Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:31

Ilsje87 schreef:
ik snap het hele drama ook niet.. :?


Ik wel. Het heet ´hokjesgeest´.

juval

Berichten: 13326
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:37

Huertecilla schreef:
juval schreef:
dat trekt toch een bepaald type publiek aan... brrrr,


Tsk _-:(

Maneges trekken ook een soort publiek aan waar andere groepen om uiteenlopende reden van :r en veroorzaken in de ogen van niet-ruiters en omwonende overlast en gevaar op de openbare weg.


tuurlijk, manege's trekken ook een boel criminele activiteiten aan!! :+

Clovertje
Berichten: 833
Geregistreerd: 01-05-06

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:42

Ik heb daar vroeger gewoond, ik fietste er vaak langs. Ik vond het toen al geen prettig buurtje om te fietsen, zeker niet alleen.... Al en met al wordt het er niet beter op denk ik, die automarkt al en nu een coffeeshop.....

Zitouna

Berichten: 1368
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: Djerba, Tunesie

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:46

Lekker hypocriet weer. Alcohol is in mijn ogen een stuk 'gevaarlijker' dan een jointje. Ooit iemand agressief zien worden van een jointje? Daarbij, het is toch legaal in NL?!

juniper

Berichten: 1582
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:06

Getup schreef:
Ik zou banger zijn,dat mn kind naar de cofeeshop gaat,als dat er overlast van de coffeshop komt...


Ik niet. Bij een coffeshop kan een kind niks kopen, tenzij ze een vals id bijhebben wat zo goed is dat zelf een medewerker van ee shop het niet opmerkt. Met het rookverbod mag er ook niet meer binnen gerookt worden, dus daar hoef je ook niet bang voo te zijn.

Wat blijft er dan over, buiten roken met stuff wat ze van een vreemde aangeboden hebben gekregen? Zouden jou kinderen dat doen?

annabel__

Berichten: 57
Geregistreerd: 07-02-09
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:20

Het is niet handig, er rijden al kinderen vanaf 8 jaar op de manege, en er rijden de hele dag door allemaal scholieren langs, dus dat is dus niet echt fijn.
En het is ook al niet een hele 'veilige' weg.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:27

juval schreef:
tuurlijk, manege's trekken ook een boel criminele activiteiten aan!! :+



Wel, er is een groep mensen die vindt dat een manege een criminele activiteit ís.

Verder, ja, maneges trekken criminele activiteit aan; de paardensector is een populaire geldwitter.

Kweste van referentiekader en vooroordelen :)*

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:28

bel_metje schreef:
En het is ook al niet een hele 'veilige' weg.


Ja, rijden vaak ruiters zonder kennis van het WvW op de weg :P

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:32

Een rustige roker is geen onruststoker!
Hoe vaak lezen we in de krant: dronken jongeren/mensen veroorzaken (vul maar in) Hoe vaak lees je dat over jongeren die een jointje roken? Dus laat ze maar, van mij mogen ze.

miss_white54
Berichten: 33
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:24

waarom zon gezeur om alleen maar een Coffeeshop..

Zo zie je maar dat mensen die blowen gelijk een stempel krijgen;)
Ik doe t zelf al een jaar of 3 niet meer:) maar bijna al mijn vrienden/kennissen wel! en moet zegge dat ze niet egt bepaald gevaarlijk zijn ofzo:S
En het is niet een bepaalde stroming die na de shop gaan ofzo..
Je komt r vanalles tegen, van 18jarige scholier tot de grootste kantoorpieven
En niet alleen maar allochtonen of gabbers of onruststoker ofzo:S Want die krijgen zowiezo al de stempel van "gevaarlijk" of hoe je het noemen wil..

Ik bekijk t van een positieve kant! Wees blij dat er 1 extra komt zodat mensen met bijv. reuma, die t voorgeschreven krijgen van de dokter, een stuk minder ver hoeven te reizen.
En voor sommige mensen is het maar goed dat het hier gedoogt word, want een agrezieve adhd'er wil je ook niet op straat tegen komen.. terwijl het voor sommige met een jointje fijner is om cool in hun hoofd te blijven..

