoger ligt. Er is geen scheiding tussen die twee. Desalniettemin weet ik zeker dat als je echt wilt, er heus wel iets aan te doen is!
De container staat er al veel langer dan 1 jaar. Begrijp ook niet dat de gemeente dit toelaat! Misschien nu Politie Haaglanden er achter aanzit dat er iets verbeterd kan worden. Moeten de partijen wel bereid zijn....... NO WAY!

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:31

Brainless schreef:
Een container is tijdelijke bebouwing wat tijdelijk vergunningsvrij neer gezet mag worden.
Maar daar is een maximaal aantal jaar voor. Waarschijnlijk is dta al verlopen. Gedeeltelijk bestraten mag wel.


Nee hoor!
container moet je in bepaalde gemeentes ook anvragen.
Ik mocht er iig geen 1 neerzetten.

Ik denk idd dat er geen vergunning is gegeven voor de rotzooi op het stukje grond wat de "mevrouw" huurt. Wat een probleem zou kunnen zijn is dat het zó lang is gedoogd, dat ze er rechten op heeft gekregen.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:32

Jericho91 schreef:
hey Superwoman, ja.. er is al overal melding van gemaakt. Keer op keer weer! Als huurder sta je tegenwoordig ook heel sterk, zeker als je de huur gewoon betaald! Alles daar is van de gemeente.
En het is inderdaad zo dat we nu doorgaan en overal melding van dat zooitje maken want het gaat maar door! Het staat ook op de nieuwssite van SBS.... Voordat een aantal mensen daar weer over gaat steigeren, een mede-buurtbewoner is daar verantwoordelijk voor! Gelukkig hebben we een hele hechte groep die dit keer niet van wijken weten voor het belang van die dieren.


ik vind dat jullie goed bezig zijn! *\o/*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:33

ik vind het een beetje hetze vormen aannemen.........

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:39

Oké, mogelijkheden die jij hem biedt... Maar wel binnen een bepaalde norm, toch? Het is geen hetze, maar een poging om de betreffende instanties duidelijk te maken dat deze situatie al veel te lang duurt en, nu er weer een winter voor de deur staat, er eens eindelijk iets definitiefs dient te gebeuren.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:42

maargoed, dat punt is gemaakt toch? waarom nou steeds verder gaan...........

punt is duidelijk, de instanties weten ervan af......... waarom nu nog bezig blijven?

laat de BV Nederland dit uitzoeken, en zal een rechter haar wederom gelijk geven, dan is er een kleine kans dat dit gewoon kan en mag........ en wie zijn jullie dan om dat anders te vinden dan een rechter?

Hier in Nederland mag je nog steeds niet het recht in eigen hand nemen. Dan hebben jullie je daar gewoon bij neer te leggen.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:45

KiWiKo schreef:
punt is duidelijk, de instanties weten ervan af......... waarom nu nog bezig blijven?.


lijkt me vrij logisch... eerder is er ook te weinig aan gedaan door instaties - ze kunnen of willen niet genoeg doen.

Gemeente heeft een huurder die netjes betaald, dus zij moeten wel genoeg klachten krijgen voor ze hier wat aan willen doen.
Dierenbescherming kán niet genoeg doen.

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:49

Inderdaad staat de Dierenbescherming met de rug tegen de muur! Ondanks dat de medewerker van de DB in tranen uitbarstte bij het zien van de 'leefruimte' van deze paarden. Alles valt of staat bij de beslissing van de Officier van Justitie... En daarom blijven we doorgaan met acties om VOOR EENS EN VOOR ALTIJD een einde te maken aan deze erbarmelijke omstandigheden. NOGMAALS: dit is al een paar keer met een sisser afgelopen en dat KAN gewoon niet meer!!!!!!!!!!!!!!!!!