Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanneke65
Berichten: 12
Geregistreerd: 07-11-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 00:01

Ik heb op een andere discussie ook al aangegeven dat ik het jammer vind dat maar de helft van dit verhaal wordt verteld. De paarden zijn in prima conditie en worden dagelijks gereden naar duinen en strand. Ze hebben droog onderdak en als dat door de zware regenval heeft gelekt, dan zal dit natuurlijk zsm verholpen worden. Dit is een wegpestaktie van de buurtbewoners (volkstuintjes). Zij hebben nota bene de paarden al een paar keer los gelaten en nu dit. Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd. De politie heeft twee paarden weggehaald uit een paddock en het derde paard laten staan. Daar zal toch geen dierenbescherming het mee eens zijn? Dat getuigt toch maar van het inzicht van deze 'politie'.
Overigens staan er op het complex tientallen paarden verstopt achter hoge schuttingen. Hoe het met deze paarden gaat weet niemand, want die staan niet open en bloot. Helaas komen die paarden ook nooit buiten. Dan maar in de modder en met een droge schuilplek. De paardjes van Quirine zijn alles behalve verwaarloosd!!!
Dit is een op sensatie beluste mediatoestand. Jammer, vooral voor de arme paarden die nu ergens in een stal staan. Ze zijn zoveel beweging en vrijheid gewend. Zij zijn hier de verliezers.

Violette

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 00:14

de 2 minst gezonde paarden zijn in beslag genomen.. de andere 3.. tjaa dat is nog afwachten.

zei is geen smid.. wat voor een dan ook

Ze moet opgesloten worden.. die is echt niet goed

Violette

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 00:21

@ hanneke65

hoe verklaar jij de drukkingen op de ruggen??
hoe kan een paard/pony nu vrij bewegen in de modder??
heb je zelf wel eens een paar rondjes door die bagger zooi gelopen en daarna op een normale bodem?

ja.. ach die paarden die achter de schuttingen staan komen ook vast nog wel eens aan de beurt.. want daar is het ook niet altijd helemaal zo als het hoort

net als wat je zegt.. deze paarden staan open en bloot.. dus ja logisch dat deze opvallen!

Enne niet te vergeten dat dit al langer speelt (van quirine).. jij weet zeker ook niet dat maranti heel lang geleden (toen ze nog voor op "het land' stond vooraan waar nu gebouwen staan) vast was gevroren in de bagger en dat de brandweer er aan te pas moest komen om dat arme dier eruit te hakken.

Jeetje.. wat natuurlijk allemaal zeg!! die blub?!

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 01:26

Raar! Op mijn vorige stal stond een paard wel 6 weken in zijn stal, niet uitgemest, het was dat iemand besloot hem te gaan voeren anders... |(
De dierenbescherming gaf als advies het paard niet meer te voeren zodat hij uitgemergeld werd en zij hier iets mee konden doen!!! |( |( |(
Amahoela!!! Ik kon het niet meer aanzien en besloot het paard in de bak los te gooien, zijn stal uit te mesten (let wel 8 kruiwagens vol stront)!!! Heb hier nog een enorme ruzie om gehad, maar fijn...

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken...
Aan de ene kant zal mijn paard er nooit zo bijstaan,
Aan de andere kant ze staan samen buiten, beschikken over hooi, wintervacht, drinkwater en zien er niet slecht uit, de paarden lijken ook vrolijk op het filmpje...
De schuilschuur is niet 100% waterdicht maar beschermt tegen de grootste weerinvloeden en tegen wind...
Er had inderdaad wel een verhard stuk mogen zijn... Bijvoorbeeld de schuilschuur met wat stro erover heen... En staande hooiruiven zodat het hooi niet uit de modder moet worden geplukt...

EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 01:46

Door internet is Nederland een klein roddeldorp, er wordt hier veroordeeld door de media. Als ik het filmpje bekijk word ik ook beslist niet blij, maar we staan erbij en kijken ernaar. Zou internet in dit geval niet gewoon gebruikt kunnen worden om deze mensen en paarden te helpen? Misschien even wat sponsoring qua spierballen via marktplaats wat verharding, wat zand etc. zodat de baggerbende weg is?
De paarden zien er niet beroerd uit, ik heb het wel erger gezien.
( erger is natuurlijk niet goed) Maar ik kan me niet voorstellen dat het 12 maanden per jaar deze bagger is. De dierenbescherming is weer aan het scoren, ik durf haast te wedden dat ze in de zomer dit als voorbeeld nemen dat paarden gezelschap moeten hebben en buiten moeten kunnen lopen.
Die bagger vind ik ook niets, maar ik vind het ook goedkoop een punt scoren van de pers. Met wat hulp aan de eigenaar en dit voorbeeld gebruiken over vergunningen zouden er misschien wel veel meer paarden buiten gehouden kunnen worden als je maar weet hoe het moet om te zorgen dat paarden droge voeten kunnen houden.

Gargoyle
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 02:48

Zoals ik al aangaf in de andere discussie is het niet zo dat de paarden 365 dagen per jaar in de blubber staan, alleen tijdens deze natte periode. Dit hele gebeuren is in gang gezet door buurtbewoners die al veel vaker de deur naar de paddock hebben ingetrapt en zo de paarden vrij hebben gelaten. Niet te spreken van andere pesterijen.. Omdat Tv West erbij komt met een camera moet meneer agent natuurlijk ff stoer doen. Je kan van niemand verwachten dat hij zijn paarden binnen 24 uur ergens anders kan onderbrengen!
De paddock waar de 2 paarden staan was afgekeurd, de andere was ok. De 2 paardjes van de afgekeurde paddock waren op pad, lekker naar het strand dus wat doet de dierenambulance?? Dan neem je toch gewoon 2 paarden mee uit de goedgekeurde paddock en laat er rustig 1 in zijn uppie achter... Een niet goed voorbereide histerische actie waar niemand iets mee opschiet en zeker de paarden niet!!

janouk
Blogger

Berichten: 17921
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 07:32

Misschien een mediahype, misschien niet. De paardjes zullen wettelijk gewoon teruggaan naar de eigenaar. De wet is nu eenmaal zo.
Ik hoop voor deze paarden, dat de eigenaresse de stal laat repareren, een paar kuub rivierzand laat komen en de drainage regelt. En als ze dat niet kan betalen, moet ze misschien minder paarden nemen. Eigenaar zijn van 5 paarden neemt nu eenmaal verantwoordelijkheden mee en dat kost geld.

Maar ik vind het wel goed dat er een discussie opgang komt. Want jaarlijks in dit op veel plaatsen in Nederland een probleem. Bakken waar paarden tot hun kogels en soms dieper in de modder staan. Duizenden euro's worden uitgegeven aan goede drainering in de rijbak, maar de paddocks worden vergeten.
De discussie is goed, dat mensen hun ogen opengaan en dat hier op gewezen wordt.

En natuurlijk zijn er veel paarden die er nog beroerder bijstaan, maar je moet ergens beginnen met een publiek debat, om uiteindelijk de wet te veranderen. Ik hoop van harte dat de situatie van deze paardjes verandert.

brennie75
Berichten: 960
Geregistreerd: 22-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 08:40

hanneke65 schreef:
Ik heb op een andere discussie ook al aangegeven dat ik het jammer vind dat maar de helft van dit verhaal wordt verteld. De paarden zijn in prima conditie en worden dagelijks gereden naar duinen en strand. Ze hebben droog onderdak en als dat door de zware regenval heeft gelekt, dan zal dit natuurlijk zsm verholpen worden. Dit is een wegpestaktie van de buurtbewoners (volkstuintjes). Zij hebben nota bene de paarden al een paar keer los gelaten en nu dit. Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd. De politie heeft twee paarden weggehaald uit een paddock en het derde paard laten staan. Daar zal toch geen dierenbescherming het mee eens zijn? Dat getuigt toch maar van het inzicht van deze 'politie'.
Overigens staan er op het complex tientallen paarden verstopt achter hoge schuttingen. Hoe het met deze paarden gaat weet niemand, want die staan niet open en bloot. Helaas komen die paarden ook nooit buiten. Dan maar in de modder en met een droge schuilplek. De paardjes van Quirine zijn alles behalve verwaarloosd!!!
Dit is een op sensatie beluste mediatoestand. Jammer, vooral voor de arme paarden die nu ergens in een stal staan. Ze zijn zoveel beweging en vrijheid gewend. Zij zijn hier de verliezers.