_Renske

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:46

Er wordt in de kantine van de manege geen alcohol geschonken.. Het is voornamelijk een kindermanege, dus er rijden inderdaad al kinderen van 8 jaar. En het parkje erachter is ook niet onguur ofzo.. Maar het gaat er meer om dat de coffeeshop dan echt pal naast de manege komt te staan waar veel kinderen rijden en ook naast een weg waar veel scholieren van huis naar school en andersom fietsen..
Ik ben er geen voorstander van, maar ik doe het ook zelf niet, dus dat kan ook een rol spelen. Maar persoonlijk vind ik het raar dat de coffeeshops nu niet meer dichter dan een bepaalde afstand bij scholen mogen staan, maar wel pal naast een kindermanege.
(En de ruiters die over de weg rijden, komen niet van de manege waar we het nu over hebben).

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:50

_Renske schreef:
Maar persoonlijk vind ik het raar dat de coffeeshops nu niet meer dichter dan een bepaalde afstand bij scholen mogen staan,


Dit is op zích al 8)7

Het mag niet, maar wordt gedoogd en dan regels voor het gedogen.... :?

Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:53

Huertecilla schreef:
Het mag niet, maar wordt gedoogd en dan regels voor het gedogen.... :?


Waar heb je het nu over? Wat wordt er gedoogd, wat mag niet? En waarom is het vreemd om dergelijke dingen uit de buurt van scholen te houden?

_Renske

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:28

Huertecilla schreef:
Dit is op zích al 8)7

Het mag niet, maar wordt gedoogd en dan regels voor het gedogen.... :?


Ik snap het niet helemaal, wat bedoel je hier precies mee?

Motje11
Berichten: 2264
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Nijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 22:32

_Renske schreef:
Huertecilla schreef:
Dit is op zích al 8)7

Het mag niet, maar wordt gedoogd en dan regels voor het gedogen.... :?


Ik snap het niet helemaal, wat bedoel je hier precies mee?

Nou ik wel hoor, en ik vind het ook belachelijk.

Hoe kun je zoiezo een plant verbieden die al honderdduizenden jaren op aarde voorkomt? Één van de medebewoners van onze planeet. Gaat toch nergens meer over? Ook hier is wederom voorlichting de belangrijkste en in mijn ogen de enige taak van de overheid, daar betaal ik ze voor.

Wat de manege betreft, als de angst is dat kinderen na de rijles naar de coffeeshop gaan, dat lijkt me niet zo waarschijnlijk. Er is meestal voldoende sociale controles op maneges (lees geklets) dus stiekem naar de coffeeshop zal niet zo makkelijk gaan.
En gevaar in het verkeer, tja dat geld in het hele land toch? Als er een gevaarlijke situatie is moet er ter plekke gekeken worden welke maatregelen er genomen kunnen worden.

Misschien juist wel leuk voor de ouders, terwijl hun kind in de les rijdt kunnen ze zelf even een uurtje in de coffeeshop zitten. :+ (en dan met de FIETS naar huis natuurlijk)

Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:00

Motje: ken je de situatie ter plekke? Ik wel namelijk, en persoonlijk denk ik dat een coffeeshop daar vragen om problemen is, niet alleen voor de manege maar voor de gehele veiligheid daar. Ik heb niets tegen het roken van een joint, maar het trekt wel degelijk ook een behoorlijke groep vaag publiek aan, en op een anonieme plek als deze vermoedelijk nog veel meer. Hangjongeren en blowende kinderen zouden niet eens mijn grootste zorg zijn - drugstoeristen die een langsfietsende persoon beroven of aanranden heel wat eerder.

Ik zou persoonlijk minder bezwaren hebben tegen een coffeeshop hier in de straat, dan daar.

