Paard schopt baby van dertien maanden dood

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
em_papillon

Berichten: 2366
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:31

CM_ schreef:
Een feit?

Hoevaak zit de media er wel niet naast??

Laten we hier geen belachelijke typisch bokt discussie van maken, maar allemaal eens een beetje meeleven , dit wens je niemand toe.


Ja tuurlijk , misschien zitten ze er ook wel naast.. ik ga ook alleen maar van het verhaal uit wat ik te lezen krijg ;)
En ik heb mijn medeleven al een paar berichtjes eerder getoond :)
T is natuurlijk verschrikkelijk..

HorseChica

Berichten: 889
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:32

obah wat sneu ! |(
Denk dat dit voor iedere ouder met of zonder paarden wel een van de worst nightmares is.... %)

En nu kunnen we er wel zo'n typische alles beterwetende boktdiscussie van maken .
Tuurlijk is het dom om je kind daar neer te leggen , of wat er dan ook maar gebeurd mag zijn .
Maar met zo'n 'boktdiscussie' berijk en voorkom je niks meer , het is al gebeurd !

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:34

wat ik bedoel is dat het zo lijkt alsof het de intentie van het paard was om kwaad te doen. Mijn pony geeft mij ook wel eens een kopstoot, maar ik ga er daarbij nietvanuit dat hij dat doet om mij te beschadigen, en een ongeduldig dier kan gaan staan schrapen, als je dan net ervoor staat krijg je ook een schop, maar het was niet de intentie van het dier om je verrot te schoppen. een paard wat schrikt en vlucht kan je omver lopen. Het was niet de intentie om je te pletten, maar dacht even niet na...

Tuurlijk is het enorm rot voor de ouders en overige familie. een heel vervelend ongeluk.

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:34

shilady schreef:
Ja sorry hoor maar dit is gewoon weer een zaak van onverantwoordelijke ouders..

vindt dit echt belachelijk
een kind hoef je 2 seconde de rug toe te kerenen ze zijn weg.
mijn zus was 10 maanden toen liep ze al weg.
dit is gewoon vette pech.

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:36

Heb al even gegoogeld: Er is ook nog niet echt veel meer bekend dan dat er in dit nieuwsbericht staat.
Als je deze titel al suggestief vind, wat dacht je dan van 'Horse kills baby'. Die ben ik ook een paar keer tegengekomen. :=

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Paard schopt baby van dertien maanden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:37

De media verdraait idd vaak de feiten nogal.

Maar in topics als deze schaam ik me dat ik een "Bokker" ben ... Wat een commentaar altijd ..bahbah

HorseChica

Berichten: 889
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Paard schopt baby van dertien maanden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:41

ik ook bah....soms is dit forum echt niet leuk meer .
gewoon asociaal !

em_papillon

Berichten: 2366
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: Lisse

Re: Paard schopt baby van dertien maanden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:44

Welke reacties vinden jullie nou asociaal als ik vragen mag.. ? :)

Als je een topic opent over een nieuwsbericht vind ik het meer een discussie punt dan een plek om medeleven te tonen.. ja natuurlijk ook!! En respect hoort erbij :)
Maar ik denk niet dat de ouders van het kind hier komen lezen hoe erg wij het vinden toch ? :)

Ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is! Maar vind ook dat het paard als een soort moordwapen word omschreven hier..

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Paard schopt baby van dertien maanden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:45

Op NM worden topic's over nieuwsberichten geplaatst, op VN en ON plaatsen we nieuwsberichten. Klein verschil :)

Wat jullie er mee doen is vervolgens dus aan jullie. Ik lees geen rotreacties, maar wel erg kort-door-de-bocht reacties.

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:48

Nare gebeurtenis, dat staat vast..

Hoe het heeft kunnen gebeuren, kunnen wij alleen naar gissen.. Niemand laat expres zijn kind doodtrappen door dit bij een paard in de buurt op de grond te leggen...

Suzanne F.

Berichten: 49426
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:17

Vreselijk, wat een nachtmerrie.
Toch vind ik niet dat het paard hier alleen schuldig aan is zoals in die engelse artikelen wordt verondersteld.
Hoe zoiets kan gebeuren is altijd speculeren maar kinderen kunnen razendsnel zijn en zien geen gevaar. Die van mij rent ook overal onderdoor en achterlangs en die moet ik echt in de gaten houden bij de paarden want die wil alles kussen en knuffelen. (zelfs als ze de oren plat hebben want dat ziet ze niet)

Het blijft altijd uitkijken met dieren.

Sterkte en veel kracht voor de familie, die zullen echt in shock zijn, wat een nachtmerrie.

xNathaliee

Berichten: 2873
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: onbekend

Re: Paard schopt baby van dertien maanden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:06

Jeetje zeg, het zal je maar gebeuren.
Kan er niet echt uit opmaken wie er schuldig is, 't paard of de ouders van de baby .. maakt ook niet uit 't is gewoon vreselijk dat zo'n kleine jongen al zo vroeg moet sterven.

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: Paard schopt baby van dertien maanden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:10

Heel veel sterkte voor de ouders
Wat een ontzettend nare gebeurtenis..
Vreselijk..

