Voetballer van Persie hoopt op herstel door paardenplacenta

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bomba
Berichten: 1461
Geregistreerd: 27-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:32

Wie gaat er nou placenta in een enkel stoppen 8)7

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Voetballer van Persie hoopt op herstel door paardenplacenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:33

Hij wordt er alleen maar mee gemasseerd hoor :+

kallipooh

Berichten: 1640
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:35

Janine ;)
Citaat:
Tijdens de behandeling spuit Kovacevic vloeistof uit de placanta's in de enkel en daarnaast gebruikt ze intensieve massage om het herstelproces te versnellen.

Ik vind het wel apart, maar als het werkt, why not? :) Zo gek klinkt het nog niet vind ik.
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 18-11-09 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim90

Berichten: 2194
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:36

Mijn vriend zijn broertje walgt van alles dat met paarden te maken heeft ( het zijn maar nutteloze stinkende beesten volgens hem) en er is volgens hem niets beter dan voetbal, wacht maar tot ie dit gelezen heeft ~~}>

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:37

Komt een VOETBALLER bij de dokter :P

zou ik van u een spuitje paardenplacenta mogen? er zit een scheurtje in mijn enkel banden..

haha

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:38

kallipooh schreef:
Janine ;)
Citaat:
Tijdens de behandeling spuit Kovacevic vloeistof uit de placanta's in de enkel en daarnaast gebruikt ze intensieve massage om het herstelproces te versnellen.

Ik vind het wel apart, maar als het werkt, why not? :) Zo gek klinkt het nog niet vind ik.


Woops :')
Over heen gelezen. In de Spits stond namelijk dat het enkel een massage was.

Ik denk dat placenta wel goed smeert :P

DeadxStar

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:41

Hannah_Menno schreef:
Ik denk dat hij straks over het veld heen gallopeerd! :D

*edit; typefout

:))

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:56

Dit bericht moet in een petitie naar Studio Sport.
Voetbal kan niet zonder paarden(sport).*-:)

Dit wordt het doorslaggevende argument voor meer paardensport op televisie. :D

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Voetballer van Persie hoopt op herstel door paardenplacenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:15

Ik kan me wel goed voorstellen dat het werkt. In placenta's zitten allerlei turbo-groeistofjes. Eigenlijk net zoals in melk, wat ook voor jonge, groeiende dieren is bedoeld.

Als je het gebruik van placenta's raar vind moet je ook maar geen melk meer drinken. :D

Bomba
Berichten: 1461
Geregistreerd: 27-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:29

LindyH schreef:
Ik kan me wel goed voorstellen dat het werkt. In placenta's zitten allerlei turbo-groeistofjes. Eigenlijk net zoals in melk, wat ook voor jonge, groeiende dieren is bedoeld.

Als je het gebruik van placenta's raar vind moet je ook maar geen melk meer drinken. :D


Baby's eten toch ook geen placenta? :D

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:32

senna21 schreef:
Dit bericht moet in een petitie naar Studio Sport.
Voetbal kan niet zonder paarden(sport).*-:)

Dit wordt het doorslaggevende argument voor meer paardensport op televisie. :D

*\o/*

Boelles

Berichten: 5368
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Boerakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:36

Bomba: Nee maar merrie's/dieren soms wel hoor!

Ik kan het wel begrijpen, en wat heb je te verliezen. Kunt altijd proberen, dit is iig niet chemisch of dergelijken maar een natuurlijk product.. Baat het niet, dan schaadt het niet!

Bomba
Berichten: 1461
Geregistreerd: 27-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:39

Een merrie die de placenta opeet? Dat is niet best.. Heb wel eens van kennis gehoord dat de merrie er in is gestikt. Bij ons wordt het dus altijd zo snel mogelijk uit de stal gehaald!

Honden en katten doen het wel, maar om daarom nou placenta in een enkel te spuiten... :+

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:40

Bomba schreef:
Een merrie die de placenta opeet? Dat is niet best.. Heb wel eens van kennis gehoord dat de merrie er in is gestikt. Bij ons wordt het dus altijd zo snel mogelijk uit de stal gehaald!