_Renske

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:17

Motje11 schreef:
Nou ik wel hoor, en ik vind het ook belachelijk.

Hoe kun je zoiezo een plant verbieden die al honderdduizenden jaren op aarde voorkomt? Één van de medebewoners van onze planeet. Gaat toch nergens meer over? Ook hier is wederom voorlichting de belangrijkste en in mijn ogen de enige taak van de overheid, daar betaal ik ze voor.

Wat de manege betreft, als de angst is dat kinderen na de rijles naar de coffeeshop gaan, dat lijkt me niet zo waarschijnlijk. Er is meestal voldoende sociale controles op maneges (lees geklets) dus stiekem naar de coffeeshop zal niet zo makkelijk gaan.
En gevaar in het verkeer, tja dat geld in het hele land toch? Als er een gevaarlijke situatie is moet er ter plekke gekeken worden welke maatregelen er genomen kunnen worden.

Misschien juist wel leuk voor de ouders, terwijl hun kind in de les rijdt kunnen ze zelf even een uurtje in de coffeeshop zitten. :+ (en dan met de FIETS naar huis natuurlijk)


Oke, daar verschillen we dan van mening in. Ik heb mijn paard op die manege staan en heb daar sowieso zes jaar gereden, dus ik ben hier ook betrokken bij. Ik zie het in iedere geval niet zo zitten.
En in vind ook dat, zoals je zelf al aangeeft, er gevaarlijke situaties kúnnen ontstaan, het al geen goed idee is om er een coffeeshop neer te zetten.
Ik heb niks tegen blowen of mensen die het doen hoor, vind ik helemaal prima, ik vind deze plek alleen niet zo geschikt. Maar dat is mijn persoonlijke mening en daar kan je het natuurlijk mee oneens zijn.

Motje11
Berichten: 2264
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Nijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:49

Ik kan me voorstellen dat mensen een bepaalde plek niet geschikt vinden voor een gelegenheid die veel verkeer trekt, wat hier wel het geval lijkt. En jullie kennen de locatie blijkbaar, dus dat neem ik van jullie aan.
Maar ze moeten natuurlijk wel èrgens komen, en in de binnenstad is ook niet handig als er veel komen en gaan van auto’s is.

Wat ik hierboven belachelijk vind, is het gequote zinnetje “Het mag niet, maar wordt gedoogd en dan regels voor het gedogen....”
In de wet staat dat het niet mag, we spreken af dat we geen straffen uit gaan delen, en dan gaan we weer regels opstellen hoever het dan van scholen mag. Dat kan toch niet want in de wet staat al dat het niet mag.
Gewoon legaliseren en goed in de gaten houden (kan er mooi belasting op!). En alles waar men een ander kwaad mee doet wel verbieden.

Ik vind het wel stoer van je Shadow0 dat je liever een coffeeshop in je eigen straat hebt! +:)+

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:17

Ik kijk liever naar het verleden en de toekomst.

De plek waar de manege zit is al jaren( lees: minstens 40 jaar) voor mij een reden geweest om nooit daar te rijden, net buiten de stad, langs een vreselijk drukke verkeersweg, restaurant met alcohol, en de automarkt waar ook al die tijd al louche figuren aantrekt.
Buitenrijden kon toen iig niet, misschien nu wel in het park daarachter?

Het beste zou zijn om de manege te verplaatsen naar b.v. het Griftpark o.i.d of langs de Gageldijk. Dan heb je hem veel dichter bij de doelgroep( ponyruiters) En ben je ook meteen van de automarkt af.

Om dat nu af te schuiven op een Koffieshop is onzin, er is veel meer mis met deze plek dan alleen de horeca naast de deur!
Dat de mensen zich tegen het hotel keerden is logisch, zover ik weet moest dat hotel op de grond van de manege komen en dan zouden ze dus helemaal geen ruimte meer hebben om paarden en pony's te weiden.

Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 12:14

amondi schreef:
De plek waar de manege zit is al jaren( lees: minstens 40 jaar) voor mij een reden geweest om nooit daar te rijden, net buiten de stad, langs een vreselijk drukke verkeersweg, restaurant met alcohol, en de automarkt waar ook al die tijd al louche figuren aantrekt.


Persoonlijk vind ik het op dit moment geen probleem. Van het restaurant heb ik nog nooit iets vreemds gemerkt, het fietspad is nu goed te doen, zeker overdag (er komt zo vreselijk weinig verkeer op het restaurant af dat je daar geen last van hebt.) Van de automarkt heb ik niks gemerkt, maar dat kan komen omdat dat alleen op dinsdag is, anyway, het zit niet aan de biltsestraat dus op zich hebben mensen van de automarkt op dit moment geen reden om daar te komen. Maar dat zou zeker veranderen als er een coffeeshop komt omdat er dan veel meer drukte op de ventweg komt, en daar is die niet geschikt voor.
(En ik heb in Brabant gewoond - mijn ervaring met drugstoeristen in het verkeer is niet al te positief...)

En de manege is met de bus bereikbaar! Dat is best uniek.

Citaat:
Het beste zou zijn om de manege te verplaatsen naar b.v. het Griftpark o.i.d of langs de Gageldijk. Dan heb je hem veel dichter bij de doelgroep( ponyruiters) En ben je ook meteen van de automarkt af.


De Gageldijk is voor het oostelijk deel van Utrecht niet dichterbij, en zeker niet beter bereikbaar. Je moet dan een aantal zeer drukke wegen kruisen.

Mir_U

Berichten: 663
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 12:34

En op de Gageldijk is al een manege, en de gemeente Utrecht is niet echt geneigd om nog meer maneges toe te laten (helaas.....).
Ik heb vroeger op Groenesteijn gereden en ik moest ook altijd onder begeleiding fietsen...ik moest namelijk door het (in het weekend erg stille) kantorenpark. Ik kan me voorstellen dat mensen moeite met het idee hebben, omdat zo'n zaak toch wat bedenkelijke figuren kan aantrekken en het op stille dagen niet zo'n fijn fietspunt is..

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 12:58

Shadow0 schreef:
Huertecilla schreef:
Het mag niet, maar wordt gedoogd en dan regels voor het gedogen.... :?


Waar heb je het nu over? Wat wordt er gedoogd, wat mag niet? En waarom is het vreemd om dergelijke dingen uit de buurt van scholen te houden?



Denk er maar even over na: regelen van iets wat eigenlijk niet mag....

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:02

Shadow0 schreef:
- mijn ervaring met drugstoeristen in het verkeer is niet al te positief...


Mijn ervaring met hoofdstroom ruiterij is zelf gewoon negatief :D

Het betreft hier simpelweg een berg vooroordelen als argumenten bij het ´niet in mij achtertuin´-syndroom.

Een manege veroorzaakt ook verkeersdrukte en een kroeg/kantine (alcohol), cigaretten-automaat (tabak), supermarkt (alcohol én tabak) of koffie-shop (cannabis) in relatie tot jeugdigen een identiek opvoedingsaspect.

Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:07

Huertecilla schreef:
Het betreft hier simpelweg een berg vooroordelen als argumenten bij het ´niet in mij achtertuin´-syndroom.


In tegendeel. Nou ja. In mijn achtertuin zou niet praktisch zijn, maar gewoon bij mij in de straat zou ik minder bezwaren hebben dan op deze plek.

Citaat:
Een manege veroorzaakt ook verkeersdrukte en een kroeg/kantine (alcohol),


Ken je de situatie ter plaatse? Zo nee, zou je dan op willen houden met het doen van allerlei aannames die nergens op slaan?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:08

dan ken je deze (kinder) manege niet...... HC!
Praat mee, graag zelfs, maar alleen als je de feiten kent of hebt gekend!
Dit is een stadse manege, zonder alcohol.