Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Renske

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:31

En de manege verplaatsen is geen optie, daar hebben we net al een jaar voor gevochten, dat deze gewoon blijft staan. Dus de manege gaat niet weg.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:24

amondi schreef:
dan ken je deze (kinder) manege niet...... HC!
Praat mee, graag zelfs, maar alleen als je de feiten kent of hebt gekend!
Dit is een stadse manege, zonder alcohol.


Ik geef slechts een algemeen relativerend kader bij de opgegooide bezwaren.

Het is zoals ik dat zie pure ´niet in mijn achteruin´ op basis van vreemde associaties.

Het is zoals ik dat zie typisch NL geneuzel.
Een koffie-shop is eígenlijk op zich al illegaal. Dat wordt dan ´geregeld´ zodat er minder mensen minder heisa over maken, iedereen weer ´tevreden´.

Wat zou er eigenlijk wél naast ´mogen´?
Een abortus-kliniek? Een afkick-kliniek? Een crematorium? Een bejaardensoos? Een sportzaaltje? Ah, ik weet het, een massage-salon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:55

Huertecilla schreef:
Het is zoals ik dat zie pure ´niet in mijn achteruin´ op basis van vreemde associaties.

Het is zoals ik dat zie typisch NL geneuzel.


Zal me niets verbazen als er nu ineens bokkers op komen dagen dat dit in de achtertuin geen enkel probleem is :+

Jij noemt dit het 'hokjesgeest' ben het niet snel met je eens maar wel bij deze :) Noem het zelf meer 'rokjessyndroom'' oftwel zoals de wind waait....'
Over een maand kraait hier namelijk geen haan meer naar.

Edit zie de eerste al verschijnen bij wie de 'bijna' achtertuin geen probleem meer is _O-

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:50

Wat een gezeur om niks zeg. Denk je nou echt dat een 8-jarige een jointje meekrijgt. Je moet je bijna altijd legitimeren.
Die mensen gevaarlijk??? Denk dat je eerder een tik op je neus krijgt van een dronke gast als je daar per ongeluk tegen aan loopt dan tegen iemand die een jointje teveel heeft gerookt. Die lui die zijn harstikke relaxt man, die vallen eerder in slaap dan dat ze ruzie gaan zoeken of problemen veroorzaken. Nee ben zelf geen blower maar kom wel geregeld in de koffieshop in de stad.

onne

Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Vianen/utr:

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:59

Even wat anders, wie zegt dat het restaurant daar dan weg zou moeten? leek toch een goedlopend bedrijf.

_Renske

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:21

onne schreef:
Even wat anders, wie zegt dat het restaurant daar dan weg zou moeten? leek toch een goedlopend bedrijf.

Ja, als het wordt goedgekeurd dat daar een coffeeshop komt, dan stoppen ze er mee, en anders gaan ze er volgens mij nog mee door.

Jozaa

Berichten: 192
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:25

Weetje, zulke gekke mensen komen dr nou ook weer niet in een coffee shop! En als ze dr komen zitten ze binnen, ze gaan echt niet rondhangen daar.. Denk dat het allemaal wel mee gaat vallen. :) ookal ben ik van groenesteyn!

Jozaa

Berichten: 192
Geregistreerd: 10-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:29

amondi schreef:
Het beste zou zijn om de manege te verplaatsen naar b.v. het Griftpark o.i.d of langs de Gageldijk. Dan heb je hem veel dichter bij de doelgroep( ponyruiters) En ben je ook meteen van de automarkt af.


Een manege verplaatsen naar het griftpark?? haha, denk je dat het zo gemakkelijk is allemaal? Misschien hadden we dat gewoon moeten doen rens, in plaats van die jaarlange actie om de manege te behouden. ;) Er is nog nooit iets gebeurd in de omgeving van deze manege..

Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:05

Huertecilla schreef:
Ik geef slechts een algemeen relativerend kader bij de opgegooide bezwaren.


Waarbij 'algemeen relativerend' = 'zonder enige kennis van zaken'.

Citaat:
Het is zoals ik dat zie pure ´niet in mijn achteruin´ op basis van vreemde associaties.
Met als kleine detail dat de problemen van met name buitenlandse gebruikers niet onbekend zijn, en ik 'm dus liever in de straat zou hebben dan daar.

Maar hee... details zijn voor watjes :)

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:55

Shadow0 schreef:
Huertecilla schreef:
Het is zoals ik dat zie pure ´niet in mijn achteruin´ op basis van vreemde associaties.


Met als kleine detail dat de problemen van met name buitenlandse gebruikers niet onbekend zijn, en ik 'm dus liever in de straat zou hebben dan daar.


Daar is een woord voor: discriminatie :)* en bevestigt wat ik schrijf: vooroordeel op basis van
as(s)ociaties.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:08

mensen die jointjes roken heb je niet zoveel last van...het zijn meer de hard drugs gebruikers die veel criminaliteit met zich mee brengen...dealers enzo...
en een goede vuurdoop voor de kinderen lijkt mij,misschien word het een stuk minder intressant als het 'dichtbij' is...

