Voetballer van Persie hoopt op herstel door paardenplacenta

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:02

nu ik dit zo lees vind ik het wel grappig. :+

in maart heb ik een placenta te koop. :Y)
wie bied! de hoogste bieder mag hem hebben :$

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Voetballer van Persie hoopt op herstel door paardenplacenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:25

Waarschijnlijk gaat ie wel hinniken als ie straks een doelpunt maakt!

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Voetballer van Persie hoopt op herstel door paardenplacenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 00:07

_O- Moet niet gekker worden hoor.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 00:26

Niniane schreef:
Als vele hier ook daadwerkelijk voetbal hadden gevolgd zouden diegene ook weten dat het in de gevallen van Danko Lazovic, Marko Pantelic en Orlando Engelaar geweldig heeft geholpen. Twee Liverpool-spelers gaan er nu ook gebruik van maken.

Danko en Orlando lagen er beide voor minstens 6 weken uit, mét gescheurde enkelbanden. Dat in het geval van Robin van Persie ook zo is. Beide voetballers stonden na twee weken weer te voetballen. En denk dat de meeste wel weten dat met een gescheurde enkelband, dat bij een normale revalidatie gewoonweg onmogelijk is. Marko Pantelic is degene die als eerste haar heeft bezocht en tot grote tevredenheid. Hij wil niks anders meer.

Zijn enkel wordt gewoon 3 dagen lang, 3x per dag gemasseerd met het vloeistof van placenta. Dat helpt namelijk dat de legiments sneller aan zullen groeien.

Voor Van Persie zou dit dé ideale oplossing kunnen zijn. Door die tackle had hij evengoed het WK kunnen missen.
Bovendien wordt er helemaal níks ingespoten. Daar zou Arsenal nooit niet mee akkoord gaan. Hij wordt alleen gemasseerd.

Dat had ik ook begrepen uit een interview met Van Persie, maar in dit stukje staat wel dat er wordt ingespoten.

Als we weefselgroei kunnen beïnvloeden met stamcellen, waarom dan geen groei bevorderen met een placenta? Ik vind het echt helemaal niet zo gek.

En die dure voetballers laten zich echt niet behandelen door een kwakzalver die zichzelf nog niet bewezen heeft. Dat zou zo'n club inderdaad nooit toestaan. Zo'n speler is miljoenen waard.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 08:53

Janine1990 schreef:
Nou er stonden meer dingen in de spits. Een voetballer met last van de enkel moest gemalen haaienbotten eten en dat zou geweldig werken... Tegenwoordig kan je het zelfs in pilvorm krijgen...


En dat vind jij vreemd?
Nooit van Glucosamine gehoord?
Haaienbotten ( bedoeld wordt kraakbeen van haaienbotten) is de duurste vorm van 'natuurlijke' glucosamine.
Dus al die mensen die dit aan hun paard geven mogen zich wel 's achter de oren krabben.

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Voetballer van Persie hoopt op herstel door paardenplacenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:09

Zo gek vind ik het ook niet. In Placenta zitten nl veel stamcellen en laat stamcel onderzoek nu eens heel belangrijk zijn voor het genezen van bepaalde kankers of verlammingen en dergelijke. Laatst was hier in België op het nieuws dat ze in het hoge noorden bevredigende resultaten van onderzoeken hebben stoffen uit vissoorten en andere planten die hier niet voorkomen voor het aanmaken van nieuwe antibiotica en dergelijke dus zo gek is het niet van die placenta. Dat van die vissoorten en plantensoorten is een reden te meer om de opwarming van de aarde tegen te gaan.

21deees
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:14

haha best apart om te lezen.. maarja zolang het helpt.. waarom niet tog

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:27

Jannepauli schreef:
Janine1990 schreef:
Nou er stonden meer dingen in de spits. Een voetballer met last van de enkel moest gemalen haaienbotten eten en dat zou geweldig werken... Tegenwoordig kan je het zelfs in pilvorm krijgen...


En dat vind jij vreemd?
Nooit van Glucosamine gehoord?
Haaienbotten ( bedoeld wordt kraakbeen van haaienbotten) is de duurste vorm van 'natuurlijke' glucosamine.
Dus al die mensen die dit aan hun paard geven mogen zich wel 's achter de oren krabben.


Er staat vandaag in de spits een reactie op het stuk over Van Persie, heb het niet exact gelezen, een meneer zegt in ieder geval dat het niet kan.
Ik zeg niet dat het niet kan, ik heb het enkel over meerdere vroeger 'rare' oplossingen voor gebreken...

daisjuh
Berichten: 79
Geregistreerd: 23-11-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:24

sta er echt versteld van 8)7 wist niet dat dat kon :O

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Voetballer van Persie hoopt op herstel door paardenplacenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:35

Een biefstuk op je oog kan ook, dus waarom een placenta op je been dan niet? :)

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:36

LindyH schreef:
Een biefstuk op je oog kan ook, dus waarom een placenta op je been dan niet? :)


Waar is dat dan voor? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:18

Janine1990 schreef:
LindyH schreef:
Een biefstuk op je oog kan ook, dus waarom een placenta op je been dan niet? :)


Waar is dat dan voor? :P


Om de zwelling tegen te gaan :)

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:20

Aah okee :+

Edit: Tegen de tijd dat ik een biefstuk heb ontdooit helpt dat niet meer :')

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:04

petraaken schreef:
Zo gek vind ik het ook niet. In Placenta zitten nl veel stamcellen en laat stamcel onderzoek nu eens heel belangrijk zijn voor het genezen van bepaalde kankers of verlammingen en dergelijke.

