Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:56

en wat als dat betekend dat deze paarden de handel in gaan, of erger voor de dood weg gaan?

hebben jullie dan je zin?

wat willen jullie nou uiteindelijk?

Ik ben het er absoluut mee eens dat er wat moet veranderen hoor, dat staat buiten kijf........

maar draag constructief bij ipv destructief........ tot nu toe is alles wat ik heb gezien van de buurtbewoners destructief......
en dat gaat maar door......... waar stopt het....... wanneer zijn jullie tevreden?

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:25

De twee die nu in beslag zijn genomen, zijn al behoorlijk op leeftijd en dus wordt daar een goed tehuis voor gezocht (mits ze niet wéér teruggaan en voor buitenritten gebruikt worden). Denk je nu echt dat de Dierenambulance/Dierenbescherming ze de 'handel' ingooit?? Kom op zeg! En de slacht is ook echt géén optie, hoor! Geen enkele reden om ze in te laten slapen, daarbij hebben zich al een aantal mensen gemeld die een plekje over hebben/gezelschapspony zoeken! Het glas is halfvol ipv halfleeg hoor!
We zijn tevreden als, NOGMAALS NA AL DIE TIJD, de dieren een dierwaardig onderkomen hebben.

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:00

Daar ben ik weer met een nieuwe up-date.

Jullie zullen begrijpen dat, na die dagen met storm en regen, de overgebleven 3 er nog erger bij staan dan voorheen. Zelfs zo erg dat er ééntje zover in de bagger zakte dat hij niet kon lopen naar zn hooiruif! Heb met eigen ogen gezien dat hij wegzakte tot over de knie.
Vanmorgen werd ik gebeld of ik naar de plek des onheils wilde komen omdat de Telegraaf aanwezig zou zijn. En inderdaad, met nog iemand van de Partij vd Dieren, politie en enkele buurtbewoners. Vanaf morgen is de video + interview te zien op internet De Telegraaf. Al eerder heeft deze krant zich hard gemaakt voor deze dieren en we kregen de mededeling dat ze dat ook blijven doen. Helaas is er van de eigenaresse nog niks vernomen. Ook de honden zaten er eenzaam, verloren en koud bij. Eén politie-agent zei zelfs: 'als dit Amerika was geweest, zouden alle dieren per direct in beslag zijn genomen. Dit is te erg voor woorden'.
Ik hoop van harte dat jullie morgen óf de Telegraaf zullen lezen óf op internet de video gaan bekijken....

Trouwens, uit betrouwbare bron, heb ik vandaag vernomen dat de 2 stumperds die in beslag zijn genomen een super onderkomen hebben in het midden van het land. Ze moesten eerst met de 'hogedruk' schoongespoten worden en 'dringend' naar de hoefsmid. Heerlijk voor die twee.......

quintusgl

Berichten: 4452
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:03

Mooi dat er aandacht aan besteed wordt, alleen begrijp ik nog steeds niet dat de anderen dieren nog niet zijn opgehaald. Er was toch een ultimatum?

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:21

Bedankt voor je update Jericho. ;)

Ik heb het hele topic weer bijgelezen. Ik snap werkelijk waar niet wat nu de kritiek op Jericho nodig voor is. Ze maakt zich hard voor deze dieren. Dat is jaren goedschiks gegaan zonder resultaat. Dan maar kwaadschiks en volgens mij - buiten een emotioneel dreigement (momentopname) - gaat dat nog redelijk netjes. Ze geeft ons updates over de stand van zaken (dus zo nutteloos is het niet om hier nog door te posten, zoals sommige anderen wel beweren). Ik zie hier ook geen hetze, maar juist een groep mensen die zich hard maken voor een paar paarden. Elders op Bokt worden zulke mensen de hemel in geprezen en hier zijn het ineens mensen die samenspannen en voeren ze een hetze. Lijkt me iets overdreven.

Het is toch eigenlijk te gek voor worden dat die paarden dag in, dag uit, continue diep in de modder en nattigheid staan. Een paar uur per dag een beetje modder is geen ramp. Maar dit is duidelijk te veel van het goede (van het kwade eigenlijk).
Laatst bijgewerkt door Duke op 24-11-09 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:21

Met de hogedruk spuit een paard schoonspuiten vind ik not-done!!! :( Dat doet zeer en is hartstikke koud..

Dat ze nu tot hun knieën staan is logisch, overal liggen plassen en het nu blubber. Maar als het zo blijft omdat die grond nu is verzadigd en heel de winter nodig heeft om op te drogen, is het not-done, dan is die grond niet geschikt voor paarden..

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:24

Russel..... bij wijze van spreken natuurlijk!!!! Denk je nu dat deze mensen echt een paard schoonspuiten met een hogedruk????
Natuurlijk is het not-don, ze staan zo al 6 jaar.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:30

O, denk je dat dat niet gebeurd!! Nou echt wel..zeg niet dit specifieke geval, maar het gebeurd zeker wel.

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:53

Waar hebben we t over??? HET GAAT OM DIE DIEREN!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:58

O, is dat zo???? Dáar was ik nog niet achter..

Jericho91
Berichten: 124
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:05

Hé, ik zit hier niet om ruzie te zoeken of zoiets!!!!! Doe niet zo raar....

EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:12

Tsjonge het begint inmiddels een heuse heksenjacht te worden, ik ben blij dat in Nederland de rechter beslist en niet de media en de Telegraaf, ik hoop ook dat de mevrouw ook haar kant van het verhaal eens kan laten horen, zij kan zich nergens verdedigen. Ik hoop dat er eens hoor en wederhoor komt, van de Telegraaf zal ik geen integere journalistiek verwachten.

Storm

Berichten: 20856
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:34

Ondertussen is er genoeg gezegd in dit topic en wordt er volop offline gegaan.
Tijd voor een slotje hier.