heb de helft van het verhaal niet eens nodig!! zo laat je je paarden niet staan! vrijheid helemaal super, maar jeetje een droge ondergrond en een warm stalletje om te schuilen is toch niet zooo moeilijk, begin anders niet aan 5 paarden !!!!
Dit is niet gezond voor een paard klaar!!! of lig jij ook graag in een nat bed? en loop je graag door de drek? :(

Frats

Berichten: 486
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Kranenburg-Frasselt Duitsland

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:06

Is hier ook niet een taak voor de gemeente weggelegd? Zou het niet verboden moeten worden om uberhaupt op zo'n klein plekje paarden te houden? Is het een volkstuinen complex naast het spoor? Lijkt me niet een goede plek voor paarden. Als een paard ook nog uitgehongerd moet zijn voordat er in gegrepen wordt is toch wel erg. Zou de wet dan niet aangepast moeten worden?

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:36

Frats schreef:
Is hier ook niet een taak voor de gemeente weggelegd? Zou het niet verboden moeten worden om uberhaupt op zo'n klein plekje paarden te houden? ?

Eens!
Laten we op alle grote pensionstallen beginnen, waar paarden gehouden worden in 'ruime' boxen van 3x3 ;)

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:44

Mindim schreef:
Mist schreef:
Kunnen ze beginnen in dit topic :D [VSW] Wie heeft allemaal hun pony(s)/paard(en) 24/7 op het land? als je daar leest wat de afmetingen van de paddocks zijn, vele ook zonder schuilstal ;( en dan verkondigen dat ze het goed doen want hun paard loopt 24/7 buiten en die hebben het zoveel beter dan mijn paarden die minimaal 12 uur per dag op 1 hectare lopen (ook in de winter) en snachts op stal staan 8)7


Ik heb een tinker, nou in die condities heeft ie binnen de kortste keren wat aan zijn benen.

@ Rosita, 23 uur op stal is ook niets nee, maar dit ook niet en daar zit nog een heeeeel gebied tussen.


Mwoah, 7-12 paarden op 15 hectare droge, beschutte weidegrond?? Das geen kleine, modderige paddock.
Niet iedereen in dit topic heeft ze in een zand/modderpaddockje hoor! Daar was het TO ook niet om te doen.

Ik heb ergens gelezen dat Quirine invloedrijke contacten zou hebben waardoor ze haar paardjes zo weer terug heeft.... :(
Mss kan ze die contacten eens aanwenden voor een vergunning voor zand/bestraten??

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:47

Ik ga wel mee met EstherHegt en Rosita: Er is evenveel paardenleed te vinden achter gesloten deuren. Ik vind het verhaal heel sneu (paarden op postzegelstukje in de drek en vochtige schuilstal), maar ik vind het net zo sneu om paarden te zien die 23/7 binnenstaan en dus allerlei stalondeugden (stereotype gedrag) vertonen. En daar hoor je nooit wat over (tenminste niets officieels in de media).

VanHuisUit schreef:
Als ze nou heel de gemeente Den Haag - Nederland eens gaan controleren op paarden die in de drek staan, te lang op stal staan, amper te eten hebben of slechte stallen... kun je volgens mij aardig wat paarden en pony´s gaan verhuizen....

Dat geloof ik ook. Er zijn weinig mensen die hun paarden dé perfecte huisvestig kunnen bieden. Overal schort er wel wat aan. Maar er zijn grenzen (zoals dus het nieuwsbericht).

En zoals blijkt heeft ieder verhaal twee kanten.

En wat EstherHegt ook zegt:
EstherHegt schreef:
Als ik het filmpje bekijk word ik ook beslist niet blij, maar we staan erbij en kijken ernaar.

