Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockwitch

Berichten: 11749
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:05

wat ik niet helemaal snap is dat als hier iemand een foto van zichzelf op zijn paard plaatst en die staat er zo op, staat heel bokt op zijn achterste benen en wordt er vollop gereld. En nu wordt er teveel heisa over gemaakt?? Nee vind het terecht, en belachelijk dat die stal zegt dat het paard geen pijn heeft geleden, we weten toch allemaal dat het pijn doet als je flink in de mond van je paard trekt, dus dan zal dit ook pijn gedaan hebben bij dit dier.
Nee ik vind het goed dat de foto alweer verwijderd is, want ik vind het echt niet kunnen.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:22

Adverteren is het verkopen van een imago.
De perceptie van de doelgroep is dan wat telt. In die zin is deze advertentie onslim.

Wat betreft het hard in de mond kan gesteld worden dat het verkeerd is.

Wat cap betreft alleen wanneer de ruiter op de openbare weg in GB rijdt.
Voor de rest echt niet.

Of het een goed voorbeeld is of een slim imago is vers twee.
Wat te denken van dressuurwedstrijden zonden cap? Als je het over voorbeeldfunctie hebt is er eigenlijk niets extremers te bedenken.
Of een cap wel/niet nodig/verstandig is, is vers drie.

De inhoud en het waarom van de reacties zijn een mengeling van correct/ politiek correct / bemoeizucht maar wat het heel duidelijk maakt is dat de publike opinie bedrijven nu aanspreekt over hoe met een paard om te gaan!
Dat zal sponsoren zeker ook opvallen.

PoucyWouce

Berichten: 588
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Kingswood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:23

Paard geen pijn geleden door de stal waar de foto is gemaakt??? Hij kijkt niet echt op z'n gemak...
Esprit had van de zomer ook een foto met een paard. Het dier galoppeerde ontspannen over het strand met een modern geklede dame met korte broek. Vlgs mij ook zonder cap. Het enige dat ik dacht was dat het voor de dame erg oncomfortabel geweest moet zijn zo met een korte broek op een zadel ;).
Zo kan het dus ook!

bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:29

Cayenne schreef:
Nieuwsredactie

..terwijl hij sneakers draagt en geen cap op heeft..

..."Wij zijn tevens van mening dat de advertentie gevaarlijk gedrag onder ruiters kan stimuleren. De ruiter draagt geen cap, iets wat juist qua veiligheid een eerste vereiste zou moeten zijn. Ook heeft hij gevaarlijke schoenen aan."...

Klik hier en hier voor kleine plaatjes.


Niet om het een of ander... Het trekken in de mond is inderdaad fout. Maar daarbuiten; waar is onze eigen Epplejeck dan mee bezig?
Als er hier een discussie komt over een outdoormerk met een foto zonder cap en met sneakers, wat moet dit dan voorstellen; Een meisje in een jurk (gevaarlijk) zonder cap (gevaarlijk) die in uitgestrekte positie over een paard heen hangt. Wat stimuleren zij? Een ruitersportzaak?!?! En dit is dan nog wel een foto die je overal van ze ziet. Dan vinden we het ineens een mooi plaatje. Nee, ook dit klopt niet!

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:39

bosefoso schreef:
Nee, ook dit klopt niet!


Hoe kom je dáár nu bij?

Al gaat ze op de foto zonder zadel, zonder optoming, in een bikini, zonder cap over het strand, dan nog is daar niets mis mee op zich.

Als het een strand is met een paardverbod dan mag dát niet.
Als dat een openbaar stuk is waar een helmplicht in het betreffende land geldt, dan mag dát niet.
Etcetera.
Voor de rest moeten wat mag, goed voobeeld is en bemoeizuchtig geneuzel is niet door elkaar gehaald worden.
Mag een foto van Kimi Raikonen in een Bosch pak driftend in een Mercedes cabrio ook niet???

Zet er onder: ´uitgevoerd door professionals onder gecontroleerde omstandigheden op particulier terrein´ en klaar.

bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:44

Absoluut Huertecilla, maar als er een hoop ophef word gemaakt over het rijden met sneakers en zonder cap, en dat de pijn van het paard maar weggemoffelt word, zijn zoveel anderen ook verkeerd bezig. Zoals bijvoorbeeld Epplejeck.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:58

bosefoso schreef:
Absoluut Huertecilla, maar als er een hoop ophef word gemaakt over het rijden met sneakers en zonder cap, en dat de pijn van het paard maar weggemoffelt word, zijn zoveel anderen ook verkeerd bezig. Zoals bijvoorbeeld Epplejeck.