Kinee_

Berichten: 1427
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: Manege Groenesteyn - Utrecht

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:12

De reacties die de komst van de coffeeshop tot nu toe hebben opgeroepen zijn allemaal negatief. Ouders dreigen met hun kinderen van de manege weghalen wanneer dit plan wordt doorgezet.
Noem het discriminatie of niet, maar het feit blijft dat ouders bang zijn. En dat kan ik goed begrijpen.

Kinee_

Berichten: 1427
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: Manege Groenesteyn - Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:13

amondi schreef:
Het beste zou zijn om de manege te verplaatsen naar b.v. het Griftpark o.i.d of langs de Gageldijk. Dan heb je hem veel dichter bij de doelgroep( ponyruiters) En ben je ook meteen van de automarkt af.


Ben je uberhaupt bekend in Utrecht? Zoja, dan zou je zelf ook wel indenken dat een manege in het Griftpark een onbegonnen zaak is.
De Gageldijk zit al een manege.
Dit zijn van die oplossingen waar geen mens mee kan. We hebben zo'n 400 kinderen op onze manege lopen, die allemaal dicht bij de manege wonen. Dus dichter bij de doelgroep komen we niet.0
Bovendien heeft niemand last van de automarkt naar mijn weten.

Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:17

Huertecilla schreef:
Daar is een woord voor: discriminatie :)* en bevestigt wat ik schrijf: vooroordeel op basis van
as(s)ociaties.


Wat is er volgens jou discriminerend aan?

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:25

Jeetje wat een ophef. Ik snap dat ouders er misschien niet om zitten te springen, maar een coffeeshop is wel wat anders dan mensen die op de hoek van de straat zware drugs staan te dealen. Zoals meerderen hier al hebben gezegd: mensen die alcohol gebruiken zijn erger dan mensen die een jointje roken. Misschien dat ouders eerst ook eens wat verder zouden moeten kijken dan hun neus lang is, voordat ze een drama gaan maken. Ik snap wel dat het vervelend is voor de manegehouder dat er zo gereageerd word!

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:55

joyce2 schreef:
Zoals meerderen hier al hebben gezegd: mensen die alcohol gebruiken zijn erger dan mensen die een jointje roken.


....en erbij te slepen dat het meestal buitenlanders betreft en daar slechte ervaringen mee zijn is helemáál van de zotte.

Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:39

joyce2 schreef:
Jeetje wat een ophef. Ik snap dat ouders er misschien niet om zitten te springen, maar een coffeeshop is wel wat anders dan mensen die op de hoek van de straat zware drugs staan te dealen. Zoals meerderen hier al hebben gezegd: mensen die alcohol gebruiken zijn erger dan mensen die een jointje roken.


Ken je de situatie ter plekke? Ik vind dat er heel veel bezwaren zijn tegen een coffeeshop op die plek, het lijkt mij vragen om problemen. En dat is zeker niet alleen vanwege de manege daar.

Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:44

Huertecilla schreef:
....en erbij te slepen dat het meestal buitenlanders betreft en daar slechte ervaringen mee zijn is helemáál van de zotte.


Alle grensgemeentes zullen beamen dat drugstoerisme problemen oplevert. Dit zal, door de locatie vlak bij een uitvalsweg, bij deze locatie nog veel meer een rol spelen. Bovendien is de situatie daar ingericht op slechts incidenteel een auto, maar het is wel een van de belangrijkste fietsroutes naar de stad. Als daar veel verkeer overheen komt voorzie ik problemen. (En dat een deel van de automobilisten dan wel degelijk onder invloed is helpt niet.)
En dan hebben we het nog niet over de gebrekkige sociale controle...

Mootje82
Berichten: 165
Geregistreerd: 01-05-08

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 00:06

Lijkt me helemaal geen fijn idee om naast je manege een coffeshop te hebben :s

Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:40

Mootje82 schreef:
Lijkt me helemaal geen fijn idee om naast je manege een coffeshop te hebben :s


Och, op zich zou ik daar niet zo'n moeite mee hebben. Het is echt de specifieke locatie (namelijk afgelegen en zonder enige sociale controle, maar wel langs een belangrijk fietspad, en een verkeerssituatie die niet berekend is op veel auto's) waardoor ik het hier een erg slecht idee vind.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:34

@shadow: ja ik ken toevallig de situatie ter plaatsen, ik kwam er eerst altijd op de fiets langs, soms wel eens te paard en inmiddels op de motor of met de auto.

Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Re: Manege Groenesteyn vreest nu de komst van een coffeeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 09:18

Hoeveel auto's komen er n echt op zon shop af...

Denk op gemiddelde buurt winkel meer veel meer. En dat zou niemand een probleem vinden, Dan kunnen ze boodschappen doen als de kids aan het rijden zijn..