Hengelo: Bjorn Egberink met Utah B wint Twente Cup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Hengelo: Bjorn Egberink met Utah B wint Twente Cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 18:29

http://www.hippischhengelo.nl


Hij kwam als de grote favoriet en hij ging uit het Expo Center weg met de Twente Cup. Op Bjorn Egberink en Utah B stond dit jaar geen maat in de belangrijkste indoorcompetitie die de regio voor landelijke springruiters kent. De twintigjarige ruiter van Stal De Hemmelhorst uit Borne etaleerde in de 27ste editie van de hippische klassieker een enorm machtsvertoon. Ook de dagzege trok hij nog bijna naar zich toe. Die ging uiteindelijk naar I Belong to You, uitgerekend de voorganger van Utah.
Het deerde Egberink, vorig jaar zelf goed voor de winst op de slotdag, niet. “Als het ’t enige was geweest, waar het vandaag om ging, had ik denk ik nog wel wat sneller gekund”, blufte hij niet. Voor hem telde vooral dat die cup met de grote oren voor hem zou zijn. “Dit was een van de dingen die ik dit jaar graag wilde doen. Als het dan ook nog lukt, is dat geweldig. Dat het ook nog eens met zo’n groot verschil gebeurt, is helemaal mooi. Het is een van de grootste wedstrijden die je in Nederland kunt winnen. In het verleden hebben diverse grote jongens als Jos Lansink en Gert-Jan Bruggink de Twente Cup in hun handen gehad. Nou is ie voor mij, geweldig om er in dat rijtje bij te staan.”

Voorlopig blijft hij doen wat hij de laatste tijd deed. Jonge paarden opleiden in de stoeterij van Jan Boomkamp. De overwinning in de strijd om de Tasche Staalconstructie Tubbergen Twente Cup zal hem zijn nuchterheid niet doen kwijtraken. “Als ik er maar een of twee heb om op behoorlijk niveau te rijden, ben ik tevreden.”

Met de achtjarige merrie Utah (Nassau x Jasper) kan hij in elk geval nog vooruit, weet hij. Ze springt er nooit hoog over, maar ik heb wel het gevoel dat ze nog veel meer kan. Ze gaat sowieso nog hoger springen dan ze nu doet.”