Nogmaals; ´verkeerd´???

Het punt is dat déze advertentie op het verkeerde moment op de verkeerde manier in het verkeerde keelgat is geschoten.
Dt signaal is op zich wel belangrijk.
Het geneuzel over sneakers is.... geneuzel. Is niets mis met sneakers als er niet van die achterlijke stijgbeugels gebruikt zouden worden ;)

Even als voorbeeld een kiek waar NIETS ´verkeerd´ aan is.
Je kan er van vínden wat je wil, maar dat is vers 2 tot en met 10.
Ik zou het echter heel onverstandig, zelfs FOUT vinden om een dergelijk plaatje als reclame te gebruiken voor bijvoorbeeld het merk kinderkleding, omdat het niet laat zien wat de randvoorwaarden zijn.
Er is echter niets verkéérd aan :)*
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UPUOTZAZ.jpg

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:02

Miss_Malfoy schreef:
Nou... In de ros zag ik laatst zoiets.
Een stukje over dat de spaanse rijschool naar nl kwam. Staat er een foto bij van een paard met mond helemaal open en stang strak??? :?

Maja zal dan wel normaal zijn ofzo...


Ja! Zag ik ook! Ik dacht ook al
'is dit nou goede reclame'??

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:04

Abeltje77 schreef:
Ja! Zag ik ook! Ik dacht ook al
'is dit nou goede reclame'??


Ja, er zat geen sperriempje om :P

bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:05

"Wij zijn tevens van mening dat de advertentie gevaarlijk gedrag onder ruiters kan stimuleren. De ruiter draagt geen cap, iets wat juist qua veiligheid een eerste vereiste zou moeten zijn. Ook heeft hij gevaarlijke schoenen aan."

Je pakt de woorden verkeerd op Huertacilla. Als juist dit extra word benadrukt, en niet de welzijn van het paard, dan moet ook de veiligheid van de door jou weergegeven foto en die van Epplejeck ook maar eens bekeken worden. Net zoals miljoenen andere foto's. Wat ik wil zeggen is dat het rijden met sneakers en zonder cap wel het minst belangrijke struikelpunt van die foto is.

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:07

Huertecilla schreef:
Abeltje77 schreef:
Ja! Zag ik ook! Ik dacht ook al
'is dit nou goede reclame'??


Ja, er zat geen sperriempje om :P


sperriempje bij stang en trens? Waar heb je het over?

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:20

bosefoso schreef:
Wat ik wil zeggen is dat het rijden met sneakers en zonder cap wel het minst belangrijke struikelpunt van die foto is.


We zijn het eens.

Fiiiieeee
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:48

niet echt een hele slimme actie zeg. Maar of er nou meteen zo ophef over gemaakt moet worden vind ik ook van niet.

horseylove

Berichten: 2640
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: 's Gravenhage/ Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:24

em_papillon schreef:
sjonge jonge...

Foto zal voor mensen als schokkend ervaren zijn ? :P kom op he.. ik vind half dode afrikaantjes in de krant erger..
En als ie een cap op had gehad ziet het er gelijk niet zo stoer meer uit..

Trouwens een erg mooie jongen op dat witte dier ! O:)


ben het met deze persoon eens.
je weet nooit of het ook een momentopname is geweest.
het hoeft niet zo tezijn dat de persoon opde foto ooit eerder op een paard heeft gezeten.
kan ook zijn dat het paard met zijn hoofd omhoog ging en hij aan de teugels trok.

Ik heb meer schokkende foto's gezien, waarbij ingewanden en gescheurde mondhoeken nog ieys kleins was.

Kan de ophef van mensen snappen, maar er zijn ergere dingen in het leven.

niet gelijk allemaal negatief reageren want zo bedoel ik het niet, ik beoordeel dit vanuit me eigen zicht.

horseylove

Berichten: 2640
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: 's Gravenhage/ Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:27

EeCee schreef:
Waarschijnlijk scheet het mannelijk model zeven kleuren stront en stond één of andere assistent te schreeuwen "pull the reins!!". ...Dat zie ik een beetje in de foto... Moment opname waarschijnlijk.
Ik zie verder ook niet zo heel veel ernstig dierenleed, paard is misschien van iemand die het daarna liefdevol heeft opgevangen.

