Springamazone Laura Newman niet uitgeleverd aan België

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110858
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Springamazone Laura Newman niet uitgeleverd aan België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 13:23

http://www.horses.nl


Groot-Brittannië levert de Britse springamazone Laura Newman niet uit aan België voor een verhoor. Een rechter besloot onlangs dat dit niet hoeft. De politie arresteerde de 29-jarige amazone op 9 juli voor de vermeende diefstal van vier paarden. Deze paarden zouden samen 150.000 pond (bijna 170.000 euro) waard zijn.

,,Het Europese aanhoudingsbevel is ingetrokken. De uitleveringsprocedure eindigde op 30 oktober”, licht Stephen Gentle, de advocaat van Newman, toe. De overheid vergoedt de juridische kosten van Newman. ,,Laura heeft de Belgische autoriteiten op vrijwillige basis geassisteerd als getuige.”

De paarden zijn afkomstig uit het Belgische Luik. Op 27 december 2008 verdwenen zeven paarden uit de stallen van Joëlle Triplot. Vier paarden vond zij terug bij de Britse amazone.

Verwante artikelen:

[VN] Belgische vindt gestolen paarden terug bij Britse topamazone
[VN] Limburgse paardenhandelaar in de cel door gestolen paarden

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:43

En wanneer worden de paarden dan terug uitgeleverd aan ons land?

Djeezes... :(

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:45

Dus hiermee is de kous afgedaan???

Je zou bijna denken dat die dame in kwestie precies weet waar ze veilig zit... >;)

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Springamazone Laura Newman niet uitgeleverd aan België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:45

Kosten worden ook nog eens betaald door de overheid?? Heel apart verhaal..

sammie18
Berichten: 1345
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:07

Wat ik me afvraag, het zou gaan volgens dit artikel om 4 gevonden paarden. Het gaat om vijf gestolen paarden volgens het eerst verwante artikel. Ik vraag me af of het vijfde paard al is gevonden of niet meer wordt gevonden.
Ik vind het een ontzettend akelig verhaal, ik vraag me ook af wanneer de paarden terugkomen.
Mischien wordt ze niet verhoord omdat ze ervanuitgaan dat ze dat uit goede trouw heeft gedaan(al vraag ik mij af hoe je dat kan uitleggen, er zijn waarschijnlijk verkeerde papieren bijgeleverd, een prijs gevraagd dat ze anders ook zou moeten betalen, voor gelijke paarden, en dan zou ik nog vraagtekens stellen).
Maar dit is toch het meest afschuwelijke dat je kan overkomen, dat je paarden opeens verdwijnen.

nicolanca
Berichten: 945
Geregistreerd: 20-07-07

Re: Springamazone Laura Newman niet uitgeleverd aan België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:45

Bij eerste bericht stond dat twee paarden zijn teruggevonden bij Joan Whetter, een vriendin van Laura Newman. Lekker stel.

AnoukNicole
Berichten: 61
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:11

Het is toch een vreemd verhaal? Ze wilde die paarden kopen maar de eigenaresse wilde die paarden absoluut niet verkopen, dan kan ze de paarden uiteindelijk kopen via een handelaar (volgens haar verhaal dan) en er staan er twee bij haar vriendin (ja,ja). Als men er dan achter komt dat de paarden bij haar staan en ze hoort dat ze dus eigenlijk gestolen zijn dan dient ze die toch terug te geven als teken van goed fatsoen aangezien ze wist dat de eigenaresse niet tot verkoop over had willen gaan. Ze heeft ze waarschijnlijk gewoon gestolen (of laten stelen) en komt er nog mee weg ook... Hoe zit dit dan wettelijk gezien het feit dat de paarden van de oorspronkelijke eigenaresse zijn? Die dient haar paarden toch terug te krijgen, de papieren zijn toch uiteindelijk niet kloppend? Vind het allemaal heel vreemd en dat dit zomaar kan! :( :(

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Springamazone Laura Newman niet uitgeleverd aan België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:18

Een paard komt normaal terug, is een Duitse eigenaar, drie andere paarden zijn van Joelle, één paard is nog spoorloos en de twee andere paarden zonder chip (eigenaar is mij bekend) zijn ook spoorloos.
Het is gewoon wraakroepend, ik krijg zovele mails binnen van Engeland met "Ik heb een Nederlands of Belgisch paard, kan U mij meer vertellen over hun verleden???"
Controle en nog eens controle, maar ik blijf eenzaam in de woestijn roepen, hoe kunnen anders 7 paarden dezelfde nacht van de verdwijning van Belgie naar Engeland gebracht worden.
Paardenmaterialen die ook verdwenen waren zijn ook teruggevonden in Engeland en die zouden normaal ook teruggegeven worden.
Vergeet niet dat Laura Newmann kandidaat is voor het Olympisch Team van Engeland. De wereld draait om geld en....

AnoukNicole
Berichten: 61
Geregistreerd: 02-10-09

Re: Springamazone Laura Newman niet uitgeleverd aan België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:21

...niet om normale normen en waarden dus...

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: Springamazone Laura Newman niet uitgeleverd aan België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:37

Jammer toch é?
Wanneer zou Joelle haar paarden terug zien?
Ik weet nog zo goed toen ik op kapaza hun bericht las dat ik ze toen opgebeld had... was vreselijk om aan te horen.
Hopelijk vinden ze die 3 paarden nog terug...
Adri jij ook veel succes met alle inkomende mails!

Jannyman

Berichten: 69
Geregistreerd: 03-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:20

Ongelooflijk dit... en die vrouw is alsnog haar paarden kwijt...
Zal ze die ooit nog wel terug krijgen? :?

