Tent op hengstenhouderij vliegt de lucht in tijdens storm

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110805
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Tent op hengstenhouderij vliegt de lucht in tijdens storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 08:47

www.112groningen.nl


Bij een hengstenhouderij aan de Haspel boven in Zevenhuizen (Groningen) is woensdag een grote tent van 14 bij 17 meter omgeblazen door de westerstorm.

De tent stond opgesteld op het terrein van een hengstenhouderij, en werd gebruikt voor het trainen van paarden. Een amazone die op dat moment met een paard in de tent aan het trainen was, zag een kant van de tent door de wind omhoog getild worden.
Ze kon op het nippertje de tent verlaten. Nog geen vijf minuten later lag de gehele tent plat.

Paard en amazone bleven gelukkig ongedeerd. Ook de tent lijkt ongeschonden uit de strijd te zijn gekomen.

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Tent op hengstenhouderij vliegt de lucht in tijdens storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 08:53

Zo, het zou je maar gebeuren :oo Maar ja, ik heb dan ook mijn twijfels erbij of het in eerste instantie met dit weer zo'n goed idee is in een tent te gaan trainen. Gelukkig hebben ze niets.

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Tent op hengstenhouderij vliegt de lucht in tijdens storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:14

wel een goeie schriktraining! :P

gelukkig is het goed afgelopen, zou het idd eng vinden om in zo'n windkanon te gaan rijden met dit weer...

unlimited1
Berichten: 342
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:32

met dat weer zou ik me ook toch geen rit durven wagen in een tent! maar idd een wree goe schriktraining voor het paard

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:13

unlimited1 schreef:
met dat weer zou ik me ook toch geen rit durven wagen in een tent! maar idd een wree goe schriktraining voor het paard

Ik had de circistent alweer zien staan..
En vind het ook niet echt handig om met dat soort weer daarin te gaan trainen.. :+

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tent op hengstenhouderij vliegt de lucht in tijdens storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:41

Is niet zo ver hier vandaan, en met de wind die gisteren waaide was zelfs de binnenbak aan het spoken.
Laat staan dat je in een tent zou gaan rijden!
Dat is wel lef hebben zeg!

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Tent op hengstenhouderij vliegt de lucht in tijdens storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:49

Hmmm... Met zulk weer in een tent rijden. Tjah, als hij goed vast zit en je hebt een paard onder je kont wat nergens van schrikt, waarom niet? Je verwacht toch niet dat zo'n tent de lucht in gaat gezien hij goed vast hoort te zitten.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:50

A_lette schreef:
Hmmm... Met zulk weer in een tent rijden. Tjah, als hij goed vast zit en je hebt een paard onder je kont wat nergens van schrikt, waarom niet? Je verwacht toch niet dat zo'n tent de lucht in gaat gezien hij goed vast hoort te zitten.


Zoals ik op de site kon zien is het enkel een daktentje, Ibalia zou het waarschijnlijk beter weten.
Maar ook zo'n tent kan de lucht in gaan, vooral als de wind er onder komt.

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:24

Janine1990 schreef:
A_lette schreef:
Hmmm... Met zulk weer in een tent rijden. Tjah, als hij goed vast zit en je hebt een paard onder je kont wat nergens van schrikt, waarom niet? Je verwacht toch niet dat zo'n tent de lucht in gaat gezien hij goed vast hoort te zitten.


Zoals ik op de site kon zien is het enkel een daktentje, Ibalia zou het waarschijnlijk beter weten.
Maar ook zo'n tent kan de lucht in gaan, vooral als de wind er onder komt.

Tuurlijk weet ik het beter _O- _O-

Het is een ronde circustent, groen met wit maar dan wel een klein formaat..en volgens mij stond de tent echt wel goed en degelijk vast maar ja..het waaide gisteren natuurlijk wel heel erg hard.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tent op hengstenhouderij vliegt de lucht in tijdens storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:26

Ik bedoelde of jij toevallig wist of het alleen een dak was of ook een 'muur' :')
Een tent met zulke wind is gewoon niet verantwoord, jaren geleden was ik op vakantie met caravan aan zee, we hadden een dinges voor de voortent (ik weet de naam neit meer). Met stormband en een hele handige vader is dat hele ding doormidden gescheurd.
Zo'n circustentje is natuurlijk heel stevig, maar ook met dit weer niet altijd te vertrouwen.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Tent op hengstenhouderij vliegt de lucht in tijdens storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:35

Doordat de bak van de manege afgebrand was, hebben wij ook maanden in een tent gereden (wel een super de-luxe van de Boer met kunstof zijwanden) maar het spookte er echt in. Alles klappert en rammelt. Met dit weer (gisteren dan) zou ik er ook niet in gaan. Zelfs in de nieuwe bak hoor je de platen trillen.

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Tent op hengstenhouderij vliegt de lucht in tijdens storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:20

Paard werd gelongeerd.. Op moment dat paard daar langs liep kwam die kant omhoog en hebben ze de tent verlaten.

Paard had de schrik natuurlijk, nouja dan maar een voordeel eruit halen en hopen dat hij straks al goed bom-proof is.

Vandaag bij onze knappe man wezen kijken, en hij liep weer braaf zijn rondjes, alsof er niks is gebeurt!

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:55

jeetje Jo....
Weer een van jullie? Gaat lekker!
Gelukkig kan hier achteraf om gelachen worden

Hopelijk een bomrpoof paard binnekort haha!!!

En mensen moeten er niet vanuit gaan dat de amazone erop zat... trainen kunnen veel meer dingen betekenen ;)

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:35

Hoe krijg ik mijn paard mak :P

Er staat alweer een nieuwe tent...
Maar nu even zonder dollen. Gelukkig was er niemand gewond en zijn er verder geen enge dingen gebeurd.