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:02

rockwitch schreef:
wat ik niet helemaal snap is dat als hier iemand een foto van zichzelf op zijn paard plaatst en die staat er zo op, staat heel bokt op zijn achterste benen en wordt er vollop gereld. En nu wordt er teveel heisa over gemaakt?? Nee vind het terecht, en belachelijk dat die stal zegt dat het paard geen pijn heeft geleden, we weten toch allemaal dat het pijn doet als je flink in de mond van je paard trekt, dus dan zal dit ook pijn gedaan hebben bij dit dier.
Nee ik vind het goed dat de foto alweer verwijderd is, want ik vind het echt niet kunnen.



hier ben ik het mee eens. zo maak je toch geen reclame!?

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:05

Citaat:
De stal die het paard voor de shoot had geleverd, heeft verklaard dat het paard geen pijn heeft geleden tijdens de shoot.


Nee, een paard doet voor de lol zijn mond zo open en kijkt zo angstig! :roll:

Wibo

Berichten: 303
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:06

Vreselijke foto, die cap val ik niet zo over, dat zie je vast wel vaker. Ik wil niet eens weten hoe hard die gozer getrokken heeft...

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:47

Wibo schreef:
Vreselijke foto, die cap val ik niet zo over, dat zie je vast wel vaker. Ik wil niet eens weten hoe hard die gozer getrokken heeft...


Nogmaals, hoe zit dat met het sperriempje?
Hier zat er er niet op en kón het paard de kaak laten wijken.

Er is goed onderzoek naar hoe hard in de dressuurring, van manege tot GP-niveau, aan de teugel getrokken wordt.
Modaal 2,5-3,5 kilo bij alles goed. Piekwaardes tot..... 35!!!! kilo.

Dat de paardensnoet steeds vaker door een sperriempje of zweedse neusriem wordt dichtgehouden is nóg erger dan deze foto: Het paard van deze foto kon nog enigzins wijken met de kaak.
Op de gewraakte foto is te zíen wat het paard ervan vindt.
Nogmaals, hoe zit dat met het sperriempje?

http://www.youtube.com/watch?v=1PIePtrc ... feature=iv

_Bitje_

Berichten: 12032
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Leeuwarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:50

ik zie divoza al zo'n foto gebruiken _O-

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:58

_Bitje_ schreef:
ik zie divoza al zo'n foto gebruiken _O-


Ach, er is meer :wow: in de reclame: zelfs in de paardensector.
Ik heb hier een Bit van vier jaar terug met een fors overgewichtige jongedame haar paard over een hindernis springend op een reclamefoto van een gerenommeerd zadelmerk.
Als je met een kritisch oog in het belang van paardenwelzijn naar de reclame in de hippische bladen kijkt, staat er érg veel 8)7 in.
Het overóvergrote deel van de spullen is in het ruiterbelang en paardgerichter houden/omgang maakt veel overbodig of sluit het zelfs uit.

Bepaald geen slechte ontwikkeling als vanuit een moderne bio-etiek daarover een publieke opinie daarover gegeven wordt.

Eknowledge
Berichten: 956
Geregistreerd: 15-07-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:53

Er zijn misschien wel ergere dinge maar tog vind ik het maar zielig voor het paardje hoor.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:56

Mij zal het een worst wezen hoe het model op het paard gaat zitten al zit hij er naakt op :P
Maar vind het idd een erg schokkende foto. Bah, dat je zoiets in een blad durft te zetten... Arm dier :(:)

maras

Berichten: 2347
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:39

Ze hadden die knapzak (alhoewel, knapzak, zo'n lekker ding vind ik het niet eens) gewoon naakt op paard moeten zetten, mooi groot stoer paard, branding en ondergaande zon op de achtergrond en dan reclame maken voor het bedrijf waar je kleding kunt kopen, volgens mij lokt dat meer dan deze foto. Tjonge jonge en dan wordt er nog grof betaald voor de reclame makers, ik denk dat ik dat vak maar eens gaan uitoefenen :-)

LecyTinker

Berichten: 6578
Geregistreerd: 05-03-05
Woonplaats: Op een bergje in België

Re: Britse paardenliefhebbers boos om 'schandalige advertentie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:51

ik snap de klachten, maar schokkened, kom aan nou... Het gemiddelde manegepaard maakt dit wel eens per maand door. niet dat ik het goedkeur, want het is uiteraard wel super onnodig om zo iets te doen.
bedoel had het niet een stuk stoerder geweest als ze aan de ene kant een trekpaard hadden gezet en hem aan een touw trekkend aan de andere kant en dan als slogan zo iets van dat geen enkel paard tegen de kracht van de schoenen opkan of zo iets? Dan had het gelijk duidelijk geweest waar het om ging. Dit lijkt meer op een "don´t drink and drive" spotje !