Chardon: ‘Gevoeld of Totilas wel echt was’

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Chardon: ‘Gevoeld of Totilas wel echt was’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:52

http://www.Horses.nl / http://www.Paardenkrant.nl


Vierspanrijder IJsbrand Chardon heeft zaterdagavond in Stuttgart vol verbazing naar Edward Gal en zijn zwarte Totilas gekeken. “Niet alleen tijdens de kür zelf, maar ik heb hem ook in de training ervoor gezien”, zegt de menner. “Het is een wonder op vier benen. Na afloop van de kür ben ik naar Totilas gelopen om te voelen of hij wel echt was.”

Chardon is niet de eerste die is betoverd door Totilas. “Ik ben blij dat ik geen dressuurruiter ben”, vervolgt hij z’n verhaal. “Ik ben niet snel zenuwachtig, maar als ik Edward Gal en dat paard als tegenstanders had, zou ik wel degelijk zenuwachtig worden. Het is de vanzelfsprekendheid. Als Totilas moet halthouden, staat hij ook echt stil en beweegt er geen spiertje. De manier waarop hij weg stapt en als hij draaft, dan reikt hij bijna tot aan de hemel. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.”

“Het hele plaatje klopt. Ik heb het losrijden ook gezien en de manier waarop Edward Gal onder begeleiding van Nicole Werner het losrijden opbouwt is perfect. De rust tijdens het in de opbouw van de training en op zijn tijd even met de tong klakken om Totilas scherp te maken. Je kon zien dat die mensen goed wisten waar ze mee bezig zijn”, zegt Chardon die beweert dat ook de springruiters omkeken als Totilas voorbij kwam.


------------------------------------------
Erg leuk stukje!

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Chardon: ‘Gevoeld of Totilas wel echt was’

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:53

hihi, heel leuk stukje..... kan me het gevoel goed voorstellen

Suzanne F.

Berichten: 49479
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:54

Wat een leuk positief stukje!
Even voelen of hij wel echt was... :D

Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Re: Chardon: ‘Gevoeld of Totilas wel echt was’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:54

Ook erg leuk dat het verschillende takken van de sport zijn die zo samen komen. Geeft een goed gevoel!

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:06

inderdaad mooi dat alles zo bij elkaar kijkt en zich kan vergelijken met de andere sport :) toont teminste ook intresse in andere takken niet alleen zo van: ik ben een springruiter dus dressuurruiters zijn tutjes..

Eyecather
Berichten: 22
Geregistreerd: 06-07-09

Re: Chardon: ‘Gevoeld of Totilas wel echt was’

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:57

Inderdaad, erg positief van hem!

zipje71
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:02

Susyb schreef:
inderdaad mooi dat alles zo bij elkaar kijkt en zich kan vergelijken met de andere sport :) toont teminste ook intresse in andere takken niet alleen zo van: ik ben een springruiter dus dressuurruiters zijn tutjes..


Springruiters zijn over het algemeen toegankelijker dan de dressuurruiters en onderling een stuk sportiever

lienepien610

Berichten: 453
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:29

zipje71 schreef:
Susyb schreef:
inderdaad mooi dat alles zo bij elkaar kijkt en zich kan vergelijken met de andere sport :) toont teminste ook intresse in andere takken niet alleen zo van: ik ben een springruiter dus dressuurruiters zijn tutjes..


Springruiters zijn over het algemeen toegankelijker dan de dressuurruiters en onderling een stuk sportiever



En de menners overklassen iedereen

zipje71
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Chardon: ‘Gevoeld of Totilas wel echt was’

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:09

dat geloof ik graag!
Alleen bij het dressuren wordt zo nuffig gedaan onderling (uitzonderingen daargelaten)