Mensen weten altijd zo goed te oordelen, maar niemand die er wat aan doet. Maar om nu met z'n allen te gaan helpen... ja sorry hoor, maar als ik dus hulp wil met mijn paarden, dan moet ik gewoon maar niets meer doen en de boel laten verwaarlozen, dan komt er vanzelf wel iemand in actie. Iedereen moet z'n eigen boontjes doppen. En als je dat niet kan binnen de grenzen van het toelaatbare, dan niet aan paarden beginnen. (Mijn paarden staan ook wel eens in de drek, ook zware klei, maar ze kunnen ook de bak inlopen. Die is ook nat, maar ze zakken er niet in weg en staan 's nachts in een droge stal).

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:24

_rosita_ schreef:
Frats schreef:
Is hier ook niet een taak voor de gemeente weggelegd? Zou het niet verboden moeten worden om uberhaupt op zo'n klein plekje paarden te houden? ?

Eens!
Laten we op alle grote pensionstallen beginnen, waar paarden gehouden worden in 'ruime' boxen van 3x3 ;)


...of met vier sterren in stánds zelfs.

Het probleem is dat een kwart tot derde van de zeg 400.000 paarden in NL zó suboptimaal staat dat ze stereotype gedrag vertonen (bron: Min.LNV).

In het andere topic wordt doodleuk opgevoerd dat NL nu eenmaal weinig mogelijkheden biedt om een paard volgens de wensen van dat dier te houden.
Dat is geen excuus voor dierenleed, maar een reden om er 200.000 minder te houden.

Als je geen aquarium hebt kun je geen vissen houden.
Dat is met paarden niet anders.
Het is te hopen dat deze actie niet weer een losse flodder blijft maar dat er inderdaad ook eens gedacht wordt aan de andere paarden die zoals op beide topics breed wordt opgemerkt net zo tot nog slechter staan.
Dat is echter geen reden om niets aan deze twee te doen maar om ook wat te doen aan die andere 200.000 :)*

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:37

Alves schreef:
Raar! Op mijn vorige stal stond een paard wel 6 weken in zijn stal, niet uitgemest, het was dat iemand besloot hem te gaan voeren anders... |(
De dierenbescherming gaf als advies het paard niet meer te voeren zodat hij uitgemergeld werd en zij hier iets mee konden doen!!! |( |( |(
Amahoela!!! Ik kon het niet meer aanzien en besloot het paard in de bak los te gooien, zijn stal uit te mesten (let wel 8 kruiwagens vol stront)!!! Heb hier nog een enorme ruzie om gehad, maar fijn...

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken...
Aan de ene kant zal mijn paard er nooit zo bijstaan,
Aan de andere kant ze staan samen buiten, beschikken over hooi, wintervacht, drinkwater en zien er niet slecht uit, de paarden lijken ook vrolijk op het filmpje...
De schuilschuur is niet 100% waterdicht maar beschermt tegen de grootste weerinvloeden en tegen wind...
Er had inderdaad wel een verhard stuk mogen zijn... Bijvoorbeeld de schuilschuur met wat stro erover heen... En staande hooiruiven zodat het hooi niet uit de modder moet worden geplukt...


Jij hebt goed gehandeld!!! +:)+
Zo heb ik het ook al meegemaakt op een pensionstalling dat ik de schuld kreeg dat het paard aan de overkant altijd tegen de boxdeur aan het stampen was!Toen ik daar de eerste x binnen kwam hoorde ik haar al rammen tegen de boxwanden!!!Toen dacht ik nog,zooo die moet er nodig uit!

Paard kwam NOOIT eruit(1x in de week 10min.in de binnenbak)was ook nog drachtig,stond echt tot aan de knieen in de mest.
En ik aaide haar altijd over dr neusje omdat ze zoooo naar aandacht vroeg!
Maar nee het was makkeijker om mij de schuld te geven dat ik het zou veroorzaken dat het dier deed stampen!Wel 3 paarden hebben maar er voor zorgen ho maar!!!
Heb ook snel een andere stalling gezocht want anders was daar de pleuris uitgebroken! :(

Het is tegenwoordig zo walgelijk hoe sommige mensen met hun dieren omspringen,echt om van te kotsen!

marrianne
Berichten: 1923
Geregistreerd: 28-07-05

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:42

toen ik las dat het ergens bij leidschendam was, wist ik echt meteen over welke paardenstal het ging!, ik kwam er vroeger elke dag langs en bah wat had ik altijd te doen als ik een glimp van die paarden opving! wat superfijn dat er eindelijk eens actie wordt ondernomen

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:44

funnyhorses schreef:
Het is tegenwoordig zo walgelijk hoe sommige mensen met hun dieren omspringen,echt om van te kotsen!


