Onbekenden gaan aan de haal met pony van jong kind

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:30

In Belgie zijn zoveel personen die paarden kopen en verkopen, geen statuut hebben van paardenhandelaar, fraude met BTW en Belasting.
Ik heb nu al aan verschillende instatnties gevragd wanneer bent U paardenhandelaar, het antwoord van de overheid, als U voldoet aan de voorwaarden vernoemd in de Belgische wetgeving.
Dit paardje indien het gestolen is, kan zo verder verkocht worden zonder veel controle, naar het buitenland en het is OK.
Er is nog steeds geen samenwerking met de andere landen ivm chipregistratie en paspoort.
Zoveel paarden zijn nog zoek, als iedere persoon alleen paarden zou aankopen die in regel zijn met de wetgeving zou er ook geen verkoop van gestolen, vermiste paarden kunnen gebeuren door malafide personen die paarden aannemen voor gezelschap, adoptie en bij sommige gevallen binnen de 5 minuten doorverkocht worden.
Meer controle in de paardenwereld zou de schatkist wel geld opleveren en zou er veel minder gesjoemel zijn.
Wat betreft dit paardje, over zijn kwaliteiten, kijk in Belgie zegt men altijd, mijn kind-mooi kind.
Elke eigenaar heeft altijd de mooiste, braafste, liefste paarden, het paardje dat vermist is, is normaal dat ene paardje dat die kwaliteiten had, waarom, het zo is, weet ik niet.
Hoop alleen dat het vlug teruggevonden wordt, de onzekerheid over zijn lot is het ergste, de vele vragen krijgt het eten, leeft het nog, mist hij ons? daar een antwoord op vinden is het belangrijkste.

Baal
Berichten: 365
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Onbekenden gaan aan de haal met pony van jong kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:25

't Wordt tijd voor een foto van de pony ...

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:32

Baal schreef:
't Wordt tijd voor een foto van de pony ...


Heb dit reeds gevraagd op 11.11.2009, volgens mevrouw genoemd in de krant is er geen foto van de pony.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:40

appart verhaal, neemt niet weg dat het uiterst verdrietig is voor Brent :(:)

Pepper1

Berichten: 880
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:53

Jemig, het zal je maar gebeuren!
Blijkbaar zijn paarden ondanks een chip / paspoort en evt brandmerk, nog steeds goede (zwarte) handel.
Succes!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:09

Adri schreef:
Baal schreef:
't Wordt tijd voor een foto van de pony ...


Heb dit reeds gevraagd op 11.11.2009, volgens mevrouw genoemd in de krant is er geen foto van de pony.


Ach niet eens een foto van de trouwe vriend :(:)

previr

Berichten: 1245
Geregistreerd: 06-09-06

Re: Onbekenden gaan aan de haal met pony van jong kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:37

maar........?...... wie koopt er nu een paard/pony zonder geldig paspoort? want deze zijn verplicht! als ie gechipt is (wat verplicht is, en met zo een topper als hun beweren zal dat toch al gebeurd zijn)

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Onbekenden gaan aan de haal met pony van jong kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:59

De pony is gechipt en heeft een paspoort welke nog in het bezit is van de eigenaars.

Het chipnummer is: 967000001238229.
Stamboeknummer: 056-002-P00268688.
Typische eigenschap aan pony: Er ontbreekt een stukje wimperrand aan zijn rechterooglid.
Er zijn geen foto's van de pony.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Onbekenden gaan aan de haal met pony van jong kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:07

Kleur?
Maat?
Aftekening?
Hengst/Ruin?

Lijkt mij nuttiger dan een detail aan zijn rechter ooglid. Dat kun je in tweede instantie gebruiken om erachter te komen of het hem echt is, en dan is het beter als dat detail niet algemeen bekend is.

blue_kim

Berichten: 2689
Geregistreerd: 01-03-09
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:10

previr schreef:
maar........?...... wie koopt er nu een paard/pony zonder geldig paspoort? want deze zijn verplicht! als ie gechipt is (wat verplicht is, en met zo een topper als hun beweren zal dat toch al gebeurd zijn)

er zijn altijd nog van die onbenullen die er geen verstand van hebben en rustig een pony zonder papieren kopen voor kind lief.
is er in al die tijd nooit een foto van dat paard gemaakt door niemand? je zou toch denken als het zo'n topper moet zijn/worden dat je daar als eigenaar zijnde toch wel een foto van wilt hebben.
wel sneu voor die mensen.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:33

Tjah, over dat er geen foto is gemaakt is het simpelweg de vraag 'hoe lang stond hij daar.' Het is een jong dier, misschien stond hij er nog maar net. Maargoed, dat blijft speculeren.