Leuk zo stamcellen op de huid masseren. Zal niet werken lijkt me, daarvoor moet het toch echt in het lichaam worden gebracht (tenzei je iets met huidreconstructie wil). Daarnaast heeft stamceltherapie alleen maar zin als het van hetzelfde organimse is en het liefst immunologisch ook nog hetzelfde. Zal met stamcellen hetzelfde werken als met orgaantransplantatie: niet dezelfde eiwitten op de buitenkant van de cel = herkenning door immuuncellen = afstoten (en daarbij vaak ook nog ontstekingsreactie). En het lijkt me niet dat de voetballers aan immuunsysteem onderdrukkende medicijnen gaan. Stamcellen worden (volgens mij) succesvol toegepast voor behandeling van eigen lichaam, dus eigen navelstreng word ingevroren en later op eigen lichaam gebruikt bij bijvoorbeeld leukemie.

Ik ben echt benieuwd naar het hele werkingsmechanisme van dit nieuwe 'medicijn'. Ik kan me zo niks logisch verzinnen, maar wil het best geloven zolang het ook echt kán. en daarbij ook de uitleg waarom gebruik word gemaakt van placenta's, niet dat dat erg is, maar waarom placenta's?

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:48

LindyH schreef:
Niniane schreef:
Als vele hier ook daadwerkelijk voetbal hadden gevolgd zouden diegene ook weten dat het in de gevallen van Danko Lazovic, Marko Pantelic en Orlando Engelaar geweldig heeft geholpen. Twee Liverpool-spelers gaan er nu ook gebruik van maken.

Danko en Orlando lagen er beide voor minstens 6 weken uit, mét gescheurde enkelbanden. Dat in het geval van Robin van Persie ook zo is. Beide voetballers stonden na twee weken weer te voetballen. En denk dat de meeste wel weten dat met een gescheurde enkelband, dat bij een normale revalidatie gewoonweg onmogelijk is. Marko Pantelic is degene die als eerste haar heeft bezocht en tot grote tevredenheid. Hij wil niks anders meer.

Zijn enkel wordt gewoon 3 dagen lang, 3x per dag gemasseerd met het vloeistof van placenta. Dat helpt namelijk dat de legiments sneller aan zullen groeien.

Voor Van Persie zou dit dé ideale oplossing kunnen zijn. Door die tackle had hij evengoed het WK kunnen missen.
Bovendien wordt er helemaal níks ingespoten. Daar zou Arsenal nooit niet mee akkoord gaan. Hij wordt alleen gemasseerd.

Dat had ik ook begrepen uit een interview met Van Persie, maar in dit stukje staat wel dat er wordt ingespoten.

Als we weefselgroei kunnen beïnvloeden met stamcellen, waarom dan geen groei bevorderen met een placenta? Ik vind het echt helemaal niet zo gek.

En die dure voetballers laten zich echt niet behandelen door een kwakzalver die zichzelf nog niet bewezen heeft. Dat zou zo'n club inderdaad nooit toestaan. Zo'n speler is miljoenen waard.

Precies, de clubs hebben ze het hele jaar hard nodig. Als ze de mening van Van Persie en de medische staf niet hadden vertrouwd dan zat ie nu gewoon in Londen.
De resultaten zijn er gewoon naar. Als je met gescheurde enkelbanden minder als de helft van de normale revalidatieperiode weer fit staat te ballen dan heeft het een zeer positief effect. Bovendien zou Van Persie nooit iets in zijn enkel laten spuiten, zijn vorm is kostbaar voor hem. En sowieso, van masseren is nooit iemand dood gegaan.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Re: Voetballer van Persie hoopt op herstel door paardenplacenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:10

Masseren is ook zeker goed. Daar hoor je mij niks over zeggen. Ik denk zelfs dat alleen masseren net zo goed werkt als dat je er wat placenta tussen stopt. Ik zie gewoon de meerwaarde, medisch gezien, van de placenta niet in. Maargoed... ieder zijn ding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:19

Nou, mijn placenta krijgen ze straks echt niet hoor. Ik vind het een bizar idee. Getver.

adecuada

Berichten: 1899
Geregistreerd: 19-08-06

Re: Voetballer van Persie hoopt op herstel door paardenplacenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:32

Ik ben benieuwd naar het resultaat!