Bonaire
Berichten: 1351
Geregistreerd: 09-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:10

hanny_jelke schreef:
shilady schreef:
Ja sorry hoor maar dit is gewoon weer een zaak van onverantwoordelijke ouders..

vindt dit echt belachelijk
een kind hoef je 2 seconde de rug toe te kerenen ze zijn weg.
mijn zus was 10 maanden toen liep ze al weg.
dit is gewoon vette pech.


Je was me voor! Wilde net zeggen, m'n zusje liep ook met tien maanden. En die rende OVERAL heen, zo de doorgaande weg op.. alles. Is een stom ongeluk geweest, met ontzettend tragische afloop.

wendietjuhhh

Berichten: 1043
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:14

shilady schreef:
Ja sorry hoor maar dit is gewoon weer een zaak van onverantwoordelijke ouders..


wat een rare reacties weer... :( grrr...
alsof die ouders dat bewust doen... wat denk je nou??? _-:(

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Paard schopt baby van dertien maanden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:16

Wat een trieste gebeurtenis, lijkt me niet dat de ouders het expres laten gebeuren...

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:23

gelukzoeker schreef:
moeilijk oordelen..
t is verschikkelijk wat er gebeurd is, maar is dit echt de schuld van het paard??
welke idioot laat zijn kleine kind van 13 maanden bij een paard in het land liggen??

naja, heel erg voor dat mannetje.. :(



Moeten we oordelen dan? Wie zegt dat het de schuld van het paard is? Wie heeft het überhaupt over schuldvraag?

Een heel, heel naar voorval, verschrikkelijk voor alle betrokkenen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:36

Ohhh wat ontzettend vreselijk!!! Wat moet het een hel zijn om zo je kind te verliezen! Ik heb zelf een dochter van net 2 jaar en de rillingen lopen over mijn lijf. Veel kindjes an 13 maanden kruipen en er zijn best wat kindjes die op die leeftijd hun eerste stapjes zetten of al redelijk kunnen lopen. Wat er precies gebeurt is zul je toch nooit helemaal achter komen.

Wij hebben zelf een akkerbouwbedrijf en als mijn dochter buiten komt ben ik er altijd bij en of ze geeft een hand of ik draag haar. Nu is het zo dat er bij ons natuurlijk veel trekkers, heftruck e.d. rondrijden en dan is het zo oppassen. Je hoort regelmatig dat een boer zijn eigen kind per ongeluk overrijd o.i.d. Je knippert met je ogen en ze zijn weg en kunnen het gevaar nog niet inschatten.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:41

wendietjuhhh schreef:
shilady schreef:
Ja sorry hoor maar dit is gewoon weer een zaak van onverantwoordelijke ouders..


wat een rare reacties weer... :( grrr...
alsof die ouders dat bewust doen... wat denk je nou??? _-:(


Heb je zelf kinderen wendietjuhhh? Ik heb een dochter van net 2 jaar. Ik heb ook altijd geroepen dat ik zulke dingen niet snap en wie raakt nou zijn kind kwijt enz. Maar echt hoor! Je knippert een keer met je ogen en ze zijn weg. Ineens leren ze een deur open te doen en staan ze al weer halverwegen de trap enz. Zoals ik al eerder vermeldde hebben wij een akkerbouwbedrijf en zijn we echt heel voorzichtig. Ik kan zeggen dat we altijd erg voorzichtig zijn al kan ik niet zeggen dat ons een dergelijk ongeluk 100% zeker nooit zal overkomen ..... helaas. Ik denk dat die ouders ook altijd gedacht hebben dat dit hun nooit zou overkomen.

pink_lady

Berichten: 385
Geregistreerd: 14-12-07

Re: Paard schopt baby van dertien maanden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:48

Met verbazing lees ik dit bericht...
Wat verschrikkelijk! Arme mensen, wat een ongelooflijk verlies...

xNathaliee

Berichten: 2873
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:58

Ik snap sommige reacties van mensen hier wel. Er staat dat 't baby'tje op de grond lag (zomaar dus). Ja en dan vraag je je af, wat doet zo'n kindje daar? Er is verder niets verteld over wat zich er voor af aan heeft gespeeld. Is ook niet waar 't hier om draait, maar je gaat je dat natuurlijk wel afvragen als je dat zo leest..

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Paard schopt baby van dertien maanden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:03

Het paard zal misschien zelfs wel de besteme intentie's hebben gehad(als het een merrie is). Immers schoppen ze ook wat tegen een veulen aan wat niet probeert op te staan of te weinig beweegt....

Ik hoop maar dat als ik later wel kinderen heb dat dit mij niet overkomt, kinderen moet je nou eenmaal niet een moment uit het oog verliezen.. en als het verhaal kloppend is, tja een baby liggend op de grond :?

Heel erg naar :\

Wibo

Berichten: 303
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Paard schopt baby van dertien maanden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:37

Het is nu dus wel duidelijk dat dit artikel te weinig informatie geeft om te zeggen wiens schuld het is, van de ouders of van het paard, of van allebei een beetje.
Het blijft gewoon vreselijk, je zult zo je kindje verliezen...