Het is sneue zaak, hopen dat hij nog weer boven water komt.

Wat betreft kopen zonder paspoort: Bij mijn weten zijn er vast nog wel paarden die geen paspoort hebben. Redenen daarvoor lopen uiteen :)

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:58

LindyH schreef:
Kleur?
Maat?
Aftekening?
Hengst/Ruin?

Lijkt mij nuttiger dan een detail aan zijn rechter ooglid. Dat kun je in tweede instantie gebruiken om erachter te komen of het hem echt is, en dan is het beter als dat detail niet algemeen bekend is.

Het gaat hier over een B.W.P. Pony met zeer goede afstamming, geboren 06.04.2008 hengst - kleur : bruin
Er is een P.V. opgemaakt door de politie.
Meer details heb ik ook niet gekregen.

hedwyghedika

Berichten: 120
Geregistreerd: 31-10-09
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:59

Dat is gewoon niet meer normaal! Ik hoop echt dat ze hem terugvinden!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:06

A_lette schreef:
Tjah, over dat er geen foto is gemaakt is het simpelweg de vraag 'hoe lang stond hij daar.' Het is een jong dier, misschien stond hij er nog maar net. Maargoed, dat blijft speculeren.


Nou als je het over de trouwe vriend hebt, ken je hem langer dan vandaag denk ik zo, vermits dat natuurlijk in het Vlaams ook geheel wat anders betekent :+

fojoe

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Roelselare

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:36

een BWP pony?
BWP'ers zijn toch paarden?

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:23

fojoe schreef:
een BWP pony?
BWP'ers zijn toch paarden?

BWP is het stamboek voor BWP, en andere rassen, zij registreren met hun chip en paspoort.

fojoe

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Roelselare

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:54

maar dan blijft het toch verwarrend om dit zo te vermelden.
ik neem aan dat ze enkel de pony gestolen hebben, niet de papieren ;)

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:50

fojoe schreef:
maar dan blijft het toch verwarrend om dit zo te vermelden.
ik neem aan dat ze enkel de pony gestolen hebben, niet de papieren ;)

Pag 2 gisteren +/- 17 uur reeds op deze site vermeld. Hij heeft en BWP paspoort en het stamboek en het idendificatiebureel is van de diefstal op de hoogte gebracht, evenals een groot deel dierenartsen, handelaars, dierenklinieken en heel veel personen, ook Frankrijk, Engeland, Duitsland en Nederland.

Cemlys

Berichten: 14971
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:57

fojoe schreef:
maar dan blijft het toch verwarrend om dit zo te vermelden.
ik neem aan dat ze enkel de pony gestolen hebben, niet de papieren ;)

Onder het belgisch warmbloed paarden stamboek (Bwp) heeft dit nog een aantal deelstamboeken, nl belgische rijpony, belgische dartmoor, belgische connemara en belgische new forest pony als ik het goed heb. Deze pony zal Belgische rijpony geregistreerd staan als ik het goed heb. De papieren zullen idd niet gestolen zijn, maar als iemand de pony koopt, een beetje slim is en op chip laat controleren bij de dierenarts, dan is toch wel te zien dat hij bij het bwp of brp geregistreerd staat. en kunnen ze daar gaan opvragen wie en wat de pony is ivm de papieren. laat ons hopen dat het op die manier gaat... en dat de pony snel weer terug is.

x_joyce_x
Berichten: 613
Geregistreerd: 09-07-09
Woonplaats: Elst GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:31

wooo! 900 paarden gestolen dat nie normaal! :? :?
zijn ze wel allemaal terug gekomen ??

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Onbekenden gaan aan de haal met pony van jong kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:58

Er zijn helemaal geen 900 paarden verdwenen in die tijdspanne in Belgie, wie dit verhaal brengt moet eerst de nodige informatie natrekken.