Ze eten het wel degelijk op :j
Instinct, zo voorkomen ze dat er een roofdier de lucht zal ruiken van een mals stukkie vlees ;)
Ze zullen er dus ook inderdaad regelmatig in kunnen stikken.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Voetballer van Persie hoopt op herstel door paardenplacenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:43

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat het werkt, maar hij zal wss radeloos zijn :D

danielle_x

Berichten: 1676
Geregistreerd: 24-04-08
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Voetballer van Persie hoopt op herstel door paardenplacenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:52

Haha hier een voetbalster maar ik zie mezelf nog niet naar de dokter gaan "meneer mag ik een spuitje paardenplacenta want zit een scheurtje in mijn enkel" :+

Maar als het werkt waarom ook niet.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:53

Bomba schreef:
LindyH schreef:
Ik kan me wel goed voorstellen dat het werkt. In placenta's zitten allerlei turbo-groeistofjes. Eigenlijk net zoals in melk, wat ook voor jonge, groeiende dieren is bedoeld.

Als je het gebruik van placenta's raar vind moet je ook maar geen melk meer drinken. :D


Baby's eten toch ook geen placenta? :D

_O-

Dit is echt een typisch voorbeeld van kwakzalverij naar mijn mening. Waarschijnlijk werkt die massage samen met rust al voldoende. Toen ik 2 jaar geleden in India een tempel bezocht verkochten ze daar allerlei 'medicijnen'. Ik kon van de meeste dingen weinig maken, zei me allemaal niks, behalve destilled cow urine, oftewel gedestilleerde koeienurine wat eigenlijk neerkomt op gedestileerd water (bij de destillatie zal alleen het water uiteindelijk worden opgevangen). Dat zou helpen tegen allerlei pijnklachtjes. Er was een hele lijst van dat soort spul. Als je maar hard genoeg gelooft dat het werkt, 'werkt' het waarschijnlijk ook. Placebo effect heet zoiets.
Tot ze er een volledige medische studie aan hebben gericht dat het echt helpt geloof ik er niet in.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Voetballer van Persie hoopt op herstel door paardenplacenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:56

Stybba: Vind dit toch aannemelijker dan wat er laatst op RTV Noord was... Een of andere man maakt een eigen kruidenelixer, verkoopt dit voor 15€, nog geen halve liter geloof ik? En beweert dat het weerstandverhogend is.

jolanda20
Berichten: 1373
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:58

Oamaru schreef:
In placentas zitten wonderbaarlijke dingen. Als bijbaantje heb ik ooit placentas opgeraapt uit een weiland voor Loreal om te gebruiken in foundation. Schijnen voedende stoffen in te zitten, dus waarom niet in je enkel? :+



jakkie..... :r

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:09

Ik heb weinig verstand van kruiden. Weet wel dat er in veel planten helende stoffen zitten of stoffen die iig iets kunnen doen aan kwalen. Derivaten (afgeleiden)van deze stoffen of gezuiverde stoffen worden ook in de hedendaagse medicijnen verwerkt. De derivaten zijn vaak verbeterd tegenover wat er in de plant zit. In vingerhoedskruid zit bijvoorbeeld een stof die heel giftig is. In een kleine aangepaste dosis is het juist goed bij het genezen van hart en vaatziekten.
Met het kleine beetje kennis wat ik heb van kruiden vind ik het verhaal van RTV Noord misschien wel aannemlijker dan dit verhaal.
Maar er kan goed een kern van waarheid in zitten: placenta is een goed doorbloed vlies. In bloed zitten veel voedingsstoffen, specifiek voor de baby zal er waarschijnlijk nog een boel geconcentreerd zijn. Maar waarom dan een placenta gebruiken? Misschien een idee om dan maar Foetaal kalf serum te gebruiken? Word in laboratoria gebruikt bij dierlijke/humane celkweek i.v.m. de voedingsstoffen en groeifactoren.
Wat ik me ook afvraag is of de methode die zij gebruikt helemaal celvrij is (dacht in de beginpost te lezen dat het celmateriaal was? Beantwoord gelijk mijn vraag denk ik). De cellen uit de placenta zijn lichaamsvreemd en kunnen door het in te spuiten leiden tot een ontstekingsreactie. Vind het dus een vreemd verhaal en blijf er sceptisch over.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:15

