Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:29

Nou... In de ros zag ik laatst zoiets.
Een stukje over dat de spaanse rijschool naar nl kwam. Staat er een foto bij van een paard met mond helemaal open en stang strak??? :?

Maja zal dan wel normaal zijn ofzo...

laborah
Berichten: 276
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:31

Ga eens kijken bij een polo wedstrijd. Zie je weinig anders dan dit soort beelden. Niet mijn sport dus.

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:36

Waarschijnlijk scheet het mannelijk model zeven kleuren stront en stond één of andere assistent te schreeuwen "pull the reins!!". ...Dat zie ik een beetje in de foto... Moment opname waarschijnlijk.
Ik zie verder ook niet zo heel veel ernstig dierenleed, paard is misschien van iemand die het daarna liefdevol heeft opgevangen.

em_papillon

Berichten: 2366
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:37

EeCee schreef:
Waarschijnlijk scheet het mannelijk model zeven kleuren stront en stond één of andere assistent te schreeuwen "pull the reins!!". ...Dat zie ik een beetje in de foto... Moment opname waarschijnlijk.
Ik zie verder ook niet zo heel veel ernstig dierenleed, paard is misschien van iemand die het daarna liefdevol heeft opgevangen.


haha dat denk ik ook!!

petraaken

Berichten: 44226
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:37

Ze hadden beter een vriendelijker ogende stoere foto gebruikt. Maar om nou geen foto's meer met paarden te maken is dan echt wel ook weer het andere uiterste. Ik val niet over het geen cap dragen maar wel over het feit dat het paard zo in de mond wordt getrokken. Neem dan een goed ogende eventingruiter.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:37

Interesseert me niet zoveel of het paard daarna liefdevol is opgevangen. Het schetst gewoon geen fijn beeld.

En het doel van reclame is toch om een product aantrekkelijk te maken? ;) Ik zie hier niet zoveel aantrekkelijks aan...

manic

Berichten: 6994
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:40

Overigens is geen cap in Engeland dus wel een big deal, aangezien je daar wettelijk verplicht bent om een cap te dragen.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:40

Klopt, in dat geval dus ook geen goede voorbeeldfunctie.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:45

Ik vind het ook achterlijk dat een paard zo wordt afgebeuld om kleding te promoten; zoek dan een model die wel kan rijden...

siskeh
Berichten: 8679
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:46

Ik vind dit ook absoluut geen mooie of goede foto.
Vraag me ook af of de eigenaar van het paard op de foto het er mee eens was

De foto's van arme kindertjes uit afrika zijn bedoelt om je te laten schrikken, maar dat kan van deze foto niet de bedoeling zijn

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:46

Dat die mensen en dat model niet beter weten, ach, het is hun bizz ook niet tenslotte. Maar de reactie van de stal vind ik wel erg. Ik zou het zelf echt niet leuk vinden om mijn paard zo op een foto tegen te komen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:48

Maflinger schreef:
wat een ophef om niks....


Als we dat allemaal zouden zeggen bij alles zou de hele paardenwereld in elkaar storten,
Achjaa... een paar keer trekken in de mond? 14 dubbele bitten? Sporen met geslepen punten? Achjaa... wat een ophef om niets! :Z


Overigens vind ik het een veel te nare/onverstandige foto!

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:54

Giolli schreef:
Maflinger schreef:
wat een ophef om niks....


Als we dat allemaal zouden zeggen bij alles zou de hele paardenwereld in elkaar storten,
Achjaa... een paar keer trekken in de mond? 14 dubbele bitten? Sporen met geslepen punten? Achjaa... wat een ophef om niets! :Z


Overigens vind ik het een veel te nare/onverstandige foto!


Ik zou het nog naarder/onverstandiger vinden als een ervaren ruiter (met cap :P ) op zo'n foto zou staan...

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:56

Dan mocht ik dan hopen dat het geen beroemde ruiter was.

manic

Berichten: 6994
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:07

Daarbij heeft het dier een halster + touw om, dus waarschijnlijk heeft de eigenaar het dier gewoon zelf vast.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18684
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:14

Ik snap wel dat hier ophef over is! dit is toch niet normaal dat er zo foto's worden gepubliceerd? dit is geen goeie reclame en noeu maar hopen dat niemand daar wat koopt...

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:19

Maflinger schreef:
wat een ophef om niks....
Ja? Ben ik ff blij dan dat ik jouw paard niet ben. Ik vind dit een zeer nare foto om naar te kijken :r

manic

Berichten: 6994
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:21

Kopen genoeg mensen hoor... deze winkels vind je bijna in iedere stad in UK/Ierland wel. Leuke kleding, alleen vind ik het zelf iets aan de dure kant.

unlimited1
Berichten: 342
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:30

zo heb je meer fabrikanten die eigenlijk fotografen inhuren die niks afweten van de sport ofzo!! heb onlangs bij een paardentijdschrift een foldertje van één zeer gekend merk gekregen daar stond een paard op die als fotomodel moest figureren met bandage's aan moest je eens zien hoe die aangebracht werden pfff dan had ik ook zo iets van komaan zeg!!! dus ik begrijp ook niet ze zulk foto's laten publiceren , jammer voor het paard!!!!
Laatst bijgewerkt door unlimited1 op 14-12-09 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

EquiPhoto

Berichten: 4442
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:32

Moeten ze eens naar een springpacour of polo wedstrijd gaan kijken. :+ Die mensen hebben dan wel een cap op, maar dat is het ook :Y)

SunnyBL

Berichten: 456
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:35

Miss_Malfoy schreef:
Nou... In de ros zag ik laatst zoiets.
Een stukje over dat de spaanse rijschool naar nl kwam. Staat er een foto bij van een paard met mond helemaal open en stang strak??? :?

Maja zal dan wel normaal zijn ofzo...



Jah die heb ik ook gezien en moest daar ook gelijk aan denken toen ik dit plaatje zag. Is ook geen fijn beeld, en dat nog wel in een paardenblad.

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:39

Die foto is niet prettig maar die kerel daarentegen :9 ;)

EllyC

Berichten: 8145
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:48

hi hi, moet er eigenlijk wel om lachen als het niet zo jammer voor het betreffende paard zou zijn.
Rabobank had vroeger ook zo'n advertentie waar de neuwriem verkeerd zat.
Calvados gebruikt nu een foto van Anky waar de mond van Salinero helemaal open staat.
Niet elke fotograaf heeft verstand van paarden maar bij die laatste vind ik het wel bijzonder dat de betreffende amazone toestemming heeft gegeven voor het gebruik van deze foto.

Yessy

Berichten: 23039
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:56

Het is een trieste foto, maar ik vind dit wel érg veel ophef eigenlijk... mijn paard kijkt ook weleens zo, als ik links wil in stap en zij in volle galop naar rechts ofzo :+

Ukje112
Berichten: 839
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Fryslân Boppe en Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:49

ik snap de ophef ook wel. Die kleren interesseren me niets, maar dat het paard zo in zijn mond getrokken wordt vind ik niet kunnen. Tja, ze hadden kunnen verwachten dat als ze zo'n foto plaatsen dat er commentaar over gaat komen.