Dus?

Brief naar de DB, de PvdD en de min. van LNV bijvoorbeeld.

Er komt echt geen verandering vanuit de ruiterij:
- de sector heeft belang bij zoveel mogelijk paarden: geeft zelfs vier sterren aan inrichtingen met stands
- het ruiterbelang weegt héél zwaar: 'ja maar, dan kan ik geen paard houden/rijden' is de norm.

Heel veel reactie op beide topics verkondigen dat 'het' schandalig is en uit het zicht even erg tot erger. Dus?

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:45

ik denk als er zo'n ophef word gemaakt dat het ook wel zo ernstig zal zijn.
maar vaak zie ik dat mensen die minder te besteden hebben vaak heel veel dieren erop na houden!
is dat een of andere tik of kick van zulke mensen?
Als ik mn dieren niet dat kan bieden wat ze nodig hebben dan begin ik er niet aan!Al kreeg ik ze gratis aangeboden zou ik ze niet nemen.
Dus wat bezielt zulke mensen vraag ik me dan af.......

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:51

dierenbescherming heeft ook niet genoeg pit in hun donder!
heb al vaker een melding gemaakt en kreeg altijd te horen dat ze zouden laten weten hoe het was afgelopen.
Maar nooit heb ik een reaktie terug gehad!!!en de situatie was hetzelfde.
daar zal het ook wel zo zijn dat de buurtbewoners het nu spuugzat zijn en het heft in handen nemen.
hier in Nederland is het gewoon krom!pas als er doden vallen word gezegt,ochja ...laten we maar wat doen.....

ik vind het goed dat die buurt zich er nu achter klemt!

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:56

funnyhorses schreef:
Als ik mn dieren niet dat kan bieden wat ze nodig hebben dan begin ik er niet aan!


Wat dát betreft wil ik een klein lansje breken voor een deel van de ruiterij.

Op zich is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar om informatie in te winnen, te bezinning voor te beginnen.
Veel eigenaars richten zich tot een voor de hand liggende informatiebron: de sector.
De voorlichting vanuit de sector is niet correct en op zoveel mogelijk paarden houden gericht. Die geeft géén informatie over wat een paard voor welzijn nodig heeft.
Je weet niet wat je niet weet en veel eigenaars weten met name in het begin niet dat ze op het verkeerde been gezet worden.
Dit verandert echter niets aan het feit voor de páárden dat ze met 400.000 gehouden worden in een land wat maar heel beperkt geschikt voor paarden is.

Het in beslag nemen van deze twee is alleen positief als het een actie is met een wil tot beleíd. Anders is het weer scoren met een incident. Diervriendelijk profileren door slachtofferen van één persoon.
Dat leidt de aandacht van het probleem af en is cóntraproductief voor de rest van het absurde aantal suboptimaal levende paarden.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:59

Misschien kunnen die poný's na in beslag name wel naar een viersterrenstal, en staan ze droog, in stands.. :j Dat is een verbetering...

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:00

hanneke65 schreef:
Dit is een op sensatie beluste mediatoestand. Jammer, vooral voor de arme paarden die nu ergens in een stal staan. Ze zijn zoveel beweging en vrijheid gewend. Zij zijn hier de verliezers.

huh? Nou zo lekker bewegen lijkt me dat niet in die blub én een halve bak, noem ik geen vrijheid en ruimte genoeg om te bewegen.
Die blub zorgt voor infecties!

Daarbij zou er geen mediatoestand zijn, áls ze netjes op een droog stuk stonden.
Wat te realiseren valt als er voldoende geld is. Is dat er niet - moet je geen paarden houden!

Citaat:
Overigens staan er op het complex tientallen paarden verstopt achter hoge schuttingen. Hoe het met deze paarden gaat weet niemand, want die staan niet open en bloot.

dus? Het zo nog erger kunnen ofzo...maar dat heeft toch niks te maken met deze situatie? Deze is al erg slecht!