Stybba schreef:
Ik heb weinig verstand van kruiden. Weet wel dat er in veel planten helende stoffen zitten of stoffen die iig iets kunnen doen aan kwalen. Derivaten (afgeleiden)van deze stoffen of gezuiverde stoffen worden ook in de hedendaagse medicijnen verwerkt. De derivaten zijn vaak verbeterd tegenover wat er in de plant zit. In vingerhoedskruid zit bijvoorbeeld een stof die heel giftig is. In een kleine aangepaste dosis is het juist goed bij het genezen van hart en vaatziekten.
Met het kleine beetje kennis wat ik heb van kruiden vind ik het verhaal van RTV Noord misschien wel aannemlijker dan dit verhaal.
Maar er kan goed een kern van waarheid in zitten: placenta is een goed doorbloed vlies. In bloed zitten veel voedingsstoffen, specifiek voor de baby zal er waarschijnlijk nog een boel geconcentreerd zijn. Maar waarom dan een placenta gebruiken? Misschien een idee om dan maar Foetaal kalf serum te gebruiken? Word in laboratoria gebruikt bij dierlijke/humane celkweek i.v.m. de voedingsstoffen en groeifactoren.
Wat ik me ook afvraag is of de methode die zij gebruikt helemaal celvrij is (dacht in de beginpost te lezen dat het celmateriaal was? Beantwoord gelijk mijn vraag denk ik). De cellen uit de placenta zijn lichaamsvreemd en kunnen door het in te spuiten leiden tot een ontstekingsreactie. Vind het dus een vreemd verhaal en blijf er sceptisch over.


Kan Van Persie mevrouw meteen aanklagen als zijn carrière naar de kloten gaat :')
Ik heb er wel mijn vraagtekens bij, maar ik gok er maar op dat ze weten wat ze doen.

Het hele verhaal van RTV Noord vond ik vreemd, hij maakte het zelf. Als je interesse hebt kan ik de link wel even opzoeken ;)
Ik was overigens niet de enige met vraagtekens bij dat elixer, meerdere organisaties hadden hem ook al een kwakzalver genoemd en wilden er iets mee doen, weet zou even niet meer wat.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:23

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat de kruidenthee van meneer absoluut niet werkt.
Maargoed... Tegenwoordig willen mensen het liefst alles homeopatisch, terwijl veel dingen niet goed werken of niet snel genoeg (te lage dosis/te weinig reactiviteit van de stof,noem maar op). Dus als er een keer iets word aangeboden vanuit de natuur: vermalen haaienbotten/placenta's/tijgerbotten/olifanten slagtanden en neushoorn hoorn, dan wil men meteen geloven dat het werkt. Van veel dingen is bewezen dat het niet kan werken, maar er zijn ook veel mensen die de wetenschap niet vertrouwen. Ach... ik ga mezelf er niet druk om maken. :P Mensen moeten toch op een of andere manier hun geld verdienen (of geld kwijtraken in het geval van een rijke voetballer). En hierdoor lijden er iig geen dieren, dus ze gaan hun gang maar :+

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:29

placenta en placebo, bijna hetzelfde woord.... :D

Reformer

Berichten: 741
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Voetballer van Persie hoopt op herstel door paardenplacenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:36

_O-

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:04

Als vele hier ook daadwerkelijk voetbal hadden gevolgd zouden diegene ook weten dat het in de gevallen van Danko Lazovic, Marko Pantelic en Orlando Engelaar geweldig heeft geholpen. Twee Liverpool-spelers gaan er nu ook gebruik van maken.

Danko en Orlando lagen er beide voor minstens 6 weken uit, mét gescheurde enkelbanden. Dat in het geval van Robin van Persie ook zo is. Beide voetballers stonden na twee weken weer te voetballen. En denk dat de meeste wel weten dat met een gescheurde enkelband, dat bij een normale revalidatie gewoonweg onmogelijk is. Marko Pantelic is degene die als eerste haar heeft bezocht en tot grote tevredenheid. Hij wil niks anders meer.

Zijn enkel wordt gewoon 3 dagen lang, 3x per dag gemasseerd met het vloeistof van placenta. Dat helpt namelijk dat de legiments sneller aan zullen groeien.

Voor Van Persie zou dit dé ideale oplossing kunnen zijn. Door die tackle had hij evengoed het WK kunnen missen.
Bovendien wordt er helemaal níks ingespoten. Daar zou Arsenal nooit niet mee akkoord gaan. Hij wordt alleen gemasseerd.