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:26

Eponastable schreef:
Jammer toch é?
Wanneer zou Joelle haar paarden terug zien?
Ik weet nog zo goed toen ik op kapaza hun bericht las dat ik ze toen opgebeld had... was vreselijk om aan te horen.
Hopelijk vinden ze die 3 paarden nog terug...
Adri jij ook veel succes met alle inkomende mails!

Joelle weet 3 paarden staan, het andere paard is spoorloos, in totaal 4 paarden waarvan er nog zeker 3 in Engeland staan, het vierde paard is nog niet gevonden.
De twee andere paarden stonden in haar stal maar waren van een andere persoon, die zijn ook spoorloos, maar stel me daar geen vragen over, ik kan en mag daar geen antwoord op geven.

mini4u2
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-10-09

Re: Springamazone Laura Newman niet uitgeleverd aan België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:44

maar de paarden dan?

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Springamazone Laura Newman niet uitgeleverd aan België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 00:17

Maar komen de paarden nog wel terug bij de eigenaresse? Dat is toch ook wel belangrijk. Overigens wel belachelijk dat Newman niet wordt uitgeleverd.

_Antikana_

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Hamme

Re: Springamazone Laura Newman niet uitgeleverd aan België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:15

Wat een k*tsysteem is het toch allemaal!!
Of het nog niet erg genoeg is om je dierbare viervoeters kwijt te raken, krijg je ze nog niet terug als je ze gevonden hebt ook! Ik hoop voor de eigenaresse dat ze toch alsnog haar paarden weer bij haar op stal krijgt!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:12

_Antikana_ schreef:
Wat een k*tsysteem is het toch allemaal!!

het systeem snijdt aan 2 kanten...
Ga nu eens uit van ter goede trouw.... jij koopt een paard ter goede trouw, en een jaar later wordt je voor de neud gehouden dat het een gestolen paard is... zou jij dan zonder slag of stoot je paard afstaan??


Met de info die er is over deze paarden en de genoemde dame, vraag ik me af hoe naief ze is, als ze paarden koopt zonder papieren, waar ze de papieren zelfs van kent... dan weet je toch dat er iets niet goed zit, lijkt mij...
en al helemaal voor die bedragen.

Mallodie
Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-08-08

Re: Springamazone Laura Newman niet uitgeleverd aan België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:20

Die Newman wist heel erg goed dat ze gestolen paarden kocht (als ze die al niet had LATEN stelen). Je moet erg naïef zijn als je geloofd dat 'plots' iemand jou die paarden komt aanbieden die je super graag wilde en waarvan je weet dat de eigenaresse ze ABSOLUUt NIET kwijt wilde. Niemand is zo stom om daar zomaar in te trappen.. ze wist best wat er aan de hand was.

Dus mensen, kies jezelf een leuk paard uit, verscheep het naar Engeland en klaar is kees! Sucees allemaal :D

liedje89
Berichten: 7159
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:24

Alane schreef:
_Antikana_ schreef:
Wat een k*tsysteem is het toch allemaal!!

het systeem snijdt aan 2 kanten...
Ga nu eens uit van ter goede trouw.... jij koopt een paard ter goede trouw, en een jaar later wordt je voor de neud gehouden dat het een gestolen paard is... zou jij dan zonder slag of stoot je paard afstaan??


Met de info die er is over deze paarden en de genoemde dame, vraag ik me af hoe naief ze is, als ze paarden koopt zonder papieren, waar ze de papieren zelfs van kent... dan weet je toch dat er iets niet goed zit, lijkt mij...
en al helemaal voor die bedragen.


Volgens mij ben je op zo'n moment gewoon verplicht om het paard terug te geven aan de rechtmatige eigennaar en moet je je kosten verhalen bij de gene die je heeft opgelicht. Immers is het nog veel belachelijker dat je je paard niet terug krijgt als het gevonden word na een diefstal.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:38

liedje89 schreef:
Alane schreef:

het systeem snijdt aan 2 kanten...
Ga nu eens uit van ter goede trouw.... jij koopt een paard ter goede trouw, en een jaar later wordt je voor de neud gehouden dat het een gestolen paard is... zou jij dan zonder slag of stoot je paard afstaan??


Met de info die er is over deze paarden en de genoemde dame, vraag ik me af hoe naief ze is, als ze paarden koopt zonder papieren, waar ze de papieren zelfs van kent... dan weet je toch dat er iets niet goed zit, lijkt mij...
en al helemaal voor die bedragen.


Volgens mij ben je op zo'n moment gewoon verplicht om het paard terug te geven aan de rechtmatige eigennaar en moet je je kosten verhalen bij de gene die je heeft opgelicht. Immers is het nog veel belachelijker dat je je paard niet terug krijgt als het gevonden word na een diefstal.


:n nope... mijn gevoel zegt enerzijds van ja, terug naar de eigenaar (mits die kan aantonen dat het paard daadwerkelijk gestolen is) maar ik heb het paard ter goede trouw gekocht... 1 van de 2 is altijd de dupe..
en daarom natuurlijk ook goed dat men niet zondermeer het paard terug geeft aan diegene die zegt de eigenaar te zijn...

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Springamazone Laura Newman niet uitgeleverd aan België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:15

Alana, aangezien ik de feiten ken, ook de Belgische persoon die opgepakt is, zijn deze dieren nog dezelfde nacht van de diefstal naar Engeland vervoerd, neem aub niet aan dat deze paardjes ter goede trouw gekocht zijn door bepaalde personen.