Citaat:
De politie heeft twee paarden weggehaald uit een paddock en het derde paard laten staan. Daar zal toch geen dierenbescherming het mee eens zijn? Dat getuigt toch maar van het inzicht van deze 'politie'.


Tuurlijk is het de schuld van de plotitie én van de mensen van de volkstuintjes.
Politie had natuurlijk graag alle paarden meegenomen, maar blijkbaar ging dat niet om 1 of meedere redenen.
Haal eens die strond uit je ogen en kijk eens waarom die mensen zich druk maken! Als het er zo top uit ziet, dan zouden ze zich niet druk maken!

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:02

Cer schreef:
Misschien kunnen die poný's na in beslag name wel naar een viersterrenstal, en staan ze droog, in stands.. :j Dat is een verbetering...


..en dagelijks 3 - 4 uren onder het zadel de rijbak is: zijn ze er 3 - 4 uur per dag nog uit ook, WOW!

Maar ja, er wordt wel gestreefd naar harmonie tussen ruiter aan de teugels aan het bit en de daarvoor wijkende paardenkaak..... :+

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:06

Huertecilla schreef:
funnyhorses schreef:
Als ik mn dieren niet dat kan bieden wat ze nodig hebben dan begin ik er niet aan!


Wat dát betreft wil ik een klein lansje breken voor een deel van de ruiterij.

Op zich is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar om informatie in te winnen, te bezinning voor te beginnen.
Veel eigenaars richten zich tot een voor de hand liggende informatiebron: de sector.
De voorlichting vanuit de sector is niet correct en op zoveel mogelijk paarden houden gericht. Die geeft géén informatie over wat een paard voor welzijn nodig heeft.
Je weet niet wat je niet weet en veel eigenaars weten met name in het begin niet dat ze op het verkeerde been gezet worden.
Dit verandert echter niets aan het feit voor de páárden dat ze met 400.000 gehouden worden in een land wat maar heel beperkt geschikt voor paarden is.

Het in beslag nemen van deze twee is alleen positief als het een actie is met een wil tot beleíd. Anders is het weer scoren met een incident. Diervriendelijk profileren door slachtofferen van één persoon.
Dat leidt de aandacht van het probleem af en is cóntraproductief voor de rest van het absurde aantal suboptimaal levende paarden.


Daar heb je ook gelijk mee HC
Maar ook als je paardjes kleiner gehuisvest zijn hoeven ze er niet zo bij te staan!
nederland is nu eenmaal een klein landje.Maar dat maakt het niet goed dat dieren in de drek staan en onvoldoende verzorgt worden.
En dan heb ik het niet alleen maar over een droge stal met veel eten,ook aandacht en beweging en stimulatie hoort erbij.

ik haat zelf ook het idee dat dieren 23 uur in een hok staan!!!

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:09

superwoman schreef:
huh? Nou zo lekker bewegen lijkt me dat niet in die blub én een halve bak, noem ik geen vrijheid en ruimte genoeg om te bewegen.
Die blub zorgt voor infecties!

Daarbij zou er geen mediatoestand zijn, áls ze netjes op een droog stuk stonden.
Wat te realiseren valt als er voldoende geld is. Is dat er niet - moet je geen paarden houden!


Nogmaals: en de 199.998 paarden die net zo of slechter staan?

Er zijn geen richtlijnen. Ook voor deze twee zijn er geen richtlijnen. Dat maakt dat iedereen en haar buurvrouw naar iedereen en díens buurvrouw kan wijzen en niemand en iedereen gelijk heeft.

Er zijn geen richtlijnen over wat een paard nodig heeft en de voorlichting vanuit de sector dient een bedrijfsbelang.
De eigenaars zijn wel verantwoordelijk maar niet altijd 'schuldig'. Het paard wel altijd het onschuldige slachtoffer.
Het is simpel HOOG tijd voor paardgerichte richtlijnen op basis van zo objectief mogelijke criteria. Die zijn er al decennia! en de concrete inhoud voor het gedomesticeerde paard is ook al decennia verworven kennis!
In J&J vertalen, vervolgens voorlichten, overgangsregeling en handhaven.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 09-11-09 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:11

Alles begint met logisch nadenken!
Jammer dat het tegenwoordig teveel verlangt is.............